Tuppewarebakjes vullen bij de wok en meenemen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:09

suuzepuus schreef:
Hier bij de wok/sushi restaurant (in Emmen de Orchidee inn) hebben ze wel een mooie regel (heeft niks met dit topic te maken maar goed) als je sushi laat liggen betaal je €1,50 per stuk!!!
Dit voorkomt echt een hoop weggooi gezeur, veel mensen zijn zooooooooo aso, gooien hun borden vol, eten 2 happen , laten de rest staan en halen weer nieuw.

Dat vind ik persoonlijk ook een domme regel. Als je naar een wok restaurant gaat wil je ook wel eens wat anders proberen toch? Dan kan het zomaar gebeuren dat iets je echt niet smaakt en dat je dus nog wat anders wil halen...

Anoniem

Re: Tuppewarebakjes vullen bij de wok en meenemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:15

Als je iets wil proberen dan neem je meestal 1 of 2 stukjes.. niet een bord vol. :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:15

Je kunt toch een klein beetje proberen, ze gaan heus niet zeuren als je 3 rijstkorrels laat liggen. Het is gewoon om 'misbruik' te voorkomen. Ik vind het een hele goede regel en hopelijk leren mensen daardoor een beetje fatsoenlijk om te gaan met voedsel!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:16

roxiie schreef:
suuzepuus schreef:
Hier bij de wok/sushi restaurant (in Emmen de Orchidee inn) hebben ze wel een mooie regel (heeft niks met dit topic te maken maar goed) als je sushi laat liggen betaal je €1,50 per stuk!!!
Dit voorkomt echt een hoop weggooi gezeur, veel mensen zijn zooooooooo aso, gooien hun borden vol, eten 2 happen , laten de rest staan en halen weer nieuw.

Dat vind ik persoonlijk ook een domme regel. Als je naar een wok restaurant gaat wil je ook wel eens wat anders proberen toch? Dan kan het zomaar gebeuren dat iets je echt niet smaakt en dat je dus nog wat anders wil halen...

Als je iets probeertje laat je een heel klein beetje maken, en als je t lekker vindt kun je meer laten maken. Maar als je je hele bord volschept en vervolgens na 3 hapjes de rest laat liggen vind ik het lgisch dat je betaald.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:18

Toenvallig zondagavond gewokt :+ ,

maar dit is wel heel bizar, HAHA! En zwaar associaal ook :=

050206051012

Wij gaan graag naar Vandaag (onbeperkt live cooking) en daar staat ook op de bon: 'geniet onbeperkt, maar voorkom verspilling'. Als je ziet wat sommigen aan de kant schuiven inderdaad :=

fargo

Marilla schreef:
Dat mensen op dat idee komen joh!

Vraag me sowieso af wat ze er thuis mee moeten, dat wordt toch koud?

Daar heb je dan weer een oven of magnetron voor, om eten op te kunnen warmen :D

Maar dit is wel een heel ruime invulling van zoveel eten als je wilt ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:20

Heb het wel vaker gehoord, dan krijg je toch gewoon last van plaatsvervangende schaamte? Vind het redelijk bizar gedrag

en mensen die hun borden volgooien en niet opeten is ook zo asociaal, heb je in die all-in vakanties ook altijd, mensen zijn eigenlijk net varkens

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:09

Over tupperware gesproken: Net als de mensen die oud tupperware op rommelmarkten kopen en dan op basis van de garantie het op tupperwareparties inruilen voor nieuwe schaaltjes. DAT geeft mij ook een heftig geval van plaatsvervangende schaamte :j :j

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:10

Jeetje.
    Ik vind het enorm, enorm bizar, misschien ben ik dan een verader maar ik had ze veraden. Kom op zeg!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:16

fargo schreef:
    Over tupperware gesproken: Net als de mensen die oud tupperware op rommelmarkten kopen en dan op basis van de garantie het op tupperwareparties inruilen voor nieuwe schaaltjes. DAT geeft mij ook een heftig geval van plaatsvervangende schaamte :j :j

WTF! Nog nooit gehoord :o

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:22

Vjestagirl schreef:
    @Tieme: dan had je misschien wat minder broodjes moeten pakken...

Dit hebben we alleen gedaan op de 1e dag euro disney hoor. ;) de andere dagen hebben we netjes 's wat minder gepakt en s'middags gewoon wat gekocht.

maar goed, wat is het verschil met wat jij doet?? jij zegt zelf dat je voor je broertje speciaal taart/toetje meenam van dat ferry-gebeuren. dat is dan net zo aso. (eigenlijk nog iets aso'er.) wij hadden de broodjes al op ons bord liggen. puur teveel gepakt en het werd anders toch weg gegooid. dus waarom zouden we het op dat moment dan niet meenemen?? het is niet zo dat we express veel op ons bord hebben gegooid zodat we s'middags nog wat hadden. of dat we nog een extra rondje langs de broodjes zijn gegaan om onze tassen te vullen.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:27

tja sommige mensen zijn heel creatief zullen we maar zeggen :+
    als je 20 euro betaald om daar te eten en dan de rest van de week je koelkast vol hebben liggen met eten is niet gek natuurlijk
    zelfs bij de lidl red je volgens mij niet om voor 20 euro een hele week met gezin eten te kopen
    maar neemt niet weg dat het wel heeeeeeeeeeel aso is ik zou het niet kunnen hoor
    en de regel van hele dag niet eten en dan vol stampen werkt juist niet want hoe minder je eet op een dag hoe sneller je vol zit
    als je ineens wel je maag vol gooit

