Hoe is de realiteit? Paard+gezin en onder modaal inkomen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:52

2e hands markt? Marktplaats! De grootste van Nederland! GA maar kijken! En bij menig peuterspeelzaal wordt er jaarlijks één gehouden ten gunste van de kas. ;)

Mijn kids zijn bij een ander meestal heel braaf! Haha, ik ben van mening, dat wie kinderen wil eerst maar eens moet proberen om een hond op te voeden. Aan de hand daarvan kan je vaak al zien dat het met een kind ook niet gaat lukken. 8-)

En idd voel ik me heel gezegend! Wetende dat ik me tevreden stelde met 2 meiden en dan als kado, bij één keer niet opletten een zoon... Dat is een waar godsgeschenk!

Wat ik raar vind is dat mensen die willen adopteren, door een molen van psychische testen moeten en dat een mens die gewoon vruchtbaar is, gewoon kinderen kan krijgen. Die hoeven helemaal niet getest te worden!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:56

Duur, duur, ach... kinderen kun je zo duur maken als je wilt. De verzorging (luiers, kleding, voeding, etc.) kost je niet de kop, als je het mij vraagt. Als je het zuinig aan doet (eigen merk luiers en voeding, merkloze kleding) dan red je het zelfs nog wel met die kinderbijslag (+/- 65 euro per maand), maar de opvang is zo duur.

Ik ben ook nog bezig met het traject, maar het gaat allemaal moeizaam, constant bellen en regelen, je wordt er niet goed van. Ik heb een heel fijne werkgever, maar voor een aantal uur zit ik nog steeds in de ziektewet en ik zie mezelf die uren niet meer werken (8 uur per week). Het UWV wil het af laten lopen en ik wil me best laten keuren voor die uren bij hun arts, want het is toch een kleine 400 euro per maand en ik kies hier niet zelf voor.

Russel, ik moet zo lachen om je post :D Het is alsof ik mijn eigen tekst lees he :D Eigenlijk zou ik boos moeten worden, want ik ben nu mama :D
Ik snap het, ik ben geen kindermens, echt niet... had ook geen kinderwens tot 2 maanden voor ik zwanger raakte, maar van je eigen kind ga je houden, dat heeft Moeder Natuur zo geregeld (Moeder Natuur doet wel meer gekke dingen met mensen).
Ik denk dat ik wel van andermans kind zou kunnen houden, mits ik de zorg voor 100% heb. Ik denk dat ik mezelf niet helemaal zou kunnen geven als ik een kind moet 'delen' of als een kind tussen mij en instanties 'zweeft'.

Vienna, inderdaad, waar een wil is, is vaak ook een weg. Vast bijten in dingen.

idefix4, dat is raar he... elke gek kan kinderen krijgen, maar zelfs de meest goede, zorgzame mensen krijgen adoptie met de grootste moeite rond.

Overigens Russel... jij hebt ook betere hersenen dan voor schoonmaakwerk, zou je ook iets mee moeten doen ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:12

Voor de baby hebben wij ook geen merkkleding...ze zijn er toch met een paar maand uitgegroeid, en wordt een baby daar nu echt beter van? Of zal die slechter worden van rompertjes van de Walmart?

Wat is er mis met eigen merk luiers, mits die geen uitslag oid veroorzaken of lekken?

Over adoptie: Ik las net ergens de volgende voorwaarde voor het adopteren van een kind van de Phillipijnen :list: :
Citaat:
• This program requires a 5 year Church Reference Letter and maximum BMI of 35.

Voor Etheopie :list: :
Citaat:
This program is not currently accepting applications from new families

Thailand :list: :
Citaat:
• Any medical issue of any family member living in the home will require pre-approval by Thailand government (Please contact Thailand program before applying).

http://www.holtinternational.org/adoption/criteria.php

|o Willen ze nu kinderen een beter leven geven, of hoe zit dat?

Vienna2007

Re: Hoe is de realiteit? Paard+gezin en onder modaal inkomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:14

Wat doet je BMI er nou weer toe?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:14

Als jij het snapt, snap ik het ook!

