Ben ik de enige autorijleskneus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:31

Hoeveel uur duren jouw rijlessen Lous? mijne zijn in blokken van 2 uur, en ik zit aan de 48 lessen. Bij elkaar meer als 100 uur, denk ook wel meer als 120 uur gereden, want niet elke les werd bijgehouden. Bij mijn instructeur ben ik de leerling met de meeste rijlessen ooit, en hij is al 11 jaar instructeur. Zucht, niet goed voor het zelfvertrouwen

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:41

Per ongeluk twee keer gepost, excuses!
Laatst bijgewerkt door Rienepien_ op 01-12-11 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:42

Ik vind het autorijlessen ook altijd weer een straf...
Mijn rij-instructeur is eigenlijk heel aardig, maar het klikt totaal niet met hem. Ik ben al erg onzeker in het autorijden en wil vooral geen fouten maken, maar als ik er dan eens eentje maak, dan krijg ik dat meteen de rest van de les te horen. Ik ben ook eigenlijk heel de rijles lang bezig om me niet aan hem te ergeren en zo weinig mogelijk fouten te maken, zodat hij niet boos op me wordt. Maar dat heeft natuurlijk averechts effect. Ik ben ook altijd gewoon zenuwachtig voor de rijles zelf, wat volgens mij echt niet goed is. Ook zijn humor is echt heel krom en ik doe veel te veel m'n best om het hem naar z'n zin te krijgen, ipv gewoon focussen op het rijden zelf.
Ik heb dan ook wel het idee dat ik al lang geslaagd was, als ik gewoon een instructeur had gehad waarmee het wel klikte. Het autorijden zelf is namelijk niet eens het probleem. Ik heb begin volgend jaar mijn examen, dus het heeft voor mij niet zoveel zin meer om nog te wisselen, maar ik ben er nu al zenuwachtig voor. Achteraf had ik graag een andere rijschool gehad, ook al is mijn instructeur verder goed en slagen veel leerlingen bij hem bij het eerste examen. Onze karakters botsen gewoon.
Ik leef dus met je mee!

ps. Tips om het allemaal wat dragelijker te maken zijn zeer welkom!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:36

Oh moeilijk zeg!!! Hopelijk haal je je examen gewoon, en als je een her moet toch swichten?

bij mij ging het heel goed, tot 5 lessen geleden. Niets lukte en ik raakte helemaal in de stress. Het was zelfs zo erg dat ik bij een kruispunt in paniek vroeg welke kant we nou opmoesten, terwijl ik zelf mijn knipperlicht al aan het gedaan :')

Maar sindsdien gaan de lessen weer gewoon goed, maar nog steeds ben ik zo zenuwachtig!! Vanochtend ook weer, terwijl het weer heel goed ging. En mijn rij instructeur komt standaard een paar minuten te laat, en daarvan raak ik ook weer gestrest, dan ga ik helemaal aan mij zelf twijfelen van misschien heb ik het wel fout en heb ik rijles op een andere dag, of is hij het vergeten :P

dejavu

Re: Ben ik de enige autorijleskneus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:46

Het halen van mijn rijbewijs ging bij mij ook niet vanzelf. Ik kijk dan ook echt terug op een vervelende anderhalf jaar (ja ja :o ). Inmiddels ben ik wel blij dat ik heb doorgezet en mijn rijbewijs heb. Ik kan niet anders zeggen dan dat jullie goed op weg zijn en laat je niet kisten. Ook ts haalt gewoon haar rijbewijs, maar het duurt iets langer dan gemiddeld. Nou en? :D

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:59

:D Ach, ik ken niemand die het zo bont heeft gemaakt als ikzelf :o . Op mijn 18e begonnen met lessen, maar daar na 45 lessen gestopt omdat ik geen klik had met de instructeur. De druppel was toen hij me langs de kant van de weg zette en vertelde dat ik zijn slechtste leerling ooit was :') . Daarna overgestapt naar een andere rijschool, maar vlak voordat ik op mocht (toen was ik weer zo'n 30 lessen verder) liep ik onder een auto, brak mijn been en ben gestopt. Op mijn 20e weer gaan lessen bij een autorijschool. Dit keer kreeg ik een rij-instructeur met engelengeduld, iemand die nooit boos werd en gerust iets 100 keer uitlegde. Na zo'n 40 lessen van deze instructeur ben ik na 5x keer opgaan geslaagd op staatsexamen :') en nu rij ik alweer drie jaar rond. Een klik met je rij-instructeur is heel belangrijk. Bij mijn eerste rij-instructeur stapte ik al met buikpijn van de spanning de auto in, dat werkt niet echt motiverend :D . En dan vond hij het heel normaal om mij in een auto met draaiende motor voor zijn huis te laten wachten om even koffie te drinken :') .

