[POLL] Tattoo's en piercings aanstootgevend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij problemen met piercings en tattoo's bij een horeca medewerker?

Ja, met beiden
51 (12%)
Met piercings wel, met tattoo's niet (maar niet teveel/te opvallend)
22 (5%)
Met tattoo's wel, met piercings niet (maar niet teveel/te opvallend)
4 (0%)
Geen van beiden (maar niet teveel/te opvallend)
203 (48%)
Piercings, tattoo's, veel of weinig, mij maakt het niet uit
137 (32%)

Totaal aantal stemmen: 417

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:42

tsja dat weet je als je er 1 neemt;) Ik heb er geen problemen mee, bij mijn opleiding is het vrij normaal, en ben je eerder vreemd zonder enige tattoo of piercing. Wel zijn er een aantal mensen die hun gezicht vol hebben, en dat vind ik persoonlijk er niet uitzien. Ik denk dan van.. goh moet je je nou zo volbouwen met die troep om een ander te worden? om stoer te zijn ofzo? Vind dat nogal puberaal. Maar her en der een piercing, waarom niet? past idd in deze tijd.

XoNo

Re: [POLL] Tattoo's en piercings aanstootgevend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:46

Waarom om een ander te worden, pinuts? Of puberaal? De meeste mensen zullen zeggen dat zij zijn zoals ze zijn, juist met de piercings. Zij voelen zich er prettig bij. :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:49

Ojajoh schreef:
vrouwke schreef:
ik vind het verschrikkelijk.( mijn mening)

zie je zo'n jong knap ding, en dan onder de tattoo's of piercings, ik vind het zonde.

.

wat versta je onder knap en wat versta je onder jong?

nu een 33 jarige met een middelmatig uiterlijk,zoals de meeste mensen, niet knap,niet lelijk.....
dan niet zonde?

das ook nog jong, en ja vind ik ook lelijk.

en die mensen met tattoo's en piercing's?

hoe zien jullie je over een jaartje of 30-40.
als al jullie vel gaat hangen :D
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 29-01-12 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:53

Dus bij iemand van 45 en in jouw ogen lelijk is het geen probleem?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:54

Joanne1987 schreef:
Dus bij iemand van 45 en in jouw ogen lelijk is het geen probleem?

nee want dan krijgen ze spijt, als hun vel gaat hangen en piercinggaten worden groter. :D
en dan denken ze: hadden we het maar nooit gedaan.
het maakt niet uit hoe oud je bent, ik vind het lelijk.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:58

Fijn dat jij kan bepalen dat iedereen spijt gaat krijgen ;)
Had wat je nu klein schrijft in een keer als reden aangedragen, komt beter over. Als ik later terugkijk op al mijn lichaamsverrijking denk ik terug aan die periodes van mijn leven en ik vermoed sterk dat ik dan alleen warmte voel, geen spijt. Daarbij komt; ik leef NU

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:59

Xono.. ja ik vind het puberaal als iemand zijn kop vol piercings heeft. Heb geen problemen met piercings, maar heb dan idd erg het idee dat iemand zoekende is naar een "stoere stijl" Doet me beetje denken aan veel kinderen die in hun pubertijd gothic willen worden. En dan een stijl aannemen waarin ze zich zekerder voelen. Misschien komt het omdat ik vroeger ook die fase heb gehad, en nu het idee heb dat het daarbij hoort. Het moet je staan denk ik

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:00

Stoere stijl? Nee hoor, achter al mijn piercings en tatoeages zit een betekenis, heb ze niet om stoer te zijn.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:00

ik heb geen spijt van mn tatoeages in elk geval en er zullen er ook zeker meer bij komen.
je leeft maar 1 keer en wat kan mij het boeien hoe ze er over 50 jaar uitzien.
dat interesseert me echt helemaal niks.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:03

Over 50 jaar ben ik sowieso niet mooi meer ;) Dus die tattoos kunnen er ook nog wel bij dan denk ik...

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:07

picobello schreef:
Over 50 jaar ben ik sowieso niet mooi meer ;) Dus die tattoos kunnen er ook nog wel bij dan denk ik...

haha precies en als jedaar nu al aan gaat denken dan kun je beter niks doen :')
je moet leven zolang het kan :D en doen wat je wilt :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:13

Ik vind tattoo's en piercings gewoon persoonlijke smaak, en over smaak valt niet te discussieren.
Wat iemand in zijn prive tijd wil dragen en doen moet die toch zelf weten.

