Handig he...brandgel

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphne__
Berichten: 12511
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:36

Lekker is dat, wij hebben die dingen in huis :\

Erg veel sterkte! Hopelijk zet het mensen aan het denken, ik ga iig mijn moeder zeggen dat ze weg moeten! :j

myrt3

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-10-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:39

Heey,

wat een verhaal zeg! Ben er echt heel erg van geschrokken!
Mag ik vragen voor welke doel de potjes werden gebruikt?
Want het lijkt erg op het spul dat ik gebruik op mijn werk in de horeca.
Bij de gourmet, van die potjes met brandbare gel erin zodat door die vlam de pannetjes heet worden.
Als dat zo is, is het wel erg link spul!

Veel succes met het verlies!

Anoniem

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:49

Ik heb het verhaal van je moeder een tijd geleden idd in de vrouw gelezen.

Wat verschrikkelijk zeg......
Woorden schieten gewoon te kort..
Heel erg gecondoleerd met het verlies van Eva,veel sterkte voor jou,je familie en alle vrienden en kennissen van Eva gewenst :(:)

Juut

Berichten: 6909
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 23:25

myrt3 schreef:
Heey,

wat een verhaal zeg! Ben er echt heel erg van geschrokken!
Mag ik vragen voor welke doel de potjes werden gebruikt?
Want het lijkt erg op het spul dat ik gebruik op mijn werk in de horeca.
Bij de gourmet, van die potjes met brandbare gel erin zodat door die vlam de pannetjes heet worden.
Als dat zo is, is het wel erg link spul!

Veel succes met het verlies!

Zelfde spul, wees bij deze gewaarschuwd ;)

@ Jana_en_Ik; ik heb het overwogen, maar het merendeel, waaronder ik zelf, is niet echt blij met doorstuurmails...

Iedereen bedankt!

Kallandso
Berichten: 1233
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:28

Heftig...
Heel veel sterkte en een dikke knuffel omdat je zo dapper vast besloten bent anderen te waarschuwen!

Ik ken het spul niet, maar weet wel dat ik het niet zal kopen...

franka75

Berichten: 11194
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:35

o wat erg ik zat pas op een barbeque mn zwager stak de beol aan maar je ziet het echt niet branden en het wa loei heet hij was bijna zn wenkbrauwen kwijt ik vind het eng onvoorspelbaar spul en snap niet dat dit gemaakt word. gecondoleerd en heel veel sterkte

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:43

wat een vreselijk schokkend verhaal. ik ga dit zeker onthouden.

ik las dat dit een paar maanden geleden is gebeurd maar ik wil je wel heel erg veel sterkte wensen. dit is echt verschrikkelijk.

marie33

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:10

He Juut, ik krijg nog steeds koude rillingen als ik het lees... Blijft een vreselijk verhaal.

Gowlan
Berichten: 4979
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:29

Jeetje, wat is dit een mega heftig verhaal zeg!
Heel veel sterkte met het verlies van je zusje ook!
Zal dit verhaal zeker hier ook vertellen, heftig!

LF_xx_D

Berichten: 1902
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:24

Wat vreselijk zeg! Heel veel sterkte nog :(:)
Een goede waarschuwing voor andere mensen ook..

Juud87
Berichten: 3367
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: In het mooie Westfriesland

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:10

Hey, zag in het Action topic een link van dit topic.
Jeetje, hier schrik je wel van!

Als eerste wil ik jou en je familie alsnog veel sterkte wensen met het verlies, het had niet mogen gebeuren dit!
Ten tweede zal ik dit verhaal onthouden (kan ook niet anders na jouw beschrijving) en doorvertellen naar anderen als ze zulke potjes gebruiken. Uiteraard zal ik deze potjes niet gaan gebruiken (niet dat ik het deed, maar toch, voor de toekomst). Ik hou het wel bij mijn muggenkaarsjes!

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:21

:oo
Toen ik begon je post te lezen verwachtte ik wel een ongeval maar zó erg?! *is zwaar geschokt*
Wat erg voor haar en jullie, lijkt me afschuwelijk.
Ik weet hoe gruwelijk pijnlijk brandwonden zijn en dan over je hele lichaam, wat moet zij geleden hebben, ik wordt er al emotioneel van als ik eraan denk ;(

Maar wat ik me wel afvroeg; waarom is haar collega zichzelf gaan blussen en is zij onder de bar gaan zitten? Waarom heeft hij er niemand bij geroepen? Of heeft zij de aandacht getrokken?

