Hoe snel woonde jij samen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:59

Plien91 schreef:
verootjoo schreef:
of gaat kamperen :P

Wij zijn nu bijna 3 jaar samen. Over een paar weken wordt ons huis opgeleverd waar we in gaan wonen <3

Samen op vakantie gaan is überhaupt al een leuke relatietest, zes uur naast elkaar gepropt zitten in een vliegtuig en elkaar dan nog steeds lief vinden is best knap toch?

Ik woon nog niet samen met mijn vriend, we zijn bijna een jaar samen. We hebben het er wel eens over, maar het is eerst nog niet handig omdat we allebei in februari op stage gaan. Daarna studeer ik af, hij moet dan nog een jaar. Tegen die tijd zien we wel verder!

Vind ik wel idd. Sowieso is 24u p/d op elkaars lip (dus vakantie) een relatietest :). Wij hebben altijd mot met het opzetten van de tent, na een reis van ong. 12 uur in de auto := En toch vinden we elkaar nog lief :+: Dus gaan we maar samenwonen :P

klomp

Re: Hoe snel woonde jij samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:06

Ehm..na een paar weken bleef ik een keertje slapen en kreeg om 06:15uur 's ochtends te horen dat ik niet meer weg mocht gaan :+

Inmiddels zijn we bijna 10 jaar samen vrijdag a.s. :D

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:15

We waren 7 maanden bij elkaar toen we ons huis kochten en na 9 maanden gingen we erin.

We hebben in juni iets gekregen en sliepen vanaf september iedere nacht of bij mijn ouders of bij die van hem. We hebben toen nog een keer 1 nacht alleen geslapen, omdat zijn moeder er iets van zei, maar dat beviel niet goed :D We misten elkaar echt al. In januari dus een huis gekocht en in maart de sleutel.

Inmiddels 10,5 jaar bij elkaar en 2 kindjes.

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:16

3x samengewoond, en driemaal binnen een week. Als t goed voelt, voel ik geen reden dat niet te doen.

Heb geen bindingangst hahaha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:18

klomp schreef:
Ehm..na een paar weken bleef ik een keertje slapen en kreeg om 06:15uur 's ochtends te horen dat ik niet meer weg mocht gaan :+
Inmiddels zijn we bijna 10 jaar samen vrijdag a.s. :D

Dat klinkt wel heel romantisch en lief :')

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:26

Ben ook na een paar maanden bij mn vriend in getrokken
heeft ook vooral te maken met de afstand en vind het hier in limburg ook fijner voor mn paardje dan dat ik hem in zuiholland erges moet zetten.. Ben een echt stadsmeisje die nu in een dorpje terecht is gekomen op het platteland maar het bevalt heel erg ook lieve schoonouder die alles doen voor ons dus :)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:42

Vanaf de eerste dag :Y). We waren eerst ruim een halfjaar elkaars huisgenoten voordat we een relatie kregen (en zijn dat nog).

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:23

Wij zijn nu op zoek naar een appartementje, we gaan volgende maand ergens kijken en als alles doorgaat gaan we dan begin februari samenwonen. We zijn dan 14 maanden samen, ik (23) woon al 2 jaar op mezelf, vriend (21) woont nog thuis en we zien elkaar op dit moment alleen in de weekenden (vorig jaar wat meer want toen studeerde ie nog).

