juval schreef:ik snap ook niet waarom ze zo moeilijk doen over dat roken..... als iedereen gewoon door blijft paffen gaat dat verloop toch ook veel sneller
Kijk daar ben ik het nu helemaal mee eens!
Sigaretten moeten ook in het ziekenfonds
Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
ThePast03"]
[quote="juval schreef:ik snap ook niet waarom ze zo moeilijk doen over dat roken..... als iedereen gewoon door blijft paffen gaat dat verloop toch ook veel sneller
Kayla schreef:En ook nog wat van die pillen hierin verstoppen....
http://images.google.nl/images?q=tbn:04 ... .jpg[/img]
....en het wordt helemaal een groot succes
Sjuimpje schreef:Hmm, heb je wel honden?
Hou die dan wel buiten, anders lopen we zometeen een portie hondenbelasting mis.
Citaat:Heet kinderbijslag krijgen niet gewoon sociale zekerheid? Net zoals een uitkering krijgen?
Desiree"]
[quote="BlueStar schreef:en effe ter aanvulling, maar goed dat er geen asiels voor kinderen zijn
ArwenLune schreef:tja, fokpremie dus. Ik ben er niet voor, maar ook niet radicaal tegen. Als mensen nou eerst maar gewoon is grondig *nadachten* voor ze sex gingen hebben... 1) wil ik zwanger worden? nee, gebruik ik dan een deugelijk voorbehoedmiddel? zoja, kan ik een kind dan een stabiele en liefdevolle omgeving bieden? Zoja, heb ik dan ook geld en toekomstperspectieven om dit kind in welvaart op te laten groeien? Zonee, ga terug naar het kopje 'voorbehoedmiddelen'. etc, etc.
VLEUTIE"]
[. Maar ik vind het wel een goed plan om er een maximum aan te stellen, dus bijvoorbeeld voor maximaal twee kinderen per gezin. En alleen voor twee kinderen in Nederland.Moet je eens zien wat er dan bespaard wordt!
[/quote]
Hier ben ik het nou helemaal mee eens! in dit overbevolkte land moet het vooral niet gestimuleerd worden om meer dan 2 kinderen te krijgen.
[quote="Kayla"]
[
Helemaal mee eens . En dan mag de studiefinanciering ook wat omhoog, de samenleving is er immers alleen bij gebaat om goedopgeleide mensen te krijgen.
[/quote]
Ik vind laag opgeleide mensen anders ook belangrijk. JE hebt voor van alles vaklui nodig. En ik weet nog dat we een aantal jaren te veel hoog opgeleiden hadden en te weinig laag opgeleiden. Sja, hoogopgeleiden betalen meer belasting (als ze een baan hebben), dat is het enige voordeel wat ze kunnen bieden boven laag opgeleiden.
[quote="Sugarmiss"]
Als de regering de kinderbijslag afschaft en er dus
waarschijnlijk minder kinderen komen, is er straks niemand meer die mijn AOW kan betalen
[/quote]
dan kun jij de kinderbijslag die je niet hoeft te betalen opzij leggen voor je AOW
[quote="Kayla"]
[quote="gijsenkim"]Hoe zit het dan met de vergrijzing
[/quote]
Tja dat blijft, of je moet een manier weten om een aanzienlijk deel mensen die nu al leven van kant te maken .
[/quote]
Vergrijzing blijft met die babyboom van de afgelopen jaren? Nee hoor, die kunnen uitgebreid ons onderhouden later! En de huidige vergrijzing is van voorbijgaande aard, die mensen sterven ook ooit.
[quote="Botervlieg schreef:[Ehm... kleine correctie:
Het stikt in dit land van de asiels voor gedumpte kinderen.
Die zitten (over)vol met alles dat niet leuk genoeg meer is of waar wat aan mankeert.
Ik heb het over de vele tehuizen en inrichtingen.
Wie mij - als bewust kinderloze - echt nijdig wil hebben,
die moet doen alsof dit niet bestaat.
Die asiels kosten overigens scheppen geld,
waarvan maar een bedroevend klein deel rechtstreeks
aan die kinderen ten goede komt.
[/quote]
Botervlieg schreef:Die asiels kosten overigens scheppen geld,
waarvan maar een bedroevend klein deel rechtstreeks
aan die kinderen ten goede komt.
Citaat:Stond ik niet zo bij stil nee, het blijft voor mij moeilijk voor te stellen dat ouders hun kinderen laten stikken. Het stemt me niet vrolijk wat je zegt. Die ouders zouden er hard voor aangerekend moeten worden. Zouden zij ook kinderbijslag krijgen?
Desiree"]
[quote="Kayla schreef:[
Helemaal mee eens . En dan mag de studiefinanciering ook wat omhoog, de samenleving is er immers alleen bij gebaat om goedopgeleide mensen te krijgen.
[/quote]
Ik vind laag opgeleide mensen anders ook belangrijk. JE hebt voor van alles vaklui nodig. En ik weet nog dat we een aantal jaren te veel hoog opgeleiden hadden en te weinig laag opgeleiden. Sja, hoogopgeleiden betalen meer belasting (als ze een baan hebben), dat is het enige voordeel wat ze kunnen bieden boven laag opgeleiden.
Citaat:Dan zie je van die vrouwen die zielig in een hoekje kruipen dat ze geen kind kunnen krijgen, terwijl er zoveel baby's / kids in tehuizen zitten.
Citaat:Over het probleem vergrijzing:
Iemand van jullie de film 'Soilent Green'
(met Charlton Heston) gezien?
Nog niet zo gek:
In overbevolkte wereld worden ouwetjes verzameld.
Die gaan naar een soort bioscoop waar ze beelden
en muziek naar keuze krijgen en al kijkend/luisterend
ge-euthanaseerd worden met gas o.i.d.
Hun resten worden verwerkt tot voedsel (Soilent Green)
voor de jongere mensen.
Netjes toch?
En we zijn hier al bekend met de verwerkingsprocessen
(dode dieren aan gebruiksdieren voeren),
dus het is maar een klein stapje verder.
Citaat:Dan neem je een pleegkind, of je wordt gastgezin,
of zelfs - als je niet wilt dat zo'n kind je maatschappelijke
carrière of sociale leven al teveel in de weg staat -
weekendgezin (en dat hoeft dan niet eens elk weekend).
Zo'n kind kost je helemaal niks en levert je (als je het niet
teveel verwent) alleen maar op