Lailaa

Berichten: 3025
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Deventer

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:36

Wat een enorm verhaal.
Heel goed dat je bokt en iedereen waarschuwt.

Ik wil jou en je familie enorm veel sterkte wensen.

foxy80

Berichten: 7992
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:52

Annelies, als je in brand staat dan denk je niet meer helder. Denk dat ze misschien in een instinctieve reactie beschutting zocht, wilde wegkruipen of wat dan ook.
Toen ik als kind ernstig verbrand raakte door een pot kokend water, wilde ik net keihard weglopen, ook toen mijn moeder me wilde afspoelen met koud water (tegenwoordig is bekend dat je beter lauw water op brandwonden doet). Stonden ze daar aan mijn arm te trekken om me onder de kraan te duwen terwijl ik instinctief zoiets had van "pijn pijn, wegwezen hier"

TS, misschien is dit iets voor een facebookpagina?
En is er iemand lid van het flairforum? Daar hoort het volgens mij ook best thuis, heel veel jonge meiden daar die in de fase van "leuk mijn huisje inrichten" zitten.

lejo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 31-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:59

Ik kan me het verhaal nog herinneren met het struikelen met de brandende potjes. toen werd ik er al stil van.
Wat vreselijk dat dit zomaar kan, het zou toch verboden moeten worden dat navullen!

Ik heb even op je link naar de telegraaf geklikt, voor anderen hier:
Je kunt daar op aanraden klikken, dan komt het op je facebook. Goede manier om een hoop mensen te bereiken denk ik!

TS heel veel sterkte, en echt super dapper dat je dit, om anderen te waarschuwen, doet!

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:39

foxy80 schreef:
Annelies, als je in brand staat dan denk je niet meer helder. Denk dat ze misschien in een instinctieve reactie beschutting zocht, wilde wegkruipen of wat dan ook.
Toen ik als kind ernstig verbrand raakte door een pot kokend water, wilde ik net keihard weglopen, ook toen mijn moeder me wilde afspoelen met koud water (tegenwoordig is bekend dat je beter lauw water op brandwonden doet). Stonden ze daar aan mijn arm te trekken om me onder de kraan te duwen terwijl ik instinctief zoiets had van "pijn pijn, wegwezen hier"

Maar jij was toen nog een kind, dit gaat over een volwassene.
Ik krijg het idee dat ze wegkroop omdat ze niet gezien wilde worden door gasten/bezoekers?

sweety-loves

Berichten: 475
Geregistreerd: 25-12-08

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:00

Wat heftig zeg!!!
Gecondoleerd met je zusje Y;(
En heel veel sterkte!!

Ik had nog nooit van dit spul gehoord, maar ik weet nu wel dat het ook nooit mijn huis in komt!
Bedankt voor de waarschuwing!

Juut

Berichten: 6909
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 20:44

@ anneliesdj; haar collega had zelf zijn handen en dijen in brand staan (had d e gel van zn handen afgeveegd aan zn broek), en zo kon hij Eva niet helpen. Wel had hij al de kok geroepen een blusdeken te pakken, dus hij had echt alles gedaan wat hij kon doen
Eva is tijdens en na het ongeluk echt heel rustig gebleven, terwijl ze normaal een angsthaas is bij alles dat medisch is. Ik denk dat ze wat pijn betreft weinig heeft mee gekregen; eerst door de schok, daarna doordat zenuwen doorgebrand waren. Zo verbrand als ze was; ze heeft alleen gevraagd haar rechterarm te koelen. Dat achter de bar gaan zitten is vast instictief gebeurd. Eva was wel heel perfectionistisch, het was altijd 'haar' hotel voorop. ik kan me daarom ook héél goed voorstellen dat ze is gaan zitten om geen paniek te zaaien.

Iedereen bedankt!

williejanne

Berichten: 1250
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:56

verschrikkelijk dat dit je zus is overkomen, sterkte daar nog mee.

