Engeltje op m'n schouder gehad..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Catuja

Re: Engeltje op m'n schouder gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:58

Pff wat een ongeluk! Gelukkig ben je er "goed" vanaf gekomen...

stel je zat in de dode hoek van de vrachtwagen chauffeur, dan kon die je niet zien... maar als je gaat tollen dan lijkt mij het dat ie je wel heeft gezien... Maar hoe dan ook... door rijden na een aanrijding/ongeluk is altijd strafbaar...

ff over dat waarborgfonds... daar moet je 2 getuigen bij hebben gehad... anders sta je niet sterk!
Heb je het rapport van de politie thuis liggen? anders vraag hem aan... je hebt er recht op!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:37

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 16:46

Heb ik niet echt goede foto's van. De zon scheen er precies op. Wel jammer!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:04

Wat ik me nu alleen heel erg afvraag he.........waarom is die chauffeur bewust doorgereden??
Elke chauffeur weet dat er d.m.v camera's toezicht word gehouden, dat er getuigen kunnen zijn die wel de bedrijfsnaam of kentekenplaten heeft gezien of dat jij zelf de bedrijfsnaam hebt gezien.

Die man is echt wel zijn baan kwijt als hij word gepakt, vind het zo'n raar idee dat die man dat op het spel zou zetten omdat ie iemand heeft aangereden.

Mijn broer is overigens zelf ook chauffeur, heeft ook ooit iemand behoorlijk aangereden alleen deze dame knalde wel haar auto via invoegstrook vlak voor de Truck.....mijn broer heeft hier niets van gemerkt, pas toen mensen begonnen te seinen is hij aan de kant gegaan.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 17:09

Ik weet het niet... Wist ik het maar.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:07

Broccoli schreef:
Heb ik niet echt goede foto's van. De zon scheen er precies op. Wel jammer!

Oh jammer. De linkerachterkant ziet er nl. op deze foto nog zo heel uit (lampen, bumper). Als het zo`n klap was zou je verwachtten dat er veel schade aan die kant zou zitten. Kan me goed voorstellen dat je flink geschrokken bent. Mijn man is tijden terug een keer van de weg gedrukt door een auto die (op de snelweg) in wou gaan halen en hem over het hoofd had gezien. Ze hebben elkaar niet geraakt, maar door de stuurbeweging is mijn man gaan tollen en stond hij opeens met de voorkant de verkeerde kant op. Gelukkig was het vroeg op de dag, en daardoor rustig op de weg.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:02

@TS: Waarom wil jij niet gewoon geloven dat die man/vrouw je niet gezien heeft. Ook als je voorlangs bent gekomen kan het zijn dat hij/zij net de andere kant op keek/in een andere spiegel keek.
Waarschijnlijk heeft hij/zij je nog wel in de spiegels gezien, maar er niet bij stil gestaan dat hij/zij er "schuld" aan heeft gehad.
Je bent hier zo hard aan het roepen dat het zo'n aso is, heb je zelf wel eens in een grote+hoge vrachtwagen van 30/40 ton gereden. Misschien begrijp je dan dat de mensen die je hier proberen te vertellen dat het zeer waarschijnlijk geen opzet is geweest, ook gelijk kunnen hebben.

Neemt niet weg dat het voor jou erg vervelend is, maar hou nou eens op met het algemene vingertje.
Ga constructief bezig met de tips over het waarborgfonds, politie, camerabeelden etc. daar bereik je meer mee.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:08

Tatyana schreef:
@TS: Waarom wil jij niet gewoon geloven dat die man/vrouw je niet gezien heeft. Ook als je voorlangs bent gekomen kan het zijn dat hij/zij net de andere kant op keek/in een andere spiegel keek.
Waarschijnlijk heeft hij/zij je nog wel in de spiegels gezien, maar er niet bij stil gestaan dat hij/zij er "schuld" aan heeft gehad.
Je bent hier zo hard aan het roepen dat het zo'n aso is, heb je zelf wel eens in een grote+hoge vrachtwagen van 30/40 ton gereden. Misschien begrijp je dan dat de mensen die je hier proberen te vertellen dat het zeer waarschijnlijk geen opzet is geweest, ook gelijk kunnen hebben.

