Salaris

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: Salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:43

Het doet er ook in principe helemaal niet toe waarom iemand graag wil weten hoe laat 'ie z'n salaris kan verwachten. Ik heb zelf bijvoorbeeld nogal neiging geld dat op m'n rekening staat uit te geven. Is er geen/minder geld, dan ga ik niet op een terrasje zitten omdat het mooi weer is, maar in het park met een flesje drinken dat ik zelf meeneem.
Om te voorkomen dat ik al m'n geld uitgeef, gaat er dus een deel op m'n spaarrekening. Nog steeds is het 2 dagen voor het einde van de maand zo goed als op, maar m'n spaarrekening is weer wat voller, en in noodgevallen kan het er ook weer af. Maar ik weet dus nog steeds precies op welke dag ik m'n salaris krijg en leef daar ook naar. Heel puberaal maargoed :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:43

DDDMakkink schreef:
ja maar dan heb je toch het zelfde probleem als de TS
eigenlijk als je dus je roodstand gebruikt dan gebruik je geld wat je niet hebt
dus kom je toch geld te kort eind van de maand alleen merk je dat niet omdat je dat extra kan pakken wat uiteindelijk
ook weer betaald moet worden

Nee, want ik heb het geld wel.
Ik maak gewoon aan het begin van de maand een flink bedrag over naar m'n spaarrekening en als ik een keer flink ga shoppen maak ik weer wat geld terug over. Alleen soms vergeet ik dat ff. Is niet dat ik het geld niet heb, maar let er dan ff niet op als ik net de laatste dagen opeens voor 200,- (ik noem maar een bedrag) onverwacht ga shoppen.
Kan op zich binnen 1 seconde het geld over maken tussen m'n rekeningen, maar let er dan gewoon niet op.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:46

Anoniem schreef:
Ik spaar ook....heb nergens gezegd dat ik dat niet doe.

Wordt soms inderdaad makkelijker ja. Klopt.
Hoef inderdaad niet panisch te zijn als mijn salaris een uur later gestort wordt.

nee maar wou alleen even aangeven dat als je ,je roodstand gebruikt je dus geld uitgeeft wat je niet heb op dat moment
en nu is 3 euro geen ramp maar je heb ook mensen die leven van de roodstand

nee zou mij ook niet uitmaken hoelaat het geld binnen komt
de ene keer heeft mijn man het s'morgens en de andere keer eind van de middag
mijn geld komt altijd voor de middag eigenlijk altijd al om 9 uur in de ochtend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:54

dddMakkink, als je leeft van de roodstand doe je iets niet goed....
Ik heb geen krediet om ervan te leven,gelukkig niet.
Lijkt me erg vervelend als je elke maand niet uitkomt namelijk.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:56

bedoel het ook niet gemeen hoor naar jou toe
maar las over het feit dat je wel eens je roodstand gebruikt dus vandaar dat ik het even aan snee
aangezien dit topic toch over loon en geld gaat
het is zeker niet goed als je elke maand je loon binne krijgt en een dag later alweer rood staat

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 10:22

tita schreef:
tja dan blijf je de rest van je leven maar ergeren aan het feit dat je centen iets later op de bank staan..toch vervelend aangezien de ts pas 28 is moet ze toch nog wel wat jaartjes werken :')

Het mag ook wel wat minder hoor, vind het niet nodig dat ik zo afgebrand word door jou. Jij hebt hier blijkbaar geen last van, prima, maar ik wel.
En aangezien ik gister dus hoorde dat mijn werk dus weer fouten gemaakt heeft was ik flink pissig en kortaf hier. Is niet netjes, maar ook ik ben maar mens.

IK heb nu 2 banen en wil gewoon weten wat ik nu met 12 uur per week werken bij de ene baan verdien zodat ik weet of ik dit nog langer kan volhouden. Of het de moeite loont of dat ik een tandje harder moet lopen.

Yessy schreef:
Is er geen/minder geld, dan ga ik niet op een terrasje zitten omdat het mooi weer is, maar in het park met een flesje drinken dat ik zelf meeneem.

Dat doe ik idd ook niet. Ik geef mn geld uit aan dingen die nodig zijn en meer niet. Sowieso ben ik niet echt een sociaal dier (uitjes ed) en de spaarzame keren dat ik ga, ja daar geef ik dan geld aan uit.

Ik ga weer verder werken :+ Word er tenslotte voor betaald.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:52

Een Bankpas in je portomonee en een ov chipkaart er bij in en dan inchecken is ook geen goede combi :n

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:11

Doe ik ook altijd. Heb altijd stapeltje van mijn ABN-pas, Rabo-pas, bonuskaart en OV-chip bij elkaar in m'n jaszak bij m'n Iphone. Geen enkel probleem :n

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:22

Moeilijk hoor, ik heb het ook best krap. Naast mijn huisje, vaste lasten heb ik een paard en hond. Ik neem aan het begin van de maand cash geld op, hier moet ik het dan de rest van de maand mee doen. Zo kan ik goed in de gaten houden dat ik niet te snel te veel uitgeef. Lastig maar wel goed in de gaten te houden. Ik ben al blij dat ik een huis, paard en hond kan hebben dat ik het niet erg vind om andere dingen te laten varen.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:25

manzano schreef:
Doe ik ook altijd. Heb altijd stapeltje van mijn ABN-pas, Rabo-pas, bonuskaart en OV-chip bij elkaar in m'n jaszak bij m'n Iphone. Geen enkel probleem :n

Hou je dat complete stapeltje er ook voor dan?
Of haal je je ov chip er uit?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:30

Ja hou alles ervoor, of net de combi die ik uit m'n jas trek.....