Meisje bijna doodgeslagen in Amerikaanse McDonalds

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:21

Vjestagirl schreef:
Lauraennala schreef:
Jeetje hoe kan zoiets gebeuren!!!!!!!! Dit zou echt nooit maar dan ook nooit mogen gebeuren, waar blijft de goedheid van de mens? jammer dan dat je je baan kwijt raakt, maar zoiets zou ik nooit kunnen laten gebeuren voor mijn ogen!!!!!! :(

Jammer dat je dan je baan kwijtraakt, je hypotheek/huur niet meer kan betalen, je geen eten meer kunt kopen. Erg jammer allemaal...

Ja, maar het is toch belachelijk dat er iemand voor je neus in elkaar geslagen wordt en dat je dan niks mag doen !?!
Maarja, blijkbaar gaat dat daar anders..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:22

phormicola schreef:
Yamcha schreef:
Ik stel voor McDonalds voorlopig te boycotten. Schandalig dat er wordt toegelaten dat zoiets gebeurt. En de reden daarvan interesseert me eigenlijk geen reet.
Wat mij betreft zijn de mensen die dit toelaten en niets doen, net zo schuldig als degenen die het meisje inelkaar slaan........ vind het onvoorstelbaar, word er kotsmisselijk van ook.

:j Helemaal mee eens. Maar goed, ik boycot MD en soortgelijke ketens al m'n hele leven.

Waarom? Wat heeft het nut?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:22

Marjoow schreef:
Mag ik vragen wat daaruit is gekomen? Ben wel benieuwd :)

Zover weet ik het zelf niet meer :o Maar waren onderzoeken waarom mensen iemand zien verdrinken en niet helpen, over die moord op dat meisje in daglicht waar niemand iets deed, over een onderzoek op priesters! die ook een slachtoffer niet hielpen omdat ze met andere dingen in hun hoofd zaten (wel wat andere situatie)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:23

lesilla schreef:
Marjoow schreef:
Mag ik vragen wat daaruit is gekomen? Ben wel benieuwd :)

Zover weet ik het zelf niet meer :o Maar waren onderzoeken waarom mensen iemand zien verdrinken en niet helpen, over die moord op dat meisje in daglicht waar niemand iets deed, over een onderzoek op priesters! die ook een slachtoffer niet hielpen omdat ze met andere dingen in hun hoofd zaten (wel wat andere situatie)

Is dat ergens op internet te vinden?? Je maakt me erg nieuwsgierig :+

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:23

Marjoow schreef:
Eerlijk gezegd, zou ik er niet bij nagedacht hebben dat ze doodgeslagen werd hoor ;) Pas bij de toeval had ik het idee dat ze over het randje ging.

Ik weet niet hoe ik gehandeld zou hebben. Je kan hier nou wel gaan staan verkondigen dat er iets gedaan had moeten worden, maar had jíj die meiden van haar afgeslagen?
Denk even reeel na, en antwoord dan eens eerlijk. Wat had jíj gedaan?

Ik denk dat ik met een paar mensen of in ieder geval met een meerderheid er op af was gestapt. Nou is dit wel makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik zou dit niet voor mijn ogen kunnen laten gebeuren!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:25

Lauraennala schreef:
Marjoow schreef:
Eerlijk gezegd, zou ik er niet bij nagedacht hebben dat ze doodgeslagen werd hoor ;) Pas bij de toeval had ik het idee dat ze over het randje ging.

Ik weet niet hoe ik gehandeld zou hebben. Je kan hier nou wel gaan staan verkondigen dat er iets gedaan had moeten worden, maar had jíj die meiden van haar afgeslagen?
Denk even reeel na, en antwoord dan eens eerlijk. Wat had jíj gedaan?

Ik denk dat ik met een paar mensen of in ieder geval met een meerderheid er op af was gestapt. Nou is dit wel makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik zou dit niet voor mijn ogen kunnen laten gebeuren!

En jij denkt iedereen (in dit geval 2 medewerkers die hun baan niet kwijt willen, een oudere mevrouw en een manager) zover te krijgen?