Neemt niet weg dat het voor jou erg vervelend is, maar hou nou eens op met het algemene vingertje.
Ga constructief bezig met de tips over het waarborgfonds, politie, camerabeelden etc. daar bereik je meer mee.

Maar wat je nu doet is ook niet begrijpend, je bent je zin ook aan het doordrukken. Als zij
dat gelooft waarom moet iedereen dat nou zeggen. Pech dan gelooft ze het niet, zij zat in
die auto en niet jij of ieder ander op bokt..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:10

Broccoli schreef:
Ik ben voor hem langs getold waardoor hij me een tweede keer heeft geraakt.
:evaw: niet gezien? :evaw:

Is jouw auto drie meter hoog? Nee? Dan kan hij je alsnog niet gezien hebben omdat je zo dicht op de kabine zat.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:14

Ik vind het onterecht als een collega chauffeur, die zich hier niet zelf kan verdedigen, voor vanalles uitgemaakt word. Kijk, het is erg vervelend voor haar, maar als meerdere aangeven dat er ook andere opties zijn dan dat die man/vrouw haar moedwillig total loss rijdt. Zou ze dat ook kunnen oppakken en misschien er op een andere manier mee omgaan.

Maarja, ik zal me er niet meer mee bemoeien als mijn mening niet in het plaatje past...
TS succes ermee en ik hoop dat je er geen rij-angst aan overhoudt.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:22

Forcalquier schreef:
.

Mijn broer is overigens zelf ook chauffeur, heeft ook ooit iemand behoorlijk aangereden alleen deze dame knalde wel haar auto via invoegstrook vlak voor de Truck.....mijn broer heeft hier niets van gemerkt, pas toen mensen begonnen te seinen is hij aan de kant gegaan.

Eigenlijk lees ik hier niet veel anders...

En of er nou wel of geen andere mogelijkheden waren, tja dat kunnen we niet beoordelen.

Als TS al gezien had dat er een "slome" voor haar zat, had ze daar misschien beter op kunnen anticiperen ipv hopen dat hij/zij toch nog door ging rijden en hem voor een vrachtwagen te wurmen (dit zijn echt haar eigen woorden..)
Maar goed dat is als..
Het zou wel heel leerzaam zijn voor iedereen om een keer mee te rijden met een vrachtwagen om te zien hoe en wat een chauffeur ziet..
Je ziet soms staaltjes autorijwerk dat het eigenlijk verbazingwekkend vaak goed gaat.

TS, sterkte, hoop dat het snel beter gaat, het waarborgfonds is inderdaad een mogelijkheid om geld terug te krijgen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 10:57

Kamsel, ik heb ook al 100x gezegd dat ik het niet anders heb kunnen doen dan dit. Naar rechts kon niet, erachter kon niet, remmen kon niet. Dus wat dan?

Tatyana schreef:
Dat heb ik allemaal allang gedaan. Gelijk die woensdag al, daar heb ik bokt niet voor nodig :)
En nee, ik houd niet op met dat algemene vingertje. Want je kunt hoog of laag springen, ik blijf erbij dat meneer mij gezien heeft.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:59

Broccoli... of hij je nou wel of niet gezien heeft... hij is doorgereden....

Stap zelf eens in een cabine... je overziet zovéél niet!
Zeker op de snelweg met 80/100 km/pu...

Er zijn vast wel ergens mensen die het gezien hebben...
Maarja hoe kom je aan die mensen....

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 11:04

Ja, daarom word ik er ook beetje moe van dat sommige maar door blijven gaan over wat hij wel/niet gezien heeft. Het interesseert me eigenlijk helemaal niets meer. Feit is en blijft dat mijn auto naar z'n klote is... En dat ik daar heel erg van baal.

En ook dat ik niks anders heb kunnen doen dan ik gedaan heb. Ben nu al een paar keer terug gegaan naar de plaats en heb de situatie al minstens 100x geanalyseerd. Maar dat schijnt ook weer erg moeilijk te zijn om te geloven.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:09

Tuurlijk baal je... maar hey, het is maar materiële schade..
Dit had héééél anders kunnen aflopen, en dan had je dit niet meer op bokt gezet waarschijnlijk...

