Morgen al weer acht jaar geleden... Dorinedag...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:03

Jolliegirl schreef:
Heeft er nog iemand een screen toevallig hoe bokt er de dag van overlijden uit zag?
Dit scheen zo indrukwekkend te zijn.....

Prachtige fotos silvia, en wat fijn dat ze nog online staan!!

Daar ben ik eigenlijk ook best benieuwd naar, ik kon het niet vinden.

Ik vind de topics van toen zo indrukwekkend en vooral die van haar zelf. Wat een positief mens was ze!

PieterBel

Re: Morgen al weer acht jaar geleden... Dorinedag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:08

Jeetje 8 jaar alweer, ik heb het toen ook allemaal meegekregen. Heel mooi gebaar.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:12

Ik mis mijn vriendinnetje nog steeds en denk heel regelmatig aan haar.
Een enkele keer heb ik nog contact met Peter gehad en ik volg hem een beetje via Hyves.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:52

Ik ben daar ook wel benieuwd naar, naar die screen. :)
Heb geregeld wat over haar gelezen, en bij het lezen van de OP kreeg ik een brok in mijn keel.
Wat voor mij bevestigd dat ze een bijzonder mens moest zijn geweest. Heel mooi gebaar Sonja, dit topic. Respect. :)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:05

Ja, Dorine, die zal ik ook nooit vergeten. Kon niet komen bij de Dorine-dag, maar heb haar wel ontmoet, volgens mij op P&K, iedere bokker die ze meette zou een dikke knuffel krijgen, dus midden op de beursvloer kreeg ik die dan ook van haar.

Dorine, een geweldig persoon!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:13

Ik heb dorine nooit gekend, maar zoveel over haar gehoord. Dit topic gaf me een brok in mijnkeel. Ze moet zo bijzonder zijn geweestt..

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:53

Ik krijg er een brok in mijn keel van, die OP.. Heel mooi geschreven, een mooi gebaar.
Ik was toen nog lang geen bokker, en ben ook niet bekend met Dorine en Dorine-dag, maar het moet vast een heel lief en warm persoon zijn geweest, daar ben ik wel zeker van!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:28

Mijn eerste herinneringen aan Bokt zijn aan de saamhorigheid en de hechtheid van de club in die tijd. Ik las toen (net als nu eigenlijk) vooral mee en was zó geraakt door wat er gebeurde. Het was ook echt voor het eerst dat een een forum, een virtuele groep vrienden zo'n eenheid vormde, bijzonder.
Ik loop zondag tijdens de ladiesrun een tandje harder, voor Dorine en voor mijn mama...

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:40

Indrukwekkend om te lezen hoe Dorine nog bij jullie leeft.
Hoewel ik toen niet aktief was op bokt heb ik later veel over haar terug gelezen.
Mijn complimenten voor diegene die haar toen nog zo'n overweldigende dag hebben kunnen geven.
Hoeveel bokkers zijn er eigenlijk die dag geweest?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:41

Was toen nog geen bokker. Maar wist zeker wel van Dorine haar bestaan en connectie met Bokt.

Vind het een zeer sympathiek dat Dorinedag behouden blijft.

Herinnerde me ook dat haar paard (...rite naam is me ontschoten) verkocht werd aan een mede bokker. Ben benieuwd hoe t met die merrie is gegaan.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:46

Is dat alweer 8 jaar geleden?
*kippenvel*
Jeetje zeg..
Dorine heeft ook in mijn hart een plekje al kende ik haar niet persoonlijk maar via haar topics op bokt, wat een speciale en bijzondere vrouw was dat!
Ik heb haar gedichtenbundel hier nog liggen.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:37

ongelooflijk dat 1 vrouw zo veel indruk heeft gemaakt op een forum, zoveel harten heeft geraakt!
het was echt een bijzonder mens.
had haar vleugels al verdiend hier op aarde.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:44

8 jaar geleden alweer...wat gaat dat snel! Ze heeft ook bij mij een grote indruk achter gelaten, maar ook hoe bokt toen was. Ik kan mij nog goed herinneren dat ik kraanvogels heb gevouwen en op heb gestuurd voor haar. Ook het moment dat ik las dat ze was overleden weet ik nog precies. 8 jaar geleden alweer maar nog lang niet vergeten!

