verhaal achter UGG's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:02

SaBiNa_S schreef:
Diablo schreef:

Zo is het. Dat er levend in dieren gesneden wordt is erg, maar hé, jij hebt in ieder geval warme voeten, en dat is wat telt. Daar kun je best een paar schaapjes het vel voor af snijden.

Sorry hoor, maar zou jij het lekker vinden als je vel er afgetrokken word? :n

Voor de 5e keer, jawel, maar ik hbe ze nu eenmaal al.. En ik ga GEEN 250 EURO weggooien!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:05

@ barbabientje Nee, ik zou ze ook niet weggooien, maar die opmerking vond k wel heeeeel erg, tja apart zegmaar, :')

maar jij zei dat toch niet? :P

Barbabientje

Re: verhaal achter UGG's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:08

haha jawel, maar ik heb toch ook lekkere warme voeten := Hoe slecht het ook is hoe ik ze heb, maar ik heb ze nu eenmaal en trek ze ook lekker aan :D

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:22

Weet je dat ik best wel blij ben met dit topic want anders had ik ze dus mooi gekocht en nu dus never nooit niet! :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:25

SaBiNa_S schreef:
@ barbabientje Nee, ik zou ze ook niet weggooien, maar die opmerking vond k wel heeeeel erg, tja apart zegmaar, :')

maar jij zei dat toch niet? :P

Welke opmerking vond je apart? Die van mij?

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:23

Buiten het dierenleed, sowieso raar dat mensen 250, (waarschijnlijk zelfs meer, ik heb er geen verstand van) gaan neertellen voor een warme slof/schoen. Want die dingen geven geen stevigheid rond je voet, je ziet genoeg meisjes die naast de 'zool' lopen. Maarja, je voeten zijn lekker warm he, daar gaat het toch om? En omdat je ze aanhebt, want dan hoor je er helemaal bij natuurlijk. Kijk verder dan je neus lang is, kijk rond in de winkels. Ik heb net schoenen van imitatieleer gekocht, met nep bont aan de binnenkant. En die zijn behoorlijk warm. Here you go. Warme, stevige, mooie en iets goedkopere schoen, waar naar mijn idee 100x minder voor geleden is (het is nog fake ook, kun je nagaan). Want zeg nou zelf, dat klinkt toch een stuk beter dan leven gevild schapenleer/bont aan je voeten...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:17

karuna schreef:
Naast dat het lastig te controleren is zijn de meeste boeren ermee gestopt en gaat er enkeling ermee door. Waarom zijn dan altijd de uggs de pineut en nooit andere wollen producten. En wie zegt dat je goedkope leren hoofdstellen een diervriendelijk leven heeft gehad of je ophok varkenskoteletje of plofkipfilet.

Als de schapen op dit overigens gruwelijke voorkomen verder een goed diervriendelijk leven hebben waar leg je dan de grens?

Ik vind dit een ijzersterke post, jammer dat er overheen gepraat wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:32

TS, je zou eens kunnen kijken naar Simple shoes (oa te koop bij zalando), die hebben ook modellen die wel wat lijken op UGGs.
Bij Simple shoes maken ze duurzaam geproduceerde schoenen, letten op arbeidsomstandigheden van werknemer en gebruiken alleen gecertificeerd eco-leer en geschoren (of geresyclede) wol.
Ik weet persoonlijk (nog) niet waar het leer en de wol vandaan komt, maar daar is vast achter te komen :) Via http://www.simpleshoes.com kan je contact opnemen :)

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:39

karuna schreef:
Naast dat het lastig te controleren is zijn de meeste boeren ermee gestopt en gaat er enkeling ermee door. Waarom zijn dan altijd de uggs de pineut en nooit andere wollen producten. En wie zegt dat je goedkope leren hoofdstellen een diervriendelijk leven heeft gehad of je ophok varkenskoteletje of plofkipfilet.

Als de schapen op dit overigens gruwelijke voorkomen verder een goed diervriendelijk leven hebben waar leg je dan de grens?

I totally agree!

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:17

Is al eens een topic over geweest [BB] Dierenmishandeling Ugg's, wat vindt bokt?
(incl ugg lied := )

Ik heb ook een paar, zitten heerlijk.
Het is idd discutabel waar het wol vandaan komt. Als UGG slim is gaan ze alleen nog schapen gebruiken die diervriendelijk zijn behandeld.
Waar het vooral om gaat, zoals ik begrijp, gaat het om het zonder verdoving wegsnijden van het dode vlees en over het slachten zelf is niets bekend?

