Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Quellian schreef:Ik denk dat ik zou zeggen tegen m'n ouders dat ze de hond mochten houden. Het is ze namelijk niet om de hond te doen, dus ze komen dan vanzelf wel met een ander voorstel. Gok ik zo hoor
Serendipity1 schreef:Quellian schreef:Ik denk dat ik zou zeggen tegen m'n ouders dat ze de hond mochten houden. Het is ze namelijk niet om de hond te doen, dus ze komen dan vanzelf wel met een ander voorstel. Gok ik zo hoor
Ja. Misschien is het dan zelfs zo dat ze hem niet meer 'hoeven' omdat ze er bij jou niks mee bereiken
Maargoed, zoiets zullen ze bewaren tot het laatste moment...
Verder zou ik de hond meenemen. Je geeft zelf al aan dat je hond van jou is. En daarbij woon je een aantal huizen verder op. Je kan bij je ouders toch aangeven dat ze je hond kunnen komen halen als ze hem een keer willen?
Sonja89 schreef:Natuurlijk heb ik eraan gedacht de hond gewoon mee te nemen, maar ik zit zeker niet te wachten op een familieruzie. Dit zou namelijk niet binnen het gezin blijven. Daarnaast wil ik voorkomen dat ik straks in een rechtszaak verwikkeld raak over de hond, want dat zou zeker tot de mogelijkheden behoren.

Je legt er toch je ziel en zaligheid in en die diertjes maken jou weer blij en gelukkig... Charlot schreef:ik heb hier net hetzelfde beleefd om mijn paard... Ik ben uit huis gegaan en wou graag mijn paard mee. Dat ik cadeau gekregen had van hen. Zij geven het wel eten enzo maar voor de rest verzorgde ik haar. Nu ik kreeg ze dus ook niet mee. Met achterliggende reden dat ze me anders niet meer zouden zien, dat ik dus niet meer zou afkomen.. Nu ik heb er serieus kwaad voor geweest maar het dan maar laten zijn... Het paard staat nog bij mijn ouders en ik kom er af en toe nog eens naar kijken. (ik woon wel 70 km van mijn ouders). Ik heb er al veel hartpijn door gehad en het doet me nog elke keer pijn als ik haar zie.. We hadden een heel intense band.
En nu staat het paard daar te verkommeren in haar wei, al 3 jaar niets meer met gedaan, niemand anders rijd erop dan ik (dus max 1 keer in de maand)... Maar meekrijgen zal nooit gebeuren..
Mijn ouders zijn ook overbezorgd en willen zich graag moeien met alles..
Dus ik geef je mee, als je die hond echt doodgraag ziet en niet zonder kunt, vecht ervoor..!! Want anders ga je er achteraf grote spijt van hebben.. Zoals ik dus.

luf_horses schreef:ik denk dat dat beest compleet gek word, als hij om de dag of elk weekend ergens anders moet slapen. Maar ik lees dat je vlakbij je ouders gaat wonen? Laat die hond lekker daar en als je hem mist ga je even langs of haal je hem op voor een middagje..
Het voelt super dat er zo meegedacht wordt, dat op zich ervaar ik al als een hele steun! Nog even wat reacties:
Ik wil best 'slikken' en (gedeeltelijk) inleveren op de hond, het probleem is meer dat mijn ouders dat absoluut niet willen.