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:13

Time flies.. 8 jaar geleden alweer het lijkt bijna gisteren.
Als er 1 de one and only is dan is dat absoluut Dorine.

Dorinedag heb ik helaas niet bij kunnen zijn, al kon je via de foto's en de verhalen er toch een beetje bij zijn.
Bij haar afscheid heb ik samen met veel bokkers aanwezig mogen zijn, dit heeft zoveel indruk gemaakt dat blijft je altijd bij.

Met enige regelmaat denk ik terug aan haar, haar kracht, haar optimisme, haar openheid en het ongelofelijke doorzettingsvermogen. Ook dat ze als surprise een heleboel bloemen kreeg staat me nog goed bij.
Ook hier is ze eigenlijk nog steeds een voorbeeld om voor je dromen te gaan, maar wel eerlijk daarin te blijven. Fijn om te horen dat Peter een gezinnetje heeft, dat het hun heel goed mag gaan.

Elke keer als ik langs Zevenaar kom moet ik er weer aan denken, met een glimlach en een traan.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:30

Ik heb toen ook alles meegekregen van de bewuste dag, heel bokt leefde er naar toe.
Op die dag zelf kon ik niet maar ik ben wel blij dat ik Dorine wel in die periode ervoor in het echt heb mogen ontmoeten en ook haar grote paardenliefde Cerise. Wat was dat een bijzondere vrouw!

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:37

Ik ben hier niet bij geweest, maar heb het wel allemaal zitten volgen. Erg mooi gedaan destijds!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:38

pffff alweer 8 jaar geleden, lijkt zoveel korter.

Uit het oog, maar nooit uit het bokt-hart.......

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:04

Dat één persoon zo belangrijk kan zijn voor bokt..
ik heb Dorine nooit gekend, ook nog nooit van gelezen oid, maar door dit topic heb ik toch echt een brok in mij keel...

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:36

Cerise inderdaad zo heette haar merrie!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:10

Hier nog een bokker die er wel bij was, 's morgens vroeg met 2 medebokkers naar de trein en naar Zevenaar. Wat een indrukwekkende dag en wat een indrukwekkende vrouw.. ben dankbaar dat ik haar heb gekend.
Heb de foto's nog een keer teruggekeken.. met kippevel...

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:41

Ik kan me dit inderdaad nog goed herinneren! Bokt was toen ook nog zo klein dat je bijna alle verhalen wel volgde en helemaal de bijzondere zoals deze.
Ben er die dag niet bij geweest, helaas op die bewuste (vader)dag mijn vader verloren aan kanker.
Echt een super mooi initiatief en vervulde wens :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:15

Polly schreef:
Hier nog een bokker die er wel bij was, 's morgens vroeg met 2 medebokkers naar de trein en naar Zevenaar. Wat een indrukwekkende dag en wat een indrukwekkende vrouw.. ben dankbaar dat ik haar heb gekend.
Heb de foto's nog een keer teruggekeken.. met kippevel...

Het was heel vroeg, maar het was het dubbel en dwars waard en wat hebben we het gezellig gehad. Ik heb 3,5 uur enkele reis er over gedaan om er te komen. Maar ik zou het zeker zo nog eens doen!

Geen idee hoeveel mensen er toen bij waren, maar het waren er heel erg veel.

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 10:40

Wat een erg mooi gebaar voor Dorine, dat dit zo geregeld is.. Wat zal ze hebben genoten!
Kreeg er kippenvel van..

Ik wens alle bokkers die haar gekend hebben, familie, vrienden, de komende periode sterkte toe..
Verlies van een dierbare went nooit, wel kan je het rustig aan een plekje gaan geven..

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:14

Het waren idd erg veel mensen die toen zijn gekomen.. 8 jaar geleden alweer.. Jeetje, wat gaat de tijd toch hard.. Ook hier gaat ieder jaar een kaarsje aan voor Dorine.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:58

Ik kan me Dorinedag nog goed herinneren... ik ben er zelf niet bijgeweest maar alles meegelezen en verslag en foto's gezien :) Kan me de dag dat bokt zwart was ook nog goed herinneren... 8 jaar geleden al weer... time flies.