ja is inderdaad een redelijke vis (2 weken rugpijn van gehad maar was t wel waard)....
zal binnenkort wel eens wat leuke foto's opsnorren (staan voornamelijk op cd). enne t goede weer komt er weer aan, dus de hengels kunnen hier weer uit het rek binnenkort.... nu al zin in
Oké, nee maar bij ons watertje daar heb je geen pas voor nodig. Dus ik weet niet hoe ze dat dan doen maar die heb je igg niet nodig. Mn vriendin ging laatst vissen en had maar 1 mini voorntje en haar vriendin niks Dus was volgens haar nog te koud
_Apple_
Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-12 17:13
Het is erg stil hier zeg!
Mijn vriendin heeft laatst gevist maar niets gevangen, misschien is het water nog niet helemaal goed?
Balada
Geplaatst: 25-04-12 17:20
iemand bekend met écht sportvissen: witte en blauwe merlijn of tonijn? Seizoen begint hier in Juli... Vorig jaar zijn we hier verkozen tot beste Game-fishing ter wereld, eilandje Faial te Azoren.
Meestal laat men de dieren terug vrij, nadat ze een rustpauze houden en ervoor zorgen dat ze blijven ademen etc. Af en toe heb je een zeikerd van een klant die perse zulk een groot, gezond (volwassen dier) naar te haven wil hebben om te wegen en foto ernaast. Maar dan nog, niks gaat verloren: BBQ met vrienden en overschot filets gaat diepvries in.
Ik ga wel eens forelvissen met mijn vader op een forelvisvijver Ik vis met werphengel en forellendeeg en moet ze dus meenemen Mijn vader vist met vliegvishengel en die mag ze terug zetten Ik zelf eet geen forel etc vind dat teveel vissmaak Ik eet enkel pangasius en kabeljauw
_Apple_
Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-12 14:10
Ik heb Gister nog gevist, met wat pieren. We gingen met een groepje van 4 en 2 hadden werphengel, ik en nog iemand, en de andere 2 vaste stok. Wij vingen niks, maar die andere 2 hadden bij elkaar 6. Wat is dit trouwens voor visje? Die hadden ze gisteren gevangen maar we wisten zo even niet welke het was? Hij was gevangen in een kanaal en deze leek er het meeste op. We hadden ook nog een mooi baarsje.
Ik had eergisteren wat 'moois'. Er waren twee jongens aan het vissen en die hadden met een snoekhaak (+aas) een klein stekelbaarsje gevangen. En dacht je dat de stekelbaars van de haken af wilde.. Hij zat helemaal verstrikt in al die haken. Uiteindelijk heb ik hem er wel afgekregen, maar helaas mocht het niet baten. Hij ging al helemaal op de kop zwemmen enzovoorts. Ik denk dat hij uiteindelijk ook wel is overleden.
Daar hadden ze er dus 5 van gevangen en 1 baarsje. Hun zo van 'Weet jij wat dit is?!', ik zei 'Geef eens dan.' Nou, toen tilde ik de bovenste vin voorzichtig op en ja, daar zat die zwarte vlek dus toen zei ik: 'Het is een baarsje, kijk maar naar dat vlekje. Als ze dat hebben dan is het een baarsje.'
Dat was bij mij ook met die stekelbaars. Zij hadden hem er al geprobeerd af te halen, maar het was hun niet lukt. Ik zeg, doe mij eerst maar een doek o.i.d, want deze steken
Haha! Ja, die jongen die hem gister ving pakte hem als een 'normale' vis op en ik zei 'Oppassen joh! Die steekt! En ja, dat doet pijn!' Hij was niet zo groot trouwens hoor, een beetje de grootte van de gemiddelde voorn.
Ik weet ook niet zeker of het waar is, maar dat is mij altijd verteld. Haal ze er altijd af met een handdoek o.i.d. Maar de laatste tijd niet meer gevist.
Ik kan het ook niet vinden, zou het dan een fabeltje zijn?
Ik vind karpers het mooist. We hadden hier altijd een aantal spiegelkarpers zitten en gras(?) karpers. Prachtig om te zien in de zomer, als ze bovenin het water 'drijven'. Kan daar echt uren naar kijken Maar wat ik al zei, lang geleden dat ik serieus heb gevist
12 mei koppelwedstrijd gehad met mijn pa zijn 3e geworden 16 juni nog 1tje helaas 1ste en laatste jaar dat ik mee kan doen omdat ik 18 ben en is tm 18 jaar
corientjuhh
Geplaatst: 17-05-12 21:58
Dat visje lijkt iig op een bodem visje (onderstandige bek) Soort modderkruiper denk ik Zal mijn vader even vragen Grondeltje ofzo ff googelen
Er bestaat ook een app voor op je telefoon, de vissengids van Sportvisserij Nederland. Is altijd handig als je een vis vangt en je weet niet wat voor een vis het is.
Vriendlief is weer aan het vissen, er word alleen bar slecht gevangen hier in het bos. Ook door andere vissers niet. Hij zit al vanaf gister middag met een vriend van hem, dus 4 hengels. Mijn vriend heeft 1 brasem gevangen en die ander niks.
Toevallig ben ik vandaag met m'n verzorgpaardje naar het bos geweest en toen waren er mensen die en klein karpertje hadden gevangen. Verder is het niet veel hier op t moment..