Drugsgebruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:44

het voelt gewoon lekker joolien, net als zoveel dingen die slecht voor je zijn. je voelt je losser, ik hou t langer vol met stappen met biertjes, meer energie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:47

loveidefix schreef:
Joolien schreef:
Wat me zo verbaasd is dat alcohol en drugsvaak wordt goedgepraat. Vooral alcohol, mensen realiseren zich niet hoe schadelijk het is. Ik vraag me in hemelsnaam af wat er zo gezellig is aan een wijntje drinken met zn allen, of waarom het ongezellig of raar is dat ik geen bier nuttig tijdens een avondje stappen. Er zijn genoeg mensen die niet zonder hun biertje kunnen met uitgaan, en waarom? Ja dat is lekker zeggen ze dan, nou er zijn er ook een genoeg die niet zonder kunnen maar dat zelf niet inzien.
Ik heb in mijn profiel een topic over alcohol, misschien wel interessant :)

Over drugs begin ik maar niet eens. Mensen doen net alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ik vraag me af waarom je gebruikt. Er wordt gezegd omdat het leuk is, maar waarom is het niet leuk zonder? Je weet toch dat het slecht is, waarom dan toch nemen? Dan neem je een bewust groot risico lijkt me. Neem je het dan toch omdat je iets wilt vergeten? Of omdat je niet lekker in je vel zit? Of doe je het omdat de rest het doet en omdat het stoer is om te doen en daardoor roekeloos wordt? Ik denk dat er weinig mensen hier zijn die deze vraag naar eerlijkheid beantwoorden want toegeven aan dit soort dingen doen ze vaak niet, anders zouden ze geen drugs gebruiken. Dat is mijn idee...

dit vind ik een beetje krom. Je hebt zelf (dacht ik uit je verhaal op te maken) geen ervaring met drugs, dus dan weet je ja niet wat het kan toevoegen aan de sfeer. Tuurlijk kun je het gezellig en tof hebben zonder drugs, maar je ziet geen auras en vreemde dingen zonder drugs, en als je dat heel leuk vind, dan moet je eerst drugs nemen :+ In een achtbaan zitten is ook heel gevaarlijk en dat doen we toch ook? Ik zelf deed het puur omdat ik wilde meemaken hoe het was om dus high te worden. Iedereen zijn keuze toch?

Ik heb een keer ghb in mn drankje gehad, daardoor ben ik compleet van de wereld geweest waardoor ik niks van de nacht mee heb gekregen. Nou leuk hoor, niks kunnen herinneren. En nu praat je het alweer goed. Het is leuk? Nee het is niet leuk, het is gevaarlijk en roekeloos...
http://www.drugsinfo.nl/index.cfm?act=e ... &pagina=13

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:48

Joolien schreef:
Wat me zo verbaasd is dat alcohol en drugsvaak wordt goedgepraat. Vooral alcohol, mensen realiseren zich niet hoe schadelijk het is. Ik vraag me in hemelsnaam af wat er zo gezellig is aan een wijntje drinken met zn allen, of waarom het ongezellig of raar is dat ik geen bier nuttig tijdens een avondje stappen. Er zijn genoeg mensen die niet zonder hun biertje kunnen met uitgaan, en waarom? Ja dat is lekker zeggen ze dan, nou er zijn er ook een genoeg die niet zonder kunnen maar dat zelf niet inzien.

Over drugs begin ik maar niet eens. Mensen doen net alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ik vraag me af waarom je gebruikt. Er wordt gezegd omdat het leuk is, maar waarom is het niet leuk zonder? Je weet toch dat het slecht is, waarom dan toch nemen? Dan neem je een bewust groot risico lijkt me. Neem je het dan toch omdat je iets wilt vergeten? Of omdat je niet lekker in je vel zit? Of doe je het omdat de rest het doet en omdat het stoer is om te doen en daardoor roekeloos wordt? Ik denk dat er weinig mensen hier zijn die deze vraag naar eerlijkheid beantwoorden want toegeven aan dit soort dingen doen ze vaak niet, anders zouden ze geen drugs gebruiken. Dat is mijn idee...

