Oordoppen, zou jij het doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:30

Yasmine schreef:
MonaLieske schreef:
Het gouden filter van MusicSafe dempt inderdaad net wat meer, persoonlijk hoor ik weinig verschil. Bij MusicSafe krijg je ook een kokertje voor aan je sleutelbos, die vind ik erg handig, maar die kun je er ook los bij kopen.

Ik hoor ook niet veel verschil tussen de verschillende filters, maar aangezien de gouden het meeste zou dempen, laat ik die er gewoon altijd in.

Bij de MusicSafes krijg je trouwens 3 oordoppen ipv 2, één reserve dus. Heel handig als je ze zoals mij vaak verliest :P

Alleen bij de Pro krijg je er eentje extra. Ik heb de Classic, goedkoper maar zonder reservedopje. Ik moet ze maar gewoon niet verliezen. :')

History_

Re: Oordoppen, zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:32

Goed topic!
het schud me wakker
ik zit al lang te denken 'ik zou eens oordoppen moeten aanschaffen' maar het is er nog niet van gekomen
nu de zomerfestivals eraan komen ga ik me toch een paar aanschaffen!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:35

Joolien schreef:
Hoe doe je dat? Ik heb ze al 3 jaar en nog nooit verloren :P

Als je ze in een donkere concert zaal weer in dat kokertje wilt moffelen en ze op de grond vallen. Of als je helemaal vooraan staat op een festival en ze wilt wegsteken/uit het kokertje halen en ze vallen op de grond. Dan heb je echt niet genoeg plaats om die dop te gaan zoeken :=

Ik ben ook een keer één van mijn op maat gemaakte kwijt gespeeld... Heb hem toen niet vervangen, want dat was 75 euro per dop. Ben dan maar voor de iets goedkopere versie gegaan, da's minder erg als je ze kwijt raakt.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:27

Nooit meer ga ik naar concerten zonder mijn oordoppen. De vorige keer heeft het publiek zo hard staan gillen (fangirls eh?) dat ik het voelde trillen in mijn oren, en dat deed pijn. Bij het eerst volgende concert partyplugs gekocht bij de Hans Anders en er ging een wereld voor me open. :j
Wat héérlijk om na een concert iedereen gewoon te verstaan. Normaal moest iedereen naar me schreeuwen.
Ik moest er alleen wel aan wennen dat, als ik mee 'schreeuw' ik vooral mezelf hoor. Dat vind ik nog steeds een beetje vervelend, maar dat is denk wel het enige nadeel. :j

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:31

mlc, elke keer als ik mijn oordoppen net in doe ( voordat de muziek start in de club) dan hoor ik mezelf ademen en lopen, dat is ook héél irritant, gelukkig trekt dat binnen 2 minuten weg :))

Gisteren was ik wederom dolblij dat ik ze maar weer heb, ik deed er 1 uit, had jeuk in mn oor en wilde ff kriebelen :') en het was zo vreselijk lawaaierig, heb hem er snel weer ingeduwd :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:37

Joyce_ schreef:
De jongen die zelfmoord heeft gepleegd door zijn gehoorbeschadiging:
"Van de ergste vorm van oorschade wordt echter geen gewag gemaakt: hyperacusis. Dat is overgevoeligheid voor lawaai, en komt bijna altijd samen met tinnitus voor. Het is die hyperacusis die van je leven een hel maakt. Iedereen loopt soms een lichte vorm van geluidstrauma op: na een nachtje stappen komt men met lichtjes piepende oren thuis, maar de volgende ochtend is het meestal weg. Bij een ergere vorm van geluidstrauma heb je wekenlang een luide pieptoon in de oren. Lachende mensen, kletterend bestek of borden, zingende vogels of zelfs je eigen stem, het doet allemaal verschrikkelijk veel pijn aan je oren.
Na enkele weken verdwijnt het geluidstrauma, maar meestal hou je er blijvende schade aan over: een lichte piep in de oren en een verlaging van je pijndrempel voor lawaai. Met als gevolg dat de tinnitus en hyperacusis bij elke luide fuif of optreden erger worden. Na een tijd is de piep in je oren zo luid dat je er gek van wordt. Nooit meer stilte! Je kan gesprekken van meer dan twee personen niet meer aan, in cafés kan je zelfs met oorbescherming niet meer komen, zelfs tikken op het toetsenbord is te luid. Zelfs de sociaalste mens durft niet meer buiten te komen, en je vrienden kunnen je maar moeilijk geloven, want je ziet er kerngezond uit.
De impact op je leven is fenomenaal: uit werken gaan kan niet meer, je gaat leven als een kluizenaar en suïcidale gedachten zijn na jaren van jezelf opsluiten niet veraf."

mijn moeder heeft dus al 4 jaar tinnitus. Haar piep is zo hard dat hij pas bij 100 decibel overstemd wordt. Ook kan ze niet meer tegen lawaai en druktes, het is voor haar echt een hel, dus ik draag echt altijd mijn oordoppen!

