Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:52

Rianne_ schreef:
Zo heb ik zelf eens een advertentie gezet op MP omdat ik een verzorgpaard zocht. Werd ik toegevoegd op msn door een man die zei dat hij in de buurt een stal had met hengsten. Om vervolgens hele verhalen te vertellen over hoe het fokken in zijn werk ging, dat hij een hond had die het fijn vond om zijn ex-vriendin op bepaalde plekken te likken en dat soort dingen. Nou, die heb ik dus meteen geblokkeerd.. Zieke mensen. :\

euhm...
ziek? ielll? gadver?? etc etc etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:54

Ik had een tijdje een aantal spullen te koop staan die niet verstuurd kunnen worden. Voor een niet al te hoog bedrag omdat ik er vanaf moest. Er staat overal bij dat ik uit het Noorden kom.

En dan nog krijg ik verzoeken of ik het gratis naar de andere kant van het land kom brengen. Incl. een bod ruim onder mijn vraagprijs? :7

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:57

Judith_ schreef:
Ik had een tijdje een aantal spullen te koop staan die niet verstuurd kunnen worden. Voor een niet al te hoog bedrag omdat ik er vanaf moest. Er staat overal bij dat ik uit het Noorden kom.

En dan nog krijg ik verzoeken of ik het gratis naar de andere kant van het land kom brengen. Incl. een bod ruim onder mijn vraagprijs? :7

Hihi wat heb je geantwoord, "voel eens aan je voorhoofd"? :')

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:57

heb ooit eens een trailer te koop gehad, kreeg iemand diie hem wilde ruilen tegen een jaarlinghengst haha

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:59

Heb gelukkig nog nooit rare mailtjes gehad

Wel belachelijke biedingen
Mijn startrekk was toen de tijd nog geen jaar oud daar heb ik toen biedingen op gehad van 50 euro incl verzenden (ding was toen nog incl pads ed en zou je nieuw ruin een 1600 voor moeten neer leggen)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:00

mijn moeder had mijn oude leren rijlaarzen op marktplaats gezet,
stond er al een tijdje op, krijgt ze in eens een mailtje:als u ze nog steeds heeft wil ik ze wel hebben
stuurde mijn moeder terug: wat wil je er voor bieden dan?
antwoordtals u ze nog niet verkocht heeft terwijl ze al zo lang op internet staan lukt het u toch niet om ze te verkopen, kunt u ze net zo goed weg geven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(met ook echt die uitroeptekens erbij)
antwoordt van mijn mams: sorry, maar niet geboden is altijd mis tot ziens!! :') _O-
krijgt ze terug: ik zal er voor zorgen dat u ze nooit zal verkopen tot u ze uiteindelijk wel aan mij moet geven!!!!!!!!!!!!!!!
(weer die ellendige uitroeptekens :( )
euhm, hallooooo?????? get a life en doe normaal?
hoe wanhopig ben je als je dit soort dingen gaat sturen :+

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:00

Ankie2011 schreef:
Ik had me ooit als oppas aangeboden op Marktplaats, toen kreeg ik een reactie van een 41-jarige man die een oppas zocht om op hem te babysitten. Hij zocht een meisje dat hem de fles wilde geven, zijn luier wilde wisselen (gadverdamme) en liedjes voor hem wilde zingen. Hij bood 30 euro per uur. Ik heb hem maar niet teruggemaild, maar dit is wel de vreemdste reactie die ik ooit had gehad.

:= Wat een mafkees.

Rianne_ schreef:
Zo heb ik zelf eens een advertentie gezet op MP omdat ik een verzorgpaard zocht. Werd ik toegevoegd op msn door een man die zei dat hij in de buurt een stal had met hengsten. Om vervolgens hele verhalen te vertellen over hoe het fokken in zijn werk ging, dat hij een hond had die het fijn vond om zijn ex-vriendin op bepaalde plekken te likken en dat soort dingen. Nou, die heb ik dus meteen geblokkeerd.. Zieke mensen. :\

:wow: Oh my.. Wat een viezerd. :x

M_D_H schreef:
stond er al een tijdje op, krijgt ze in eens een mailtje:als u ze nog steeds heeft wil ik ze wel hebben
antwoordtals u ze nog niet verkocht heeft terwijl ze al zo lang op internet staan lukt het u toch niet om ze te verkopen, kunt u ze net zo goed weg geven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
antwoordt van mijn mams: sorry, maar niet geboden is altijd mis tot ziens!! :') _O-
krijgt ze terug: ik zal er voor zorgen dat u ze nooit zal verkopen tot u ze uiteindelijk wel aan mij moet geven!!!!!!!!!!!!!!!

