Leer van paardenhuid?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:43

Leuk voor mijn moeder, zal ze vast eeeeeeeeeeeenig vinden :')

En dan voor boven haar bed, kan ze elke nacht genieten van haar nachtmerrie :D

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:46

Die bovenste vind ik echt niet mooi, die onderste is best bijzonder... maar ik zou het niet in huis willen. :)) Ben wel benieuwd hoe die onderste eruit ziet als je hem in brons giet of zo.

Afbeelding
Deze vind ik eigenlijk nog best te doen als je een soortgelijke ruimte hebt. :=

vuurneon

Re: Leer van paardenhuid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:48

Maar mijn schoonmoeder is lief :j en niet zo bang voor paarden.... Hahaha dan is het effect weg :')
(mama is ook lief, maar gruwelt van opgezette dieren of alleen al huiden zo geprepareerd. En is nog doodsbang voor paarden :D)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:49

Wel bizar gedaan, op een manier waarop ik echt even goed zit te kijken :) blijf er zeker stil bij staan.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:51

vuurneon schreef:
Maar mijn schoonmoeder is lief :j en niet zo bang voor paarden.... Hahaha dan is het effect weg :')
(mama is ook lief, maar gruwelt van opgezette dieren of alleen al huiden zo geprepareerd. En is nog doodsbang voor paarden :D)
Oooh, jij bent gemeen! :oo
Zou ik mijn moeder een rat voor haar verjaardag geven?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:57

Ik heb als kind een keer zo'n pluizig opgezette sleutel hanger gekregen haha, was konijn. Had ik mooi bij moeder in bed gelegd :')
Laat ik het zo stellen, ik lag vroeg op bed die week :D
Was wel een mooi stukje bont haha, lekker zacht <3

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:01

Hahahaha, geweldig. :')

Wij hebben hier nog een bontjas hangen die m'n oma tig jaar geleden gekocht heeft. Ik mag hem alleen niet aan, terwijl ik het altijd vet koud heb 's winters. ;(

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:20

Jolliegirl schreef:
Fiffill schreef:
Dat klopt, op IJsland worden ook gewoon paarden geslacht. Wordt ook gegeten daar. Je mag paarden fokken voor consumptie.

Verstandig volk!
De nederlanders zouden ook eens paardenvlees moeten gaan eten.

Zit te zoeken of er hier in nl ook echt paardenhuiden verkocht worden.

Hoogstwaarschijnlijk kunnen ze er bij www.wildeman-waalwijk.nl wel aankomen. Bellen en vragen naar de man van het magazijn (heel aardige man die heel graag helpt, maar vergeet z'n naam steeds). Ze kunnen daar zelfs aan opgezette ijsberenkoppen komen.

Vind verder overigens dat we beter minder vlees kunnen eten in plaats van meer.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:26

tuurlijk kan je beter minder vlees eten, maar als je dan vlees eet, eet dan eerlijk vlees en eet dus paard ;)

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:29

Da's dan weer wel zo :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:29

arno8 schreef:
Da's dan weer wel zo :j

Maar ben 't sowieso eens met jouw mening hoor : Minder vlees.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:33

Louboutin heeft schoenen van paardenhuid...

Louboutin Orlando Ponyskin
Afbeelding
Afbeelding

Louboutin Dorepi Ponyskin
Afbeelding

En de Louboutin Miss Clichy Ponyskin
Afbeelding

Ik vind ze nog best vet
:D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:39

Wel beetje ironisch, die panterprint :')

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:46

Oehhh die laarsjes met tijgerprint :D

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:25

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:32

nee, ik heb het inderdaad nog nooit gezien, althans niet bewust

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:39

Ziet er wel aaibaar uit haha, :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:11

arno8 schreef:
Vjestagirl schreef:
Je kunt zelfs van mensenhuid leer maken.

Om lekker luguber verder te gaan: De Scythen maakten volgens Herodotus zelfs pijlenkokers van de armhuid van gevelde tegenstanders. Lijkt mij overigens vooral een ding om mee op te scheppen, want ik denk dat je er niet bijzonder veel pijlen in kwijt kunt.

En dan was er nog überfreak Mengele, die in de Tweede Wereldoorlog lampenkappen maakte van het vel van joden (maar hij deed ook wel engere dingen)

om nog luguberder te worden...
toen de turken sicilie overvielen hield een italiaanse kapitein de boel nog al op zeg maar...
toen ze hem uit eindelijk te pakken kregen hebben ze zijn huid losgeweekt van zijn lichaam (terwijl hij nog leefde)
om deze te schenken aan de sultan die er uiteindelijk een boegbeel voor zijn schip van heeft gemaakt :+
het verhaal ging nog verder, maar dat zijn voornamelijk spookverhalen naar mijn idee :)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:50

Tell us, tell us! :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:02

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:27

Vjestagirl schreef:
toen de turken sicilie overvielen hield een italiaanse kapitein de boel nog al op zeg maar...
toen ze hem uit eindelijk te pakken kregen hebben ze zijn huid losgeweekt van zijn lichaam (terwijl hij nog leefde)
om deze te schenken aan de sultan die er uiteindelijk een boegbeel voor zijn schip van heeft gemaakt :+
het verhaal ging nog verder, maar dat zijn voornamelijk spookverhalen naar mijn idee :)

Je vraagt je wel af hoe dat dan gaat... Hebben ze iemand na een lange bloedige strijd gevangen genomen, en dan wordt ie afgevoerd naar de tent waar de opperbevelhebber en wat generaals zitten. En dan?