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 01:25

Telpeva schreef:
Hoeveel uur duren jouw rijlessen Lous? mijne zijn in blokken van 2 uur, en ik zit aan de 48 lessen. Bij elkaar meer als 100 uur, denk ook wel meer als 120 uur gereden, want niet elke les werd bijgehouden. Bij mijn instructeur ben ik de leerling met de meeste rijlessen ooit, en hij is al 11 jaar instructeur. Zucht, niet goed voor het zelfvertrouwen

Ik kan zelf mijn rijlessen inplannen. Dus kijk wat er vrij is en dan les ik 1 of 1,5 uur. Als het kan zou 2 uur ook kunnen, maar dat heb ik nog nooit gedaan.
Ik heb een vrij jonge instructeur, hij geeft pas net iets meer dan een jaar les.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 01:29

ik heb echt veel plezier beleefd aan mijn rijlessen, ik kan iedereen de rijschool die ik had aanraden echt super! voor info pb :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 01:36

Ik zou een andere rijschool zoeken als ik jou was! Ik was ook bijna een jaar bezig, en had nauwelijks zelfs vooruitzicht op een tussentijdse toets. Ik ben een snelcursus gaan doen, 3 weken nadat ik dat besloten had had ik rijexamen gedaan en een week later had ik mijn rijbewijs in handen :)

Veel succes! *\o/*

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 01:38

Magrathea schreef:
Ik zou een andere rijschool zoeken als ik jou was! Ik was ook bijna een jaar bezig, en had nauwelijks zelfs vooruitzicht op een tussentijdse toets. Ik ben een snelcursus gaan doen, 3 weken nadat ik dat besloten had had ik rijexamen gedaan en een week later had ik mijn rijbewijs in handen :)

Veel succes! *\o/*

Tegen wie heb je het nou?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 01:41

Tegen jou? Sorry als je al iets anders hebt besloten, ik heb het niet helemaal gelezen *\o/*

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 01:45

Magrathea schreef:
Tegen jou? Sorry als je al iets anders hebt besloten, ik heb het niet helemaal gelezen *\o/*

Het is altijd verstandig het topic door te lezen voordat je iets plaatst. :)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 02:18

Tsik vergat ook te kijken maar ben vrij snel post-it gaan plakken met dingen erop die ik moest doen. Dus zoals spiegelen en kijken. het heeft bij mij geholpen. 23 lessen en in 1 keer. Kop op nooit hoop houden en vooral niet opgeven. Dat zou helemaal zonde zijn

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:16

Vandaag praktijk examen gehad en gezakt, zucht...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:28

Telpeva schreef:

:(:)

ik heb rijlessen gelukkig altijd leuk gevonden, had ook een fijne instructeur :j

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:26

Telpeva schreef:

Balen... :(:) Maar kop op, de volgende keer beter. Komt goed!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 15:16

Oh jee,das wel balen. Waarop ben je gezakt? :(:)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:20

Lous schreef:
Oh jee,das wel balen. Waarop ben je gezakt? :(:)

Wegens niet ver genoeg vooruit kijken, het was druk en ik moest een afrit nemen op de snelweg terwijl een andere auto rechts naast mij zat... toen ik meer gas gaf om er toch tussen te kunnen, gaf hij ook gas en reed ik mezelf klem en kon ik er dus niet meer tussen. Als die man gewoon op de meest rechter baan had gereden (die leeg was), of als hij zich in had laten halen dan had ik er gewoon bij gekunt. Kreeg het idee dat hij óf compleet niet op zat te letten, óf expres de leswagen zat te pesten door precies naast me te blijven zitten.

Ik had dus, ipv vol gas, gas terug moeten nemen en mezelf rechts in laten halen door die man. Kijk er was wel meer fout gegaan dan alleen dat, maar door die bestuurder was ik een beetje van slag geraakt en daardoor ging de rest van het examen ook bagger. Maarja je veranderd er niks aan, volgende maand weer een kans. En ik kan in de tussentijd ook weer wat meer ervaring op doen met lessen, da's blijkbaar toch nog steeds nodig in mijn geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:39

fenna1995 schreef:
Oh jeetje, als ik jullie verhalen zo lees word ik alleen maar banger voor rijles. En ik moet nog beginnen. :))

neejoh, met een goede instructeur is het echt leuk. Schijt als je a-getalenteerd bent *\o/*
Uiteindelijk komt ut wel!

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:00

Achja, dan ga ik er maar gewoon voor.
Is zo'n pakket met gratis herexamen(s) aan te bevelen? Geen idee wat het allemaal kost hihi..