Ik snap best dat ze je als je 300 kilo weegt niet geschikt vinden...maar met een BMI van 35 ben je geen 300 kg :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:50

Een BMI van 35 is volgens mij best wel veel en in die landen kunnen vrouwen erg dik zijn en ook ongezond, de gezondheidsdienst is daar niet goed en ik denk dat ze gewoon regels stellen om goed voor het kind te kunnen zijn, zodat het niet weer herplaatst moet worden

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:48

Het word een beetje een wel/niet kinderen topic :D
Gooi ik er nog eentje in de groep dan...
Bij 1 van mijn vorige berichten vertelde ik dat mijn moeder van verzekeringswerk, naar schoonmaakwerk is gegaan...
ze heeft 34 jaar bij hetzelfde bedrijf gewerkt, maar helaas vanwege ´overbodig´ eruit gezet.
Ze had nog minstens recht op 2 jaar uitkering, maar toch schoonmaakwerk aangenomen want ze WIL werken...
Op je 56e word je gewoon op geen enkel kantoor meer aangenomen (maar wel tot je 70e moeten werken, heb je dus een gaatje van 14 jaar).
En weet je wat nu het absurde is.... Ze moet het nu met 200 euro per maand minder doen dan toen ze die uitkering nog had!!!! Hoezo werken word niet beloond?? :')
En dat is de realiteit :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:11

Nou realiteit is dat ik 2 mensen in naaste omgeving heb die beiden bij een bank hebben gewerkt met fusie. Beiden konden blijven maar moesten werk gaan doen waar ze geen "zin" in hadden, dus met oprotpremie mochten ze naar huis en ww van 2,5 jaar...

Maar de moraal van het verhaal is dat de ene een paar keer werk heeft aangeboden gekregen via UZB, maar het betaalde niet goed genoeg en vond dat ze dan wel 2,5 jaar uitkering kon genieten en dan maar verder zag....de andere een baan voor 3 maanden kreeg en het was IETS te administratief.....en het was via een open sollicitatie met je weet maar nooit optie op mogelijk in toekomst vast....maar nee wat te min en ondertussen ook al 6 maanden met vette uitkering thuis en nog geen 1 keer heeft hoeven solliciteren.

Zo bruin is het in dit crisisland, mag ik even een teiltje.

O ja, natuurlijk niet even mij naar voren schuiven want die 3 maanden had ik wel mee willen pikken.......ze zaten omhoog en was per direkt. Hoe bruin kan het zijn he??

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:23

Nou, met de zekerheid van een regeling van 2,5 jaar ging ik ook zéker niet op kortlopende opdrachten solliciteren :n

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:24

Dat bedoelde ik er dus mee te zeggen... die uitkering is iets te aantrekkelijk geworden...
Iets teveel vanzelfsprekend. Ik heb er recht op en een ander doet het toch ook zo blablabla.
Mijn moeder werd gewoon voor gek verklaard dat ze na twee jaar zich werkelijk suf solliciteren, dan maar zo'n schoonmaakbaantje aan nam.
Joh, blijf toch nog lekker twee jaar thuis zitten was het advies.
Maar die voelde zich heel niet lekker bij dat handje op houden en thuis hangen.

Ik heb het nu over gevallen zoals russel ook zegt. Dus hoef geen felle reactie van mensen die zeggen bijstand is echt geen vetpot en ik wil écht wel werken en dus ook op 'mindere' functies sollicteren.
Prima! Ik heb het over de verwende gevallen, die hun neus ophalen voor ander werk dan het hunne en het als grote welverdiende vakantie zien. Laat ze asperges gaan steken ofzo! Perkjes vegen, inzetten bij een bejaardentehuis, ze moeten verplichten dat gezonde mensen wat gaan doen voor die uitkering.
Laatst bijgewerkt door kimberley82 op 10-10-11 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:26

Equimotion schreef:
Nou, met de zekerheid van een regeling van 2,5 jaar ging ik ook zéker niet op kortlopende opdrachten solliciteren :n

je verliest je uitkering niet en voor haar was het te administratief.......

dide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 19:40

Ik kan later idd gaan denken ´wat als´ ´wat als´ als ik niet al mijn dromen na ga.
Maar dat kan ook andersom zijn. Je word ontslagen en kan met geen mogelijkheid iets anders krijgen voor het zelfde salaris. Redde het met je volle salaris maar net hup 30% er af. Je kan je paard niet verkopen door de slechte markt, de slager heeft het zo druk dat er een wachtlijst is van weet ik veel hoeveel weken.. En binnen een mum van tijd zit je in de schulden!
Nou sorry maar dan zijn die dromen ook vervlogen..