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:26

afgelopen september waren we een jaar samen en sinds 22 nov hebben we samen een huis.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:29

Wij kregen in februari 2009 een relatie, vanaf april 2009 was vriendje al veel bij mij thuis (ik had een huisje, hij een klein appartement), sinds december 2009 wonen we officieel samen en hebben nu sinds november dit jaar samen een huis. Volgend jaar augustus gaan we trouwen :D

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:31

Persoonlijk zou ik nooit heel snel gaan samenwonen, maar pas na een paar jaar. Ik ben nu 22 en ben heel jong uit huis gegaan, heb al die jaren alleen gewoont en eerlijk gezegd lijkt het me doodeng om mn private space ineens te moeten delen met iemand anders.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:38

Ik vond het ook wel eng om zo snel te gaan samenwonen, vooral omdat ik echt veel achterliet (mijn studentenleven, zogezegd.. al mijn studentenvrienden en mijn kamertje, want ik verhuisde meteen terug naar de andere kant van NL). Maar ik had ook zoiets van: ach, ik ga niet meteen trouwen :D is het niet leuk, dan ben ik zo weer weg, dan heb ik zo weer een kamer. Maar tot nu toe wil ik nog steeds blijven <3

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:09

Hier na 2 jaar gaan samenwonen toen we gingen studeren en nu na 10 jaar wonen we nog steeds samen, alleen dan in een huis van onszelf!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:11

In januari kregen we wat en in juni kregen wij de sleutel van ons eigen koopappartementje. Erg snel dus, was ook niet helemaal gepland om al te kopen, wilden eigenlijk eerst huren. Hadden de inschrijf formulieren al thuis liggen, maar het liep allemaal een beetje anders :D Inmiddels ruim 4 jaar verder en komend jaar gaan we trouwen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:14

Ik vind dat vele vrij snel gingen samen wonen, dan vraag ik me toch af of je alle positieve en negatieve kanten van elkaar al een beetje weet? Ik ben nu 2 jaar en 6 maanden samen, we zijn nu aan het kijken voor een huurhuis maar het zou zomaar kunnen dat het nog een half jaar duurt voor we in aanmerking komen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 20:16

Ik ben overigens bijna 26 en mijn vriend is bijna 29, dus we zijn onze wilde haren ook wel aardig kwijt.
We hebben allebei al veel op onszelf gewoond, hij heeft met zijn ex dit huis een paar jaar geleden gekocht, zij is uiteraard al maanden weg, maar ik voelde me hier direct thuis en het stond nog te koop. Dus toen eens aangegeven van joh als we uiteindelijk samen willen wonen en het huis is nog niet verkocht, dan wil ik hier ook wel wonen.
Eigenlijk wilde hij hier zowiezo niet graag weg, tis echt een huis waar hij veel aan gedaan heeft en we hebben nog heel veel plannen.
Ook op zich wel lekker dat we alleen maar mijn spullen over hoefden te brengen. Alles is in principe gewoon in orde, behalve dat wij zelf nog wat dingen willen verbouwen, maar dat is een tienjaren plan denk ik.
We hebben ook al wat ikea kasten in elkaar gezet, kerstboom staat op, we hebben een frettenkooi in elkaar geknutseld, alles nog zonder ruzie.
Over een paar maanden gaan wij de hypotheek over zetten op onze naam, nu staat het nog op de naam van hem en zijn ex, gelukkig zijn die gewoon als vrienden uit elkaar gegaan en ik heb haar ook een paar keer gezien, heb geen moeite met haar.

Ik heb hiervoor 3 jaar alleen gewoond, daar was ik nu echt wel klaar mee, ik was er heel erg aan toe om deze stap te zetten. Nu zit hij ook boven te werken aan een of ander kerstkado voor mij, dus ik kan ook gewoon mijn ding doen. Donderdag ben ik ook laat, dan ga ik een zumbamarathon doen, kan allemaal, als hij een avondje met vrienden wat wil doen, dan heb ik ook zoiets, ga vooral je gang.
Zijn vrienden zijn allemaal stellen die inmiddels ook bijna allemaal een baby hebben, dus zoveel kroegavonden enzo zijn er niet meer, maar eerder gezellig een etentje bij iemand thuis ofzo. Ik kan het gelukkig ook met al zijn vrienden heel goed vinden, de meiden zijn allemaal super aardig, de mannen zijn ook heel aardig, ik wordt helemaal geaccepteerd, dus dat is ook wel heel prettig.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:18

