Elfstedentocht koorts....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Re: Elfstedentocht koorts....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:55

It sil heve is ook al gebruikt idd, ben benieuwd wat het gaat worden. Het zal wel weer een uitspraak worden die heel nl gaat gebruiken.

Ik hoop dat ze los houden van de commercie. Dat ook overnachtingen voor schaatsers bij particulieren gewoon gratis zijn/blijven. Gewoon gastvrijheid, de insteek dat men niet overal wat aan hoeft te verdienen.

Maar goed, dat is tegenwoordig moeilijk. M'n ouders stonden in 86 nog op het ijs in dokkum bij de stempelpost, dat kan nu ook echt niet meer.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:58

Ik vraag me ernstig af, als de tocht al komt, hoe ze dat gaan doen met alle mensen.
"Gewone" evenementen zijn in Friesland al een bende, laat staan als ze 1,5 miljoen mensen verwachten.
Ze zeggen er op te zijn voorbereid, laten we dat dan maar hopen haha.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:04

zijn er hier ook bokkers die meedoen met de elfstedentocht dan?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:05

Volgens mij ben ik de enige in NL die niet van schaatsen houdt.. (ben 1 keer goed hard achterover geklapt en sindsdien sla ik ijs over :P Maar inliners/rolschaatsen was ook nog nooit mijn ding dus misschien ligt het ook wel daaraan) maar ik ben benieuwd of er überhaupt een elfstedentocht komt, het zou me wel verbazen en dan vrees ik wel dat het een grote chaos wordt. In 1997 was de boel denk ik nog wat beter te sturen dan tegenwoordig... zou mooi zijn als het idd op basis van gastvrijheid zou zijn maar vrees dat er genoeg zijn die de dollartekens al in de ogen hebben staan.

Ik ben benieuwd... ondanks dat ik niet van schaatsen houdt zou ik het wel heel leuk vinden als er een elfstedentocht komt! :D En ik heb er ook geen moeite mee als het nog een paar weken -10 blijft, als het zonnetje er maar zo lekker bij blijft schijnen vind ik het prima! Eerst lekker elfstedentocht en daarna nog een paar weken een heel dik pak sneeuw, lijkt me geweldig!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:06

Als hij er komt wil ik ook wel naar Friesland om hem te bekijken hoor, lijkt me trouwens ook reuze gezellig :D . En bij een Bokker slapen is natuurlijk altijd leuk dan :j .

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:14

Het lijkt mij echt heel gaaf om erbij te zijn als de tocht inderdaad gehouden gaat worden. Alleen al voor de sfeer en om het mee te maken.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:17

Ilsemarie schreef:
Volgens mij ben ik de enige in NL die niet van schaatsen houdt.. (ben 1 keer goed hard achterover geklapt en sindsdien sla ik ijs over :P Maar inliners/rolschaatsen was ook nog nooit mijn ding dus misschien ligt het ook wel daaraan) maar ik ben benieuwd of er überhaupt een elfstedentocht komt, het zou me wel verbazen en dan vrees ik wel dat het een grote chaos wordt. In 1997 was de boel denk ik nog wat beter te sturen dan tegenwoordig... zou mooi zijn als het idd op basis van gastvrijheid zou zijn maar vrees dat er genoeg zijn die de dollartekens al in de ogen hebben staan.

Ik ben benieuwd... ondanks dat ik niet van schaatsen houdt zou ik het wel heel leuk vinden als er een elfstedentocht komt! :D En ik heb er ook geen moeite mee als het nog een paar weken -10 blijft, als het zonnetje er maar zo lekker bij blijft schijnen vind ik het prima! Eerst lekker elfstedentocht en daarna nog een paar weken een heel dik pak sneeuw, lijkt me geweldig!

Ik hou er ook niet van hoor, gisteren nog geprobeert maar ik voel me zo'n stuntel dat ik het ook maar niet weer doe... :+

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:26

Op facebook zag ik een mooi plaatje voorbij komen: kaart van nederland met overal it giet oan! erin geschreven behalve in Friesland, daar stond een denkballon met zucht.. Erg treffend ;)

Ik woon zo goed als aan de bonkeveart, gister nog geschaatst op de grote wielen en t dokkumer ee is hier ook al dicht, maar op andere plekken is t gewoon nog lang niet dik genoeg. Tuurlijk is t mooi als t doorgaat, maar laten we t nou maar lekker rustig afwachten.
Onze logeerkamer is al verhuurd aan mn vader geloof ik :P

