model worden/hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:21

Spytgnieskje schreef:
Nou vooruit :o

Fotoshoot Parijs
http://71.media.hyves-static.net/619438 ... 38770.jpeg

http://7.media.hyves-static.net/5410721 ... 72106.jpeg

ELLE Magazine
http://99.media.hyves-static.net/729904 ... 04598.jpeg

Fashion Week
http://94.media.hyves-static.net/478898 ... 98693.jpeg

Nu we toch bezig zijn.. Dagelijks Leven
http://www.hyves.nl/showImage.php/14550 ... _Pl7j.jpeg

TS: Heb je misschien ook een leuke huis/tuin/keuken foto van jezelf? De foto's die je geplaatst heb zijn best wel bewerkt. Ook heb je veel make up op waardoor je natuurlijke schoonheid niet mooi naar voren komt. Iedereen roept wel dat je het niet echt in je hebt om fashion model te worden. Maar we weten natuurlijk niet het je er 'normaal' uit ziet. Daarbij hebben wij makkelijk praten, maar laat het maar aan de 'professionals' over ;) Wie niet waagt wie niet wint..

Wauw wat een mooie foto's. Jij hebt echt zo'n modellen gezicht!

@TS: ga inderdaad netwerken via facebook of hyves en dan je portfolio uitbreiden op TFP basis.
Wel opletten met wie je gaat samenwerken natuurlijk..

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 20:35

de meiden die bij victoria's secret rijden zijn anders ook niet zo dun hoor en groot!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:47

http://www.styletoday.nl/img/article/content/VS2.jpg
Niet groot? Niet dun? Moet ik denk ik echt even beter leren kijken, zie nergens een grammetje vet namelijk :+

Daarnaast is een lingerie model al een ander type dan een haute couture model, voor haute couture is cup a zo'n beetje al groot terwijl je voor lingerie met een cup c ook nog wel weg komt :j

UMayDream

Re: model worden/hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:07

Nou indd, als je die niet dun en groot vind ben ik benieuwd wat jij onder dun en groot verstaat banditlove :+

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:43

Ze lopen toch op de catwalk? :+

Maar ik vrees dat je er niet geschikt voor bent, anders was je al lang ontdekt..

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:05

Die meiden van VS vind ik echt niet dun hoor? Eerder een normaal en gezonde uitstraling.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:10

Je hoeft echt niet super dun te zijn hoor. Kijk maar naar bv. Doutzen Kroes, die ziet er gewoon gezond slank uit! :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:12

Elise95 schreef:
Je hoeft echt niet super dun te zijn hoor. Kijk maar naar bv. Doutzen Kroes, die ziet er gewoon gezond slank uit! :)

Maar toch ook een maatje 34 bij lengte heel lang :j

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:19

CoronaLime schreef:
Elise95 schreef:

Maar maatje 34 is niet een en al bot :)

Geloof dat de ideale maten 90-60-90 zijn. :j

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:22

CoronaLime schreef:
Elise95 schreef:
[/quote

en een mooie uitstraling!

De modellen van VS zijn inderdaad niet extreem dun ne wel slank, afgetraint en lang!!

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:25

Elise95 schreef:
Maar maatje 34 is niet een en al bot :)

Geloof dat de ideale maten 90-60-90 zijn. :j

Er zegt toch ook niemand dat maatje 34 'bot' is?

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:26

chillaxing schreef:
Ze lopen toch op de catwalk? :+

Maar ik vrees dat je er niet geschikt voor bent, anders was je al lang ontdekt..

Dit vind ik echt onzin, voor een carriere moet je gewoon knokken, een enkeling wordt ontdekt maar thats it, imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:58

Mitchall schreef:
WenMLove@ even op je hyves gespiekt; je bent een mooie meid met een goed lichaam, als je iets ouder bent
kun je best een keer bij een modellenbureau langsgaan! :j

Mijn nicht is rond de 1,68 en is toch al aardig (foto)model aan het worden, ze is van straat geplukt door een
fotograaf. Ze heeft inmiddels meerdere shoots gehad, ze stond op de poster v/d zomerfeesten en nu ook op
de axe poster :) Ze is niet superslank zoals veel modellen, maar dit is juist wat haar zo speciaal maakt. Lengte is
niet alles, als je foto's sprekend zijn kun je al ver komen.

Ts@ ik zou even bij een modellenbureau langs gaan en je foto's laten zien. Niet geschoten is altijd mis ;)

Alsof een lichaam van een 13 jarig meisje wat zegt? WenMLove is een mooi meisje, maar goed, er zit nog bijna niks vrouwelijks aan.. Kan je over iemand van 13 imo gewoon niet zeggen. Mijn vriendinnen waren zooo slank toen ze 13 waren en hebben nu toch echt volle heupen, volle bovenbenen, billen enzovoorts. Niks meer enorm slank en strak, gewoon lekker vrouwelijk..
Ik zou mezelf trouwens afvragen of je wel model wilt worden, ts, want volgens mij is het echt geen fijn wereldje om in op te groeien als het ware.

