Zie geen lichtpuntje in de tunnel meer.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

afraid

Re: Zie geen lichtpuntje in de tunnel meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 15:31

Heeft iedereen wel eens nodig denk ik. :j Die heb ik vaak genoeg gehad, maar helpen moet ik toch zelf proberen.
Wat ik al heel lang doe, maar soms word het te zwaar.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:39

Ik herken dingen wel!

En omdat dit geens schaduw account is zal ik je een Pbtje sturen!

Ik Ga om verschillende redenen naar een psychologe.
Deze is van s heerenloo en zit in Ermelo.
Ik ging eerst ergens anders heen waar ik ook absoluut geen goed gevoel bij had en dat heb ik nu wel!

Ze luisteren naar wat ik zeg en wat ik vind of wil en helpen me daar bij het te bereiken of oplossingen te zoeken!

Ik zal je verder even een PB sturen!

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 15:40

Ik wacht je pbtje af. :j

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:11

Het was helemaal niet vervelend bedoeld hoor, afraid! Integendeel! Ik probeer alleen om je te helpen ;). Ik verwijt je ook helemaal niks, als je dat denkt.

Maar ik bedoelde idd, dat je nu zelf het heft in handen moet nemen, niet blijven zitten met je problemen maar een plan maken van dag tot dag. Het helpt om iets te hebben om naar uit te kijken, en om dingen te doen zoals bewegen. Als je thuis blijft zitten kom je in een negatieve spiraal: je voelt je dik, je denkt de hele tijd aan vroeger --> je bent bang voor je herinneringen, daardoor ga je weer eten --> je voelt je dikker, je kan het verleden nog steeds geen plekje geven --> etc. Het is een soort 'sleur', waar je uit moet.
Zoek op internet recepten op, ga naar de supermarkt en maak een lekkere maaltijd. Neem een abo op de sportschool, of als die niet dichtbij is, koop sportschoenen en ga lekker hardlopen. Ga eens lekker een dagje de stad in, zoek een simpel bijbaantje. Zorg dat je 'vollere' dagen krijgt met een goed ritme van opstaan en naar bed gaan. En denk vooral ook aan het verleden, hoe je je toen voelde. Dat was jij toen, maar jij bent nu een andere jij. Jij voelt je niet meer zo, jij leidt je eigen leven en jij bepaald wat er gebeurt of niet. Wat is gebeurd is gebeurd, en zal niet meer veranderen. De persoon die het jou heeft aangedaan zal blijven rondlopen, misschien kun je hem zelfs tegenkomen. Maar dat maakt allemaal niet uit, het is voorbij! Probeer iets van je leven te maken, stel jezelf doelen.
Het helpt om positief te denken in jezelf, ook al voel je je niet echt zo. Begin er gewoon eens mee!

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 20:25

Na een tijdje weer een update:

Mijn dagen zijn voller, drukker. Ben bekaf. Momenten gehad dat ik op instorten stond. Bij de dokter geweest, de dagen werden te vol.
Heb geprobeerd positief te denken, lukt een tijdje maar dan val ik weer terug in mijn oude gewoontes. Het is niet zo makkelijk voor me helaas..

*knip*

Momenteel voel ik me een dik varken, lelijk en ga zo maar door. Die stem word beetje bij beetje weer sterker. Ik vecht er tegen, zodat ik die niet hoor. Maar dat valt niet mee..

Thuis gaat ook minder, steeds om de kleinste dingen flip ik. Gevoel dat alles aan mij ligt en ik gewoon een mislukkeling ben.

dit lucht op voor me.
Laatst bijgewerkt door Nadia op 23-05-12 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 08:16

@TS: Ik ben al een hele tijd een stille meelezer, maar wou nu toch wel reageren. Ik vind het heel knap van je dat je dit op bokt durft te zetten! Ook al is het anoniem...je gooit wel je verhaal op internet! Hierdoor kun je toch je hart luchten, wat je nu gelukkig ook doet. Ik kan me geen voorstelling maken bij wat jij door maakt, maar vind het toch al wel heel wat zeggen dat je staat waar je nu staat. Dat je toch sterker bent dan je zelf denkt. Ik kan je helaas niet echt verder helpen, maar ik kan wel net zoals de rest van bokt naar je luisteren, en je updates lezen! Je mag ook altijd een BP sturen als je je hart wilt luchten, of ergens mee zit, ik kan altijd ''luisteren'' naar je... En samen verder kijken. Heel veel succes/sterkte!

Liefs

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:45

Ik kan ook weinig voor je doen meid, alleen je ontzettend veel sterkte wensen en naar je 'luisteren'.

