Schrijven met iemand uit het buitenland?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:23

Hahaha wat een faal hier := Ik dacht dat ik een bericht had gehad van de mannelijke gevangene aan wie ik een brief had gestuurd. Bleek het een postcrossing kaart te zijn haha (ik snapte er al niks van) zag ineens de Postcard ID _O-

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:15

Hoe werkt die postcrossing? Kom er niet zo wijs aan uit eigelijk..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:12

T is heel makkelijk. Je vraagt een adres op, je stuurt een kaartje, als hij aangekomen is registreert de ontvanger het op de site en dan krijgt iemand anders jouw adres :D

Zo ik heb nu een kaart gehad vna een oudere vrouw geloof ik. Ik ga er straks echt ff voor zitten, want ik kan het ECHT niet lezen :=

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:30

Even een klein schopje. Heb je het kunnen ontcijferen Magrathea?

Ik ben inmiddels nu 3 weken aan het mailen met mijn soldaat waar ik via www.adoptaussoldier.org aan ben gekoppeld en het is echt het leukste wat ik ooit heb gedaan. Het geeft echt enorm veel voldoening en ik heb echt het gevoel dat ik in slechts die drie weken er een vriend bij heb gekregen.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:16

Ik meld me hier ook.

Ik ben nu bezig met mijn eerste twee brieven te schrijven naar een twee meisjes uit Amerika.
Ik heb ze leren kennen via Interpals.

Ik heb net bij het postkantoor wereldpostzegels gekocht, een collegeblok + enveloppen.
Dus ik heb alles op voorraad, alleen nu nog beginnen te schrijven. :=

Ik vraag me af hoelang het ongeveer duurt voordat zo'n brief bij de ontvanger terecht komt..

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:01

Ik heb mij ook aangemeld bij postcrossing, eerste kaartje gaat ze op de bus een 22 jarige student uit Rusland. Leuk zeg ben benieuwd waarvandaan ik teruggeschreven word!

Ik heb gewoon 2 nederlandse postzegels erop gedaan, hoop dat ie aankomt zo, of zal ik voor de zekerheid 3 doen?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:03

Steentje, naar Amerika kan anderhalve week tot 2 weken wel duren.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:09

Ik doe ook aan postcrossing, vind het superleuk. Je maakt mensen blij en ontvangt zelf ook regelmatig een leuk kaartje met lieve woorden in je brievenbus... :D

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:14

Ik heb net mijn brief klaar liggen voor een gevangenen het is mijn eerste brief..
Weet iemand hoeveel postzegels er op moeten voor amerika ??

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:19

Je hebt speciale wereldpostzegels, anders moeten er 3 'gewone' zegels op :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:23

Relien schreef:
Ik heb net mijn brief klaar liggen voor een gevangenen het is mijn eerste brief..
Weet iemand hoeveel postzegels er op moeten voor amerika ??

Ik heb een velletje wereldpostzegels gekocht, die kostten € 4,75 voor 5 stuks. :)

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:35

thank allemaal !! heb er nog maar 1 dus morgen even langs een winkel die ze verkoopt.. jammer genoeg verkoopt de action en de aldi die niet..

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:41

Ik heb voor de volgende keer een velletje europa en een velletje wereld zegels gehaald. Das makkelijker en goedkoper! Heb ook priority stickers erbij gekregen, handig!!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:46

Maar op die wereldpostzegels zit toch automatisch priority eraan vast?

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:11

Ja bij europa ook. Maar heb hem nu wel op die kaart met 3 gewone postzegels geplakt..

Ik zit nog te twijfelen om met een gevangene te schrijven.. Ik had al een beetje gekeken, maar vind het zo moeilijk kiezen. En hoe kun je weten of ze al mensen hebben die brieven schrijven? Ik zou het banketstaaf vinden als de een 10 brieven kreeg en de ander geen.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:13

Nant schreef:
Ik heb voor de volgende keer een velletje europa en een velletje wereld zegels gehaald. Das makkelijker en goedkoper! Heb ook priority stickers erbij gekregen, handig!!

die heeft mijn moeder nog haha daar nog is even langs gaan

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:15

Nant schreef:
Ja bij europa ook. Maar heb hem nu wel op die kaart met 3 gewone postzegels geplakt..