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:27

Marjoow schreef:
En jij denkt iedereen (in dit geval 2 medewerkers die hun baan niet kwijt willen, een oudere mevrouw en een manager) zover te krijgen?

Nee, daarom zeg ik ook makkelijker gezegd dan gedaan. Ik vraag me af hoe het nu met het meisje gaat..

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:28

bah, echt vreselijk dit!

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:28

Met dat meisje gaat het geloof ik goed, ergens in het topic staat een filmpje waar ze er over praat :j

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:29

... En die meiden kunnen ook gewoon 3 keer teruglopen en nog een keer schoppen : O.
Niet te geloven, wat een achterlijke regeling dat personeel niet mag helpen, noem eens één rede waarom dat beter zou zijn, zeker weer 'eigen veiligheid'. En waar gaat het om, baantje bij de mac. Ik heb nu makkelijk praten zo vanachter de computer, maar ik had zit zeker niet zo aangezien en niks gedaan. En ik zou nu een aantal heel lelijke woorden willen typen maar ik hou me in :)

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:30

(topic nog niet verder doorgelezen)

Dit moet er weer zo specifiek in staan
Citaat:
21 jarige blanke meisje door twee negerinnen

Dat snap ik echt niet hoor?

lenaatje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:32

Echt vreselijk dit...

die meiden moeten echt ziek zijn in hun hoofd, word hier spontaan racistisch van..
en het is toch echt niet normaal da die medewerkers alleen aan zichzelf denken, al zou ik er in mijn eentje ook niet op afstappen als ik eerlijk ben. maar doe er gewoon met zn allen wat aan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:32

manonlalala schreef:
... En die meiden kunnen ook gewoon 3 keer teruglopen en nog een keer schoppen : O.
Niet te geloven, wat een achterlijke regeling dat personeel niet mag helpen, noem eens één rede waarom dat beter zou zijn, zeker weer 'eigen veiligheid'. En waar gaat het om, baantje bij de mac. Ik heb nu makkelijk praten zo vanachter de computer, maar ik had zit zeker niet zo aangezien en niks gedaan. En ik zou nu een aantal heel lelijke woorden willen typen maar ik hou me in :)

Eigen veiligheid, waarschijnlijk ook dat het bedrijf niet aangeklaagd wil worden.

Een baantje bij de Mac kan het verschil maken tussen wel en niet je huur kunnen betalen, wel of niet eten kunnen kopen... Voor ons is een baantje bij de Mac suf, maar wij kunnen ons ook niet voorstellen dat je geen pensioen krijgt, of dat je op je 70ste als greeter bij een supermarkt gaat staan... Andere cultuur.

Marjo

Re: Meisje bijna doodgeslagen in Amerikaanse McDonalds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:34

Wat ik uit het filmpje begrijp, bestaat de regel niet? Ik snap het even niet meer.
Filmpje op pag. 2 vertelt nl dat de filmende werknemer is ontslagen, en dat er sancties komen voor de andere werknemers ;)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:36

Marjoow schreef:
Wat ik uit het filmpje begrijp, bestaat de regel niet? Ik snap het even niet meer.
Filmpje op pag. 2 vertelt nl dat de filmende werknemer is ontslagen, en dat er sancties komen voor de andere werknemers ;)

Ja, ik zat het filmpje ook net te kijken en dat viel mij dus ook op!

Vjestagirl

@Marjoow: waarschijnlijk omdat de Mac nu n goede beurt wil maken bij het grote publiek. Als er weinig aandacht voor was geweest waren de medewerkers niet ontslagen waarschijnlijk.

Kitsolu

Ik snap niet waarom jullie zo fel zijn op de persoon die filmt. Hoe wil je anders gaan bewijzen wat die meiden gedaan hebben en wie ze zijn?

