Uh...en waar zal ik eens beginnen...Heb al veel herkenbare dingen lang zien komen, kastdeurtjes die van plaats verwisselen, traptreden die spontaan verschijnen en verdwijnen, allerhande voorwerpen die zich in je hoofd willen boren, dingen met pannen en heet water...Been there, done that, en had liever the T-shirt dan de littekens. O, en dat ik voornamelijk plasticachtig servies heb heeft een reden.
Maar goed, al doende leert men, zeggen ze. Klopt. Als ik nu een bovenkastdeurtje open doe doe ik 'm ook gelijk weer dicht als ik datgene wat ik nodig heb gepakt heb. Nu nog leren dat dat dichtdoen handiger is als je hoofd ergens anders is

.
Dat je hete pannen niet met blote handen moet pakken weet ik nu ook. Heb speciaal daarvoor van die siliconendingen waar je je handen in doet. Wist je trouwens dat die dingen kunnen fikken?
Maar ja, nu nog leren dat een oven óók heet kan zijn...
En waarom heeft niemand mij ooit verteld dat je blauwe plekken kunt krijgen van bevroren kipfilet?
Een vlieringtrap laten staan omdat je die toch zo nog nodig hebt. Niet dus, en totaal vergeten dat dat ding er staat, vervolgens in het donker naar boven lopen en finaal tegen het luik knallen. Lang leve arnicaforce creme, anders had ik vast wat uit te leggen over dat blauwe oog. Strotouwtjes doorsnijden en dan gewoon in drie vingers tegelijk snijden. Een westernzadel op je hoofd laten vallen (niet vragen, wil je gewoon niet weten

) en vervolgens de rest van de dag koppijn hebben. Net als die keer dat ik van de mestkar afdonderde en direct naar de HA door kon omdat ik me een gat in de kop was gevallen. Afgelopen week 'maar' drie keer de mestvork op mijn hoofd laten stuiteren (wil je ook niet weten

). En dan vinden ze het gek dat je altijd een halve apotheek en een divers assortiment aan pleisters bij je hebt.
O, en ik heb twee deuken in mijn schenen, van de trappers van mijn fiets. Vraag ook maar niet.
Gekneusde ribben omdat ik de katten een leuk kunstje zag doen (aan komen rennen en dan doorglijden) en vond dat ik dat ook kon. Kon ik ook. Alleen het remmen ging niet zo en dus knalde ik vol tegen een hoek aan. Ooit eens een wekker vol op mijn oog gehad, was niet leuk om uit te leggen op school. Heb een permanente deuk in mijn hoofd van al die keren dat ik tegen dakbalken aan knalde. En van de week nog een mooie striem in mijn nek van de longeerzweep. Vraag ook maar niet want zelfs ik snapte die niet.
En het allerergste? Het merendeel van deze ongelukjes was gewoon alleen al van afgelopen maand.