Kun je met een vriendin wel praten hierover, of voel je je echt alleen staan?
Helpt het je niet dat als je weer de neiging hebt om er een eind aan te maken even een stuk te gaan lopen of naar iemand toe te gaan?
Je moet nu niet alleen blijven hoor meid dat is niet verstandig.

Weet verder niet goed wat ik moet zeggen alleen dat ik aan je denk en je ontzettend weel sterkte wens :(:)

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 22:15

IngridB: Dankje voor je lieve reactie!

Met 1 iemand, maar ook zij heeft haar dingen en kan niet verwachten dat ze elke keer voor me er is.
Dat wil ik ook niet van haar vragen. Verder voel ik me er enorm alleen in..

Als ik ga lopen worden de gedachtes alleen maar erger en erger. Vriendinnen wonen allemaal ver weg. Dus dat schiet niet echt op.

Ik heb niemand om nu heen te gaan (helaas). Nogmaals bedankt voor je lieve berichtje.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:35

Balen dat het nu zo slecht gaat ts!

Je kan de muziek beter even uitzetten, 'slechte' (verdrietige/depressieve) gevoelens worden vaak versterkt door muziek.
Misschien kan je even een boek of tijdschrift gaan lezen, ff je gedachten verplaatsen tot je moe wordt en in slaap valt?

Veel sterkte iig de komende tijd..

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:49

Je bent nu al zo ver gekomen, hetgeen wat je hebt meegemaakt op bokt neergezet, hier heb je ook heel wat moed voor nodig gehad denk ik. Je bent echt sterker dan je zelf denkt, en soms voelt... Ik weet dat het voor ons als buitenstaander makkelijker praten is dan als wij zelf in zo'n situatie zouden zitten. Maar geef diegene die jou dit heeft aangedaan, niet de ''macht'' om jou leven zo te ruïneren... Nogmaal ik weet dat ik dat makkelijk kan zeggen, want ik zit niet in jou situatie! Kun je niet met iemand erover praten, iemand waarvan je weet dat je diegene kan vertrouwen, ik las al dat je er met 1 iemand over kan praten, praat dan met diegene, en als je bang bent dat je haar er ''lastig'' mee valt, vraag het haar of ze het vervelend vind... En je mag mij ook altijd een BP doen, als je ergens mee zit, ik ken je verder wel niet... Maar soms kan dat makkelijker zijn... Heel veel sterkte!

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 11:44

44Myrthe44: Heb de muziek dan ook uit gezet. :j Ben uiteindelijk gelukkig in slaap gevallen, was ik erg blij mee. Was wel toe aan slaap.. Dankjewel!

Beauty26: Ik probeer de persoon mij niet te laten ruïneren, maar helaas is de persoon nog steeds aanwezig en dat maakt het voor mezelf niet makkelijker..

De 1e persoon heeft het momenteel ook niet makkelijk, wil die persoon er niet mee lastig vallen. Die heeft al genoeg aan zijn/haar hoofd.
Dankjewel voor je berichtje, ik weet de PB knop te vinden als ik iets kwijt wil. :)

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 18:25

Even een update:

Ik ben net compleet ingestort in het bijzijn van mijn moeder. Heb haar alles verteld. Daar is ze heel erg van geschrokken.
Ze dacht dat het goed met mij ging.

Ik ben bang om in dit huis te zijn, hier alleen te zijn. We/ik gaan samen kijken of we een medium in kunnen schakelen om de nare dingen uit dit huis te 'verjagen'. En om mijn vragen te laten beantwoorden.

Mijn moeder geloofd hier totaal niet in, ik wel en ik heb het gevoel/idee dat, dat mij rust zou kunnen geven om mijn leven weer op de rails te krijgen.
Om mij te steunen wil me moeder dat dan ook voor mij toelaten. :)

Ik hoop zo dat dit me misschien een stuk rust kan gaan geven.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:57

ik hoop dat dit jou de rust geetf die je zo nodig hebt! Misschien is het goed dat je bent ingestort in het bij zijn van je moeder ( misschien heel raar gezegd) maar nu ''moest'' je wel aan je moeder vertellen hoe je ervoor staat... En lucht het nu niet een klein beetje op dat je moeder er nu vanaf weet hoe jij in je vel zit??

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 19:00

Beauty26: Ik hoop dat ook heel erg. :) Ja misschien is het inderdaad ook wel goed dat ze nu weet hoe het ervoor staat en ik mijn vel zit. Voel me ook wel wat opgeluchter. Maar mijn stemming kan om het kleinste ding weer omslaan.

