Voor de zoveelste keer gezakt..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Voor de zoveelste keer gezakt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 08:25

kan je een faalangst examen zo aanvragen? ik dacht dat je eerst 4x moest zakken voor je de 5e keer je BNOR examen mocht doen(of heet het nu anders)

TS,ik ben pas bij de 4e keer geslaagd. ik ken mensen die er nog meer keren over gedaan hebben,inderdaad kan je misschien bij je huisarts vragen of je eens propranolol mag proberen,dat is een betablokker die vaak gegeven wordt bij examenstress,het vertraagd je hartslag en neemt de scherpe kantjes van het gejaagde nerveuze gevoel af.

tja wat betreft het rijden zonder rijbewijs,ben ik het met de meesten hier eens,dom,laks en ondoordacht. maar ik mag aannemen dat je het niet meer doet toch?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:38

Wat een azijnpissers hier zeg, heerlijk :D

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:00

Je hebt helemaal gelijk, dus goh, laten we lekker met zijn alle zonder rijbewijs auto gaan rijden :D
Wordt het vast een stuk veiliger van...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:07

Hier ook 2x gezakt hoor, 1ste keer had ik het echt zélf verprutst, de de keer reed ik heel goed zei de examinator,
maar op de laatste 100m begaf mijn koppeling het waardoor we enkel nog in achteruit konden rijden -O- , dus gebuisd...

2 december leg ik het voor de 3de keer af, moet verplicht 6u rijschoollessen nemen
(examinator zei dat het 'weggegooid' was aangezien ik het goed onder de knie heb)
én mijn vader heeft me het rijexamen cadeau gegeven met de auto van de rijschool,
voor het geval mijn auto van 25 jaar het nog eens zou begeven :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:13

Moet je in België met je eigen auto lessen/afrijden? Dat is anders dan hier, wat grappig :)

Ik ben de eerste keer gezakt, omdat er een lamlul op een motor de bank had beroofd en er dus een politie achtervolging midden door de stad was. Erg rot als dat tijdens je examen moet :+ Overal sirenes, weg afgezet, blablabla en ik had te onzeker gereageerd volgens de examinator (joh, alsof ik dat wekelijks meemaakte tijdens lessen en hij raakte in paniek en vergat me te vertellen wat ik moest doen!).

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:54

Ja je kan dit kiezen :j

Ofwel doe je 20 uur rijschool, met auto van de rijschool. Hierna mag je tot 18 maand alleen met je eigen wagen rijden.
Anders rijdt je met een begeleider, met je eigen auto, dan mag je tot 36 maanden mét begeleider rondrijden in je eigen wagen.

Op je rijexamen mag je dan met je eigen auto afrijden of met een wagen van de rijschool.

Tot zover een lesje Belgisch rijexamen :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:13

Brrr, ik moet er niet aan denken dat ik ooit het ziekenhuis in beland door iemand zonder rijbewijs die me dan eens luchtig komt zeggen "achja joh, jeugdzondes! Doen we allemaal wel eens hé!", of "Jamaar normaal gezien kan ik erg goed rijden hoor!" :\ . Nee dank je, vindt de consequenties van je levenlang in diepe schulden zitten als schuldenaar of als slachtoffer misschien nooit krijgen waar je recht op hebt voor je peperdure medische behandeling omdat er niet voldoende geld is toch vele trappen erger dan iets stelen of drugs gebruiken..daarnaast zou ik die ding ook heel sterk afraden, moraalridder of niet :+ .

2 keer niet slagen vind ik ook geen wereldramp. Dacht ook iets te gaan lezen van minstens een keer of 5. Vriendin van mij is 6 keer moeten gaan. En ik heb daarbij voorheen in de auto gezeten (in België mag dat wel), ik heb me op geen moment onveilig gevoeld. Terwijl k mensen ken die hun eerste keer geslaagd zijn en die ik zo onverantwoord vind rijden dat ik er niet eens bij in de wagen kruipt. Gewoon derde keer goede keer, desnoods wat nemen tegen stress, en je leren focussen focussen focussen.