Haha, hoe wil hij/zij dat gaan doen dan?! Wat een weirdo! :')
Laatst bijgewerkt door Donkerblauw op 10-11-11 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:01

Er staan echt gekke dingen bij!
Ik heb enkele maanden geleden een zadel verkocht (in mei), via marktplaats, voor een hele nette prijs. Begon die man eerst al lastig te doen met het verzendadres, moest naar 4 verschillende adressen, eerst een in groningen toen 'onee, toch maar naar delfzijl' of nee toch naar groningen maar een ander adres en toen toch maar naar Oss. Vond ik al raar. Maar goed, ik een doos zoeken voor het zadel maar is een springzadel (prestige silverstar) en redelijk breed. Kon geen doos vinden dus na een week mailde ik dat ik nog geen doos had (hij had wel al netjes betaald) toen antwoordde hij dat het zadel eind juni wel verzonden kon worden.. Okee dat was pas over 6 weken. Nouja, gedaan. Zadel ingepakt in 4 lagen bubbeltjes plastic, want kon geen doos vinden (ben electronica zaken af geweest en weet ik wat nog meer) en verzonden (aangetekend).
Werd ik 3 weken geleden (half oktober) gemailt "ik heb het zadel uit de doos gehaalt maar het is helemaal geen prestige de singel die erbij zit is te klein, ik wil mijn geld terug en ik klaag je aan" ik heb terug gemailt dat ie een ander moest gaan oplichten omdat ik het zadel in bubbeltjes plastic had ingepakt en niet in een doos en er helemaal geen singel bijzat, kneus!. Nooit meer at terug gekregen.

M_D_H

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:02

:') _O_
dat is wel echt ontzettend dom zeg :+

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:03

Ik verkoop ook veel spullen via marktplaats. Inderdaad ook vaak meegemaakt dat mensen mailen, bieden en nooit weer iets laten horen. 1x wilde iemand mijn Scapa halster, dekje en deken overnemen, maar wilde niet vooraf betalen. Dus afgesproken dat ik het onder rembours zal verzenden. Ik het pakket afgeleverd, verzendkosten betaald. Krijg ik 3 dagen later het pakket terug. Het was geweigerd. Ik was mijn verzendkosten kwijt en heb nooit iets weer gehoord. Goede tip voor de lezers hier: laat ze de verzendkosten eerst overmaken!

Ook krijg ik vaak onzin biedingen of zielige verhalen. Vorig jaar trouwens wel een vrouwtje met kinderen blij kunnen maken met een zak vol kleding voor 20 euro. Zij blij, ik blij :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:05

Donkerblauw schreef:
Ankie2011 schreef:
Ik had me ooit als oppas aangeboden op Marktplaats, toen kreeg ik een reactie van een 41-jarige man die een oppas zocht om op hem te babysitten. Hij zocht een meisje dat hem de fles wilde geven, zijn luier wilde wisselen (gadverdamme) en liedjes voor hem wilde zingen. Hij bood 30 euro per uur. Ik heb hem maar niet teruggemaild, maar dit is wel de vreemdste reactie die ik ooit had gehad.

:= Wat een mafkees.

Rianne_ schreef:

:wow: Oh my.. Wat een viezerd. :x

M_D_H schreef:

Haha, hoe wil hij/zij dat gaan doen dan?! Wat een weirdo! :')

geen idee :+
mischien marktplaats hacken ofzo :') _O-
ik wens der in ieder geval veels succes :') _O-