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:27

Geen idee of er een elfstedentocht komt.. als ik het nieuws moet geloven wordt het ijs op sommige plekken eerder dunner dan dikker.. ik gun het iedereen van harte hoor zo'n elfstedentocht, dus van mij mag het daar in het noorden flink gaan doorvriezen, als het hier maar vast begint met dooien :brr:

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:31

Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:32

:))

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:33

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:36

WillemYntJee schreef:
Op facebook zag ik een mooi plaatje voorbij komen: kaart van nederland met overal it giet oan! erin geschreven behalve in Friesland, daar stond een denkballon met zucht.. Erg treffend ;)

Ik woon zo goed als aan de bonkeveart, gister nog geschaatst op de grote wielen en t dokkumer ee is hier ook al dicht, maar op andere plekken is t gewoon nog lang niet dik genoeg. Tuurlijk is t mooi als t doorgaat, maar laten we t nou maar lekker rustig afwachten.
Onze logeerkamer is al verhuurd aan mn vader geloof ik :P

Haha die heb ik ook op men fb staan :D

En het moet gewoon doorgaan :D Heerlijk! :D

* hahahaha magisch filmpje !! maar zo is et wel :P! *

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:41

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:43

Het zou echt onwijs gaaf zijn als ie er komt, m'n baas heeft al beslag op me gelegd want we krijgen de catering dan. Dus ik maak het sws van dichtbij mee

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:45

Rinske schreef:
Hmm, de weersvoorspellingen blijven erg veranderlijk, de weerpluim vanaf het weekend ziet er niet best uit (temp. boven 0). Hopelijk verandert dat en blijft de kou aanhouden :) .

*\o/* Elfstedentocht *\o/*
Van top tot teen warm toch, Rinske?! :D ;) ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:50

Jaja, gewoon een caphoes en cap op :') . GEEN koude oren voor mij :)) . En idd, lekkere warme handen en voeten, onze winter kan niet meer stuk, nu de Elfstedentoch nog :)) .

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:50

annetm schreef:
marius schreef:
Zelfde idee als dat filmpje, die was hier net ook al geplaatst..
http://www.youtube.com/watch?v=dzuD1LkzxZk

Hahaha die is ek leuk :)

Leuk? Ik vind het een suf filmpje :') Echte Friese humor..

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:16

Ik woon zo goed als aan de bonkeveart

daar woon ik ook kijk uit mijn raam zo naar de bonkevaart toe :D

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:25

HIer ook iemand die aan de elfsteden route woont! Woon in de zuidwesthoek en hier is het nog kritiek met het ijs.. veel wakken door eenden en overal ligt nog sneeuw. Voor Friesland een hele onderneming dus om alles sneeuwvrij te maken. En daarbij nog niet alles is dicht hier.. Er zijn veel veel vrijwilligers nu die alles sneeuwvrij aan het maken zijn haha.. ik ben benieuwd we wachten het af

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:41

Klopt het slotermeer is nog niet goed.. Zag ze bij Ijlst al druk bezig om alles sneeuwvrij te maken! Spannend hoor! Woensdag weten we meer.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:36

:+ Ik heb bij voorbaat vast vrij gevraagd en sta bovenaan een "spooklijstje"

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:00

It soe mooi weze as dr no is ien komt :)
Jammer dat we niet precies aan de route liggen.. Ik hoop dat er een tweede route komt als er iets afgesloten is, dan zitten we wel op de route :D

Edit: In Balk (vlakbij Sloten) is vanmorgen een sneeuwschuiver door het ijs gezakt.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:14

Ik woon in Sneek en zou het erg leuk vinden om weer eens een Elfstedentocht mee te maken. Ik word alleen wel een beetje gek van de media hoor! De recessie wordt ineens niet meer over gepraat, het gaat alleen nog maar over de Elfstedentocht.. Welke dag wordt het, een speciaal lied, hotels boeken, de dikte van het ijs, de weersvoorspelling, bla bla bla. Rtl boulevard heeft er maar liefst een half uur tijd aan besteed :')

Hardstikke leuk hoor, een Elfstedentocht, maar meer dan afwachten kun je toch niet doen! :+

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:16

Ja, zo zonde! En er komt een hoop sneeuw heb ik gehoord. Media is indd om gek van te worden, net als de rest van NL. Gewoon rustig blijven en afwachten als een echte nuchtere Fries :+