Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

). Inmiddels ben ik wel blij dat ik heb doorgezet en mijn rijbewijs heb. Ik kan niet anders zeggen dan dat jullie goed op weg zijn en laat je niet kisten. Ook ts haalt gewoon haar rijbewijs, maar het duurt iets langer dan gemiddeld. Nou en?
Ach, ik ken niemand die het zo bont heeft gemaakt als ikzelf
. Op mijn 18e begonnen met lessen, maar daar na 45 lessen gestopt omdat ik geen klik had met de instructeur. De druppel was toen hij me langs de kant van de weg zette en vertelde dat ik zijn slechtste leerling ooit was
. Daarna overgestapt naar een andere rijschool, maar vlak voordat ik op mocht (toen was ik weer zo'n 30 lessen verder) liep ik onder een auto, brak mijn been en ben gestopt. Op mijn 20e weer gaan lessen bij een autorijschool. Dit keer kreeg ik een rij-instructeur met engelengeduld, iemand die nooit boos werd en gerust iets 100 keer uitlegde. Na zo'n 40 lessen van deze instructeur ben ik na 5x keer opgaan geslaagd op staatsexamen
en nu rij ik alweer drie jaar rond. Een klik met je rij-instructeur is heel belangrijk. Bij mijn eerste rij-instructeur stapte ik al met buikpijn van de spanning de auto in, dat werkt niet echt motiverend
. En dan vond hij het heel normaal om mij in een auto met draaiende motor voor zijn huis te laten wachten om even koffie te drinken
. Telpeva schreef:Hoeveel uur duren jouw rijlessen Lous? mijne zijn in blokken van 2 uur, en ik zit aan de 48 lessen. Bij elkaar meer als 100 uur, denk ook wel meer als 120 uur gereden, want niet elke les werd bijgehouden. Bij mijn instructeur ben ik de leerling met de meeste rijlessen ooit, en hij is al 11 jaar instructeur. Zucht, niet goed voor het zelfvertrouwen

Magrathea schreef:Ik zou een andere rijschool zoeken als ik jou was! Ik was ook bijna een jaar bezig, en had nauwelijks zelfs vooruitzicht op een tussentijdse toets. Ik ben een snelcursus gaan doen, 3 weken nadat ik dat besloten had had ik rijexamen gedaan en een week later had ik mijn rijbewijs in handen
Veel succes!
Lous schreef:Oh jee,das wel balen. Waarop ben je gezakt?

juline schreef:Goed te lezen dat het bij meerdere mensen niet als vanzelf gaat. Ik heb 1 les gehad waarbij ik direct de auto (bijna) tegen een muur geparkeerd had omdat ik dat ook wel rechtdoor een bocht heen te kunnen. Ben echt een schijterd wat het rijden betreft en ben als de dood om zelf te moeten handelen in het verkeer. Ik weet dat dit vanzelf overgaat als ik het eenmaal een paar keer gedaan heb maar zit er echt tegenop te hikken om een keer te gaan beginnen, ben tenslotte 25 en een auto zou zoveel verbeteren in mijn leven maar durf het gewoon echt niet. Wat raden jullie mij aan?

juline schreef:Toch doen, hoe vervelend ook. Je zegt zelf nu al in te kunnen schatten dat het je leven verbetert. Je bent wel gek als je het niet eens aangaat. Die gekke foutjes maak je alleen in het begin, en je weet, al het begin is moeilijk.Goed te lezen dat het bij meerdere mensen niet als vanzelf gaat. Ik heb 1 les gehad waarbij ik direct de auto (bijna) tegen een muur geparkeerd had omdat ik dat ook wel rechtdoor een bocht heen te kunnen. Ben echt een schijterd wat het rijden betreft en ben als de dood om zelf te moeten handelen in het verkeer. Ik weet dat dit vanzelf overgaat als ik het eenmaal een paar keer gedaan heb maar zit er echt tegenop te hikken om een keer te gaan beginnen, ben tenslotte 25 en een auto zou zoveel verbeteren in mijn leven maar durf het gewoon echt niet. Wat raden jullie mij aan?
Mensen die er niet voor gaan, hebben er altijd later spijt van. Wat wil je dus liever? Nu de bibbers en je rijbewijs, of de rest van je leven met de bus en spijt als haren op je hoofd?
Ik ben zelf ook (weer) begonnen toen ik 25 was, ik ben nu echt zo blij dat ik het heb doorgezet! Ik vond het vreselijk eng en zag elke keer enorm tegen de lessen op, maar nu ik eenmaal mijn rijbewijs en auto heb vind ik echt dat het alle moeite waard was. Het maakt alles zoveel makkelijker.
fenna1995 schreef:Achja, dan ga ik er maar gewoon voor.
Is zo'n pakket met gratis herexamen(s) aan te bevelen? Geen idee wat het allemaal kost hihi..

....
) Maar stiekem bleek die toch wel een beetje gelijk te hebben toen ik ging lessen.. Dus nu gaat het alweer een stukje beterr....