Vind het alleen vervelend, want mijn moeder heeft al genoeg mee gemaakt in haar leven.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:04

Ik begrijp dat je het vervelend vind, maar ik denk dat je moeder daar anders over denkt... Ze wil er waarschijnlijk graag voor jou zijn, om jou te steunen! Sterkte

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 22:51

Nu lig ik weer in bed en krijg het benauwd bij het idee dat ik zo ga/moet slapen. Wzaarom? Ben zo bang dat er dingen gebeuren als ik slaap.. Dat de volgende dag weer aanbreekt en ik weer wakker word.
Ben gewoon helemaal op, morgen hele dag weer werken. Heb totaal geen fut..

Ik maak fut, daar doe ik me best toe maar pff dat valt niet mee.

Ik hoor nu dan geluiden en dan ga ik kijken.. Ben zo bang dat die gene er dan weer staat. Kreeg net gewoon buikpijn toen ik naar de deur liep.

Hoelang hou ik dit gevecht nog vol denk ik dan?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:25

Het is een angst die in jezelf zit, want uit ervaring zou je nu moeten weten dat er niks gebeurd.
Je hoort geluiden, je word bang, bouwt zelf spanning op ( logisch ). Maar er gebeurd niks.........
Doe daar wat mee, zet het positief om, want waarom gebeurd er niks?? Je word beschermd door beschermengels??

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 17:03

ThreeFingers: Helaas geloof ik in de dingen na de dood. En voel ik echt heel sterk dat de persoon hier aanwezig is. Ik ben dan ook niet de enige die dit denkt en voelt. :n

Ik ben druk opzoek naar iemand om hier langs te komen.. De angst zit ook in mij, maar die moet er weer uit.
Ik hoop gewoon rust te vinden, want ik hou het niet meer vol.

Hele dag gewerkt, ben echt gesloopt. Gesprek gehad en ga wat minder uren werken, anders ga ik het niet volhouden en ben ik zo thuis.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:13

Juist omdat je daarin geloofd !! Als die persoon bij je is, maar er gebeurd je niet echt iets, snap je?
Dan komt dat omdat je beschermt word!

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 17:17

Helaas gebeuren er nog wel dingen, voel ik die gene weer aan me zitten enz. Dus voor mij is het nog niet over. :n

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:34

Heb je het ook als je niet "thuis" bent?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:30

Ik denk dat het wel goed is dat je even bent ingestort in het bijzijn van je moeder :j . Je kunt dit niet alleen en nu je moeder weet dat het erg slecht met je gaat heb je in ieder geval iemand om op terug te vallen en om je hart te kunnen luchten. Je hoeft het niet meer voor jezelf te houden, gooi alles eruit meid.
Ik snap dat je moeder hier heel erg van geschrokken is, maar geloof me, je moeder zal er voor je zijn :j .
Als jij in een medium gelooft, dan is het wel goed om zo iemand in te schakelen. Hoop van harte voor je dat het zal helpen en jij je rust krijgt die je verdient.

Ik kan verder niet veel voor je doen, maar schrijf je verhaal hier maar op, lucht je hart maar lekker hier, blijf erover praten, dat kan al een hoop verlichting geven.

Sterkte :(:)

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 19:30

ThreeFingers: Nee dan heb ik nergens last van. :n Echt alleen als ik thuis ben. Wel dat ik af en toe schrik van iets maar ik weet niet of dat het de persoon is. Voor mijn gevoel is het alleen maar thuis.

IngridB: Denk ook dat dit wel goed is hoor, echt terug vallen kan ik niet op mijn moeder. Ze kan er heel moeilijk mee omgaan. Als ik wil praten kan het niet..

Ik wil echt een medium inschakelen, ben dan ook druk aan het rondkijken en doen. Heel erg bedankt steeds voor jou lieve begrip volle berichtjes. :j

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 19:31

Vandaag heb ik een goede dag, ik hoop ook dat dit zo blijft. Ben wel erg moe, last van hoofdpijn.
Maar verder gaat het vandaag beter dan andere dagen. :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:38

afraid schreef:
Vandaag heb ik een goede dag, ik hoop ook dat dit zo blijft. Ben wel erg moe, last van hoofdpijn.
Maar verder gaat het vandaag beter dan andere dagen. :)

Gelukkig maar. De moeheid en hoofdpijn komt gewoon van de spanning. Je hebt geen rust, bent aan t piekeren en daar krijg je natuurlijk
hoofdpijn van :j . Neem voordat je naar bed gaat eens een beker warme melk, kan heel goed helpen.

En graag gedaan hoor, is toch het minste wat ik kan doen :(:)