En over wel-niet kinderen, ik denk dat dat ieder zijn eigen ´ding´ is. Ik wil graag kinderen maar als de ruimte en gelegheid er is zou ik als mijn eigen kinderen ouder zijn zeker overwegen om een pleeg kind een thuis te geven. En kinderen nemen als je in een uitkering zit vind ik onverantwoord, ook al weet ik dat dit vaak een uitweg is. Mensen onder de 21 krijgen namelijk geen bijstand, en als je een kind hebt ineens wel! Hoe makkelijk is die keus dan om voor 600 euro te gaan werken in een winkel. Of bijna het dubbele krijgt en lekker op jezelf kan wonen!
Maar mensen die er hard voor werken en voor een appel en een ei werken. Hebben net zo veel recht op een kind als een advocaat, minister of wat dan ook... ook al hebben ze steun nodig van de regering.

En idefix4 misschien heb jij het geluk dat de oplossing komt als de nood het hoogst is. Maar ik zie heel wat mensen waarbij dat niet gebeurd.

Overigens ben ik het ook absoluut niet eens met die bonussen worden gegeven door het rijk op de toch al te hoge salarissen. De koningin niet word gekort (ze hebben bijna allemaal een studie werk er lekker zelf voor!)wat ik absurt vind! En ik vind inderdaad ook dat alles vermogens en inkomens gericht moet gaan. Absurt dat mensen die een villa, dikke auto´s en een salaris hebben wat wij hier alle nog geen eens verdienen. Pensioen, uitkering of enige andere subsidie krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:47

Praat mij niet van het koningshuis, hahaha, ik ben de enige van de familie die het een poppenkast vind, een geldverslindende poppenkast, het kost ons allemaal miljoenen per jaar van de schatkist om die gasten een uitkering te geven en dan nog eens miljoenen met hun uitjes, hoeden, jurken, bootjes, kasteeltjes, banketjes en ga zo maar door......en o wat zijn ze nuttig, nou not ze houden elkaar wereldwijd in stand. En dan ook nog eens zelf een gigantische bankrekening hebben van ooit gestolen pracht en praal omgezet in legaten, aandelen en whathever, maar toch wel een maandelijke toelage van de staat en dat terwijl onze Queen niet eens een echte afstammeling is maar een bastaard.. :D :D en een DNA test weigert ze te doen.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 19:50

Dat wist ik allemaal niet en daarvoor vond ik het al belachelijk.
Koningendag is alleen goed voor een leuk feestje, maar wat mij betreft mag dat ook een andere naam hebben. :j

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:57

russel schreef:
Gaat het om het kind omdat zijn ouders er niet meer zijn en dan ben je van de pot gepleurd? Hou je van kinderen of is het je ego die wat nodig heeft....

Kijk dat soort kindminnende opmerkingen, daar snap ik niks van. Idolaat op kinderen, maar een kind dat om komt van de honger en volledig kansloos gewoon weg laten rotten, want die moeder had niet zwanger moeten worden.... :+

Ik hoop dat jouw genen de moeite waard zijn..... :+

Idolaat op mijn eigen vlees en bloed ja......en nee niet zo op die van een ander,misschien in jouw ogen egoïstisch ,maar wel feiten van mijn gevoel

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:02

russel schreef:
Praat mij niet van het koningshuis, hahaha, ik ben de enige van de familie die het een poppenkast vind, een geldverslindende poppenkast, het kost ons allemaal miljoenen per jaar van de schatkist om die gasten een uitkering te geven en dan nog eens miljoenen met hun uitjes, hoeden, jurken, bootjes, kasteeltjes, banketjes en ga zo maar door......en o wat zijn ze nuttig, nou not ze houden elkaar wereldwijd in stand. En dan ook nog eens zelf een gigantische bankrekening hebben van ooit gestolen pracht en praal omgezet in legaten, aandelen en whathever, maar toch wel een maandelijke toelage van de staat en dat terwijl onze Queen niet eens een echte afstammeling is maar een bastaard.. :D :D en een DNA test weigert ze te doen.

_O-

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:04

kimberley82 schreef:
En weet je wat nu het absurde is.... Ze moet het nu met 200 euro per maand minder doen dan toen ze die uitkering nog had!!!! Hoezo werken word niet beloond?? :')
En dat is de realiteit :P

Ja ik ga er straks ook 500 op achteruit....werken wordt beloond?ammehoela! Echt niet!
Maar toch ga ik werken.......

