Het meest vriendelijke/leuke/beleefde gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LauraM

Re: Het meest vriendelijke/leuke/beleefde gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:09

Mensen die je voorlaten als het super hard regent (op de fiets) Of dat ik helemaal van mijn fiets afgestapt ben omdat ik voorrang moet verlenen en je dan toch nog voor laten(daar wordt ik een beetje chaggie van:P) maar toch lief.
Complimentjes, krijg vaak te horen. Laura jij lacht ook altijd hè!
Mensen aan de kassa als ik net een vervelende klant heb gehad iets erover zeggen van dat heb je goed gedaan, dat ze de klant zich maar vonden aanstellen etc.
Mensen die rekening houden dat je paardrijd (we rijden met een hele groep buiten en wegen oversteken blijft moeilijk:P)
Mensen die waarschuwen dat ik mijn tas niet moet vergeten etc. :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:32

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:51

Waar ik laatst weer blij van werd.
Ik zat in de auto te wachten want mijn moeder moest snel even de winkel in. Aan de overkant van de sloot stond zo'n buurtbus stil midden op de weg, ik vroeg me al af waarom.
Toen zag ik een eend met een stuk of 9 al grotere pulletjes er voorlangs komen. De chauffeur wachtte tot ze allemaal in het gras waren voor hij/zij weer ging rijden. De auto's achter dit busje wachtte ook gewoon rustig zonder getoeter enzo.

Ik vond dat echt heel leuk om te zien.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 23:56

wat een leuk topic!! Hier moet ik wat vaker in mee lezen :)

idd zoals vaker al beschreven;
- elkaar even groeten met een lach,
- als iemand ongevraagd helpt met een kinderwagen tillen
- iemand die je een fijne dag wenst en het ook meent!
- als je in het verkeer voorgelaten word terwijl je eigenlijk geen voorrang had

enz. Enz

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 00:07

:D Zag vandaag een vrouwtje met klompvoeten die de kantine moest oversteken maar dit zonder hulp niet zou gaan redden. Ik moest toch die kant ook op dus even een helpende hand gegeven en samen overgestoken. Bleek ze net nieuwe aangepaste schoenen te hebben en daardoor nog wat onzeker over haar balans.

Ze was iig aan de overkant en kon weer verder langs langs de muur naar haar eigen werkplek.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 00:09

Als de bus wisselt van chauffeur, en de oude buschauffeur weg gaat, dat dan toch een groep jonge gasten roept: "Bedankt meneer!" :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:08

Ik vind het lief als mensen complimentjes geven over mijn nagellak als ik achter de kassa zit. :))

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:10

Ik vind het altijd fantastisch om te zien als mensen uit zichzelf een kinderwagen in een trein helpen. In je eentje gaat dit meestal niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:15

dat deed ik dus gisteren op het perron, de trap af, terwijl ik zelf ook nog met mijn eigen bagage liep te zeulen. Ik was al verbaasd dat niemand anders even bijsprong. Bleek ook nog eens dat beneden aan de trap twee mannen bij de vrouw met kinderwagen hoorde :x

Maar dat hoort niet in dit topic thuis. Ik was gisteren aangenaam verrast toen ik de verkeerde plek had gepakt (vliegtuig) en de mensen die daar eigenlijk moesten zitten wel de rij aan de andere kant pakten, omdat het vliegtuig toch half leeg was.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:20

wat een leuk topic!
ik wordt altijd blij van spontane gesprekjes in de trein, bus of willekeurige andere locatie waar je moet wachten/niks kan doen met compleet vreemde mensen.
Mensen die vrijwillig ouderen helpen met hun boodschappen
Überhaupt mensen die vrijwilligers werk doen
mensen die net dat prulletje even in de vuilnisbak gooien
etc

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:21

Rebeccaa schreef:
Ik vind het lief als mensen complimentjes geven over mijn nagellak als ik achter de kassa zit. :))

bij mij was dat ook wel, alleen na een paar uur was het eraf gesleten :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 15:13

Ik werd erg gelukkig van de mevrouw in de winkel die zag dat ik cakemix kocht en me nog wat tips gaf voor n extra lekkere cake. Niets wat k nog niet wist, maar dat boeit niet, ze deed het wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:09

lissisanne schreef:
Rebeccaa schreef:

bij mij was dat ook wel, alleen na een paar uur was het eraf gesleten :')

Pf ja heel erg! Na het werken moet ik ze altijd opnieuw lakken. + Je krijgt er echt enorme droge handen van.. :')