Hoe staat het ervoor met de verzekering?
of doen die niets meer?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:16

broccoli, dat is de juiste insteek; het doet er niet toe of hij je wel of niet gezien heeft, het blijft gewoon ronduit klote.
heb je inmiddels al weer zelf een stuk gereden?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:19

Broccoli schreef:
Ja, daarom word ik er ook beetje moe van dat sommige maar door blijven gaan over wat hij wel/niet gezien heeft. Het interesseert me eigenlijk helemaal niets meer. Feit is en blijft dat mijn auto naar z'n klote is... En dat ik daar heel erg van baal.

En ook dat ik niks anders heb kunnen doen dan ik gedaan heb. Ben nu al een paar keer terug gegaan naar de plaats en heb de situatie al minstens 100x geanalyseerd. Maar dat schijnt ook weer erg moeilijk te zijn om te geloven.

Jammer is dat toch.....dat je een topic opent om je schrik even van je af te schrijven dat je je vervolgens moet gaan verdedigen voor je acties. Vind het altijd zo raar dat mensen dan net doen alsof ze aan de zijlijn hebben gestaan.

Trek je er niets van aan alsjeblieft, en ondanks de kapotte auto is het gelukkig goed met je afgelopen!

Dat is het allerbelangrijkste!!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:36

Ach dat gebeurt hier vaker,ben ook wel eens over al van beschuldig, terwijl je juist raadt vraagd.Gelukkig is het goed af gelopen,maar het is niet niks wanneer je zo,n ongeluk mee maakt.Maar er zijn altijd mensen die vinden dat zei heel goed kunnen auto rijden, en ze zullen het ongetwijfeld beter hebben dan jij.Althans dat denken ze dan.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 16:29

Lief, de laatste berichten. Bedankt!

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:08

benangelique schreef:
broccoli, dat is de juiste insteek; het doet er niet toe of hij je wel of niet gezien heeft, het blijft gewoon ronduit klote.
heb je inmiddels al weer zelf een stuk gereden?

En dit is wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen. Maak er geen schuldvraag cq. wel/niet gezien van, het is voor jou ronduit klote en ik meen ook voluit als ik zeg dat ik hoop dat jij er uiteindelijk niets aan overhoud, ook psychisch gezien.
Gelukkig kon je nog uit de auto stappen en hier met mij/ons de discussie aangaan, het had ook heel anders kunnen gaan.
Succes met je herstel!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 12:25

Dank je wel!
Rijd inmiddels weer auto. Dat gaat eigenlijk best goed, maar in sommige situaties kan ik nog wel bang worden. Dat slijt denk ik nog wel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:30

om daar nog even bij aan te sluiten, de schuldvraag is minder interessant, probeer er wel voor jezelf te achterhalen wat je een volgende keer zou kunnen doen om het te voorkomen of op te lossen.
Sterkte ermee!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:32

Zoiets overkomt je en kan nu eenmaal gebeuren. Ik vind het een beetje suf om te zeggen, wat heb je er nu van geleerd? Autorijden kan bepaalde risico's met zich meebrengen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:36

Natuurlijk brengt autorijden risico's met zich mee, maar risico's zijn er om te managen. Ik vind het te gemakkelijk om te zeggen dat het je overkomt. Je hebt een groot deel - zeker niet alles - zelf in de hand met je eigen rijgedrag (en ik doe geen uitspraak over TS hier, puur in zijn algemeen).

TS heeft zelf al genoemd, niet meer die linkerbaan gebruiken om in te voegen, en zo zullen er zeker nog meer dingen zijn; ik las ook al ergens, zo vroeg mogelijk kijken hoe druk de hoofdbaan is en aan de hand daarvan je snelheid kiezen. Mss heeft TS dat ook gedaan, ik ben er niet bij geweest, maar het is een mogelijkheid. Defensief autorijden en dus zoveel mogelijk probleemsituaties voorkomen is in het drukke verkeer echt heel verstandig. En ik zeg niet dat je dan nooit in de problemen komt, er blijven altijd risico's over.

(voorbeeld: bij een bal die de weg op rolt in een woonwijk, ga maar gerust stapvoets rijden. Dikke kans dat er een kind achteraan vliegt. )
Laatst bijgewerkt door Lielle op 29-04-11 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 12:38

Ik ga in elk geval niet meer op de linkerbaan rijden! :)