Ik zit nog te twijfelen om met een gevangene te schrijven.. Ik had al een beetje gekeken, maar vind het zo moeilijk kiezen. En hoe kun je weten of ze al mensen hebben die brieven schrijven? Ik zou het banketstaaf vinden als de een 10 brieven kreeg en de ander geen.

ik heb gewoon op het alfabetisch zoeken geklikt en dan zomaar een letter en dan kijken wie er tussen staat ik let zelf ook wel op de foto.. de gene die ik nu een brief ga sturen had een hele leuke spontane foto waardoor ik echt het gevoel kreeg jij verdient een brief

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 02:18

Schopje maar weer :)

Ik ben op de TNT site gaan kijken, en daar kan je precies zien welke zegel hoeveel waard is en hoeveel je dus moet plakken. Ik heb ook een paar kerstzegels geplakt een paar keer := Is wel leuk, veel mensen vinden het leuk om veel postzegels te krijgen :)

Ik heb het uiteindelijk wel een soort van kunnen lezen haha :D

Oh sh*t ik heb net een envelop dichtgeplakt terwijl ik hem niet in heb gescand := En het is juist zo'n leuke kaart, wil echt dat ie op de site komt. Het is een zwart wit foto van drie omaatjes op een hinkelveld met de tekst 'Growing old is inevitable, growing up is optional' := Super leuk!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 08:34

Ik heb heel lang postcrossing gedaan, maar ben daar uiteindelijk even mee gestopt toen weer doorgegaan en nu weer even gestopt.

Ik schrijf nu met een soldate en een gevangene uit usa :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 09:54

Nant schreef:

Bij write a prisoner kun je trouwens selecteren op mensen die nog geen of weinig post hebben ontvangen..

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:08

Ik heb me dankzij dit topic aangemeld bij Postcrossing. Ik heb meteen 5 adressen gevraagd, en ga vanmiddag de eerste kaart sturen!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:11

Mijn teller staat inmiddels op 7 verstuurd en 6 ontvangen. Vind het erg leuk om te doen, maar jammer dat nu meer dan de helft van mijn kaartjes naar Duitsland is vertrokken. :') Vind het toch leuker om kaartjes naar Verweggistan te versturen. :))

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:17

Je kunt in je profiel iets aanvinken, dan krijg je geen dubbele landen tegelijk.
Dus dan gaan alle kaarten die tegelijk onderweg zijn naar een verschillend land.
edit - je moet het vakje met "repeated countries" uitzetten.

Btw Magrathea, stuur jij alle kaarten in een envelop? Want daar zijn mensen meestal niet blij mee :)

Ik sta nu op 14/16 met nog 6 onderweg. Echt super leuk, ik heb ook heel veel lol in het versturen, meer dan dat ik verwacht had eigenlijk!
Laatst bijgewerkt door gemske op 18-01-12 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:19

Bedankt voor de tip gemske. :j
Nadeel van de landen ver weg is dat het zo lang duurt eer ze aankomen. Zo heb ik er ook een paar uitstaan naar azie en die zijn soms al >30 dagen onderweg.

Sommigen vragen perse om te versturen in een envelop is me opgevallen. :)

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:22

Ja dat klopt, soms hebben ze ook wel eens een extreem lijstje qua eisen, wat ze allemaal niet willen ontvangen. Dan denk ik ook, dat is niet het idee van leuk kaartjes versturen :)

Dat repeated uitzetten is juist de reden dat het wat sneller gaat bij mij, Rusland schijnt ook behoorlijk oververtegenwoordigd te zijn in aantal gebruikers, dus nu heb ik er vaker wat Europees of USA tussen zitten.

Ik woon zelf in Engeland trouwens, en ik krijg om de haverklap kaartjes om naar Nederland te sturen. :D