Maar snap wel dat er mensen zijn die proberen hun uitkering te behouden en niks te doen

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:11

russel schreef:
Nou realiteit is dat ik 2 mensen in naaste omgeving heb die beiden bij een bank hebben gewerkt met fusie. Beiden konden blijven maar moesten werk gaan doen waar ze geen "zin" in hadden, dus met oprotpremie mochten ze naar huis en ww van 2,5 jaar...

Maar de moraal van het verhaal is dat de ene een paar keer werk heeft aangeboden gekregen via UZB, maar het betaalde niet goed genoeg en vond dat ze dan wel 2,5 jaar uitkering kon genieten en dan maar verder zag....de andere een baan voor 3 maanden kreeg en het was IETS te administratief.....en het was via een open sollicitatie met je weet maar nooit optie op mogelijk in toekomst vast....maar nee wat te min en ondertussen ook al 6 maanden met vette uitkering thuis en nog geen 1 keer heeft hoeven solliciteren.

O ja, natuurlijk niet even mij naar voren schuiven want die 3 maanden had ik wel mee willen pikken.......ze zaten omhoog en was per direkt. Hoe bruin kan het zijn he??

Haha, nou noem je een soort mensen, waar niemand mee vergeleken wil worden... Zelfs ik niet! En ik heb nog wel 6 jaar gewerkt bij een bank op diverse plekken met vast, half jaar en jaarcontract en ben er ook uitgegooid, omdat mijn jaarcontract ophield... Ik nam ook alles aan! Maar er zitten idd mutsen tussen. Ik kan me er zo een paar voor de geest halen. Ik heb inmiddels echt een ongelooflijke hekel aan banken en hun personeel! :j Ook al was ik er zelf één. Mss is dat wel het probleem. Ik zie gewoon dat ze nu niet meer zo klantvriendelijk zijn en geen vinger uitsteken om te werken. Bij de meeste banken zit te veel personeel. Dat is mijn oprechte mening. Minstens de helft kan er nog uit en zeker op bestuursniveau.

Ik was zwanger van de derde en ik ben wel thuisgebleven. Ik heb ruim 10 jaar gewerkt en besloot om gewoon 2 jaar te gaan genieten van mijn kids. Als je zwanger bent, nemen ze je toch niet aan, dus waarom moeite doen dan hè? Ik heb het daarna nog wel geprobeerd, maar ik kan gewoon niet bij mijn kids wegblijven. Ik verzorg ze graag zelf. We hebben het ooit eens zitten uitrekenen. Als ik ga werken, houd ik daar zo weinig van over, doordat het merendeel naar de KDV gaat. Dan blijf ik net zo lief thuis.
Wij redden het op één inkomen. En als ik zie wat een KDV doet met veel kinderen, dan dank ik de hemel dat de mijne er niet heen gaan. Ze kunnen daar ook die liefde niet geven, die de meeste moeders van nature al geven. Ik zie ook te vaak dat moeders hun gebrek aan aanwezigheid op schoolse activiteiten 'afkopen' met kadootjes. Mijn kids vinden het geweldig dat ik veel doe op school voor ze. Ze vonden het fantastisch dat ik mee was op de sportdag en op schoolreis. Ik help de kleuters omkleden voor de gym ook. Het zijn altijd dezelfden die daar zichzelf voor beschikbaar stellen.
Ik vind een KDV echt moordend voor de maatschappij in de zin van liefdevolle aandacht. Dat kan naar mijn mening niet duur genoeg zijn om je kinderen op te willen droppen. Waarom is dat KDV of BSO zo nodig? Vroeger vingen moeders elkaars kinderen gewoon op. Die niet werkte had er gewoon een paar te spelen. Ik heb meegemaakt dat het niet kon, omdat het kind op de BSO werd verwacht. Zodra ze 12 zijn, mogen ze daar niet meer zijn en gaan ze op de straat hangen en de boel zieken. Nou de mijne niet! Momenteel vang ik voor 2 andere moeders de kinderen gewoon op als mam er even niet is. En andere moeders doen dat met plezier ook voor mij. Je kan er dus een heel netwerk mee oprichten met een beetje goede wil. Kan de overheid die 18 miljard absoluut op besparen. Ik ben ook helemaal voor dat alleenstaande moeders in de bijstand niet hoeven te solliciteren als de kids onder de 5 zijn. Persoonlijk vind ik zelfs, dat zij meer horen te krijgen. Ze nemen immers de verantwoordelijkheid om hun kinderen op te voeden. Kinderen die straks de kont kunnen afvegen van die directeur die pertinent geen kinderen wilde en nu wegdementeert in het bejaardenhuis, zonder familiebezoek. Om het maar even heel kort door de bocht te stellen. 8-) En laten we wel wezen. Mijn kids hebben het heel goed, maar ze mogen van mij overal, bij iedereen gaan spelen. Ze zien zo andere culturen en ze zien ook dat ze het zelf best goed hebben. Andere kinderen moeten veel laten. En zo kwam het dus, dat mijn dochter echt wel inzag, dat ze haar Iranese klasgenootje haar speelgoed gunde. Ze heeft geleerd om te geven aan een minderbedeeld iemand. Het maakte op haar heel veel indruk, dat zo'n meisje met al zo weinig, zo makkelijk nog weggeeft wat ze heeft.