Zegt generaal 1: "Hmmm... wat zullen we nou eens gaan doen met hem?"
Zegt generaal 2: "Ik heb een idee! Ik heb een idee!"
De rest in koor: "Vertel! Vertel!"
Generaal 2: "Nou... als we hem nou eens zijn eigen poep laten opeten!"
Opperbevelhebber: "He... niet weer dat flauwe poepidee.. dat hebben we bij de laatste drie ook al gedaan."
Generaal 3: "Mag ik dan? Ik speel ook al een tijd met een ideetje, maar wilde het eerst in m'n hoofd laten rijpen voordat ik het in de groep gooi..."
Opperbevelhebber: "Ga je gang."
Generaal 3: "Nou, het leek me dus wel gezellig om met z'n allen zijn huid los te weken terwijl hij leeft en... (enz.)"

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:40

De combinatie van macht en behoefte aan wraak laat mensen rare dingen doen. :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:50

Arno. :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:02

_Summerly_ schreef:
Tell us, tell us! :D

het verhaal/gerucht gaat dat de kapitein tijdens het martelen (dus het losweken van de huid en de martelingen daarvoor)bleef bidden tot jezus en god. dat de turken verbaasd en teleurgesteld waren dat deze kapitein niet wilde deserteren omdat hij tijdens de materlingen nooit heeft aangegeven dat hij pijn heeft, nooit gesmeekt heeft om te stoppen... hij heeft ze geen enkele lol gegunt een heeft laten zien dat de pijn hem niks deed... het enige wat hij deed was bidden...
de turken hebben hem meerdere malen een plaatsje in hun leger aangeboden...
maar de kapitein ging hier niet op in en bleef bidden...
uiteindelijk stierf hij...
de turken vulde de huid met stro en brachten de huid naar de sultan/leider...
tijdens de reis lichte de huid volgens het verhaal savonds op en leek het te leven...
de turken werden bang en durfde snachts niet meer aan het dek te komen.
uiteindelijk kreeg de sultan de huid en heeft hij het stro er uit laten halen en vervolgens de huid om een boegbeeld laten spannen als waarschuwing naar alle opstandelingen en landen...
echter bleef de huid oplichten en telkens als dat gebeurde dan gebeurde er een ongeluk...
de sultan durfde hierna niet meer verder te varen met de boot en heeft na de oorlog de huid terug naar de italianen gestuurd...

de mensen waren natuurlijk in die tijd aardig bijgelovig en niemand heeft dan ook ooit kunnen vinden of de huid iets bijzonders bevatte (meerder keren onderzocht ook in onze tijd :) )
persoonlijk denk ik dat er wel dingen gebeurt zijn, maar dat dit toeval was en dat de turken en italianen dit uit eindelijk steeds meer opgeblazen hebben :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:04

arno8 schreef:
Vjestagirl schreef:

Je vraagt je wel af hoe dat dan gaat... Hebben ze iemand na een lange bloedige strijd gevangen genomen, en dan wordt ie afgevoerd naar de tent waar de opperbevelhebber en wat generaals zitten. En dan?

Zegt generaal 1: "Hmmm... wat zullen we nou eens gaan doen met hem?"
Zegt generaal 2: "Ik heb een idee! Ik heb een idee!"
De rest in koor: "Vertel! Vertel!"
Generaal 2: "Nou... als we hem nou eens zijn eigen poep laten opeten!"
Opperbevelhebber: "He... niet weer dat flauwe poepidee.. dat hebben we bij de laatste drie ook al gedaan."
Generaal 3: "Mag ik dan? Ik speel ook al een tijd met een ideetje, maar wilde het eerst in m'n hoofd laten rijpen voordat ik het in de groep gooi..."
Opperbevelhebber: "Ga je gang."
Generaal 3: "Nou, het leek me dus wel gezellig om met z'n allen zijn huid los te weken terwijl hij leeft en... (enz.)"

:') _O-
de turken stonden in die tijd niet voor niets bekend als goddelozen en barbaren... hun martelingen en wraaknemingen waren berucht net als hun vechtkunst en vechtlust :)
er zijn heel wat kruistochten stuk gelopen op een gevecht met de turken...