Geld trouwens ook voor lederen laarzen en alle andere producten die eerder zijn genoemd. Want we weten van bijna geen 1 product 100% zeker waar het vandaan komt.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:20

nina88 schreef:
Barbabientje schreef:
_/-\o_ Mijne staan er nu ook eenmaal, en tja of ik ze nou in een winkel koop of iemand anders, schaapje wordt niet levend meer...

Barbabientje schreef:
Oh en dat weet ik ook dondersgoed, maar ik hou van mijn uggies <3

Barbabientje schreef:
:j Toch wel, als ik lekker de hele winter met warme voetjes rondloop, en iedereen om mij heen zit te zeuren over koude voeten :=

Ik kan begrijpen dat mensen die al uggs hebben ze niet gaan weggooien. Dat zou ik ook nooit doen, dan is het schaap ook nog eens voor niets behandeld op de manier zoals hierboven beschreven. Uggdragers zijn dan naar mijn idee ook echt geen egoïstische of domme mensen, zoals anderen blijkbaar wel denken. Ik denk dat het bij 99% van de uggdragers onwetendheid is en geen onwil.

Maar ben ik dan de enige die na het zien van zo'n gruwelijk filmpje even flink jeukende handen krijgt van bovenstaande quotes?

Absoluut niet, ondanks dat ik ook UGGS heb zal ik ze -na het zien van dat filmpje en wetend wat er achter UGGS schuilt- nooit meer UGGS kopen. Ik heb ze nu eenmaal dus blijf ik ze dragen, anders is het zonde van de schoenen en van mijn geld. Maar ik walg van mensen die weten wat er achter schuilt en zichzelf beter vinden dan een dier.
Mensen zijn niet beter dan dieren, dat wij meer verstand hebben en meer dingen kunnen doen wil niet zeggen dat wij ook meer gevoel hebben. Zoals de bovenste quotes aangeven hebben dieren nog meer gevoel dan heel Barbabientje in haar warme voeten zal hebben. KOTS misselijk word ik van dat soort hypocriete types.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:23

Misschien even verder lezen dan xmarliez dan zul je zien dat Barbabientje er hetzelfde over denkt als jij...

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:26

Ik heb haar posts op pagina 4 gemist. Maar toch vind ik de manier van posten niet echt overkomen alsof je begrijpt wat deze dieren wordt aangedaan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:27

Ben ik het mee eens ;) maar het is inmiddels wel vaak zat herhaald :+

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:41

Frodo_, meisjes die naast hun Uggs lopen hebben geen echte Uggs, daar ga je niet naast de zolen lopen namelijk omdat het rond de hielen wat verhard is. Dat het (te) veel geld is ben ik wel met je eens, ook omdat ze slecht tegen regen en sneeuw kunnen.

Maar ik schrik best wel van die verhalen dat die schapen gewoon levend gevild worden, heb zelf ook een paar, die zijn al wel oud maar vind het nu toch best wel erg dat ik zoveel betaald heb voor een paar schoenen waarvoor die schapen zo erg hebben moeten lijden.. Maarja het was toen in en ik vond ze wel leuk en lekker warm, verder echt niet over nagedacht.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:59

Frodo_ schreef:
Buiten het dierenleed, sowieso raar dat mensen 250, (waarschijnlijk zelfs meer, ik heb er geen verstand van) gaan neertellen voor een warme slof/schoen. Want die dingen geven geen stevigheid rond je voet, je ziet genoeg meisjes die naast de 'zool' lopen. Maarja, je voeten zijn lekker warm he, daar gaat het toch om? En omdat je ze aanhebt, want dan hoor je er helemaal bij natuurlijk. Kijk verder dan je neus lang is, kijk rond in de winkels. Ik heb net schoenen van imitatieleer gekocht, met nep bont aan de binnenkant. En die zijn behoorlijk warm. Here you go. Warme, stevige, mooie en iets goedkopere schoen, waar naar mijn idee 100x minder voor geleden is (het is nog fake ook, kun je nagaan). Want zeg nou zelf, dat klinkt toch een stuk beter dan leven gevild schapenleer/bont aan je voeten...