Dide: En toch gebeurt het wel. Ik kan je vertellen: Ik zit hier in een omgeving waar zelfs spontaan het weiland is aangeboden, zodat mijn paardje gras kon eten. Echt spontaan, recht uit het hart. Inmiddels hebben we zelf gras, maar je kan je vast wel voorstellen hoe dankbaar ik mijn nieuwe overbuurman ben. Echt hoor, het bestaat nog. Ik betwijfel of het nog bestaat in de steden, maar waar ik woon is het dagelijkse kost. Hier helpen we elkaar.

Russel: Ja, het koningshuis kost miljoenen. Vergeet echter niet hoeveel werkgelegenheid er mee gemoeid is. Het geld wat ze krijgen is vooral ook om het personeel te betalen, die de gebouwen onderhoudt, waar ze in wonen. Het is dus verkapte ambtenarij. Dan baal ik meer van ministers die een vet salaris krijgen en nog niet de moeite nemen om te gaan werken. Ik heb 2 keer de 2e kamer bezocht en de ministers waren in de minderheid! Als ik er 2 zag was het veel. Als ze naar rato hun inkomen zouden krijgen, zouden ze mss vaker komen.

Volgens mij heb ik ergens geschreven dat je kinderen niet neemt. :n En heus, de mijne kosten, ondanks dat ik echt oplet meer dan wat ze opbrengen aan kinderbijslag. Maar ook daar kies ik voor. Het is een verkapte vorm van hobby en hobby mag geld kosten ja toch? Net als voor de hond die ik heb. Dat ik liever coca cola drink enz. Mijn paard doe ik ook niet zo maar weg. Ik weet zeker dat als je hier een oproep plaatst, dat er altijd hulp komt. Daar heb ik al meer voorbeelden van gezien.

Ojajoh: Ja, gevoel en verstand zijn 2 verschillende dingen. Uit eigen ervaring kan ik zeggen, dat ik meer van mijn eigen kinderen houd, dan van die van een ander. Ik kan het nu wel beter, nu ik zelf kinderen heb. Voor ik ze kreeg, snapte ik echt ook niet wat er aan was. Mijn schoonfamilie was woedend, dat ik bedankte om mijn neefje te verschonen. Waarom een kind van een ander diens poepluier doen, als ik ze zelf niet eens had? Laat ze zelf het vieze werkje maar doen! En heel eerlijk? Ik vond zwanger zijn alle drie de keren ongelooflijk beperkend en veel te lang duren. Ik ben geen typ die geniet van zwanger zijn. Het doet pijn, is lastig en je kan niet paardrijden. Liefst had ik die buik afgeschroefd en gewoon mijn ding gedaan. Maar dat kon niet. Ik had zwaar bekkeninstabiliteit, strae en nog wat van die ongemakken. Zelfs stofzuigen was een rampzalige activiteit. En daar komt dan bij dat ík gewoon het meeste wel kon eten. :+ Dat had er nog eens bij moeten komen! Zwangere vrouwen krijgen nu te horen dat zwanger zijn een gezonde ziekte is. Het doet pijn en hulp is fijn voor ze. Tegenwoordig worden vrouwen geacht om binnen 12 weken te bevallen en weer aan het werk te gaan. Niets in de maatschappij helpt ze. Ik heb met afgrijzen een keer een baby gezien in het KDV van 10 weken oud! Mama had het geld nodig, dus ze móest haar kind al achter laten. Dat is toch niet gezond meer? Ik ben van mening dat een moeder met jonge kinderen thuis hoort te zijn en nergens anders.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:13