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:16

Ik ben ook inmiddels al 3 keer gezakt, ik ga de richting uit van mijn moeder, die was 8 keer gezakt. :=
Nu is ook mijn theorie vervallen en moet ik helemaal opnieuw beginnen -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:23

Ik heb direct de eerste keer een faalangstexamen aangevraagd op aanraden van mijn rij instructeur, ik kan namelijk absoluut niet tegen presteren onder druk. En mijn god wat ben ik m dankbaar! Ik had anderhalfuur(!) voor mijn rijexamen, en mocht stoppen onderweg als de druk te groot werd, mocht vragen stellen etc. :)

Eerste keer gehaald :7

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:31

chipieke schreef:

Ofwel doe je 20 uur rijschool, met auto van de rijschool. Hierna mag je tot 18 maand alleen met je eigen wagen rijden.
Anders rijdt je met een begeleider, met je eigen auto, dan mag je tot 36 maanden mét begeleider rondrijden in je eigen wagen.

Op je rijexamen mag je dan met je eigen auto afrijden of met een wagen van de rijschool.

Geen wonder he, dat er in Belgie zoveel verkeersongelukken gebeuren. Les van je vader krijgen lijkt me niet echt een goede.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:47

Je rijdt zonder rijbewijs?????
Goed bezig.......... +:)+

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:59

robeer schreef:
Je rijdt zonder rijbewijs?????
+

Gelukkig maar he, dat niet heel Nederland dat normaal vind, dan zette ik geen stap meer buiten de deur :D

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:01

idd. Ik ben meestal redelijk genuanceerd maar niet altijd.
Sommige dingen vind ik echt not done en dit is er een van.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:22

Simon1234 schreef:
chipieke schreef:

Geen wonder he, dat er in Belgie zoveel verkeersongelukken gebeuren. Les van je vader krijgen lijkt me niet echt een goede.

Mijn vader heeft me nochtans leren autorijden samen met mijn man (die er nog maar 24 was toen hij mij leerde rijden) en ik heb 0 ongelukken tot hiertoe
en rijdt volgens de examinator beter dan menig student ;)

Dus wie zegt er dat dit slecht hoeft te zijn :+

Ik leer liever MAANDEN met iemand aan mijn zijde dan ocharme 20 uurtjes met de rijschool en dan moederziel alleen de baan op, dat is pas gevaarlijk.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:28

chipieke schreef:

Mijn vader heeft me nochtans leren autorijden samen met mijn man (die er nog maar 24 was toen hij mij leerde rijden) en ik heb 0 ongelukken tot hiertoe
en rijdt volgens de examinator beter dan menig student ;)

Dus wie zegt er dat dit slecht hoeft te zijn :+

Ik leer liever MAANDEN met iemand aan mijn zijde dan ocharme 20 uurtjes met de rijschool en dan moederziel alleen de baan op, dat is pas gevaarlijk.

Dat zal niemand ontkennen, zeker als je bedenkt dat de gemiddelde Nederlander 30 of meer lessen nodig heeft ;)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 08:35

*knip*
En diegene die jij aanrijd is nog meer de sjaak door jou schuld. Hoe dom kun je zijn.
NIEMAND mag rijden zonder rijbewijs dus als ik een azijnpisser ben so be it. En jij kan nog wel vinden dat je goed rijd als je alleen zonder rijbewijs de weg opgaat, wilt niet zeggen dat het ook goed en veilig is. Je zakt niet voor niks meid. En anders had je allang een faalangst examen kunnen aanvragen. Ik denk dat jij beter de bus kunt blijven nemen, kun je eens rustig nadenken over de gevolgen van het rijden zonder rijbewijs.

Mag ik ook even weten waar je woont en wat voor auto je hebt aub
Laatst bijgewerkt door Nadia op 03-11-11 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 08:39

Mijn buurjongen is al 7x gezakt op zijn praktijk.
en moet nu ook zijn theorie over doen
ikz ou zegggen
stop met zelf rijden, daardoor ga je heel anders rijden.
Je let als je zelf rijd waarschijnlijk veel minder op waardoor je op examens ook zo gaat rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 08:55

Ik zal niks zeggen over je rijden zonder rijbewijs, daar hoor je al genoeg over. :')
Ook ik zou je een faalangst examen aanraden, ik was twee keer gezakt voor mijn praktijk en de derde keer ben ik gewoon geslaagd :D Raad je alleen niet aan om tijdens je examen faalangst te faken (schijnt veel te gebeuren), dat hebben de examinators meteen door. Het is gewoon voor mensen die tijdens de lessen prima rijden maar waarbij het tijdens het examen op de één of andere manier niet lukt. Succes!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 09:02

AaronYve schreef:
Mag ik ook even weten waar je woont en wat voor auto je hebt aub

Goed plan,kan wel weer een zakcentje gebruiken en de ts compleet uitmelken. :D

Ts,je bent 2x gezakt,je leest hier verhalen (feiten) van mensen die veeeeel vaker gezakt zijn. Denk je niet dat je een beetje de boel aan het afdwingen bent? Zo van,ik WIL slagen en anders word ik stout? Zo'n beetje een boze kleuter effect want zo kom je wel over,je krijgt je zin niet dus mevrouw word nijdig,....