Mensen gebruiken drugs voor een leuke avond. Dat wil dus niet zeggen dat als je wel eens drugs gebruikt je verslaafd bent en het dagelijks nodig hebt. Als je het nooit gedaan hebt kun je toch niet oordelen? Ik oordeel ook niet, want ik heb van het meeste geen weet. En hetgeen wat ik wel weet gooi ik niet openbaar. :+

Zelfde als met de alcohol, dus omdat jij tijdelijk gestopt bent met drinken snap je INEENS niet meer dat mensen er lol mee kunnen maken?
Ik hou niet van alcohol en drink met uitgaan max. 3 glazen, het effect voel ik en meer alchohol vind ik niet lekker. Ik kan beter dansen met alcohol op (dat denk ik tenminste :P ) en ben lekker outgoing. Ik heb de drugs en alcohol opzich neit nodig, ben altijd vrolijk, gezellig, outgoing, praat met iedereen, prutsmuts met iedereen.

Maar het voegt iets toe.

Ik vind jouw opmerking dan ook een beetje hypocriet. Net als die rokers die 30 jaar lang elke dag een pakje hebben weggepaft en nu als ik een sigaret opsteek ineens klagen hoe ongezond het is en dat het zo erg stinkt. Rot toch op. :P

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:48

Ik heb drugs gebruikt nadat mijn relatie van vier jaar beëindigd was vanaf dat moment had ik weer een bepaald soort vrijheid en wilde ik alles proberen wat ik kon proberen. Dit heb ik gedaan en om nou te zeggen dat ik er gelukkiger van werd.... Natuurlijk op het moment zelf vind ik het heel leuk en heb ik het super gezellig maar wat het met je lichaam doet nader hand is niet tof..

Nee, ik heb zeker niet dagelijks gebruikt want ik wil ook gewoon normaal kunnen functioneren en bij kunnen zijn..

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 13:49

en voor de mensen die tegen drugs gebruik zijn en geintereseert zijn in een gewoonte reden.. hier komt hij:

Vroeger toen wij nog met een pannelapje voor onze pivee delen liepen, gebruikten we ook drugs.
Toen kookten we ook met kruiden, dansten we high van de caktus rond een vuurje en rookten we ook van alles en nog wat
en aten we paddo omeletten om in verbinding te komen met het een en het ander...

Waarom zouden we het nu in een keer gaan verbieden terwel de planten gewoon groeien. Het is niet goed voor je, maar het is je eigen keuze. Er zijn zoveel dingen niet goed voor ons die we toch ook doen :) Zolang het je normale leven niet gaat beinvloeden en je er dus niet verslaaft aan raakt zie ik het probleem niet zo :D (al moet ik eerlijk zeggen dat als ik 1 op 1 met iemand ben ik wel wil dat hij nuchter is, anders praat het zo vervelend)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:50

Joolien schreef:

Het is ook leuk zonder, het is gewoon leuker mèt.

Leven zonder paarden is ook leuk, het is gewoon leuker mèt. ;)
En paarden zijn ook gevaarlijk, ik kan mijn blessures niet meer op 1 hand tellen en heb al een paar keer héél veel geluk gehad.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:50

Joolien schreef:
Ik heb een keer ghb in mn drankje gehad, daardoor ben ik compleet van de wereld geweest waardoor ik niks van de nacht mee heb gekregen. Nou leuk hoor, niks kunnen herinneren. En nu praat je het alweer goed. Het is leuk? Nee het is niet leuk, het is gevaarlijk en roekeloos...

Okee, dus jij baseert je mening op iets dat je zonder dat je het zelf wist hebt binnengekregen.
Dat is toch geen mening vormen?

Ik heb een collega gehad die verslaafd was aan GHB en elke dag wakker werd met verschillende kerels. GHB is ook niet leuk. Het is niet voor niets de rape drug en het middel is gemaakt om olifanten te verdoven, nogal wiedes dat je niks meer weet. :+

Neem eens een pil of een snuif en kijk eens of je dan lol hebt. :Y)

Haha. Niet dat ik ooit pillen oid heb genomen, ik durf het niet. Maar zie bij vrienden dat ze het er prima op doen. :P

Chaos

Re: Drugsgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:51

Wat merkten jullie Bokkers naderhand aan je lijf dan?

Ik heb wel een vriend zwaaaaar de schulden in zien gaan maar lichamelijk heb ik ze geen van allen zien verslechteren eigenlijks. :P

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 13:51

Joolien schreef:
loveidefix schreef:

dit vind ik een beetje krom. Je hebt zelf (dacht ik uit je verhaal op te maken) geen ervaring met drugs, dus dan weet je ja niet wat het kan toevoegen aan de sfeer. Tuurlijk kun je het gezellig en tof hebben zonder drugs, maar je ziet geen auras en vreemde dingen zonder drugs, en als je dat heel leuk vind, dan moet je eerst drugs nemen :+ In een achtbaan zitten is ook heel gevaarlijk en dat doen we toch ook? Ik zelf deed het puur omdat ik wilde meemaken hoe het was om dus high te worden. Iedereen zijn keuze toch?