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:06

Bonita_Bon schreef:
Er staan echt gekke dingen bij!
Ik heb enkele maanden geleden een zadel verkocht (in mei), via marktplaats, voor een hele nette prijs. Begon die man eerst al lastig te doen met het verzendadres, moest naar 4 verschillende adressen, eerst een in groningen toen 'onee, toch maar naar delfzijl' of nee toch naar groningen maar een ander adres en toen toch maar naar Oss. Vond ik al raar. Maar goed, ik een doos zoeken voor het zadel maar is een springzadel (prestige silverstar) en redelijk breed. Kon geen doos vinden dus na een week mailde ik dat ik nog geen doos had (hij had wel al netjes betaald) toen antwoordde hij dat het zadel eind juni wel verzonden kon worden.. Okee dat was pas over 6 weken. Nouja, gedaan. Zadel ingepakt in 4 lagen bubbeltjes plastic, want kon geen doos vinden (ben electronica zaken af geweest en weet ik wat nog meer) en verzonden (aangetekend).
Werd ik 3 weken geleden (half oktober) gemailt "ik heb het zadel uit de doos gehaalt maar het is helemaal geen prestige de singel die erbij zit is te klein, ik wil mijn geld terug en ik klaag je aan" ik heb terug gemailt dat ie een ander moest gaan oplichten omdat ik het zadel in bubbeltjes plastic had ingepakt en niet in een doos en er helemaal geen singel bijzat, kneus!. Nooit meer at terug gekregen.

_O- Wat een pannenkoek is die vent zeg!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:08

Ik heb ooit een oproep geplaatst voor een 'trash your dress' fotoshoot, omdat ik gave foto's van mijn trouwjurk in de zee wilde e.d.

Kreeg ik een mail van een studentenvereniging of ze mijn trouwjurk (duur ding!) mochten hebben!!
Ik mailde netjes dat dit geen advertentie was om mijn jurk weg te geven, maar of er een fotograaf was voor mij en mijn jurk.

Plaatst die idioot een 'revieuw' op mijn marktplaats, met dat ik niet reageerde op zijn 'aanbod' en dat ik de jurk niet heb opgestuurd.. :')
toch te zot voor woorden! En als ik weer een advertentie plaats over bijv. mijn grafisch vormgeef aanbod, staat die revieuw er gewoon NOG (na jaren) :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:08

annepaardoes schreef:
Judith_ schreef:

Hihi wat heb je geantwoord, "voel eens aan je voorhoofd"? :')

Dat ik hem tot het einde van mijn oprit wou brengen. Vanaf daar op te halen. :+

Niet 1 één iemand die dit vraagt, het waren er serieus meerdere die verwacht dat ik iets kom brengen.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:09

Haha zeker een pannenkoek, maar goed dat ik het afwijkend had ingepakt anders had het nog wel eens een lang verhaal kunnen worden. Erg he dat zulke mensen bestaan...

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:20

M_D_H schreef:
geen idee :+
mischien marktplaats hacken ofzo :') _O-
ik wens der in ieder geval veels succes :') _O-

Echt, sommige mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd. :') Of alle mensen die een bod uitbrachten gaan bedreigen o.i.d. :+

Bonita_Bon schreef:
Haha zeker een pannenkoek, maar goed dat ik het afwijkend had ingepakt anders had het nog wel eens een lang verhaal kunnen worden. Erg he dat zulke mensen bestaan...

Ja het is echt vreselijk. Je moet tegenwoordig standaard rekening houden met mensen die je misschien wel kunnen gaan oplichten. :n
Met de afwijkende verpakking heb je inderdaad geluk gehad, had je veel tijd en moeite (en misschien ook nog wel geld ook) gekost..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:23

oh dat kan ook nog ja :') _O-
njaa laat het er maar proberen mams zei ook al, als het der lukt geef ik ze idd weg... aan de buurvrouw :+ :') _O-

zonde is het, dat je nu standaart al rekening moet houden met oplichters :oo

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:29

Ik word er zo gek van dat ik elke keer een bod krijg op mijn advertenties, waarna er vervolgens noooit meer gereageerd wordt. Dat soort mensen moet je gelijk blokkeren.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:30

Zo had ik een advertentie staan omdat ik op zoek was naar een bijrij/verzorg-paard hier in de omgeving. Denk dat het wel een jaar heeft geduurd voordat ik er een vond. Had in het begin mijn telnr erbij gezet, mensen nemen dan toch sneller contact met je op omdat mailen toch wel veel moeite kost. Ik werd gebeld door een oudere man die meerdere hengsten had hier in de buurt en of ik wou helpen. Het begon netjes, tot dat hij wel heel geurig en kleurig begon te vertellen over de pietelotjes van de hengsten, of ik ze wou vasthouden, en in details over de kwakjes begon te praten van de hengsten die hij had. Heb direct mijn telnr van M.plaats gehaald, wat een klootzak. Gelukkig kreeg ik vorig jaar een mailtje van een meid of ik haar Tinker wou rijden :) En dat doe ik nog steeds.