Ik ben met 3 dagen gaan samenwonen en na 10 jaar nog steeds bijelkaar :D :D

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:26

Eigenlijk al na 1-2 weken ong. :D We kregen wat in de zomervakantie, hij had toen net een paar weken een klein appartementje. Ik was daar dagelijks, bleef elke nacht slapen. M'n moeder vroeg me steeds of ik nou was gaan samenwonen want ze zag me nooit meer. :+ Steeds ontkend: 'nee hoor mam, ik ben gewoon veel bij hem'. Uiteindelijk begon college weer maar was ik er nog steeds niet weg. :)) Toen kwam de moeder van m'n vriend ermee dat ik me wel kon inschrijven bij m'n vriend op het adres. Toen pas toegegeven dat we echt samenwoonden. :D We wonen hier nou bijna anderhalf jaar en zijn hard opzoek naar iets groters. :) Maar het bevalt nog steeds super!

Heb wel veel negatieve reacties gekregen, maar dat kon me eigenlijk weinig schelen. Het voelde goed, dat was (en is) het enige dat telt voor ons. :D Bovendien is het een huurappertementje, we delen de huur gewoon door 2. Als het uit zou gaan is er alsnog geen man overboord. Een huis kopen zou ik nooit zo snel doen, daar zitten toch meer haken en ogen aan. Dat komt wel als we meer dan 5 jaar samen zijn. :))

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:38

Wij hebben het eerste jaar van onze relatie om-en-om op onze studentenkamers gewoond. We waren dus altijd samen, of op 8 vierkante meter, of op 12. Dat ging zo goed dat we na een jaartje samen zijn gaan wonen en 2 katten hebben genomen. In mei zijn we 3 jaar samen!

Er moet gewoon een klik zijn als je samen wilt gaan wonen, en je moet beiden bereid zijn om bij meningsverschillen niet meteen op te geven maar gewoon te praten. Dan komt het goed!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:19

Als ik al jullie verhalen lees, zou ik haast denken dat ik allang samen had 'moeten' wonen.... Vriendje en ik gaan al ruim 7 jaar met elkaar. We zijn bij elkaar vanaf ons 16e, dus wat dat betreft nog geen mogelijkheid gehad om samen een huisje te huren/kopen.
Wonen niet bij elkaar in de buurt en studeren beide in een andere stad.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:21

Mijn vriend en ik zijn samen sinds december 2007, in september 2008 heeft hij een maandje bij mijn ouders gewoond. Daarna hadden we allebei een kamer in Wageningen dus veel samen. Ik ben weer naar huis gegaan wegens omstandigheden, in februari/maart 2009 is hij ook weer bij mijn ouders komen wonen en in augustus 2009 zijn we samen in Bennekom gaan wonen. :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:05

sinds dit weekend na een kleine 4 jaar. Hadden ons 2 jaar geleden al ingeschreven, en hadden wel eerder willen samenwonen, maar er waren geen huizen vrij :P

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:16

Even serieus.. :+ ik stond precies op het punt om hetzelfde soort topic aan te maken :')

ik ga het volgen, ik woon nog niet samen, (ong. 8 maanden samen met vriend), een aantal vriendinnen van me die wonen nu na minder dan een jaar samen. Ik moet zeggen dat het aanlokkelijk klinkt, ook vanwege het feit dat constant (vrijwel iedere dag) elkaar op moeten zoeken en flink tijd moeten maken.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:18

Wij zijn na 2 weken gaan samenwonen (nou ja, toen noemde we het officieel zo, eigenlijk kan ik me niet anders herinneren dan dat we bij elkaar waren vanaf dag 1). Ondertussen 11 jaar bij elkaar, waarvan ruim 6 jaar getrouwd :+:

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:20

Wij woonden eigenlijk al na een paar weken samen :+ En geen moment spijt van gehad :D