Dat wist ik niet, en is natuurlijk heel vervelend. Zelf heb ik ook geen leuke ervaring gehad, maar om dan alles over 1 kam heen te scheren?? Er zijn zat drugs waar je wel blij en gelukkig van word en waar je een goede tijd mee kan hebben ;) ik denk niet dat mensen het gebruiken als het zo vervelend is he :P ghb is natuurlijk zoizo een rottige drugs (als je het even in de contekst van de verkrachtings drugs ziet)..

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:52

Chaos schreef:

Ik heb wel een vriend zwaaaaar de schulden in zien gaan maar lichamelijk heb ik ze geen van allen zien verslechteren eigenlijks. :P

Ik ben twee dagen na het gebruiken gewoon echt naar de klote wil dan echt alleen maar slapen. :')

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 13:55

Chaos schreef:

zelf had ik naderhand wel een minder erge kater dan van drank. En ik drink niet eens zoveel als ik uitga. Ik was wel echt enorm moe de hele volgende dag. Lekker vroeg naar bed en tis weer over, verder nergens last van gehad, niet gekotst, niet hoofdpijn (oo ik trilde nog wel een beetje in mijn handen)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:56

Was dat van de spacecake uit je OP?

Ik heb een keer spacecake gegeten. Iedereen ging helemaal uit zijn plaat en ik viel na de derde plak in slaap. Merkte er helemaal NIKS van. :P

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 13:57

Chaos schreef:
Was dat van de spacecake uit je OP?

Ik heb een keer spacecake gegeten. Iedereen ging helemaal uit zijn plaat en ik viel na de derde plak in slaap. Merkte er helemaal NIKS van. :P

ja :P hahaha, merkte je echt helemaal niets??

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:59

Niks noppes nada.
Maar ik als enige hoor.
De rest rolde met zijn allen over de banken van het lachen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:06

Optiwolk schreef:
Joolien schreef:

Het is ook leuk zonder, het is gewoon leuker mèt.

Leven zonder paarden is ook leuk, het is gewoon leuker mèt. ;)
En paarden zijn ook gevaarlijk, ik kan mijn blessures niet meer op 1 hand tellen en heb al een paar keer héél veel geluk gehad.

Dat is misschien wel zo, maar van drugs is het feitelijk bewezen dat het slecht voor je is, dus waarom gebruiken? En ik keur het niet af sinds ik een pil in mn drankje heb gehad, daarvoor vond ik het ook al onzin. En het is bullshit over dat mensen vroeger ook gebruikte, je bent nu weer aan het goedpraten TS, dat vind ik echt heel apart.
En het is niet omdat ik gestopt ben met alcohol, is het ineens slecht. Ik wil het gewoon ter sprake brengen.
Chaos, je ziet het aan de buitenkant ook niet, maar hersenschade, leverschade, longschade of andere vormen zie je dan ook niet van buitenaf. Ik heb een vriend weldegelijk zien veranderen door wiet, die begon flodderig te worden, van alles te vergeten, slordig, slecht eten, aankomen. etc.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:07

Joolien schreef:

Het is natuurlijk voor iedereen anders en ik heb hierboven ook al gezegd wat ik ervan denk, maar ik wil er nog even expliciet op in gaan....hoe ik het zie.

Drugs gebruik je niet, omdat het zonder niet leuk is. Als dat wel het geval is, moet je imo even heel hard gaan nadenken en erg uitkijken. Als je drugs gebruikt omdat je dingen wil vergeten en als je niet lekker in je vel zit, ben je niet verstandig bezig en als je merkt dat je dat wel doet, zouden alle alarm bellen moeten gaan rinkelen.

(Sommige drugs kun je overigens juist beter niet gebruiken als je je slecht voelt, aangezien ze emotieversterkend werken. Dat terzijde.)

Als je er verstandig mee omspringt en je eerst goed inleest, kun je de risico's tot minimaal beperken. Tuurlijk, er zit altijd een risico aan, maar dat zit ook aan paardrijden en zoveel andere leuke dingen. Qua gezondheid, verschilt per drug, maar niet elke drug heeft direct een schadelijk of blijvend schadelijk effect. Ongezond eten kan meer doen, dan sporadisch gebruik. Daarnaast is het belangrijk jezelf te kennen en ook alert te zijn. Wees eerlijk tegen jezelf en stel jezelf om de tijd die vragen die jij nu ook aan ons stelt.

