Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:19

jesito schreef:
Nee dat zowiezo niet, maar het steeds verantwoorden hangt me toch wel de strot uit.
Ik heb geen moeite met iemand die het subtiel vraagt, maar dat keer op keer vragen.
En nog niet bedacht, je weet niet wat je mist, het is zo'n aanvulling op je leven.
Pff, ik heb geen aanvulling nodig op mijn leven, daarbij zou ik niet willen dat kinderen hebben een aanvulling voor me zou zijn.

Tuurlijk zal kinderen hebben van je eigen best mooi kunnen zijn en mensen die ze hebben kunnen ook moeilijk zeggen dat het niet leuk is.
Ik heb een petekindje van mijn zusje en dat vind ik super leuk.
Ik vind het leuk als hij komt en ook leuk als die weer gaat (effe cru gezegd)

Mooi gezegd. Er zit tussen ons een groot leeftijdsverschil maar ik weet al zeker sinds mijn achste dat ik absoluut geen kinderen wil. Mijn moeder vraagt het constant aan me. De oma aan mijn moeder die zegt dat ik dan een oude vrijster word die alleen achter blijft. Ach daar kan ik wel om lachen, het is een vrouw van bijna 90.
Het krijgen van kinderen is een instinct om het soort instant te houden. Maar ik denk dat ik beter geen kinderen kan krijgen om het soort instant te houden. De aarde is bijna bij het maximum van de draagkracht daar komt nog eens bij dat ik lichamelijk gezien geen goede eigenschappen heb. Die wil ik niet opzadelen aan een kind. Ik heb ook absoluut geen moeder gevoel en ik wil geen schreeuwwijf worden voor mijn kinderen dat wil ik ze absoluut niet aandoen.
Ik vind het echt heel naar voor iedereen die wel kinderen wil maar het niet kan. Wereld is soms oneerlijk. Ik wens je erg veel sterkte Marian en dat er ooit nog eens een baby mag komen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:25

Vriendje en ik hebben ook geen kinderwens, wij zijn 24 en 30. Ik heb gewoon niks met kinderen, ik vind ze vervelend, teveel herrie maken en ik kan ze ook niet schattig vinden. Prima als mensen ze wel willen, maar voor mij is het niks :n

Wat ik heel vermoeiend vind is om dat steeds maar uit te moeten leggen/verantwoorden naar anderen toe. blijkbaar zijn wij heel raar en bijzonder ofzo, omdat we niks met kinderen hebben en ze niet willen. Heel vermoeiend, ik krijg dan ook ernstig de neiging om mensen op minder vriendelijke wijze te vertellen dat ze zich met hun eigen leven moeten gaan bemoeien. Vriend en ik zijn gek op onze dieren, hobby's, vakanties en weekendjes weg, daar vullen wij ons leven mee en zo zijn we gelukkig, prima toch?

O ja, de opmerking waarvan het stoom uit mijn oren slaat 'wacht maar, je kinderwens komt wel als je wat ouder bent' grrrrr :(

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:33

Mijn oom en tante wilden ook geen kinderen, die reizen nu de hele wereld over omdat ze zoveel geld hebbben. Jaja, kinderen kosten bakken vol met geld :(:) Ik vind zelf kinderen echt super leuk en lief, maarja.. ze zijn zo duur en je moet je eigen leven er helemaal voor omgooien :o gelukkig ben ik nog maar 17, dus ik hem nog ruim 10 jaar om te beslissen :P

Easy_Pelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:33

Ik ben de enige van de meiden uit mijn klas die geen kinderen wilt, ookal ben ik misschien wat te jong om dat te zeggen :+ . Ik vind eigenlijk dat er toch al teveel kinderen zijn op de wereld, deels omdat iedere idioot maar een kind kan krijgen als die dat wilt. Als ik wel ooit een kind zou willen, zou ik adopteren. Met adopteren doe je echt wat goeds en ik heb echt respect voor die mensen die een geadopteerd kind hebben. Dus kinderen krijgen hoort er niet bij vind ik ;) .

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:35

Hier ook geen kinderwens, maar ik hoef gelukkig niet vaak uit te leggen waarom niet :n
Als mensen me er naar vragen, dan geef ik een eerlijk antwoord. En de meeste mensen (ook degenen met kinderen die er naar vragen) snappen het eigenlijk ook wel.
De mensen die mij ook maar een beetje kennen weten wel dat ik echt niks met kinderen heb.

We hebben eigenlijk maar twee keer vreemde reacties gehad: van de moeder van de vriend van de zus van mijn man (jaja, volgen jullie hem nog?). Die riep heel hard op een verjaardag dat wij grote egoisten waren en weet ik wat al niet meer. Terwijl wij er zelf niet eens bij waren, maar mijn moeder en schoonouders wel :')
Maar goed, die vrouw heeft gewoon weer eens bewezen hoe kortzichtig ze is.

Een andere keer was van de vrienden van mijn man... die hadden er niet eens over nagedacht dat geen kinderen ook een optie is. Dat zijn dus typisch van die mensen die leven volgens het rijtje, relatie, huisje, boompje, beestje, kindje. En daar maak ik me ook weleens zorgen over. Realiseren die mensen eigenlijk wel waar ze aan beginnen?
De bewuste mensen hebben ondertussen bijna allemaal kinderen en ik geloof ook wel dat het allemaal goed gaat hoor, daar niet van :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:40

Adopteren heb ik zelf ook aan gedacht. Maar nee, ik wil echt geen kinderen. Ik zou überhaupt geen kind adopteren uit het buitenland door het volgende artikel: http://www.adoptietrefpunt.nl/portaal/m ... itemid=438
Een artikel dat in het NRC handelsblad van 30 december 2006 heeft gestaan.

Inderdaad Mars, die uitspraak ben ik zo zat aan het worden. Ik ben misschien maar 17 maar ik ben er zo zeker van.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:57

Cavaletto schreef:
Als je geen kinderwens of een goede reden om geen kinderen te willen, zoals bijvoorbeeld een erfelijke ziekte, dan moeten anderen dat respecteren. Ik zou eventuele bemoeials en betweters daar op wijzen.
Maar...ik kom op dit forum wel heel negatieve uitspraken tegen over het krijgen van kinderen en dat mag wel wat genuanceerder.... Voor mij was het krijgen en opvoeden van mijn kinderen een fantastische tijd! Ik geniet nog steeds van mijn kinderen al zijn ze nu zelfstandig. En....met mijn lijf is niks aan de hand; helemaal gezond...en dát heb je meestal zelf in de hand door te (blijven) sporten (haha; veel paardrijden!)en goed voor je zelf te zorgen. 8-)

Goh was het leven maar zo simpel dan waren er misschien wel geen ziektes meer.
Eigenlijk zeg jij hier dat iedereen die gezond is toch kinderen zouden moeten nemen.
Er zijn een hoop factoren waarom een hoop mensen geen kinderen willen. Laten we blij zijn dat niet iedereen kinderen heeft of wil. Nu al zitten kinderopvangen voor en na school vol omdat mensen tegenwoordig meestal een baan hebben om alles te betalen of omdat ze geen zin hebben om thuis te blijven.

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:08

2 dagen geleden las ik o.a. dit http://www.nu.nl/buitenland/2651516/wer ... oners.html
Ik (27, vriend 30, geen kinderwens, eerder het tegenovergestelde; 'gezegend kindervrij' (no offence) bedacht me dat ze eens zouden moeten onderzoeken of er nu meer mensen (vrouwen?) dan vroeger bewust geen kinderen nemen. Dat er toch een soort van evolutie plaatsvindt...? Wel vind ik de stellen die bewust geen kinderen nemen omdat zij bijvoorbeeld liever op hun eigen manier van het leven genieten vaak de meer intelligentie mensen. Kan een verkeerd waardeoordeel zijn natuurlijk.. Iemand ook dit gevoel of juist niet?

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:38

Popke schreef:
Trouwens, best brutaal van mensen om een opmerking te maken dat jullie op moeten schieten.
Het zou zomaar kunnen zijn dat het niet zou lukken....daar heeft dan toch niemand iets mee te maken en dan zouden ze jullie kwetsen met die opmerking.