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:21

Goed te lezen dat het bij meerdere mensen niet als vanzelf gaat. Ik heb 1 les gehad waarbij ik direct de auto (bijna) tegen een muur geparkeerd had omdat ik dat ook wel rechtdoor een bocht heen te kunnen. Ben echt een schijterd wat het rijden betreft en ben als de dood om zelf te moeten handelen in het verkeer. Ik weet dat dit vanzelf overgaat als ik het eenmaal een paar keer gedaan heb maar zit er echt tegenop te hikken om een keer te gaan beginnen, ben tenslotte 25 en een auto zou zoveel verbeteren in mijn leven maar durf het gewoon echt niet. Wat raden jullie mij aan?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 14:27

juline schreef:
Goed te lezen dat het bij meerdere mensen niet als vanzelf gaat. Ik heb 1 les gehad waarbij ik direct de auto (bijna) tegen een muur geparkeerd had omdat ik dat ook wel rechtdoor een bocht heen te kunnen. Ben echt een schijterd wat het rijden betreft en ben als de dood om zelf te moeten handelen in het verkeer. Ik weet dat dit vanzelf overgaat als ik het eenmaal een paar keer gedaan heb maar zit er echt tegenop te hikken om een keer te gaan beginnen, ben tenslotte 25 en een auto zou zoveel verbeteren in mijn leven maar durf het gewoon echt niet. Wat raden jullie mij aan?

Ik ben nu ook 28 hoor. Het maakt toch niks uit hoe oud je bent :)
Gewoon doorgaan,hoe moeilijk ook ik heb ook niet opgegeven en heb gelukkig een instructeur die me ook gewoon erdoorheen praat.
Het heeft even geduurd,maar ik heb het licht gezien.
Laatst bijgewerkt door Lous op 03-12-11 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:27

juline schreef:
Toch doen, hoe vervelend ook. Je zegt zelf nu al in te kunnen schatten dat het je leven verbetert. Je bent wel gek als je het niet eens aangaat. Die gekke foutjes maak je alleen in het begin, en je weet, al het begin is moeilijk. :D Mensen die er niet voor gaan, hebben er altijd later spijt van. Wat wil je dus liever? Nu de bibbers en je rijbewijs, of de rest van je leven met de bus en spijt als haren op je hoofd?

Je bent echt niet meer kneus dan anderen hier. Tssk, wat denk je wel. }> :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:30

Doen Juline. :j Ik ben zelf ook (weer) begonnen toen ik 25 was, ik ben nu echt zo blij dat ik het heb doorgezet! Ik vond het vreselijk eng en zag elke keer enorm tegen de lessen op, maar nu ik eenmaal mijn rijbewijs en auto heb vind ik echt dat het alle moeite waard was. Het maakt alles zoveel makkelijker. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:42

fenna1995 schreef:
Achja, dan ga ik er maar gewoon voor.
Is zo'n pakket met gratis herexamen(s) aan te bevelen? Geen idee wat het allemaal kost hihi..

kweetnie. Maar als je dat doet bij een eenmansschool. En de instructeur blijkt een of andere banketstaaf te zijn. Zit je er wel mooi aan vast omdat je je pakket betaald hebt. Ik zou nooit een groot pakket in een keer betalen. Of het moet een grote rijschool zijn waarin je kunt switchen. :j

Ooh, en nog een tip, neem een rijschool die bij de BOVAG aangesloten is. Dan schijn je je geld nog terug te kunnen vorderen... En kan je ergens klagen als er vage toestanden zijn. Echt iedereen kan een autorijschool beginnen, en er zit nogal wat gajes tussen volgens mij. En je zit toch een uur of 40 met iemand ' opgesloten' in een kleine ruimte. Dus ja, better safe than sorry *\o/*

Telpeva, dat zuigt wel een beutje. Dat je gezakt bent. Maar kijk, als je kijkt naar dit topic ben je niet zo'n hele grote uitzondering met je lessen. Je instructeur wil gewoon zichelf ophemelen joh! zo van ' ik geef zo goed les, bij mij doen ze er echt geen 120 uur over' .... En degenen die er wel zo lang over doen stappen uiteindelijk toch wel over :') ....
En de eerste keer zakken is al helemaaaal geen uitzondering. Zie het als een leer-moment. Heb je verder zinnig commentaar gehad van de examinator ? Ik had trouwens ongeveer hetzelfde tijdens mijn TTT... Maar kreeg er uiteindelijk niets over te horen bij feedback. Alleen over autobesturing. Vond ik nogal ruk, na 100 uur kan ik wel een auto besturen. (vond mijn instructrice ook :') ) Maar stiekem bleek die toch wel een beetje gelijk te hebben toen ik ging lessen.. Dus nu gaat het alweer een stukje beterr.... :Y)