Waarom dan wel? Toch echt omdat het leuk is. Je kunt iets ervaren, dat je zonder die middelen niet zou kunnen ervaren. Het is een toevoeging. Ik vind zelf vooral trippen erg leuk en dat is iets, dat echt een leuke ervaring opzich is (/kan zijn). Je bewust zijn wordt heel anders, je gaat heel apart filosofisch denken of ziet mooie patronen. Beste kun je het nog vergelijken met dromen of ijlen op een fijne manier. En ook al bedenk je je tijdens de trip de meest bizarre onrealistische dingen, het kan ook een eye opener zijn. Je noemt het niet voor niets een geestverruimende drug. Het is geestverruimend.

Meest extreme voorbeeld hiervan is DMT. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt, (staat op m'n verlanglijstje, voor als ik oud, wijs en ervaren ben :P), maar je gaat naar een andere wereld als je dat gebruikt (mits je het goed toedient). Je gaat out voor 20 minuutjes en daarna voel je je weer helemaal normaal, maar ben je een bijzondere ervaring rijker. Je gaat een soort droomwereld binnen waar je van alles krijgt te zien en je heel veel liefde voelt. Wat je ziet is natuurlijk ontzettend persoonlijk. (Voor de geintersseerde, kijk eens The Spirit Molecule. Ze gaan imo wel ver in die docu, maar dan krijg je wel een idee over hoe apart het kan zijn.)
Iemand hier het weleens gebruikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:11

Knoffer schreef:
Joolien schreef:

Het is natuurlijk voor iedereen anders en ik heb hierboven ook al gezegd wat ik ervan denk, maar ik wil er nog even expliciet op in gaan....hoe ik het zie.

Drugs gebruik je niet, omdat het zonder niet leuk is. Als dat wel het geval is, moet je imo even heel hard gaan nadenken en erg uitkijken. Als je drugs gebruikt omdat je dingen wil vergeten en als je niet lekker in je vel zit, ben je niet verstandig bezig en als je merkt dat je dat wel doet, zouden alle alarm bellen moeten gaan rinkelen.

(Sommige drugs kun je overigens juist beter niet gebruiken als je je slecht voelt, aangezien ze emotieversterkend werken. Dat terzijde.)

Als je er verstandig mee omspringt en je eerst goed inleest, kun je de risico's tot minimaal beperken. Tuurlijk, er zit altijd een risico aan, maar dat zit ook aan paardrijden en zoveel andere leuke dingen. Qua gezondheid, verschilt per drug, maar niet elke drug heeft direct een schadelijk of blijvend schadelijk effect. Ongezond eten kan meer doen, dan sporadisch gebruik. Daarnaast is het belangrijk jezelf te kennen en ook alert te zijn. Wees eerlijk tegen jezelf en stel jezelf om de tijd die vragen die jij nu ook aan ons stelt.

Waarom dan wel? Toch echt omdat het leuk is. Je kunt iets ervaren, dat je zonder die middelen niet zou kunnen ervaren. Het is een toevoeging. Ik vind zelf vooral trippen erg leuk en dat is iets, dat echt een leuke ervaring opzich is (/kan zijn). Je bewust zijn wordt heel anders, je gaat heel apart filosofisch denken of ziet mooie patronen. Beste kun je het nog vergelijken met dromen of ijlen op een fijne manier. En ook al bedenk je je tijdens de trip de meest bizarre onrealistische dingen, het kan ook een eye opener zijn. Je noemt het niet voor niets een geestverruimende drug. Het is geestverruimend.

Meest extreme voorbeeld hiervan is DMT. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt, (staat op m'n verlanglijstje, voor als ik oud, wijs en ervaren ben :P), maar je gaat naar een andere wereld als je dat gebruikt (mits je het goed toedient). Je gaat out voor 20 minuutjes en daarna voel je je weer helemaal normaal, maar ben je een bijzondere ervaring rijker. Je gaat een soort droomwereld binnen waar je van alles krijgt te zien en je heel veel liefde voelt. Wat je ziet is natuurlijk ontzettend persoonlijk. (Voor de geintersseerde, kijk eens The Spirit Molecule. Ze gaan imo wel ver in die docu, maar dan krijg je wel een idee over hoe apart het kan zijn.)
Iemand hier het weleens gebruikt?

