Suffe, pijnlijke ongelukjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:16

Yellowbird schreef:
Een trui aan hebben met van die touwtjes, van capuchon, met een plastic dingetje aan het uiteinde (volg je hem nog?)
Vervolgens met de hond gaan spelen. Die trekt volop aan zo'n touwtje en laat hem weer los.
Vol in mijn oog, met harde lenzen. Gelukkig heel gebleven.

Een pan met ijzeren handvat, wordt warm, opvangen als de pan van het fornuis valt.
3 hele grote en dikke brandblaren op mijn vingers.

Toen we hier net woonden, en nog steeds......
De vaatwasser uitruimen en de keukenkastjes alvast openzetten.
Iets uit de vaatwasser pakken, omhoog komen, vol met je kop tegen het kastdeurtje.
Het volgende al vloekend pakken, omhoog komen, weer je kop stoten...

Op het werk 2 kassa lades uit de kluis willen pakken, net boven ooghoogte.
De bovenste lade schuif iets naar voren, je denkt: dat lukt wel.
Vervolgens een lade vol met wisselgeld op je neus krijgen... Dikke bloedneus.

Een nestel :D
(haha, weet ik ook alleen maar van Phinius & Ferb :'))

KozieZ

Re: Suffe, pijnlijke ongelukjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:22

Ik heb vorig jaar een oogontsteking opgelopen aan het losmaken van een kaartje van een paar kindersokken...

Ik trok het kaartje eraf en het rondje wat uitgeponsd wordt om dat plasticje door te steken vloog in mijn oog... (serieus ja... hoe krijg je het voor elkaar)

Ik voelde het ook echt zitten en kreeg het er niet uit. Dus naar de huisarts. Had een vervangende en na vanalles geprobeerd te hebben dacht hij dat het er al niet meer in zat. Dus weer naar huis met als tip om mijn oog regelmatig schoon te maken met afgekoeld gekookt water.
De volgende ochtend zat mijn oog echt dichtgeplakt en toch de hap maar gebeld (was inmiddels zaterdag) en terwijl ik daar in de wachtruimte stond, wreef ik door mijn oog en had ik ineens dat wit kartonnen rondje te pakken. Daar nog zalf gekregen en ze heeft nog een keer goed gekeken en gevoeld of alles er nu echt uit was. Heb er best een tijdje last van gehad.

Verder heb ik dinsdag de autodeur dicht laten vallen terwijl ik instapte... Vol op mijn linkeroor, want ik ging langzamer dan ik dacht...

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:37

Ik kom echt niet meer bij!! :')

Zelf heb ik ook domme acties: over het drempeltje van de badkamerdeur struikelen en dan bijna de wc-pot induiken :') Terwijl zus in bad zat. Die heeft echt gebruld van het lachen :')

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:51

De strijkplank opvouwen en dan vergeten dat daar aan de bovenkant nog een rek vastzit dat dicht kan klappen; klapte dus dicht op mijn hoofd (auw)

Mijn vriend had toen ie nog op kamers woonde een hoogslaper. Ik wilde de zitzak eraf gooien (keek altijd tv tegen dat ding aan.) dus ik laat het ding zakken, maar mijn vriend zat er onder, dus ik wou die zitzak zwaaien en met een vaartje verderop laten ploffen. Ik gebruikte op dat moment alleen mn rug dus als hefboom, gevolg rugspier zegt krak en ik kon een week niet gaan zitten zonder te gillen.

Laatst nog mijn tong verbrand aan hete patat, de blaren stonden er op. Op dit moment heb ik een bloedblaar in mn wang, geen idee hoe ik daar dan aan kom...

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:52

Horsii_mine schreef:
Yellowbird schreef:
Een trui aan hebben met van die touwtjes, van capuchon, met een plastic dingetje aan het uiteinde (volg je hem nog?)

Een nestel :D
(haha, weet ik ook alleen maar van Phinius & Ferb :'))

_O- :))

Ik stoot ook áltijd m'n hoofd bij het in de auto stappen aan de bijrijders-kant. Zat vroeger altijd links, en rij zelf ook veel, dus zodra ik aan de rechterkant moet instappen gaat 't fout.

Vriendlief en ik geven elkaar ook zeer regelmatig een kopstoot. Op de meest rare momenten. Doet ook best zeer. #)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:54

Niet pijnlijk,... wel suf... heb woensdag een bak ijs in de koelkast gezet... na 3 uur opende ik de koelkast en keek echt zo van: >;)
Was er duidelijk met mijn hoofd niet bij,...

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 01:00

Oei ts, dat klinkt pijnlijk! Maar ik moest er stiekem ook een beetje om grinniken!

Ik goot laatst even een pan af, maar de pannenlap werd nat dus mijn handen heel heet. Ik probeerde de hitte van mijn handen af te schudden met de pan nog in mijn hand, met als gevolg dat al het kokende water over mij heen ging :') Als klap op de vuurpijl had ik ook nog hechtingen in mijn buik van een recente operatie! Gelukkig had ik 4 lagen kleding aan, dus behalve een rode buik had ik niks!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 01:08

Een wijnglas opvangen en dan net te laat dus vol met je handen in het glas :o

Aansingelen en dan de singel los laten en met je vuist vol tegen je neus aanknallen...
Bloedneus :')

Edit:
beetje lastig uit te leggen maar met je knieën opgetrokken in bed zitten,
met je laptop erboven op en dan de laptop voor over laten vallen.
Tja toen had ik een gebroken neus :+

Of gewoon je mobiel vol in je gezicht laten vallen :')

Edit 2:
De trap aflopen denken dat er nog een tree is,
struikelen en dan vol met je gezicht tegen de deur aanknallen
Alweer een bloedneus :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 01:13

Tegen een deur aanlopen en daardoor mijn hand breken vond ik zelf niet zo slim :o

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 01:26

Storm schreef:
Ik lig vaak met mij iphone te spelen als ik in bed lig. Dan lig ik op mijn rug en hou ik hem een stuk boven mijn gezicht zodat ik alles kan lezen zonder bril. Soms wordt ik dan moe en vallen mijn ogen half dicht. Dan laat ik hem per ongeluk vallen, vol in mijn gezicht. Laatst behoorlijk hard op mijn neus met als gevolg, een bloedneus.

Hahaha, dat heb ik ook weleens. Dan voel ik me al een beetje wegzakken, maar toch door willen blijven gaan en dan ineens Poef, iPhone op je gezicht:p

Wat ik ook zo dom vind altijd. Dan loop je in huis en wil je even snel in een andere kamer iets pakken. In je haast doe je de deurhendel niet ver genoeg naar beneden, waardoor de deur blijft hangen, maar je gaat ervan uit dat ie open gaat, en BAF, loop je vol tegen die deur aan.
Hahahaha lach mezelf dan altijd zo hard uit haha.
Of blijven hangen aan de deurhendel met de wijde mouw van je slaapshirt, niet echt pijnlijk, maar wel dom:p

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 01:27

Vriendje gooit eikeltje in de lucht en vangt hem op. Denise denkt dit ook te kunnen met een paraplu. #)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 01:39

Uh...en waar zal ik eens beginnen...Heb al veel herkenbare dingen lang zien komen, kastdeurtjes die van plaats verwisselen, traptreden die spontaan verschijnen en verdwijnen, allerhande voorwerpen die zich in je hoofd willen boren, dingen met pannen en heet water...Been there, done that, en had liever the T-shirt dan de littekens. O, en dat ik voornamelijk plasticachtig servies heb heeft een reden. :D

Maar goed, al doende leert men, zeggen ze. Klopt. Als ik nu een bovenkastdeurtje open doe doe ik 'm ook gelijk weer dicht als ik datgene wat ik nodig heb gepakt heb. Nu nog leren dat dat dichtdoen handiger is als je hoofd ergens anders is |o .
Dat je hete pannen niet met blote handen moet pakken weet ik nu ook. Heb speciaal daarvoor van die siliconendingen waar je je handen in doet. Wist je trouwens dat die dingen kunnen fikken? :')
Maar ja, nu nog leren dat een oven óók heet kan zijn...
En waarom heeft niemand mij ooit verteld dat je blauwe plekken kunt krijgen van bevroren kipfilet?

Een vlieringtrap laten staan omdat je die toch zo nog nodig hebt. Niet dus, en totaal vergeten dat dat ding er staat, vervolgens in het donker naar boven lopen en finaal tegen het luik knallen. Lang leve arnicaforce creme, anders had ik vast wat uit te leggen over dat blauwe oog. Strotouwtjes doorsnijden en dan gewoon in drie vingers tegelijk snijden. Een westernzadel op je hoofd laten vallen (niet vragen, wil je gewoon niet weten := ) en vervolgens de rest van de dag koppijn hebben. Net als die keer dat ik van de mestkar afdonderde en direct naar de HA door kon omdat ik me een gat in de kop was gevallen. Afgelopen week 'maar' drie keer de mestvork op mijn hoofd laten stuiteren (wil je ook niet weten := ). En dan vinden ze het gek dat je altijd een halve apotheek en een divers assortiment aan pleisters bij je hebt.

O, en ik heb twee deuken in mijn schenen, van de trappers van mijn fiets. Vraag ook maar niet. :')
Gekneusde ribben omdat ik de katten een leuk kunstje zag doen (aan komen rennen en dan doorglijden) en vond dat ik dat ook kon. Kon ik ook. Alleen het remmen ging niet zo en dus knalde ik vol tegen een hoek aan. Ooit eens een wekker vol op mijn oog gehad, was niet leuk om uit te leggen op school. Heb een permanente deuk in mijn hoofd van al die keren dat ik tegen dakbalken aan knalde. En van de week nog een mooie striem in mijn nek van de longeerzweep. Vraag ook maar niet want zelfs ik snapte die niet. _O-

En het allerergste? Het merendeel van deze ongelukjes was gewoon alleen al van afgelopen maand. :o

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 02:11

Ik zit me te bescheuren hiet!!! Tranen stromen gewoon over mn wangen... schitterend! :') _/-\o_ _O-

Pluizebolpum schreef:
Uh...en waar zal ik eens beginnen...Heb al veel herkenbare dingen lang zien komen, kastdeurtjes die van plaats verwisselen, traptreden die spontaan verschijnen en verdwijnen, allerhande voorwerpen die zich in je hoofd willen boren, dingen met pannen en heet water...Been there, done that, en had liever the T-shirt dan de littekens. O, en dat ik voornamelijk plasticachtig servies heb heeft een reden. :D

Maar goed, al doende leert men, zeggen ze. Klopt. Als ik nu een bovenkastdeurtje open doe doe ik 'm ook gelijk weer dicht als ik datgene wat ik nodig heb gepakt heb. Nu nog leren dat dat dichtdoen handiger is als je hoofd ergens anders is |o .
Dat je hete pannen niet met blote handen moet pakken weet ik nu ook. Heb speciaal daarvoor van die siliconendingen waar je je handen in doet. Wist je trouwens dat die dingen kunnen fikken? :')
Maar ja, nu nog leren dat een oven óók heet kan zijn...
En waarom heeft niemand mij ooit verteld dat je blauwe plekken kunt krijgen van bevroren kipfilet?

Een vlieringtrap laten staan omdat je die toch zo nog nodig hebt. Niet dus, en totaal vergeten dat dat ding er staat, vervolgens in het donker naar boven lopen en finaal tegen het luik knallen. Lang leve arnicaforce creme, anders had ik vast wat uit te leggen over dat blauwe oog. Strotouwtjes doorsnijden en dan gewoon in drie vingers tegelijk snijden. Een westernzadel op je hoofd laten vallen (niet vragen, wil je gewoon niet weten := ) en vervolgens de rest van de dag koppijn hebben. Net als die keer dat ik van de mestkar afdonderde en direct naar de HA door kon omdat ik me een gat in de kop was gevallen. Afgelopen week 'maar' drie keer de mestvork op mijn hoofd laten stuiteren (wil je ook niet weten := ). En dan vinden ze het gek dat je altijd een halve apotheek en een divers assortiment aan pleisters bij je hebt.

O, en ik heb twee deuken in mijn schenen, van de trappers van mijn fiets. Vraag ook maar niet. :')
Gekneusde ribben omdat ik de katten een leuk kunstje zag doen (aan komen rennen en dan doorglijden) en vond dat ik dat ook kon. Kon ik ook. Alleen het remmen ging niet zo en dus knalde ik vol tegen een hoek aan. Ooit eens een wekker vol op mijn oog gehad, was niet leuk om uit te leggen op school. Heb een permanente deuk in mijn hoofd van al die keren dat ik tegen dakbalken aan knalde. En van de week nog een mooie striem in mijn nek van de longeerzweep. Vraag ook maar niet want zelfs ik snapte die niet. _O-

En het allerergste? Het merendeel van deze ongelukjes was gewoon alleen al van afgelopen maand. :o

Jawel... wil ik wél weten >;) ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 09:44

s_casper schreef:
Wat ik ook zo dom vind altijd. Dan loop je in huis en wil je even snel in een andere kamer iets pakken. In je haast doe je de deurhendel niet ver genoeg naar beneden, waardoor de deur blijft hangen, maar je gaat ervan uit dat ie open gaat, en BAF, loop je vol tegen die deur aan.
Hahahaha lach mezelf dan altijd zo hard uit haha.
Of blijven hangen aan de deurhendel met de wijde mouw van je slaapshirt, niet echt pijnlijk, maar wel dom:p

ooh dat heb ik ook zó vaak. :')

Of vorig jaar winter,wij gaan binnendoor via allemaal onverzachte hobbelwegen naar school. Zeg ik tegen mijn zus,pas op niet remmen voor die bocht,daar ligt ijs. Zus remt niet,maar wat doet Jitske? Juist,die remt,slipt onderuit en beland midden in een modderplas. Bah. :')

Een Shetlander met singeldrang aansingelen,ik was druk bezig met die singel,hij zat nog op het laagste gaatje,bedenkt die pony mij een schop te geven,mijn gezicht helemaal blauw mét een mooie hoefafdruk :')

Voor de gym zelf een warming-up doen,als een paard over een hindernis willen springen,om op de rand van de mat te landen en je enkelbanden te scheuren. Ze vonden het allemaal heel grappig dat ik ze al gescheurd had vóór we echt waren begonnen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:23

Heel herkenbaar dit allemaal..
Blauwe plekken op mijn bovenbenen die gewoon niet weggaan omdat ik ze blíjf stoten als ik les geef, te krappe bochtjes;

Vergeten dat de stoep voor de voordeur verhoogd is tot drempelhoogte en bijna je rug breken als je naar buiten stapt;

Halve top van mijn middelvinger weggeslagen omdat ik dacht dat ik een draaiende bovenfrees wel ol kon vangen, waarom mocht je de veiligheidblokkering nooit vastzetten? Daarom.

Snel het huis in willen rennen vanuit de tuin achter een trede blijven hangen en languitgaan; en blijven ontkennen dat je teveel op hebt he :+

Met barkruk en al omslaan omdat je dacht dat 'ie ècht wel op één poot kon staan, waarom zijn er vier? Daarom. En blijven ontkennen dat je teveel op hebt :+

Ik heb nu per keukenkast twee halve deurtjes; ik stootte mijn hoofd te vaak (heb het snel opelost met mijn interieurbouwer skills)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 15:01

Tussen de autodeur komen omdat als je deze open doet vanzelf weer dichtslaat. Heerlijk met je benen/hoofd er tussen. :Y)

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 15:28

Jaren terug moest ik een blouse strijken voor ik naar mn werk ging. Ben s'ochtends al niet op mn best en dan haast hebben en zonder lenzen proberen te strijken. Was klaar en wil het strijkijzer neerzetten, maar mis de plank. Zo het hete ijzer op mn voet, heb 2 weken geen normale schoenen aangekund (sportschoenen met de veters helemaal los)
Huisarts en man kwamen niet meer bij.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 15:31

Vorig jaar brak ik mijn vinger. Ik stond met mijn rug naar de deur toe, mijn hand op de deurpost en trok met de andere hand de deur dicht..... het botje was zeg maar tussen de deur en deurpost gekneusd en in de lengte doormidden gebroken. Ik heb 6 weken met een vreemde vinger rond gelopen voor ik naar het ziekenhuis gegaan ben...... (enne nee, het deed me geen pijn maar zag er wel vreemd uit...)

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:44

ik heb trouwens ook wel eens een la dichtgedaan,.. maar die ging niet dicht (mijn vingers zaten er tussen).. toen nog maar een keer keihard dicht duwen, want hij moet toch dicht gaan.. Tja na dat 3 keer had ik door dat het mijn vingers waren die in de weg zaten!

