'Help! Z'n teen is eraf!'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 02:00

Hoe gaat het nu met je broertje?

Het beste is opereren voor mijn duim...
Maar ik ben eraan gewend hoe hij er nu uitziet en wil niet nog een keer wennen aan een andere duim :o Straks wordt die nog lelijker...
Ik heb nu standaard een nepnagel op mijn duim, waardoor ik zelden mijn vingertop raak.
Ik ben gewend aan het gevoel om te schrijven met die duim en anders heb ik straks weer een nieuw gevoel erin en moet daar weer aan wennen.
Met douche/ handenwassen/ nagels vijlen voelt het wel vervelend en zit nu al op tegen de winter.
Plus ik heb nogal een trauma met die duim, als ik er al naar kijk voel ik de pijn van toen := En bij die operatie blijf jezelf wakker en wordt je duim verdoofd, dat zie ik gewoon echt niet zitten :oo :=

Trouwens wanneer je broertje zijn teentje helemaal is geheeld heb ik wel een tip om het een beetje te verdoezelen...
Je hebt zelf klevende bandages voor paarden, die heb je ook voor mensen! In huidskleur.
Ergo therapeuten in het ziekenhuis hebben deze op voorraad!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:05

Wat sneu voor je broertje! Hopelijk gaat het nu al een beetje beter met hem?

Ben ik nou de enige die best wel moest lachen.. zie heel die familie over het veld rennen zoekend naar een teentje :')

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:14

Booooo schreef:
Wat sneu voor je broertje! Hopelijk gaat het nu al een beetje beter met hem?

Ben ik nou de enige die best wel moest lachen.. zie heel die familie over het veld rennen zoekend naar een teentje :')

Nee :o

Wat zielig, maar over dat pesten hoef je je echt geen zorgen te maken! Tenen zijn zowiezo raar. :P En het missen van een teen is iets anders dan het missen van een arm of een misvormd gezicht. En dat betekend ook helemaal niet dat je gepest gaat worden. Probeer er normaal over te doen, en laat hem vooral niet voor zijn teen schamen.

Ankie2011

Re: 'Help! Z'n teen is eraf!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:32

Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je broertje mank gaat lopen of gepest gaat worden. Best veel mensen missen een teen of een vinger. Ken meerdere mensen die een halve vingers hebben. Zelf heb ik ook een scheve wijsvinger. Nooit meegepest en tenen vallen sowieso niet op. Natuurlijk is het erg, maar gelukkig dat er voor de rest niets met zijn voetje aan de hand is!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:25

Hoe gaat het nu met jouw broertje?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:45

ben ook wel benieuwd hoe het gaat.
Sommige mensen vergelijken het hier met een duim, maar die heeft echt veel meer "Waarde" (dat klinkt een beetje vreemd, maar weet niet goed hoe ik het moet zeggen).
Zonder duim ben je zeer beperkt, met je duim pak je alles vast bijv. en deze is echt heel erg belangrijk in het dagelijkse doen. De grote teen heeft niet echt een hele belangrijke functie, je kan gewoon lopen e.d. zonder grote teen en het belemmert je niet. Hoogstens in je evenwicht (hoewel de rest van de tenen daar ook een rol in spelen), maar als je dit van jongs af aan meekrijgt zul je daar weinig last van hebben. De grote teen verzorgt namelijk normaal de afzet tijdens het lopen, maar dit wordt overgenomen door de andere tenen als de grote teen er niet meer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:38

zo wat een verhaal! kan me heel goed voorstellen dat je je helemaal dood geschrokken bent! sterkte gewenst voor je broertje!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:47

TS hoe gaat het met je broertje nu?

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:44

heftig verhaal zeg jullie hebben prima gehandeld. ik ben ook heel benieuwd hoe het nu met het broertje gaat!

XxLaura98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:14

wat een verhaal zeg heel veel sterkte, en wat moet het vreselijk zijn voor jou broertje! :(:)
en je stiefvader en de rest van de familie die het heeft gezien ook! dat beeld zal je denk ik nooit meer vergeten

als mensen hem hiermee zouden pesten, zou ik dit wel ongelofelijk ziek vinden hoor! :\
maar ik denk dat het omdat hij er al mee op school komt het voor de kinderen wel gauw normaal zal worden.
In mijn basisschoolklas zat ook een meisje zonder benen, nouja kunstbenen dan, maar ze kwam er mee op school en het werd eigenlijk zo gewoon dat niemand haar er ooit over heeft gepest, gelukkig!