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:26

Ik vind het eerlijk gezegd dommer dat er mensen zo reageren dan wanneer iemand een piercing/tattoo draagt.
Hoe onintelligent staat het als je claimt dat een ander spijt krijgt? Dat iemand er lelijk van wordt? Dat jouw mening universeel is? Smaak is een ding, maar doe niet alsof je spreekt voor iedereen.
Nogal dom, kan ik je zeggen. Dus zeggen dat piercings dom staan en vervolgens schaamteloos zo'n reactie plaatsen is nogal stupide. :')
Vind het zelf wel mooi, en wil best wel een laten zetten, maar omdat er zulke mensen bestaan twijfel ik ivm beoogde beroep... Dank jullie wel...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:30

xJori schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd dommer dat er mensen zo reageren dan wanneer iemand een piercing/tattoo draagt.
Hoe onintelligent staat het als je claimt dat een ander spijt krijgt? Dat iemand er lelijk van wordt? Dat jouw mening universeel is? Smaak is een ding, maar doe niet alsof je spreekt voor iedereen.
Nogal dom, kan ik je zeggen. Dus zeggen dat piercings dom staan en vervolgens schaamteloos zo'n reactie plaatsen is nogal stupide. :')
Vind het zelf wel mooi, en wil best wel een laten zetten, maar omdat er zulke mensen bestaan twijfel ik ivm beoogde beroep... Dank jullie wel...

Dat heeft echt niet met die mensen die bestaan, maar de normen en waarden in een bedrijf.
Net zoals paars haar of korte mini rokjes en visgraat panty's niet mogen.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:34

Met een aantal van 127 piercings, vind het zelf helemaal niet aanstootgevend. :+
(al heb ik maar 19 altijd)

Maar ik ben me heel bewust van andersmans reacties, en moet me zo nu en dan ook helaas aanpassen. Ik vind het helemaal niet erg dat mensen het lelijk vinden, maar ik blijf het jammer vinen om daarop veroordeeld te worden.
Want ja, helaas laten veel mensen het niet alleen bij het niet mooi vinden..maar wordt er ook van uit gegaan dat ik daarom geen leuk persoon ben.
Net zoals iemand anders zijn haar graag verft, hoge hakken of uggs draagt, doe ik dit. :)

Ik heb zelf ook 2 jaar in een piercing/tattooshop gewerkt. Ik kan al piercen, en ik ben van plan om later dan ook te gaan tattoeeren. :)

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:01

lesilla schreef:
xJori schreef:

Dat heeft echt niet met die mensen die bestaan, maar de normen en waarden in een bedrijf.
Net zoals paars haar of korte mini rokjes en visgraat panty's niet mogen.

Daarop reageer ik niet. Wil je voortaan aub even lezen wat iemand post? Nogal vervelend om 2x hetzelfde te vertellen maar met andere woorden ;)
Maar er zijn mensen die domweg "ik vind het dom en lelijk staan" zeggen. En dat vind ik pas echt dom staan. :')

Natuurlijk begrijp ik wel dat een bedrijf niet zit te wachten op iemand met gezichtspiercings, maar een helix/tragus moet toch kunnen? praktisch hetzelfde als een oorbel, maar dan niet geaccepteerd.
En als ik een piercing zou hebben, en mijn werkgever/patienten stellen dit niet op prijs, zou ik deze best uit willen doen.

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:28

xJori schreef:

Goed gezegd. Ik ga toch ook niet zeggen dat iemand lelijk is zonder tatoeages?
Kijk, dat je tijdens werkuren je moet conformeren aan de regels die het bedrijf hanteert is logisch, maar dat mensen op bovenstaande manier reageren is gewoon een beetje jammer.. De een vind het wel mooi, de ander niet. Punt. Wij respecteren de mensen die het niet mooi vinden, dus het mag ook wel andersom :)

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:43

Ik snap niet waar mensen zich druk om maken. Laat iedereen lekker doen en dragen wat hij wil. Ik vind het dan ook absoluut niet aanstootgevend maar triest dat mensen op hun werk en sollicitaties hier op af worden gerekend. Ik heb zelf een aantal tattoo's, maar wel bewust gekozen voor een plek die ik altijd redelijk kan verbergen omdat ik me ervan bewust ben dat ik hier helaas op af gerekend kan worden. Nu kan ik er niet om heen dat het zichtbaar is als mijn kleding wat omhoog gaat zitten ofzo. En ook bij zwemgelegenheden krijg je soms rare blikken.