Hier is laatst ook een ongeluk gebeurd door die gel.
De man van een zonnebankstudio wilde ook zo'n potje bijvullen en dit kwam dus in zijn gezicht.
Gelukkig was zijn vrouw er die gelijk hulp biede, maar hij was in zijn gezicht helemaal verbrand.
Nu heeft hij gelukkig enkel wat littekens overgehouden maar toch, ik schrok ook van dit verhaal.

Dat verhaal van jullie is een stuk erger, en ik kijk zeker uit met brandgel.

Yv_
Berichten: 19125
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:11

Jeetje, wat verschrikkelijk!

Ik heb zelf een schouw met van die gelbakjes erin en dat het hardnekkig was, wist ik wel. Heb ooit een keer al na een paar minuten na het branden het deksel erop gedaan, deze vloog mooi naar de andere kant van de kamer met inderdaad allemaal geldruppels op de vloerbedekking. Voor mij gelukkig geen verdere gevolgen (of voor mijn huis). Maar die blikjes moet je ook zelf bijvullen en op de grote fles (die ik altijd heb iig) staat heel duidelijk aangegeven dat het niet in een warm blikje mag bijgevuld worden en niet bij vuur. Misschien dat dat in de horeca producten anders is?

In ieder geval een handig topic dit voor de mensen, ondanks de vreselijke gebeurtenis die zich voor dit topic heeft moeten afspelen :(:) !

Juut

Berichten: 6909
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 08:46

Niet in een brandend potje bijvullen stond inderdaad op de verpakking die Eva gebruikte. Er stond ook dat na 2 minuten deksel er op het potje voldoende zou zijn afgekoeld...
Op verpakkingen in de winkel staat inderdaad alleen niet bijvullen in waarm potje of bi vuur. Maar het zou mooi zijn als er ook een blusadvies op stond.

Dat bij jou het deksel er af vloog is vor mij ook iets nieuws, zo'n potje moet je toch juist doven door het deksel er op te leggen?

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:57

Jeetje wat een heftig verhaal...
Heel veel sterkte met dit verlies..
Wij hebben thuis een glazen potje staan met daarin een dikke lont en daar onder moet dan een beetje gel zodat de lont langer blijft branden zeg maar.
Het werkt een soort van als kaarsvet alleen dan langer.
Is dit ook van dat spul?
Want dan vraag ik dadelijk gelijk aan mijn moeder of ze het weg wilt doen.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:06

Nee, dat is kaarsvet en brandt niet, zij bedoelt echt brandende gel.

Wat verschrikkelijk wat er gebeurd is!

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:11

Juut schreef:
@ anneliesdj; haar collega had zelf zijn handen en dijen in brand staan (had d e gel van zn handen afgeveegd aan zn broek), en zo kon hij Eva niet helpen. Wel had hij al de kok geroepen een blusdeken te pakken, dus hij had echt alles gedaan wat hij kon doen
Eva is tijdens en na het ongeluk echt heel rustig gebleven, terwijl ze normaal een angsthaas is bij alles dat medisch is. Ik denk dat ze wat pijn betreft weinig heeft mee gekregen; eerst door de schok, daarna doordat zenuwen doorgebrand waren. Zo verbrand als ze was; ze heeft alleen gevraagd haar rechterarm te koelen. Dat achter de bar gaan zitten is vast instictief gebeurd. Eva was wel heel perfectionistisch, het was altijd 'haar' hotel voorop. ik kan me daarom ook héél goed voorstellen dat ze is gaan zitten om geen paniek te zaaien.

Iedereen bedankt!

Ja dan heeft ze gewoon het besef niet gehad, erg triest ;(

Misschien kan die zooi beter uit de handel dan, kaarsen zijn een stuk veiliger en nog mooier ook.

PPD_tje

Berichten: 394
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: In mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 16:20

Heel veel sterkte met het enorme verlies!
Wat een nare manier om iemand te verliezen en zo onnodig... :(
Erg knap dat je er alles aan doet om je verhaal te verspreiden en zo andere mensen te behoeden!

Hier geen brandgel meer :)

Edit: Onnodig is misschien een beetje een ongelukkige woordkeuze, want het is altijd onnodig natuurlijk...
Maar ik bedoel gewoon door zo'n triest ongeluk, waarvoor de fabrikanten misschien gewoon eerder hadden kunnen waarschuwen...