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:30

Ik zou het niet eens dúrven om zoiets te doen :n

Nee echt onbeschoft.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:32

Citaat:
    als je 20 euro betaald om daar te eten en dan de rest van de week je koelkast vol hebben liggen met eten is niet gek natuurlijk

Je betaald natuurlijk om DAAR te eten, huur van je stoel, vaak nog incl drinken ook. Dat is al helemaal niet duur. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je spullen mee naar huis neemt. als meer mensen dat gaan doen betaken we straks allemaal €40!!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:34

ik zeg toch ook niet dat je dat moet doen?
    zeg alleen dat als je 20 euro betaald om daar te eten en je dan zo aso bent om
    alles mee te nemen je dan wel je koelkast vol heb liggen voor een week voor 20 euro
    je moet alleen wel zo aso zijn om het te doen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:35

Betalen per overblijfsel op je bord vind ik niks, dan is het geen all you can eat.
    Zal wel zorgen voor mijn eigen waarde oordeel wat dat betreft. Gelukkig is dit hier niet...
    Verder je zal altijd zo een mensen hebben, ze zullen wel hun redenen hebben om het te doen zal ik dan denken.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:35

Zo krijgt de term lopend buffet wel een andere kijk .... :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:39

DDDMakkink schreef:
    ik zeg toch ook niet dat je dat moet doen?
    zeg alleen dat als je 20 euro betaald om daar te eten en je dan zo aso bent om
    alles mee te nemen je dan wel je koelkast vol heb liggen voor een week voor 20 euro
    je moet alleen wel zo aso zijn om het te doen

ja, €20,- PP. Dus als je met zijn 4ren bent €80,-

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:39

Dav schreef:
    Zo krijgt de term lopend buffet wel een andere kijk .... :+

Het loopt zó de deur uit :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:41

Tieme schreef:
    Vjestagirl schreef:
    @Tieme: dan had je misschien wat minder broodjes moeten pakken...

Dit hebben we alleen gedaan op de 1e dag euro disney hoor. ;) de andere dagen hebben we netjes 's wat minder gepakt en s'middags gewoon wat gekocht.

maar goed, wat is het verschil met wat jij doet?? jij zegt zelf dat je voor je broertje speciaal taart/toetje meenam van dat ferry-gebeuren. dat is dan net zo aso. (eigenlijk nog iets aso'er.) wij hadden de broodjes al op ons bord liggen. puur teveel gepakt en het werd anders toch weg gegooid. dus waarom zouden we het op dat moment dan niet meenemen?? het is niet zo dat we express veel op ons bord hebben gegooid zodat we s'middags nog wat hadden. of dat we nog een extra rondje langs de broodjes zijn gegaan om onze tassen te vullen.

Oh, ik dacht dat je iedere dag opzettelijk broodjes te veel had gepakt om ze mee te kunnen nemen. Sorry, my bad!

En ja, wat ik doe is ook aso... Een ontzettend aso vakantie-traditie. Er loopt daar zo veel personeel dat het ook een beetje sport is geworden :P. Maar aso niet te min.
    Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 12-04-11 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:48

Dat is wel heel erg asociaal. Wij hebben wel vaak zakjes bij ons en als we dan wat overhouden op het bord wat we niet meer hoeven van een stukje vlees ofzo dan nemen we dat in een zakje mee voor de hond. Als we dat niet doen dan wordt het toch gewoon weggegooid en onze hond smaakt het prima :D Maar echt complete porties extra meenemen voor thuis, dan heb je wel lef zeg :=

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:50

Alwiene, als je bij de wok wat over houdt heb je dus teveel opgeschept.....
    Of de hond het nou lekker vind of niet!!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:51

vjestagirl:oh nou 4 personen is dan 4 weken haha
    nee hoor grapje het is gewoon aso

alwiene:zelfs dat zou ik niet doen hoor
    wat over blijft is dan pech hebben neem niks mee naar huis

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:53

suuzepuus schreef:
    Alwiene, als je bij de wok wat over houdt heb je dus teveel opgeschept.....
    Of de hond het nou lekker vind of niet!!

Gossie, jij hebt nooit dat je bij je laatste portie teppan yaki er toch achter komt dat de 3 stukjes van één portie(ze geven zélf vaak grote porties!!) vlees toch nét te veel zijn voor je maag en dat je dan een stukje over houdt wat zonde is om weg te gooien?

Edit: Doen het trouwens tegenwoordig al niet meer omdat hondje maagproblemen heeft, en dus niks anders meer krijgt dan zijn eigen eten ;) Maar feit blijft dat als ik weet dat ik oprecht van plan was iets op te eten, maar het niet meer op kan, en het anders weggegooid wordt ik het geen probleem vind om het mee te nemen nee :)
    Laatst bijgewerkt door Alwiene op 12-04-11 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt