ik lach nu al om de OP, was ik ook zo erg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:wauw
ik vind witte paarden helemaal niks, maar ik vind dit toch wel zo'n schatje
Citaat:Dat probleem heb ik ook heel lang gehad met mijn paard. Ik heb het schot toen van voren laten zitten, maar aan de achterkant een heel stuk opzij geschoven. Met mijn paard was het namelijk het probleem dat hij tegen de schotten aan ging hangen en zo uit evenwicht raakte. Als het schot opzij stond gesteld deed hij dat niet meer. Ik vermoed dat dat was omdat een paard, als hij schuin staat (zoals ook in een vrachtwagen), de onverwachte bewegingen beter op kan vangen.
Persoonlijk zie ik er ook geen probleem in om het schot gewoon even opzij te schuiven tot je paard wat rustiger is. Je moet dan wel oppassen met de klep die naar beneden gaat: het zou goed zijn om wel een afsluiting van het vak waar je paard in staat te regelen, bijvoorbeeld door een langere ijzeren staaf (die goed vastzit en geen scherpe hoeken heeft!) of een stuk stevig hout (waar hetzelfde voor geldt). Anders moet je het paard losmaken voor je de klep naar beneden laat. Anders kan je paard al naar buiten willen lopen en zit hij van voren nog vast, wat erg vervelende, glijerige en paniekerige situaties geeft.
Soms helpt het ook om bij hem in de trailer te gaan staan, al mag dit eigenlijk niet. Als je hem afleidt kan hij zich wat meer op zijn gemak voelen. Doe dit vooral niet als het onveilig wordt.
Succes!
Citaat:9
Broccoli
Clairetjuhz schreef:ik mag heel misshien meej maar dan wil mn ma wel mee want ik ben pas 12 en ik kom uit den haag dat word een beetje veel op en neer rijden dus als ik van mn ma zou mogen mag mn ma dan meej ???
ps waar komen julliej dan vandaan ik uit den haag
Citaat:hey hey,
mijn lievenlings ras is de shetlander, ze zijn lekker ondeugend en leren graag, en ze zijn vaak zooo poepig!!!!!!!![]()
xx romy en marlien
Citaat:heey,
ik had ook heel veel moeilijkheden met mu'n pony met aan teugel lopen.
je moet niet in haar mond gaan treken, maar veel overgangen en wendingen maken, ju kunt ook proberen of ju haar in halt naar beide kanten kan laten kijken daar wordt de pony soupeler van.
xxies romy
Citaat:Vandaag heeft mijn verzorgpony Bacardie voor het eerst gesteigerd!!!
Het zag er egt cool uit!!!
En ze kan ook in stelling lopen en apyeren!!!!
Ene ze heeft ook spring talent!!!!!!!
Citaat:AAHH WAT EEN POEPERD, wat een lief koppie!!!!!
wat een scheet
xx romy
Citaat:ik steeg een beetje raar van me pony af en raakt me vriendin die in de bosjes viel. het is me ook een keer overkomen dat ik op de pony zat en me vriendin ernaast liep, toen ging ze met haar elleboog naar agteren, tegen mijn neus ik viel er vanaf, mijn vriendin niks gemerkt loopt gewoon met die pony verder, helemaal druk pratend het was trouwens op een shetlander hoor
ik beleef trouwens elke dag wel zoietshaha
Citaat:vandaag lkkr weer op bacardie buitengereden met nog 2 vriendinnen. we gingen een lkkere lange rit maken. het was heerlijk weer en pittig dat de pony's waren! nadat we bij een mooie waterval hadden gepicknikt gingen we naar een wilde dieren drink beekje daar de paarden even laten drinken we gingen weer verder, toen we de berg afwaren komen we ineens 2 schiterende manetjes herten tegen! we mochten heel dichtbij komen, we gingen er op af we hebben een tijdje met ze mee gegalopeert en toen zijn we gestopt toen wij stopten stopte zij ook ze keken even om en toen gingen ze weer verder.![]()
het is echt geweldig om zo dicht bij die wilden herten tekomen, en reken maar dat onse pony's dat ook vonden! helemaal oortjes naar voren! t was egt een toffe buitenrit!
xChantal94 schreef:Probeer na de hoek net op de langez eide in galop,want dan staat je paard al recht.
Sodeletuut schreef:dat hoort gewoon zodat vind ik ook errug lief eruit zien maar als jij je zorgen gaat maken om de kont van je paardje dan moet je geen haflinger nemen
AnneJa schreef:Hahaha Sodeletuut, geniaal, al die topics en tips en dan toch een paard van de paardenmarktHet paard is wel erg knap geworden zeg!!
Maar heeft ze nou eigenlijk zomereczeem dan?