Asociaal gedrag van jezelf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:23

Yellowbird schreef:
Overigens zou die treintactiek al niet bij mij werken hoor. Kan iemand er 5 tassen neerleggen, als ik wil zitten, ga ik zitten haha. (maar sta altijd op voor ouderen e.d.)

Maar dat is het ook niet, want zodra iemand wil zitten haal ik t weg. T gaat erom dat je mensen onbewust laat geloven dat er geen plek is, of dat het geen goede plek is om te zitten oid. Er zijn idd mensen die er ongevoelig voor zijn, en als t echt druk is werkt het ook niet. Maar de hele truuk is om een signaal uit te zenden dat het niet kán, zonder het te zeggen of onbeleefd te worden...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:24

Oh nog 1 van mij: als ik zit te laptoppen en mijn moeder zegt wat, luister ik soms niet wat ze zegt, of zeg ik gewoon ja als ik niet weet wat ze zei? En 5 seconden later zeg ik dan: wat? :+

_Denise_

Als tegemoetkomende kinderen/jongeren breed blijven fietsen en aan de kant weigeren te gaan fiets ik gewoon door, vaak nog met een kleine slinger naar links zodat ze wel uit moeten wijken. Ik weiger dan de berm in te moeten gaan voor hun.

Sodeletuut

Vjestagirl schreef:
Yellowbird schreef:
Overigens zou die treintactiek al niet bij mij werken hoor. Kan iemand er 5 tassen neerleggen, als ik wil zitten, ga ik zitten haha. (maar sta altijd op voor ouderen e.d.)

Maar dat is het ook niet, want zodra iemand wil zitten haal ik t weg. T gaat erom dat je mensen onbewust laat geloven dat er geen plek is, of dat het geen goede plek is om te zitten oid. Er zijn idd mensen die er ongevoelig voor zijn, en als t echt druk is werkt het ook niet. Maar de hele truuk is om een signaal uit te zenden dat het niet kán, zonder het te zeggen of onbeleefd te worden...

Maar uhm, waarom wil je zo graag dat er niemand bij je komt zitten dan?....

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:25

Vjestagirl schreef:
Zwitsal schreef:
vjestagirl: sowieso altijd het eerste zitje na de deur nemen.. mensen komen binnen en kijken 9 van de 10 keer over de eerste zitplaatsen heen en lopen door :P

Juist niet! Als er in de rest van de coupe dan overal mensen zitten hebben ze eerder de neiging bij jou te gaan zitten dan mij gezelschap te komen houden, omdat ze bij jou de lege plekken kunnen zien, en bij mij maar moeten hopen dat er niemand tegenover me zit...

Mensen die vanuit de voorkant van de coupe komen gaan namelijk dan OF op het eerste of 2de zitje zitten, OF lopen door naar de volgende coupe. Mensen die vanuit het andere treinstel komen zullen geneigd zijn om door te lopen om te zien of er verderop wel plek is...

bij mij werkt het wel, het eerste zitje.. :j !

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:25

_Denise_ schreef:
Als tegemoetkomende kinderen/jongeren breed blijven fietsen en aan de kant weigeren te gaan fiets ik gewoon door, vaak nog met een kleine slinger naar links zodat ze wel uit moeten wijken. Ik weiger dan de berm in te moeten gaan voor hun.

Gelijk heb je! Met een scooter is het nog leuker, want ze denken dat je wel voor ze uitkijkt en ze verwachten niet dat je extra gas geeft en gewoon doorrijdt. :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:26

Sodeletuut schreef:
Vjestagirl schreef:

Maar uhm, waarom wil je zo graag dat er niemand bij je komt zitten dan?....

Tis lekker rustig aan de ene kant, ik hou wel van een beetje ruimte. En aan de andere kant is het ook gewoon een sport geworden. Ik deed het toen ik 12 was al in de bus, kijken hoe je kunt voorkomen dat mensen naast je komen zitten.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:26

concetto schreef:
Ik heb de loonwerker die mijn man geslagen had omdat deze over een flexibele slang reed die over de weg reed, op het dorpsfeest tijdens de revue enorm te kakken gezet.
Op dat moment voelde het goed, later hoor je dat dit de man veel klanten heeft gekost en dan denk je toch bij jezelf: had dat niet anders gekund?
Maar wie aan mijn geliefden komt, komt aan mij.
maar dat is geen excuus voor mijn reactie :o

Is het heel raar als ik zeg dat ik niets van dit stukje begrijp? Ik ben namelijk wel benieuwd :h

Ik heb zelf wat meer mensen hier zeggen het te snel zeggen van dingen die ik achteraf beter niet had kunnen zeggen. Waardoor ik iemand kwets of het me zelf weer 10x moeilijker maak dan nodig is.
Ook wanneer ik boos ben roep en doe ik van alles.. Waar ik niet trots op ben..

eerst zei ik ook geen 'hoi' als ik bij de kassa ging afrekenen.. Heb dat wel verleerd sinds ik zelf achter de kassa zit..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:27

Vjestagirl schreef:
Tis lekker rustig aan de ene kant, ik hou wel van een beetje ruimte. En aan de andere kant is het ook gewoon een sport geworden. Ik deed het toen ik 12 was al in de bus, kijken hoe je kunt voorkomen dat mensen naast je komen zitten.