Zo heb ik een paar weken geleden nog gratis 2 nieuwe matrassen een hoge koelkast en hoge vriezer voor een appeltaart op marktplaats gezet. De eerste die belde zou terug bellen met een uur.. maar natuurlijk deed die dat niet. De volgende is ze 2 dagen later op komen halen, compleet met een vega-verandwoorde appeltaart. Nog staan lachen omdat hij alles in zijn auto kwijt kon.. werkelijk briljant.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:35

ilse86 schreef:
Ik word er zo gek van dat ik elke keer een bod krijg op mijn advertenties, waarna er vervolgens noooit meer gereageerd wordt. Dat soort mensen moet je gelijk blokkeren.

Dan kan je gelijk half MP blokkeren, schijnt de normaalste zaak van de wereld te zijn, (ben ik het dus niet mee eens)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:36

Als ik eenmaal een bod heb uitgebracht, houd ik me er ook aan :')

Ik heb op ongeveer 10 benches op MP gereageerd, niet ÉÉN die even terug reageerde :') ze willen ze schijnbaar niet kwijt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:42

lifaya schreef:
Als ik eenmaal een bod heb uitgebracht, houd ik me er ook aan :')

Ik heb op ongeveer 10 benches op MP gereageerd, niet ÉÉN die even terug reageerde :') ze willen ze schijnbaar niet kwijt

Ligt eraan mijn rambo staat ook op internet en daar komen biedingen op van 10-25 euro daar reageer ik niet eens op en ik wil hem echt wel kwijt hoor.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:47

een vriendin van me verkocht haar paard dus die mensen kwamen netjes kijken.
Ze zagen in de weide ernaast mijn ezeltje staan en hadden daar ook veel intresse in.
dus tussendoor vroegen ze met een lach of ik haar niet verkocht dus ik zei nee.

Het wou dan niet goed lukken met het paard op te laden dus de vrouw neemt me apart en zegt "nou even serieus, wat wil je voor dat ezeltje hebben?"
dus ik weer "nee, ze wordt niet verkocht"...

Na een halfuurtje komen ze weer met " er is nog plaats op de trailer, wil je je ezeltje er al inzetten? Dan kunnen we verder praten over de prijs?"

enge mensen....
Ik zag ze er nog voor in staat om haar s'avonds nog stiekem te komen halen :\

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:53

Het is wel een paar jaar geleden, maar ik had ooit eens van die goedkope, rubberen paardrijlaarzen te koop staan op marktplaats. Kreeg ik een reactie dat hij er wel 100 euro voor wilde betalen, maar dan moest ik ze wel opeten!!

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:53

vroeger zocht ik een baantje in de paarden, kreeg ik regelmatig reacties van mannen dat ik wel voor hun kon werken, ze zijden verder nix over stallen en dergelijke dus dat was duidelijk.
en ik verkoop en koop ook al jaren via marktplaats. Vaak mensen die reageren en nietmeer antwoorden, of niet antwoorden als ik reageer.
Ik had een keer een paard te koop staan (mijn verzorgpaard, voor de eigenaar) voor een zeer lage prijs (moest weg.) krijg je onzinbiedingen. spreek je met ze af om te komen kijken, komen ze nooit niet opdagen. Uiteindelijk is dat paard verkocht aan mensen in belgie, paard stond in de kop van noord holland. paard heeft er een fijn plekje, maar kreeg daarna wel commentaar dat dit geen sportpaard was, en dat ze heel pittig is. terwijl een draver er niet om bekent staat als sportpaard, ik heb gezecht dat ze springen leuk vond. en dat ze pittig was was al duidelijk toen het meisje ging proefrijden, dat vond ze juist mooi.

Ik had een fleecedeken voor mijn pony gekocht, geld overgemaakt inclusief verzendkosten. na veel gezeur en gezijk kreeg ik 2 maanden later mijn deken binnen..
Nu heb ik een zadel te koop, en die word, (hoop ik, ik vertrouw erop) volgend weekend opgehaald.
en ben nu bezig een zadel via bokt te kopen, maar zij komt heel eerlijk over gelukkig! :)