Ok daar kan ik inkomen. Zelf heb ik geen behoefte om te trippen, waarschijnlijk gaat dat voor mij toch fout door mijn psychische gesteldheid. Maar goed dat is mijn mening, feitelijk is bewezen dat het ongezond is en gevaarljk kan zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:15

Joolien schreef:

Jouw reactie strijkt mij behoorlijk tegen de haren in, en wel om het volgende. Waar wordt gezegd dat het zonder niet leuk is? En iedereen weet de risico's, waarom doen we het dan toch? Nou, omdat het leuk is, waarom anders?

En nee, ik gebruik niet omdat ik iets wil vergeten, of ongelukkig ben. Als ik kijk naar jouw topics ben jij ongelukkiger dan ik, en roekeloos worden? Ik word niet roekeloos van drugs, ik denk dat dat voor de meeste meiden hier geldt. Jouw idee raakt serieus kant nog wal, je zit toch lang genoeg op bokt om te weten dat aannames doen heel fout is?

Overigens zeg je dat je GHB in je drankje hebt gehad. Apart, want die troep is mega-zout. Heb je dat niet geproefd?

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:18

Dit was toch een topic om ervaringen te delen en mening te geven.. toch niet om iemand te overtuigen van jouw mening.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:19

Zorg dan wel dat je een gefundeerde mening hebt, en schoffeer mensen niet.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:22

Qua drugs ben ik een beetje een mietje (geworden). In de pubertijd heb ik redelijk wat wiet gerookt, een enkele keer wel wat minder leuk gehad maar over het algemeen prima. 1x heb ik coke gehad en dat was een te goede ervaring. Aangezien ik van mijzelf weet dat ik vrij verslavinggevoelig ben heb ik sinds deze ervaring geen drugs meer gebruikt, alleen sporadisch een drankje.

@ Suikermeisje, mijn docent Nederlands op de middelbareschool kon erg goed verhalen vertellen, over zijn jeugd en wat hij daar allemaal had meegemaakt. En dus ook over de drugs die hij had gebruikt, niet alle verhalen waren even leuk (sommige daarentegen waren erg grappig en kan ik nog zo navertellen). Voor sommigen een echte eye-opener. Maar niemand respecteerde hem minder omdat hij in het verleden, sporadisch drugs had gebruikt en hier eerlijk over praatte.

O ja ik zat niet op vrije school, op een 'gewone' regionale scholen gemeenschap.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:25

Joolien schreef:

Wie heeft t hier ovre GHB dan?? Ik vind je lekker kort door de bocht.
GHB wat iemand in je drankje heeft gegooid, kan je niet vergelijken met bijvoorbeeld XTC, waar je zelf voor kiest. Dit slaat dus nergens op :)

Ben t eens met lieveli..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:25

Klopt ik zit slecht in mn vel momenteel, gelukkig heb ik geen behoefte aan een middel om me aan te vergrijpen.
Ik bedoel het roekeloos worden dat je toch wel heel onvoorzichtig wordt, niet DOOR het gebruik van drugs, maar het nemen is onvoorzichtigheid.
Moet het leuker zijn ten koste van risico's voor je gezondheid? Dat geldt niet alleen voor drugs maar ook voor drank.
Ja hoor, ik ben ook wel meerdere malen compleet los gegaan met drank dus ik ben ook niet heilig.

En dingen die ik zeg zijn niet alleen aannames, je weet zelf ook wel dat het risico met zich mee brengt. Misschien ben ik dan heel agressief in mijn mening maar dit wordt toch wel zwaar ondersteunt door feiten.

En nee ik heb het niet geproeft, anders had ik wel gereageerd.

En ik haal niemand omlaag, maar mensen willen blijkbaar niet horen dat het gevaarlijk is. Dus ik trek me wel weer terug.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:28

Joolien, je kan we zeggen dat het gevaarlijk is maar die mensen die het gebruiken weten dat zelf ook donders goed. Maar ze maken zelf de keuze het toch te gebruiken, wat wil je er dan aan doen?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:28

Nope nog nooit gebruikt, geprobeerd of wat dan ook.
Ik drink af en toe een glas alcohol omdat ik dat lekker vind maar ben ook nog nooit dronken geweest.
Drugs komt hier de deur niet binnen, me zoontje (nu 4 maand :+ ) hoeft er later ook niet mee thuis te komen.