idefix4 schreef:
Ojajoh: Ja, gevoel en verstand zijn 2 verschillende dingen. Uit eigen ervaring kan ik zeggen, dat ik meer van mijn eigen kinderen houd, dan van die van een ander. Ik kan het nu wel beter, nu ik zelf kinderen heb. Voor ik ze kreeg, snapte ik echt ook niet wat er aan was. Mijn schoonfamilie was woedend, dat ik bedankte om mijn neefje te verschonen. Waarom een kind van een ander diens poepluier doen, als ik ze zelf niet eens had? Laat ze zelf het vieze werkje maar doen! En heel eerlijk? Ik vond zwanger zijn alle drie de keren ongelooflijk beperkend en veel te lang duren. Ik ben geen typ die geniet van zwanger zijn. Het doet pijn, is lastig en je kan niet paardrijden. Liefst had ik die buik afgeschroefd en gewoon mijn ding gedaan. Maar dat kon niet. Ik had zwaar bekkeninstabiliteit, strae en nog wat van die ongemakken. Zelfs stofzuigen was een rampzalige activiteit. En daar komt dan bij dat ík gewoon het meeste wel kon eten. :+ Dat had er nog eens bij moeten komen! Zwangere vrouwen krijgen nu te horen dat zwanger zijn een gezonde ziekte is. Het doet pijn en hulp is fijn voor ze. Tegenwoordig worden vrouwen geacht om binnen 12 weken te bevallen en weer aan het werk te gaan. Niets in de maatschappij helpt ze. Ik heb met afgrijzen een keer een baby gezien in het KDV van 10 weken oud! Mama had het geld nodig, dus ze móest haar kind al achter laten. Dat is toch niet gezond meer? Ik ben van mening dat een moeder met jonge kinderen thuis hoort te zijn en nergens anders.

nou ik deel alles wat je hierboven beschreven hebt :+

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:29

Ojajoh schreef:
idefix4 schreef:

nou ik deel alles wat je hierboven beschreven hebt :+

Nou, en ikke ook +:)+

Kids van een ander heb ik niets mee.
Ik draai nog steeds zelf voor het huishouden op (37 weken zwanger) en de verzorging van de dieren (5 honden + 6 pups van 6 weken, okay, dat was een eigen keuze, maar ik doe het zonder te zeiken). Hulp krijg ik als ik erom vraag. En dat vertik ik.
Veel ruzie al om gehad hoor, dat manlief niet ff ziet dat hij zijn bord in de vaatwasser kan zetten ipv op het aanrecht, of het bed even opmaakt om me uit de brand te helpen...Hij doet het pas als ik het vraag |o
En ik weet niet hoeveel hulp ik kan verwachten als de baby er is over een paar weken. Voel me soms wel een bikkel :')
Na het stofzuigen heb ik soms de tranen in mijn ogen staan, maar dan zit ik ff een half uurtje op de bank en dan gaan we weer verder met het volgende klusje. En tussen de middag een dutje.
s Nachts niet slapen, want we hebben een krekelplaag buiten, plus 4 keer naar het toilet, plus een hond die momenteel ff niet meewerkt...

Ik heb nu geen baan, maar manlief zou het heel normaal vinden als kind vanaf 3 mnd 40 uur per week naar opa en oma zou gaan zodat ik fulltime kan werken...daar heb ik dus ook heul snel een stokje voor gestoken.

