Te veel, te vaak..... kinderen zijn altijd de dupe van een scheiding. Altijd. En al kan je niets meer met je ex, je zorgt er samen maar voor dat je dat weg houdt van je kinderen. Zodat ze zowel hun vader als moeder kunnen blijven zien. Zo sta ik er in. Ben zelf ook gescheiden en heb mijn ego ook aan de kant moeten zetten. Het blijft wel eens 'lastig' om te gaan met de ex, maar het is wat het is en mijn dochter vind ik belangrijker dan mijn geschiedenis met mijn ex. Wij hebben in elk geval samen het beste met haar voor en hebben een co-ouderschap. Als er wat is, bespreken we dat samen en we houden elkaar op de hoogte. Ik gun mijn kind haar vader. Als ik sommige moeders zie, dan denk vooral 'wat een egoisme'.........
(het is wat anders als er geweld/verwaarlozing e.d. in het spel is natuurlijk).
Maar een speltherapeut. Zij doet niet alleen spelletjes (hoewel mens erger je niet een goede zou zijn) maar door spel nodigt zo iemand kinderen uit tot het uiten van emoties.
Onbegrijpelijk. Je doet net zo hard mee aan het spelletje als de moeder.

Dan heb je nog een grote kans dat moeders eieren voor haar geld kiest en de kinderen mee geeft. Als je 1 keer zo makkelijk toegeeft staat ze alleen maar sterker om het de volgende keer ook niet te doen.
)