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:08

Ik heb niet de intentie om model te worden want daar ben ik niet lang en niet mooi genoeg voor :')

Maar waarom ik hier wel binnen kom vallen: ik heb een aantal keer die term TFP horen vallen. Dat lijkt me opzich best leuk om te doen! Maar hoe regel je zoiets? :=

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:42

Bolivia schreef:
Ik heb niet de intentie om model te worden want daar ben ik niet lang en niet mooi genoeg voor :')

Maar waarom ik hier wel binnen kom vallen: ik heb een aantal keer die term TFP horen vallen. Dat lijkt me opzich best leuk om te doen! Maar hoe regel je zoiets? :=

Dutchheaven.nl is een site met veel fotografen en modellen waar regelmatig TFP shoots worden aangeboden. Moet je zelf wel een beetje het kaf van het koren leren scheiden (stuk meer kaf dan koren ;) ) en het geluk hebben dat fotografen wat in je zien.

Ik heb toen ik wat jonger was ook best een heel aantal shoots gedaan, onder andere via dutchheaven, maar ook via een bureau. Aantal hele leuke opdrachten gedaan, heb zelfs een tijdje op grote billboards in Amerika gehangen voor een deodorantreclame en met een fashion-reportage van een aantal pagina's in een buitenlandse glossy. Maar als je er echt verder in wil, is het geen leuke wereld hoor.. Wat 'plezier'shoots zijn hartstikke leuk, maar hoe meer geld er in omgaat, hoe rotter je wordt behandeld. Afvallen, afvallen, afvallen is het motto. En dat is nou precies niet hetgeen wat ik ambieer :P

Gewoon wat TFP shoots om ervaring op te doen en er hele gave foto's aan overhouden, is het leukste in mijn ogen. Heb meer dan eens meiden gezien die door hun bureau gedwongen werden veel af te vallen, onmogelijke werkdagen/weken te maken, hun haren in de meest verschrikkelijke kapsels te laten verknippen, bijvoorbeeld.. Weinig glitter en glamour aan hoor, een succesvolle modellencarriere. :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:27

Modelmayhem is ook een bekende site. Inderdaad goed opletten hoe en wat qua fotografen ook, ik werd best veel gevraagd toen (bijna elke dag wel aanvragen) maar ik ben vrij selectief :o is ook wel eens gebeurd dat ik gevraagd werd voor naakt terwijl ik nog minderjarig was *nee, bedankt, ik had ook aangegeven dat ik dat niet wilde/minderjarig was* of fotografen waarvan het werk gewoon rampzalig was :') maar er zitten ook een hoop goede/professionele fotografen op. :)

Heb destijds mijn account laten deactiveren omdat ik zoveel aanvragen kreeg maar nooit tijd had, en ik vind het heel vervelend om ook fotografen van wie ik het portfolio erg goed vind te moeten afwijzen. :')

Het is trouwens een internationale site, dus het kan best dat je gevraagd wordt door een buitenlandse fotograaf die bijv een tijdje naar Nederland komt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:36

Ik denk dat je nog wel groeit, want toen ik 15 was was ik 177, en ik ben nu net een paar maandjes 16 en ik ben 178,5 á 179. En ik ben ook nog hartstikke dun, dus ik lijk direct weer zo lang :')
Je kan het altijd proberen, of wat shoots doen, genoeg beginnende fotografen die dat willen. ;)
(Ja, ik ben heel lang :+ )
ps: Je mag wel een paar centimeters van mij lenen hoor :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:45

Dat groeien hoeft echt niet hoor. Ik pas nog steeds de kleding van toen ik 14 was (behalve qua eh, vormen ;) ) maar langer ben ik niet geworden. Ben al jaren uitgegroeid. :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:51

Het heeft ook te maken met wanneer je ongesteld bent geworden :j na je eerste menstruatie groei je nog een tijdje door en daarna stopt het

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:02

Dat hoeft allemaal niet, was het maar zo.. :+
ik ben na die tijd (13) nog wel 10 cm gegroeid..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:05

Dat zeg ik toch? :Y) na je eerste menstruatie groei je nog een tijdje (de een langer dan de ander) door ( de een meer dan de ander)
Het is per persoon verschillend, maar je eerste menstruatie heeft in ieder geval invloed

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:12

Ja, gelukkig gaan sommigen mij nu wel voornbij :+
lang zijn is niet altijd leuk :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:26

MarlindeRooz schreef:
Dat hoeft allemaal niet, was het maar zo.. :+
ik ben na die tijd (13) nog wel 10 cm gegroeid..

Ja dus, dat is toch wat ik zeg? Dat je niet hoéft te groeien, net zoals je wél nog kunt groeien? :') Het is meer dat TS zich er niet op moet vastpinnen dat ze nog een paar cm de lucht in gaat.

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:18

Ik ben na mijn vijftiende ook niet meer gegroeid. En die schoolarts maar beweren dat ik 1.75 zou worden :')

Heb me overigens ingeschreven op die TFP sites. Al een stuk of 6 berichtjes gehad, maar ik vond maar 1 fotograaf interessant genoeg om terug te mailen :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:20

Je kunt ook zelf fotografen benaderen natuurlijk! Niet geschoten is altijd mis.

Ik zou geloof ik 1.74 worden. Ik ben 1.62. :')