Zo, even een ego berichtje. Ik vind idd dat zwange vrouwen wel even iets meer geholpen mogen worden, in alle opzichten.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:34

Djie! Dus in de USA is dat nog erger dan hier! Wat je schrijft heb ik ook ervaren. Mensen vinden dat je niet moet zeuren als je zwanger bent. Ik heb er wel van geleerd. Mijn bekken is naar zijn grootje, maar ik zal altijd een deur open houden voor een kinderwagen, een zwangere vrouw ongevraagd helpen. Ik kan me levendig voorstellen hoe eenzaam ze zich kan voelen. Ik ben echt van mening, dat zwangere vrouwen de kans moeten krijgen om zwanger te zijn en om te ontzwangeren. Ook borstvoeding is nogal in de verdoemhoek verdwenen hierdoor. Welke vrouw gaat er nou kolven op haar werk? Ik moest dat doen in de wc. Ik ben zo'n bikkel die het een jaar per kind heeft volgehouden. De meesten geven het heel snel op, als ze weer vol aan het werk moeten. De melkvoorziening houdt er gewoon door op. Een duidelijk signaal van de natuur, dat we wel erg ver verwijderd zijn, of niet dan? Ik vind inderdaad, dat hier te weinig oog voor is in de westerse maatschappij.

Ik heb het als zeer bijzonder ervaren om een kind aan de borst te mogen hebben. Ik zal nooit vergeten hoe vooral mijn zoontje met zijn handje op mijn borst genietend kon drinken bij mij. Het is een echte borstenman geworden daardoor hihi. Het was altijd een heerlijk moment in de ochtend en avond toen ze wat ouder werden. Mijn zoontje heeft het bijna anderhalf jaar volgehouden zo. Toen hij niet meer wilde vond ik het prima natuurlijk. Ik ga niet lopen dwingen, maar ik had die tijd absoluut niet willen missen! Het is ook zo veel beter dan koeienmelk.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:07

Idefix, een deel van je post schiet me geheel in het verkeerde keelgat. Zal morgen verder reageren, lig nu in bed met de telefoon te internetten.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:43

russel schreef:

Maar zoiets vind ik gewoon eigen schuld dikke bult, ik heb ook een half jaar bij een bedrijf gewerkt waar ik 200 netto (!!!) minder verdiende, en dat is als je alleen bent een hele hoop geld! Met 2 paarden, en een koophuis! Het was echt rot, en ik heb in die tijd ook wat klusjes gedaan in de horeca, om het leven te kunnen houden wat ik daarvoor had, maar een leuke tijd was het niet.

Gewoon doorgezet en nu zit ik weer op mijn oude niveau en beter.. Er zijn zoveel mensen die maar gewoon gaan zitten klagen en op hun kont blijven zitten om geld te cashen van de regering, maar tegelijkertijd staan diezelfde mensen ook vooraan om op de regering te klagen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:52

idefix4 schreef:
Ik was zwanger van de derde en ik ben wel thuisgebleven. Ik heb ruim 10 jaar gewerkt en besloot om gewoon 2 jaar te gaan genieten van mijn kids. Als je zwanger bent, nemen ze je toch niet aan, dus waarom moeite doen dan hè? Ik heb het daarna nog wel geprobeerd, maar ik kan gewoon niet bij mijn kids wegblijven. Ik verzorg ze graag zelf. We hebben het ooit eens zitten uitrekenen. Als ik ga werken, houd ik daar zo weinig van over, doordat het merendeel naar de KDV gaat. Dan blijf ik net zo lief thuis.
Wij redden het op één inkomen. En als ik zie wat een KDV doet met veel kinderen, dan dank ik de hemel dat de mijne er niet heen gaan. Ze kunnen daar ook die liefde niet geven, die de meeste moeders van nature al geven. Ik zie ook te vaak dat moeders hun gebrek aan aanwezigheid op schoolse activiteiten 'afkopen' met kadootjes. Mijn kids vinden het geweldig dat ik veel doe op school voor ze. Ze vonden het fantastisch dat ik mee was op de sportdag en op schoolreis. Ik help de kleuters omkleden voor de gym ook. Het zijn altijd dezelfden die daar zichzelf voor beschikbaar stellen.
Ik vind een KDV echt moordend voor de maatschappij in de zin van liefdevolle aandacht. Dat kan naar mijn mening niet duur genoeg zijn om je kinderen op te willen droppen. Waarom is dat KDV of BSO zo nodig? Vroeger vingen moeders elkaars kinderen gewoon op. Die niet werkte had er gewoon een paar te spelen. Ik heb meegemaakt dat het niet kon, omdat het kind op de BSO werd verwacht. Zodra ze 12 zijn, mogen ze daar niet meer zijn en gaan ze op de straat hangen en de boel zieken. Nou de mijne niet! Momenteel vang ik voor 2 andere moeders de kinderen gewoon op als mam er even niet is. En andere moeders doen dat met plezier ook voor mij. Je kan er dus een heel netwerk mee oprichten met een beetje goede wil. Kan de overheid die 18 miljard absoluut op besparen. Ik ben ook helemaal voor dat alleenstaande moeders in de bijstand niet hoeven te solliciteren als de kids onder de 5 zijn. Persoonlijk vind ik zelfs, dat zij meer horen te krijgen. Ze nemen immers de verantwoordelijkheid om hun kinderen op te voeden. Kinderen die straks de kont kunnen afvegen van die directeur die pertinent geen kinderen wilde en nu wegdementeert in het bejaardenhuis, zonder familiebezoek. Om het maar even heel kort door de bocht te stellen. 8-) En laten we wel wezen. Mijn kids hebben het heel goed, maar ze mogen van mij overal, bij iedereen gaan spelen. Ze zien zo andere culturen en ze zien ook dat ze het zelf best goed hebben. Andere kinderen moeten veel laten. En zo kwam het dus, dat mijn dochter echt wel inzag, dat ze haar Iranese klasgenootje haar speelgoed gunde. Ze heeft geleerd om te geven aan een minderbedeeld iemand. Het maakte op haar heel veel indruk, dat zo'n meisje met al zo weinig, zo makkelijk nog weggeeft wat ze heeft.