Er zijn ook wel mensen die 250 euro neer leggen voor een nieuwe spijkerbroek of een mooie jurk! als je het kan betalen, waarom niet? ( en dan laat ik nu hetgene of je nu wel of niet weet hoe de dieren eronder lijden er buiten )
Ze geven wel zker stevigheid!!! juist de uggs die nep zijn, daar ga je schuin op lopen!
Ow, en ze zijn zker bestemd tegen regen en sneeuw! mits je ze inspuit met de speciale spray

Ik ga deze winter nog genieten van mijn uggs want dan is het beestje niets voor niets heen gegaan en volgend jaar koop ik wel snowboots :D

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:02

Is iedereen hier nu ook vegetarisch en hebben jullie geen zadel van leer?
Ik weet natuurlijk dat de koeien, varkens, kippen etc op een redelijk humane manier worden geslacht maar hoe gaat dat dan met leer?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:04

Ik ben wel vegetariër en heb geen producten van leer voor zover ik weet (heb ook geen paard ;) ). Maar goed, dat doet er niet zo toe. Ik ben het er helemaal mee eens dat er zoveel producten zijn die zo'n afkomst kunnen hebben :j maar daarom is het toch alleen maar goed dat iemand zich afvraagt waar het vandaan komt? Of het nu om UGG's gaat of om iet anders. :)

En leer is een 'restproduct' van de geslachte dieren. Er worden niet speciaal dieren voor het leer geslacht.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 20-09-11 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:04

cinn87 schreef:
Frodo_ schreef:

Er zijn ook wel mensen die 250 euro neer leggen voor een nieuwe spijkerbroek of een mooie jurk! als je het kan betalen, waarom niet? ( en dan laat ik nu hetgene of je nu wel of niet weet hoe de dieren eronder lijden er buiten )
Ze geven wel zker stevigheid!!! juist de uggs die nep zijn, daar ga je schuin op lopen!
Ow, en ze zijn zker bestemd tegen regen en sneeuw! mits je ze inspuit met de speciale spray

Ik ga deze winter nog genieten van mijn uggs want dan is het beestje niets voor niets heen gegaan en volgend jaar koop ik wel snowboots :D

Ben ik helemaal met je eens.
Als je ze goed inspuit kunnen ze prima tegen vuil en regen. Daarnaast zijn ze, zoals je zegt, ook verhard aan de achterzijde. Wanneer je naast je zolen gaat lopen kun je, je ook gaan afvragen of de stand van je voeten wel goed is. Maar goed, dat is misschien wel een totaal andere discussie. Over het dierenleed? Denk dat de helft van de mensen hier op bokt met een bontonderlegger onder of op zijn zadel rijd. Hoe denk je dat het wol hier onder komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:07

@Marijuhhh: Maar dat er mensen met en bontonderlegger rijden en niet weten waar dat vandaan komt betekend toch niet dat TS niet mag nadenken over haar schoenen? Als iedereen maar dier en milieuvriendelijke kleding koopt, zelfs als ze bij paardenspullen niet opletten, dan is het nog een stap vooruit :)

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:09

Blijheid schreef:
@Marijuhhh: Maar dat er mensen met en bontonderlegger rijden en niet weten waar dat vandaan komt betekend toch niet dat TS niet mag nadenken over haar schoenen? Als iedereen maar dier en milieuvriendelijke kleding koopt, zelfs als ze bij paardenspullen niet opletten, dan is het nog een stap vooruit :)

Zeker niet. Vind het heel goed dat de TS hier over nadenkt! Ik denk alleen dat als je eenmaal begint te denken, je bezig blijft. Schoenen, tassen, zadels, hoofdstellen, etc, etc...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:09

Blijheid schreef:

Ik denk dat Marijuhh bedoelt dat een hoop mensen hier hoog van de toren blazen dat mensen met UGGs egoistisch zijn terwijl ze zelf met een bontonderlegger rond rijden. (Hypocriet dus)

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:13

Vind het ook zker goed dat TS hierover nadenkt +:)+
Maar als ik dan kijk naar sommige reactie's van mensen die eerlijk vertellen dat ze uggs hebben ( waaronder ikzelf ) maar dan ook aangeven dat als ze dit van tevoren hadden geweten ze niet gekocht hadden, gelijk uitgemaakt worden voor dom, egoistisch en weet ik niet wat er allemaal voorbij kwam, dan vraag ik me af of hun dan zo heilig zijn door vegetarier te zijn, geen leren spullen, tassen, bontje voor je paard etc?!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:13

@ Focussed: dat bedoel ik _/-\o_

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:06

Ik heb zelf de Official UGG's, maar nee ik heb er niet echt in verdiept met dat bont.. Het enige wat ik vind is dat ze echt geweldig zitten en geweldig lopen! :P