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:10

_Mas schreef:
xJori schreef:

Kijk, dat je tijdens werkuren je moet conformeren aan de regels die het bedrijf hanteert is logisch, maar dat mensen op bovenstaande manier reageren is gewoon een beetje jammer.. De een vind het wel mooi, de ander niet. Punt. Wij respecteren de mensen die het niet mooi vinden, dus het mag ook wel andersom :)

En dat is dus exact wat ik bedoel :)

Gewoon het stomweg zeggen dat ze het lelijk vinden, daarom vragen we niet. We vragen of je mensen niet wil spreken als zij een piercing dragen, of je geen eten aanneemt van een ober met een piercing, geen verpleegster wil met een piercing, geen levensreddende behandeling van een arts wil met een piercing.
Je mening verder is echt insignificant. Wat boeit het ons nou of je het wel of niet mooi vindt? Bespaar je de moeite. :')

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:45

Red_Savage schreef:
Met een aantal van 127 piercings, vind het zelf helemaal niet aanstootgevend. :+
(al heb ik maar 19 altijd)

127?? Holy crap! Je moet echt eens een lijstje maken met wat je allemaal hebt. ;-)

Ik heb zelf geen tattoo's of piercings maar vind het persoonlijk wel mooi staan. Ik vind in elk geval dat iemand met lichaamsversiering niet per definitie onverzorgd overkomt. Liever die kerel van een paar plaatjes eerder met zijn getatoeƫerde hoofd dan een ongewassen studentikoze holenbeer aan mijn tafel. Klantvriendelijkheid, welbespraaktheid en attent zijn vind ik veel belangrijkere eigenschappen voor een horecamedewerker. Er verzorgd uitzien is ook heel belangrijk maar dat kan ook uitstekend met lichaamsversiering. verzorgd haar, schone nette kleding en dan kan het mij niet boeien of je een foto van je oma op je onderarm hebt staan.

Ik was laatst bij een promotie van een collega en 1 van haar promotoren is een ex onderzoeker van onze afdeling die inmiddels professor in Engeland is. Hij is gek van metal en ziet er ook uit als een stereotype metalfan. Zo ook bij de promotie. Onder de keurige hoed stak een bos enorm lang, piekerig haar uit. Ik vond het persoonlijk echt te stoer. En denk je dat mensen hem minder serieus nemen door zijn uiterlijk? Hij is gewoon verdomd goed in wat hij doet en dwingt respect af met zijn prestaties als wetenschapper. Hoe hij eruit ziet zal de meeste mensen dan een zorg zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:46

De het is lelijk en je krijgt er spijt van reden kan ik ook niet helemaal volgen? Ik heb bewust gekozen voor mijn tattoo's en piercings. Waarom zou ik als ik 40 ben, het opeens afschuwelijk vinden? Dat is typisch zo'n opmerking van iemand die er niks van snapt. Ik heb geen piercings en tattoo's om erbij te horen, voor een bepaald imago of omdat het stoer is. Ik heb dat omdat dat bij mij past, omdat ik me prettig erbij voel en ik vind het gewoon mooi. Net als dat een ander liever Uggs aantrekken en mooie jasjes. Dat snap ik dan weer niet, maar iedereen moet doen wat die zelf wilt. Dus ik ga iemand niet oordelen op hoe die eruit ziet. Veel van mijn vriendinnen zijn helemaal niet zoals ik ben, veel mensen vinden het dan grappig wie mijn vriendinnen zijn. Maar het gaat toch uiteindelijk om de persoon die je van binnen bent?

En dan ga ik rimpelen en alles hangen ... lekker boeiend, dan word ik er toch niet bepaald mooier op, dus dan mogen de plakplaatjes van mij gewoon gezellig meehangen hoor :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:48

vrouwke schreef:
das ook nog jong, en ja vind ik ook lelijk.

en die mensen met tattoo's en piercing's?

hoe zien jullie je over een jaartje of 30-40.
als al jullie vel gaat hangen :D

dus over 40 jaar ,ben ik heel bejaard, en loop ik niet een cm bloot
dus wat zie je er dan van?

en btw.....al zou ik geen tattoo's hebben, denk je dat mijn hangende vel er charmanter op wordt ofzo :?
vooral op bepaalde plekken <<) :')

ik vind bepaalde mensen in dit topic wel weer heel kortzichtig denken hoor
maargoed,daarom is er in de horeca ook zoveel ophef over.....dat komt door die kortzichtige mensen die een ander niet kunnen accepteren zoals ze zijn...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:50

_Mas schreef:

Nou, er zijn idd mensen die er van op zouden knappen :')

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:50

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:56

*proest*

_O-