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:43

Ik doe altijd heel braaf oordoppen in bij concerten. Denk dat ik anders na zo'n 50 per jaar inmiddels wel doof was geweest. Ik begon met die goedkope dingen van de Kruitvat en zit nu uiteindelijk bij de muzikanten earplugs van Alpine. Ben er echt super blij mee, gesprekken zijn gewoon te volgen en de muziek staat een paar tandjes zachter. Eigenlijk wil ik nog eens op maat gemaakte oordoppen kopen, dat zou helemaal top zijn. Maar mijn budget is nog niet helemaal toereikend.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:23

Wat een goed topic!
Jammer dat ik bijna niet meer uitga, anders had ik het zeker wel een keer willen proberen.
Wie weet voor later in de toekomst!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:39

Gisteravond stond ik bij Katzenjammer bijna recht onder een van de enorme speakers. Voor zover ik vanaf die plek kon zien heb ik slechts 1 (!) ander persoon met doppen gespot. Ik had persoonlijk nergens last van met mijn doppen, maar ik kreeg bijna plaatsvervangende pijn in mijn trommelvliezen... Echt, hoe houden mensen het vol... |(

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:23

xDramaQueen schreef:
mlc, elke keer als ik mijn oordoppen net in doe ( voordat de muziek start in de club) dan hoor ik mezelf ademen en lopen, dat is ook héél irritant, gelukkig trekt dat binnen 2 minuten weg :))

Gisteren was ik wederom dolblij dat ik ze maar weer heb, ik deed er 1 uit, had jeuk in mn oor en wilde ff kriebelen :') en het was zo vreselijk lawaaierig, heb hem er snel weer ingeduwd :D

Ik doe ze meestal pas in als de band opkomt, dus daar heb ik geen last van. Maar het irriteert me echt dan ik vooral mezelf hoor. Ik 'schreeuw' namelijk nogal graag mee met de band :P

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:20

Mijn vriend gaat naar hardstyle feesten, daar doet ie van die gele beschermdopjes in. Die gooit aan 't einde van de avond weg en dat scheelt een hoop suizing in je oren!

Ik zelf ga eigenlijk nooit uit, dus voor mezelf hoef ik ze niet. Heb als ik uitga wel suizende oren, best irritant als je probeert te slapen. :=

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:27

Karin schreef:
Gisteravond stond ik bij Katzenjammer bijna recht onder een van de enorme speakers. Voor zover ik vanaf die plek kon zien heb ik slechts 1 (!) ander persoon met doppen gespot. Ik had persoonlijk nergens last van met mijn doppen, maar ik kreeg bijna plaatsvervangende pijn in mijn trommelvliezen... Echt, hoe houden mensen het vol... |(

Ik snap daar ook nooit wat van. Ik stond 2 weken terug op Dauwpop en daar stond tijdens Baskerville de muziek zo allejesus hard dat ik zelfs met mijn oordoppen in er last van had, moet je dus nagaan hoe hard het stond. Ik snap er niks van.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:33

Liselot schreef:
mijn moeder heeft dus al 4 jaar tinnitus. Haar piep is zo hard dat hij pas bij 100 decibel overstemd wordt. Ook kan ze niet meer tegen lawaai en druktes, het is voor haar echt een hel, dus ik draag echt altijd mijn oordoppen!

100 db is wel erg heftig... Lijkt me verschrikkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:56

Ik heb ze zojuist bestelt!
Ben erg benieuwd, ik heb ze wel voor een iets ander doel besteld.
Ben namelijk erg gevoelig voor geluiden in de nacht en slaap daar door soms erg slecht.

Maar door dit topic heb ik wel de stap genomen om ze te bestellen! Dus daarvoor bedankt!

Lorento

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:06

Ik wilde 3 dagen Pinkpop overleven dus heb op maat gemaakte doppen van ihearz van te voren besteld. Ze bevallen erg goed tijdens harde muziek maar hielpen mij ook voor het slapen ;) Alleen meezingen is irri want je hoort jezelf zingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:35

Lorento schreef:
Ik wilde 3 dagen Pinkpop overleven dus heb op maat gemaakte doppen van ihearz van te voren besteld. Ze bevallen erg goed tijdens harde muziek maar hielpen mij ook voor het slapen ;) Alleen meezingen is irri want je hoort jezelf zingen

Daar wen je wel aan, ik playback nu ook vaak :')

Leuk dat zoveel mensen vanwege dit topic die doppen gaan bestellen, je zou bijna denken dat ik ergens aandelen heb :')

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:56

oh dat meezingen is wel een nadeel. dat je je zelf dan hoort ^^
ik schreeuw altijd lekker mee maar ik kan en absoluut niet zingen en ik ken altijd maar halve teksten :P dus de helft van de tijd schreeuw ik 'blablabla' oid :P maar normaal hoor je dat niet natuurlijk hahaha

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:58

Het nadeel dat je jezelf hoort meezingen weegt voor mij niet op tegen het voordeel dat je met oordoppen al die gillende tienermeisjes niet kan horen :+

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:09

Hier ook oordoppen, ook al ga ik niet zo vaak uit. Ik krijg heel snel hoofdpijn van harde muziek :P

En het probleem van het jezelf mee horen zingen heb ik ook, maar dat liever dan na een paar uur weg moeten vanwege de hoofdpijn :+
In het begin heb ik wel heel erg moeten wennen aan mijn eigen stemvolume. Ik had iedere keer dat ik te zachtjes praatte tegen anderen en dat ze me dus niet verstonden :')

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:15

Yasmine schreef:
Het nadeel dat je jezelf hoort meezingen weegt voor mij niet op tegen het voordeel dat je met oordoppen al die gillende tienermeisjes niet kan horen :+

haha waar ik uit zijn zijn die er niet en anders zou je ze toch niet echt horen boven de muziek uit.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:23

Hoe zit het met achter de bar werken? Hoor je mensen nog wel goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:24

LauraMc schreef:
Hoe zit het met achter de bar werken? Hoor je mensen nog wel goed?

Juist met oordoppen kun je mensen goed horen praten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:01

Inderdaad :j Dat kan ik beamen :)

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:04

Ik draag ze ook, van die disco oordoppen van BeterHoren, draag ze bij uitgaan en concerten. Maar van Pinkpop had ik och last dus ik ga een setje op maat laten maken! Overigens heb ik wel een piep in mijn oren, sindsdien draag ik ALTIJD oordoppen.. In de bioscoop meestal ook :(