Zipporah schreef:
in mijn auto gestapt zonder rijbewijs toen ik de auto best goed nodig had.

Zipporah schreef:
of het plenste vorige week.

Ja nee,het regent dus hup stap in die dikke bwm en rij heen,volgende keer voor een bakje boter naar de ah want dan word ieder dingetje nodig om in de auto te rijden want ach ja,toen kon het ook dus kan het nu ook wel.

Je komt nu over als een klein kind ipv een 27jarige die d'r zin niet krijgt en daarom de dingen maar op eigen houtje doet hoe onverantwoordelijk het ook is.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:31

chipieke schreef:

Ofwel doe je 20 uur rijschool, met auto van de rijschool. Hierna mag je tot 18 maand alleen met je eigen wagen rijden.Anders rijdt je met een begeleider, met je eigen auto, dan mag je tot 36 maanden mét begeleider rondrijden in je eigen wagen.

Is echt te merken ja.. Woon op de grens, en je merkt echt, maar ook echt het verschil tussen belzen en hollandse autorijders.
Als een belg achter of voor me heb, ben ik altijd blij als die weer weg is. :Y)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:11

Quellian schreef:
Moet je in België met je eigen auto lessen/afrijden? Dat is anders dan hier, wat grappig :)

Nee je mag, Je hebt de keuze om zelf te doen of via de rijschool. Maar dan moet je natuurlijk extra betalen :j
Maar als je twee maal gebuisd bent moet je het wel met de rijschool.

En rijden zonder rijbewijs is echt niet slim, heb de gevolgen al gezien voor de persoon die aangereden word. En verder twee keer? Ik ken mensen die acht keer gebuisd zijn! gewoon volhouden

Esperance, dat zeg ik ook altijd van een hollander :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:11

Je moet niet vergeten dat die examinator zich veilig bij jou in de auto moet voelen :)
Door stopborden te vergeten voelt hij zich dus niet veilig :) en dat kan ik mij voorstellen.

Ben voor mijn B in 1 keer geslaagd, voor mijn E door faalangst de tweede keer.
Had voor de tweede keer, net als Berdien, betablokkers gekregen. Zo, die werken fijn!

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:04

Stomme rij-examens, het slaat vaak nergens op. Ik snap dat ze het moeten testen voor je een rijbewijs krijgt, maar ze kijken naar een momentopname en laten je alsnog zakken als ze hun dag niet hebben. Mijn eerste keer reed ik heel netjes en zakte ik, 2e keer parkeerde waar het niet paste en ging het niet helemaal goed en toen zei mn examinator: 'Je hebt me niet overtuigd maar ik mag je wel feliciteren. Je moet maar goed oefenen de komende tijd. '

En eerlijk gezegd, je leert pas echt rijden als je zelf rijd. Maargoed, om op het onderwerp terug te komen, doe gewoon lekker een paar keer examen, dan is het tenminste legaal om auto te rijden. Vind het niet zo handig om zonder rijbewijs te gaan rijden, snap dat je wel kan rijden en dat het een beetje frustrerend is, maar mocht er iets fout gaan (en dat kan bij iedereen, en hoeft ook niet aan jou te liggen) ben je behoorlijk de banketstaaf!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:37

Moderatoropmerking:
Een bepaalde quote is niet voor niets verwijderd. In dit geval omdat deze te beledigend is. Gelieve deze dan niet opnieuw te quoten. Deze zijn eveneens verwijderd.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:24

Was het er wel mee eens maargoed. Jammer dat niet alleen het woord is verwijderd, op de rest van de post heb ik namelijk gereageerd. daar staat nu knip...

Ben ook voor om na een aantal jaren weer examen te doen, vind het alleen erg veel geld kosten en dat is niet nodig. Maar zo haal je iig wel mensen van de weg die niet in een auto zouden mogen rijden.
En dat zijn er een hoop