Ik verbaas me erover, maar een collega van mij krijgt ook regelmatig opmerkingen over het feit dat ze geen kinderen heeft. Aangezien zij ook heel moe wordt van de opmerkingen kiest ze er soms voor om een zielig gezicht te trekken en 'nee' te zeggen. Vaak durven mensen dan niet meer door te vragen ;) Maar ik vind het echt triest dat ze dit moet doen. Alsof jij je zou moeten verantwoorden!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:53

kohtje schreef:
Cavaletto schreef:
Als je geen kinderwens of een goede reden om geen kinderen te willen, zoals bijvoorbeeld een erfelijke ziekte, dan moeten anderen dat respecteren. Ik zou eventuele bemoeials en betweters daar op wijzen.
Maar...ik kom op dit forum wel heel negatieve uitspraken tegen over het krijgen van kinderen en dat mag wel wat genuanceerder.... Voor mij was het krijgen en opvoeden van mijn kinderen een fantastische tijd! Ik geniet nog steeds van mijn kinderen al zijn ze nu zelfstandig. En....met mijn lijf is niks aan de hand; helemaal gezond...en dát heb je meestal zelf in de hand door te (blijven) sporten (haha; veel paardrijden!)en goed voor je zelf te zorgen. 8-)

Goh was het leven maar zo simpel dan waren er misschien wel geen ziektes meer.
Eigenlijk zeg jij hier dat iedereen die gezond is toch kinderen zouden moeten nemen.
Er zijn een hoop factoren waarom een hoop mensen geen kinderen willen. Laten we blij zijn dat niet iedereen kinderen heeft of wil. Nu al zitten kinderopvangen voor en na school vol omdat mensen tegenwoordig meestal een baan hebben om alles te betalen of omdat ze geen zin hebben om thuis te blijven.

Dat zegt ze helemaal niet.... :? :? :?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:01

LotteEnRypke schreef:
Wel vind ik de stellen die bewust geen kinderen nemen omdat zij bijvoorbeeld liever op hun eigen manier van het leven genieten vaak de meer intelligentie mensen. Kan een verkeerd waardeoordeel zijn natuurlijk.. Iemand ook dit gevoel of juist niet?

Uit onderzoek blijkt dat bewust kindervrijen over het algemeen tot de hoger opgeleiden behoren. Maar ik denk dat het vooral mensen zijn die verder kijken dan de tradities en gewoonten (in dit geval om kinderen te krijgen) en zich ook afvragen wat zijzelf willen. Dus niet achter de meute aanlopen omdat het zo hoort, maar een bewuste afweging maken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:04

Mars schreef:
LotteEnRypke schreef:
Wel vind ik de stellen die bewust geen kinderen nemen omdat zij bijvoorbeeld liever op hun eigen manier van het leven genieten vaak de meer intelligentie mensen. Kan een verkeerd waardeoordeel zijn natuurlijk.. Iemand ook dit gevoel of juist niet?

Uit onderzoek blijkt dat bewust kindervrijen over het algemeen tot de hoger opgeleiden behoren. Maar ik denk dat het vooral mensen zijn die verder kijken dan de tradities en gewoonten (in dit geval om kinderen te krijgen) en zich ook afvragen wat zijzelf willen. Dus niet achter de meute aanlopen omdat het zo hoort, maar een bewuste afweging maken.

:') hier een uitzondering....ik ben niet echt hoger opgeleid _O-

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:06

Het is inderdaad denk ik zo dat hoger opgeleiden vaker kiezen om geen kinderen te krijgen. Dat is niet zozeer een waardeoordeel - dat zou zijn als je zou zeggen dat mensen die kinderen hebben, dommer zijn. Want dat is zeker niet waar, hoewel, 'gemiddeld' dus wel. ;) Of dat je dom moet zijn om kinderen te willen - want dat is dus niet waar ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:08

Of dat hoger opgeleiden ook automatisch intelligenter zouden zijn... Intelligentie bestaat op vele vlakken :)

Blue_Eyes

Re: Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:09

Dat klopt, maar je moet wel een bepaalde mate van intelligentie hebben om een universitaire studie af te ronden ;) Maar dat is dan verder wel weer off topic.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:17

Ik word er ook zo gek van op het moment en dat zal nog wel erger worden. Ben nu 26, dus dat is nog redelijk aan de jonge kant van het moederschap. Mijn vriendinnen weten echt al van kinds af aan dat ze kinderen willen. Sommigen zijn er ook al aan begonnen. Ik heb dat gevoel nooit gehad en dat is er nog steeds niet nu ik toch wel de leeftijd begin te krijgen. Als ik dan zeg dat ik waarschijnlijk geen kinderen wil, word ik echt aangekeken alsof ik een heel abnormaal wezen ben. Echt alsof je een slecht mens bent. Voel me dan bijna schuldig.