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:37

Vjestagirl schreef:
carolalisa schreef:
dit is toch niet normaal meer. ik ben liever mijn baan kwijt dan dat ik dit had moeten zien! ik had ze per direct eruit getrapt en de deur op slot gedraaid. hoor er ook nog een op de achtergrond lachen. naaaa dit is echt ongelofelijk. op t laatst is het volgens mij gewoon een epileptische aanval door de shock. echt ongelofelijk dat ze dit zo laten gaan. stelletje helden.

Ja jij. Maar als jij al gigantisch lange dagen moet maken en nét de eindjes aan elkaar kunt knopen (minimumloon is daar bijna niets), en waarschijnlijk geen ander werk kan vinden omdat managers bang zijn dat als je nogeens zoiets zou doen het bedrijf waar je werkt aangeklaagd wordt, dan denk jij er ook wel 3x over na, voordat je je huis op het spel zet. Er is daar geen sociale opvang, als mensen hun werk kwijt raken moeten ze het hebben van naastenliefde en de kerk.

Hard, maar zo is het. In Nederland ben je een held als je dit doet, in Amerika ben je je baan kwijt. Als jij er tussen springt en iemand net iets te hard duwt kunnen die meiden de Mac aanklagen voor miljoenen. Vandaar waarschijnlijk ook dat de medewerkers te horen hebben gekregen dat ze niets mogen doen.

Daarbij: hoevaak gebeurd het in Nederland dat er mensen slachtoffer worden van zinloos geweld, van gay-bashing etc.? En hoeveel mensen durven daar wat aan te doen? Zoals ik al zei: in theorie is iedereen de held die er tussen springt.

wat een kromme situatie zeg! echt belachelijk. hier snap ik er ook niks van als niemand ingrijpt bij geweld. ik snap echt wel dat niet iedereen ertussen durft te springen maar vaak is het toch zo dat als 1 zijn bek open trekt de rest vanzelf volgt.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:38

Omdat er niet alleen gefilmd wordt, volgens iemand hier in het topic werd er ook gezegd ''this is so going on youtube'', dat geeft mij de indruk dat het meer grappig gevonden wordt dan dat er gefilmd word om de redenen die jij noemt.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:39

lenaatje1996 schreef:
Echt vreselijk dit...

die meiden moeten echt ziek zijn in hun hoofd, word hier spontaan racistisch van..
en het is toch echt niet normaal da die medewerkers alleen aan zichzelf denken, al zou ik er in mijn eentje ook niet op afstappen als ik eerlijk ben. maar doe er gewoon met zn allen wat aan.

Ja precies wat de schrijver wilt bereiken als je het mij vraagt.
Afkomst doet er hier helemaal niet toe? Maar toch moet het er weer bij staan.
Als het gewoon blanke waren geweest stond het er niet.

Marjo

Shahazai schreef:
Ik snap niet waarom jullie zo fel zijn op de persoon die filmt. Hoe wil je anders gaan bewijzen wat die meiden gedaan hebben en wie ze zijn?

Beveiligingscameras :)*

Anoniem

Marjoow schreef:
phormicola schreef:

:j Helemaal mee eens. Maar goed, ik boycot MD en soortgelijke ketens al m'n hele leven.

Dan gaat het ze ook iets kosten als ze niets doen....... als morele plicht blijkbaar niets betekent, voel het dan maar in je portemonnee. Dan leren ze het wel....

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:40

Vjestagirl schreef:
@Marjoow: waarschijnlijk omdat de Mac nu n goede beurt wil maken bij het grote publiek. Als er weinig aandacht voor was geweest waren de medewerkers niet ontslagen waarschijnlijk.

Hmm raar verhaal toch :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:40

Yamcha schreef:
Marjoow schreef:

Dan gaat het ze ook iets kosten als ze niets doen....... als morele plicht blijkbaar niets betekent, voel het dan maar in je portemonnee. Dan leren ze het wel....

Denk je echt dat de Mac hier verlies op draait? Ik weet wel zeker van niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:41

Marjoow schreef:
Shahazai schreef:

Beveiligingscameras :)*

Of getuigen, alsof een geweldpleging zaak alleen wordt opgelost met filmmateriaal