En natuurlijk bij het aansingelen losschieten en mezelf een blauw oog slaan :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:22

ohhh zo ken ik er ook nog wel eentje :j

tegen iemand in de woonkamer (bijvoorbeeld) aan het kletsen zijn terwijl je tegelijk naar de hal wil lopen....
en daarbij dus vergeet de deur open te doen (omdat je zo druk aan het kletsen bent) en er vol tegen aan lopen.
of de deur maar half open doen en er tegenaan lopen :+

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:59

Ik heb een keer een plakje van mijn duim af geschaafd met de kaasschaaf.
En een keer mijn vinger tussen de auto deur gehad die helemaal dicht ging met mijn vinger ertussen! :=

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:08

gatver wat een verschrikkelijke onhandige ongelukjes...
ik was pas een paard van een ander aan het longeren paard komt omhoog en wil vervolgens weg draaien en weg rennen...ik laat eigenlijk bijna nooit los en nu dus ook niet met als gevolg dat mijn vinger (hoe het kan weet ik nog steeds niet) beknelt kwam te zitten tussen de longeerlijn met als gevolg een gekneusde vinger (dacht ik) bij een bezoekje aan dokter bleek deze gebroken te zijn...nu zit ik met een mooie bobbel aan de zijkant van mijn vinger.
Naalden zijn overigens ook niet mijn vrienden die gaan ook geregeld mijn vingers in... :o
Of dit is ook zo leuk...broodjes klaar maken voor je bezoek en vervolgens met je broodmes (van de kokschool) zo je duim insnijden....wat was ik misselijk

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:16

laatst op school liep ik te praten tegen iemand achter me..... ik liep vol tegen een zuil op!!! hahaha heel veel mensen zagen het......

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:21

Wat fijn om te lezen dat er mensen nog onhandigere dingen mee maken dan ik,
sta bij hier bekend als de onhandigste persoon op aard.

Hier een kleine greep uit mijn collectie van pijnlijke ongelukjes:
Toen ik vrijdag m'n fiets uit de standaard pakte en weg wou rijden zag ik door de tas aan m'n stuur niet dat er nog een standaard naast stond. Ik gooide dus vrolijk mijn been met een flinke klap tegen dat ding aan, m'n been is nu blauw/paars/geel... :( Toen kwam ik er ook nog eens achter dat m'n band lek was en moest ik door de regen 20min naar huis lopen terwijl ik haast had... had die avond kerstgala en er moest een hoop gebeuren.

Gister ook nog onderuit gegleden in de modder toen ik hier achter met de hond de dijk af liep.
Verder laat ik gewoon ALLES uit m'n handen vallen (ook telefoontjes, grafische rekenmachientjes, glazen etc.), stoot me overal aan en vergeet ook vaak vanalles :')

edit; hond/paard die je elastiekjes van je jas vast pakt en hem in je gezicht laat knallen klinkt ook bekend haha!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:27

Ik ben toen ik heel klein was wel eens in zo'n glazen doolhof geweest op de kermis. Mijn mam dacht dat wel leuk was voor mij. Na een half uur was ik redelijk in paniek. Echt onwijs irritant, je loopt als een halvegare met je handen voor je uit en je hebt geen flauw idee meer hoe die verdraaide gangen nou lopen. Mijn moeder was het na een half uur ook wel zat. Ik was bijna bij haar... dus zij gebaarde: kom dan! Ik (inmiddels met tril-lipje en héél blij dat ik bij de uitgang was) neem een sprintje.... ben bijna bij mam.... en RAM op topsnelheid in een glazen muur. :')
Ik huilen, moeder ook half in paniek.... Gelukkig is de vrouw van de attractie me toen komen redden. :+

Of even over een hekje springen. Het was een heel laag hekje... Sprong ik toch te laag, bleef hangen met een voet, en klap zo voorover in de modder. Sindsdien spring ik niet meer over lage hekjes. :+

Heb ook wel eens bijna m'n nek gebroken over die dopjes op de vloer die zorgen dat deuren niet te ver nar buiten over zwaaien. Spectaculair met zaaiende armen onderuit midden in de volle gang. :))

Het tegen-beter-weten-in eten van kaassoufflés klinkt me ook heel bekend in de oren. Die dingen zijn in het midden toch altijd warmer dan je denkt.

En hoe vaak ik al geen blauwe schenen heb gehad omdat ik in het donker tegen mijn lage tafel ben aangelopen houd ik niet meer bij. Ik blijf te eigenwijs om het licht aan te doen ("nu weet ik echt wel waar hij staat").