Haha leuke hobby. Het lukt je iig aardig! :))

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:27

Ik ga als ik me verveel op lange reizen juist gezellig naast iemand zitten en knoop een gesprek aan. Vertel alles wat me dwarzit, en hoor dan hun levensverhaal uit. :+
Is een sport hoor, zorgen dat mensen braaf blijven antwoorden, en dat het gesprek niet stilvalt.

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:28

Flew, die is geniaal haha.

Ik vind het gewoon heerlijk om mind games met mensen te spelen, zoals Vjestagirl in feite ook doet. En de treintactiek is werkelijk goed verzonnen haha.

Anoniem

Ik ben echt heel asociaal met fietsen. Probeer er soms aan te werken maar 't word nog niet echt beter. :')

Vjestagirl

Ja, dus als jullie iemand tegenkomen in de trein (vooral vrijdag middag van Breda richting Utrecht) met een jas opgehangen, een laptoptas en een handtas naast zich (de weekeind tas gaat helaas niet meer mee), een boek op schoot en eventueel iPod oortjes in: zeg me even gedag, maar ga wel ergens anders zitten :P :+

Sodeletuut

Re: Asociaal gedrag van jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:29

*woont in groningen* *\o/*

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:29

Gypsy schreef:
Ik ga als ik me verveel op lange reizen juist gezellig naast iemand zitten en knoop een gesprek aan. Vertel alles wat me dwarzit, en hoor dan hun levensverhaal uit. :+
Is een sport hoor, zorgen dat mensen braaf blijven antwoorden, en dat het gesprek niet stilvalt.

Lijkt me eigenlijk wel leuk hoor... Dat valt gewoon onder sociaal gedrag, vind ik dan :')

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:30

Volgens mij ben ik een van de weinige nederlanders die bumperklevers leuk vind. Hoe erger hun kleven hoe zachter ik ga rijden :D

Mensen negeren kan ik heul goed!
Hoorn van de telefoon erop gooien als het gesprek me niet aanstaat? No problem
En ik ben ook van het "Ik zeg wat ik denk en ik denk wat ik zeg" principe :j

Vjestagirl

Gypsy schreef:

Dan zou je aan mij dus n verkeerde hebben. Of ik geef gewoon geen antwoord meer, of ik zeg dat ik graag verder wil in mijn boek... Ik hoef geen kletspraatjes van iemand in de trein. Maar goed, ieder zo zijn sport, ik hoop voor ons dat wij elkaar nooit tegen komen :P

Sodeletuut

Gypsy schreef:

Heerlijk toch. Dan verveel je je tenminsten niet :P

Himawari

Agressieve chauffeur :+

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:31

Mijn aso-eigenschap (let op het is echt heel erg): ik maak kleine kindjes bang die lelijk doen tegen mijn eigen kleine kindjes.... }:)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:32

saswes schreef:
Mijn aso-eigenschap (let op het is echt heel erg): ik maak kleine kindjes bang die lelijk doen tegen mijn eigen kleine kindjes.... }:)

Eigen schuld dikke bult! ~~}> Terrormama! :')

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:32

Ladygiroc schreef:
Volgens mij ben ik een van de weinige nederlanders die bumperklevers leuk vind. Hoe erger hun kleven hoe zachter ik ga rijden :D

Mensen negeren kan ik heul goed!
Hoorn van de telefoon erop gooien als het gesprek me niet aanstaat? No problem
En ik ben ook van het "Ik zeg wat ik denk en ik denk wat ik zeg" principe :j

Ooooh, nu moet ik er aan denken wat ik ook nog niet echt voorbij heb horen komen..
Reclame via de telefoon vind ik echt verschikkelijk.. Reageer dan ook erg kortaf en geirriteerd.

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:34

Het ergste is nog dat ik me dan heel erg zelfvoldaan voel ook :o

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:34

Soms heb je idd overduidelijk van die mensen die echt denken rot op idioot! En dan ga ik lekker door. :+
Of oude vrouwtjes die helemaal gaan van jaaa ik ga naar mijn dit en dat want de poezen moeten eten tja ik zorg daar allemaal voor he etc. Dat vind ik lieeeefffff!

Haha omg ik zie mij en vjestagirl echt al zitten. Zo heee, poepoe zwaar he die tassen, en wat een rotweer he! Waar moet jij naar toe? Ik moet naar daar en daar, jij ook? zou wel gezellig zijn he, mis kunnen we een stuk samen!!

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:35

Met mij valt ook geen woord te vertellen in de bus of trein hoor. Oordopjes in of boek open en voila :D

Op het werk wel leuk: iemand vraagt of je frans spreekt. Antwoord: Oui, un petit peux.
Klant steekt heel verhaal af, wat ik natuurlijk niet begrijp.
Excusez moi, je ne comprend pas :S

Zo geef je wel de indruk dat je een beetje frans kent, terwijl dat niet zo is.