Heb op dit moment geen vaste vriend en word door de hele familie aangemoedigd om er toch maar eens vaart achter te zetten, want voor je het weet ben je te laat. Met mijn moeder is ook geen normaal gesprek meer te voeren. Altijd wordt er wel weer iemand oma de ze kent en dan kan ze het ook niet laten om er een opmerking achteraan te maken in de trant van: 'ja, die wél'.
Zal wel lief bedoeld zijn allemaal hoor, maar af en toe.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:26

Pfffff leven en laten leven zou ik zeggen......het helpt als mensen gewoon eerlijk zijn en zeggen dat het ouderschap zwaar is, want dat is het!!!!

En helemaal in deze tijd waarin het zo gemakkelijk is om te gaan scheiden, lijkt haast wel een mode verschijnsel verdorie!

Ik zeg niet dat het vroeger beter was, maar vroeger waren mensen wel meer bereid vergeven en vergeten en werdt er meer gesproken met elkaar, er was meer tijd ook voor elkaar, tegenwoordig zie je je collega's vaker dan je partner, heb je, je kind ziek zit je met een probleem want dat is het dan ineens moet jij je als moeder of vader ziek gaan melden, het zgn grijze verzuim.

Vrouwen moeten gewoon eens realistisch blijven en niet op die roze poedersuiker willen zitten, zo zijn ze ook met relaties......oke heb er momenteel zelf ook last van <3

Maar blijf wel realistisch, praktisch blijven en ratio vasthouden is niks mee.....als er kinderen komen ben ik er blij mee en als ze niet komen vind ik dat ook goed, kinderen moeten niet!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:29

Ik ben 41 heb geen kinderen, en heb er nooit spijt van gehad. Ik vind kinderen heel leuk hoor (maar vooral van een ander) en nu qua leeftijd hoef ik het ook niet meer aan anderen uit te leggen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:50

LotteEnRypke schreef:
Ik (27, vriend 30, geen kinderwens, eerder het tegenovergestelde; 'gezegend kindervrij' (no offence)

Het feit alleen al dat je voelt dat je "no offence" erachter moet zetten, vind ik echt in- en intriest. Niet van jou natuurlijk, maar betekend dat er dus wel commentaar op verwacht wordt dat je je gezegend voelt dat je geen kinderen hebt/hoeft/moet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:01

GC: dat vind ik ook, te gek voor woorden dat je je op voorhand al moet verdedigen voor een keuze die eigenlijk alleen jou (en partner) aan gaat...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:03

Mjah. Maar is het de keuze om geen kinderen te krijgen die hier verdedigd wordt, of de woordkeus die ermee gepaard gaat? ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 17:04

Roxxiejj schreef:
Ik ben overigens inderdaad al meerdere keren 'egoist' genoemd om mijn keuze. Want er zijn inderdaad mensen die wegens omstandigheden niet hun kinderwens kunnen waarmaken.
Wat ik me dan afvraag, waarom ben ik, omdat ik deze mening heb, dan egoistisch? We leven toch in een land met vrije mening? Of..?

Dit heb ik inderdaad ook een keer naar mijn hoofd geslingerd gekregen. :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:05

"Gezegend kindervrij" staat gelijk aan de keuze van geen kinderen. Voor de woordkeus zou geen excuses gemaakt moeten worden. Is toch prima? Ik ben ook zó on-ge-lo-fe-lijk blij dat ik geen kinderen opgedwongen krijg!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 17:06

GamblersCup schreef:
jesito, ik hoef hier ook geen rel hoor, maar ik vind het niet hard. Helemaal niet. Ik wil ze niet, en ga er zeker geen moeite voor doen om iemand anders kinderen te laten krijgen. Daar ging het om. En respect voor mensen die kinderen willen, alles prima. Maar respect andersom mag ook, en dat is er niet als mensen gaan mauwen dat het hard is om "en ga er zeker geen moeite voor doen om iemand anders kinderen te laten krijgen". Waarom is dat hard? Leg eens uit? Dat is mijn gevoel, mijn mening en iets wat ik ook écht nooit zal doen.

Dat ben ik zeer zeker met je eens, want bij sommige mensen die vinden dat je kinderen moet hebben is respect ver te zoeken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:07

GamblersCup schreef:
"Gezegend kindervrij" staat gelijk aan de keuze van geen kinderen. Voor de woordkeus zou geen excuses gemaakt moeten worden. Is toch prima? Ik ben ook zó on-ge-lo-fe-lijk blij dat ik geen kinderen opgedwongen krijg!

Ja, dat zal best. Toch kan je met die woordkeus mensen die geen keuze hébben ongelooflijk voor het hoofd stoten.