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:20

Heftig verhaal zeg, veel sterkte toegewenst.
Wat ik wel raar vind is dat een 3-jarige op een quad rijd, vind ik persoonlijk erg onverantwoordelijk. weet wel dat dit vaak op een woonwagenkamp wat normaler is omdat het vaak voor komt, maar toch, ik vind het persoonlijk raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:05

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 23:20

Ten eerste sorry dat ik zo lang niet heb gereageerd.

Er is ondertussen al veel gebeurd met zijn teentje, op en neer naar het ziekenhuis. Twee dagen geleden kwamen we erachter dat het ontstoken was. Hij moest met spoed een operatie, die hij vandaag pas kon krijgen omdat er gister geen plek was. Ze hebben het stukje teen wat ze erop hebben gezet, er weer af moeten halen, en een stukje bot waarvan ze gehoopt hadden dat het weer aan zou groeien. Het lijkt nu net alsof hij een hap uit zijn teen heeft. Ik heb het zelf gezien, en ik vond het best moeilijk. De manier waarop hij naar zijn teen keek was niet heel fijn om te zien. Zijn teen is iets meer dan de helft van wat hij hoort te zijn. Het zal een stompje worden, met heel misschien een nageltje. Ik heb hem wel kunnen laten lachen en vrolijk kunnen laten zijn. Eerst was zijn teentje natuurlijk zwart, vond ie verschrikkelijk, en nu is ie weer mooi roze, dus daar hebben we het veel over gehad, dat ie nu weer een hele mooie teen heeft! En toen dacht hij bij zichzelf 'hee ja inderdaad!' en er verscheen een grote glimlach op zijn gezicht, zo blij dat ie was dat het niet meer zwart was.

Ik zal even reageren op de mensen waar ik wat op heb te zeggen;

@ doei: Fijn dat je eraan gewend bent in ieder geval, lijkt me toch best moeilijk.. Dankjewel voor de tip.
@ arans: dat zullen we doen
@ anky2011: Gelukkig ben je er nooit mee gepest. Wij zijn inderdaad blij dat het alleen zijn teen is!
@ secricible: Dat is inderdaad waar. Het lopen gaat nu al best goed, alleen maakt hij zijn passen niet af.. Maar als zijn teentje helemaal geheeld is misschien gaat het dan beter.
@ kchristi: dankjewel!
@ xxlaura98: Dankjewel! Ik hoop dat het ook normaal is voor hem.
@ Nrkee: dankjewel. Het is hier inderdaad heel nromaal. Uiteraard op zijn leeftijd rijdt/stuurt/hij zelf niet.
@ Rock: Heel erg bedankt, wat ontzettend lief! Doet me echt goed, vind het heel leuk dat jullie dat doen, dankje!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:21

geen idee of het iets helpt. Maar een jongen bij mij op school (basis en middelbare) is geboren met geheel misvormde voeten... heel raar en dun... en maar 3 rare lange tenen, zagen er meer uit als voeten die je zou omschrijven als alien voeten. Hij is nóóit gepest.... dus zoiets hoeft geen reden te zijn om iemand te pesten, geen idee waarom bepaalde mensen wel en waarom bepaalde mensen niet gepest worden, maar pesten op zoiet is niet het geval. Als mensen gepest worden dan vinden ze toch wel iets om over te pesten.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:33

Hoe is het nu met je broertje?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 23:18

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:09

Pfoe wat heftig.. sterkte ermee :(:)

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:21

Oh meid toch, ik wens jullie heel, maar dan ook héél veel sterkte toe de komende tijd.... Dikke kus namens denk ik alle bokkers wel! Succes en sterkte... :(:)

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:43

Jeetje wat heftig zeg! Snap heel goed dat je heel erg geschrokken bent hoor, iemand waarvan je heel veel van houdt pijn te zien lijden is het ergste wat er is! Heel veel beterschap met je broertje, vertroetel hem maar lekker!