Hiermee maak je een sneer naar werkende moeders, terwijl dat geheel offtopic is. Jij kunt niet in andermans portemonnee kijken, dus je kunt ook niet weten wat een ander moet doen om aan zijn geld te komen (om o.a. zijn kind te onderhouden).
Mijn kind gaat naar het kinderdagverblijf en ik sta daar voor de volle 100% achter. Ik zal nóóit thuismoeders op deze manier afvallen en zeggen hoe slecht ik het vind, want ik vind het ieder voor zich en iedereen doet zijn best, iedereen doet wat binnen zijn/haar vermogen ligt.
Ik móet werken ja, ook als ik geen paarden zou hebben dan moest ik toch echt aan de bak. Of ik het leuk vind? Nee, ik ben niet meer zo'n werktijger. Of ik fulltime thuis zou willen zijn? Nee, ik zou ook niet 24/7 moeder willen zijn. Maar dit lijkt me aan een ieder voor zich.
Een kind dat naar het kinderdagverblijf gaat krijgt heel andere dingen mee dan een kind dat thuis is bij mama, dit maakt niet uit, maar om te zeggen dat het per definitie slechter is gaat er bij mij niet in.
Buiten dat zou ik het ook niet zien zitten om andermans kinderen op te vangen, ik kies voor mijn kind, maar niet voor andermans kind, maar als jij je er prettig bij voelt dan is het goed toch? :)
Wat ik wél wil proberen met de tijd is om vroeger te gaan beginnen met werken, zodat ik mijn zoontje zelf uit school kan halen (mijn vriend kan hem dan brengen).

Het eerste half jaar na de bevalling ben ik thuis geweest (na mijn verlof zat ik in de WW, want mijn contract liep af tijdens mijn zwangerschap) en dat heb ik als zeer prettig ervaren. Desalniettemin ging hij wel 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf vanaf een leeftijd van 10 weken. Ik vond het namelijk ook erg fijn om mezelf te kunnen zijn en mijn eigen ding te kunnen doen.
Ik ben geen mama-mama, ik ben ook heel graag mezelf, ik ben namelijk óók de moeite waard en ik heb ook recht op mijn eigen 'ding'.

Wat betreft borstvoeding... dit is weer een héél andere discussie. Er zijn 1001 redenen waarom borstvoeding niet gaat.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:58

Quellian;

Dat bericht slaat ook nergens op, want ze oordeelt alleen maar. Ik ben zelf ook zo'n kind geweest. Werkende mamma, werkende pappa, KDV, opa & oma, maar mijn moeder nam wel vrij om mee te gaan op schoolreisjes, sportdagen etc.. En we gingen vaak op vakantie. Ben ik er slechter van geworden?

Nee hoor, ik ben een sociale vrouw, met een goede baan, en sta op mijn eigen pootjes. Ik zal nooit afhankelijk worden van mijn man, om vervolgens met niets te stranden als hij me zat word...

Vind dat zo naar, dat mensen hun eigen situatie goed proberen te praten door andermans situatie onderuit te trappen zonder enige kennis of onderzoek.