Werk je om te leven of leef je om te werken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: Werk je om te leven of leef je om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:04

Ik werk zeer zeker om te leven. Als ze morgen tegen me zeggen dat ik voor hetzelfde geld thuis kon blijven dan was er geen haar op mijn hoofd die zou twijfelen. Ik vind mijn werk echt niet vervelend, maar ik zou me thuis absoluut niet vervelen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:42

Geen van beide, ik leef om leuke dingen te doen en ik heb het zo voor elkaar dat ik niet heel veel hoef te werken.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:56

Ik werk om te leven. Ben absoluut niet ambitieus en kan ook prima werk doen wat ik niet zo denderend vind. Wil eigenlijk niet meer werken dan 3,5 dag en dat ik het daardoor niet brees heb vind ik totaal niet erg. Heb liever minder geld en meer vrije tijd dan andersom.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:36

thirteenn schreef:
@oleson en @Art_Ificious wat voor werk doen jullie als ik vragen mag!

Ik ben heftruckchauffeur in een fabriek, waar in 5 ploegen word gewerkt :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:45

Ik ga heel neutraal naar mijn werk, het moet gewoon gebeuren dus dan maken we het maar gezellig! Als ik vrij ben kan ik dan de echt leuke dingen doen waarvoor ik heb gewerkt. :D

Ik werk dus om te leven, maar ik vind het prima en moet er ook niet aan denken om geen werk te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:50

Ik leef om te werken. Ik vind mijn werk echt ontzettend leuk en vind het een van de leukste bestedingen van mijn tijd die ik kan bedenken. Als geld moeten verdienen geen factor was zou ik het wel anders indelen, minder vaste diensten en meer tijd voor eigen werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:52

Emmaa_ schreef:
Ik leef om te werken. Ik vind mijn werk echt ontzettend leuk en vind het een van de leukste bestedingen van mijn tijd die ik kan bedenken. Als geld moeten verdienen geen factor was zou ik het wel anders indelen, minder vaste diensten en meer tijd voor eigen werk.

Wat voor top job heb je? :D

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:53

Ik werk om te leven en leef om te werken, beide dus. Mijn leven is mijn werk en andersom :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:54

brokjes schreef:
Emmaa_ schreef:

Wat voor top job heb je? :D

Ik ben journalist!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 00:19

Wat ontzettend grappig om dit topic terug te zien. Mijn oude comment is nog steeds waar. :D

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 00:36

Ik werk zeker om te leven, maarrr van een eenvoudig leven word ik ook niet happy. Ik heb een erg leuke baan die nu gericht is op het bedrijfsleven. Als ik de loterij zou winnen, zou ik dezelfde soort baan willen alleen dan meer iets daarin voor de maatschappij willen betekenen. En liever 3 dagen dan 4 werken. Off, elke dag van 10 tot 14.30 uur werken lijkt me wel wat :D

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 00:50

Ik denk ik toch wel leef voor mijn werk :+ hoewel mijn werk ook direct mijn thuis is..

Ik heb denk ik het geluk van mijn hobby mijn werk te kunnen maken en heb een eigen zaak. Ik maak flink wat uren in de week daar wij een manege bedrijf hebben.. maar I love it <3

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 00:50

Ik werk om te leven. Maar zonder werk zou ik ook niet kunnen. Het heeft naast het daadwerkelijke werken nog andere aspecten die bijdragen aan dat ik me goed voel in mijn vel. Zoals een sociaal netwerk, een bijdrage leveren aan de maatschappij en structuur in je leven. En ik wil graag wat bijleren en mijzelf blijven uitdagen. Door kennis en vaardigheden op te doen voel ik me ook zekerder over mijzelf. Dus het houdt de dingen in balans.

Ik zou overigens ook niet rond kunnen komen als ik niet fulltime zou werken.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 01:07

Interessant topic en 10 jaar later nog steeds relevant.

Ik werk om te leven denk ik. Ik vind werken best wel leuk, maar het kost zoveel vrije tijd :Y) .
Vind het heerlijk om vrij te zijn, lekker rustig aan doen, paardrijden in daglicht, boodschappen doen buiten de drukte. Merk dat ik op werkdagen vaak weinig energie over heb na het werk om nog iets te doen. In de ideale wereld zou ik 5/6 uur per dag werken denk ik, lekker op tijd klaar en dan nog wat voor mezelf doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 01:19

Ik heb fantastisch werk en ook al zou ik geen cent verdienen zou ik het nog blijven doen. Helaas heb je voor je leven gewoon geld nodig, dus tja :+

Toch vind ik niet dat ik leef om te werken, combineer het allemaal gewoon. Werk ook al sinds een eeuwigheid parttime. Dat fulltime carriere najagen heeft er nooit echt ingezeten eigenlijk. Maar lekker werken, er met een team echt voor gaan, veel lol hebben en grenzen verleggen, op wat voor manier dan ook, ja dat vind ik wel heel leuk.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 06:17

Ik ben niet vies van een beetje hard werken en carrière maken.
En ik rol eigenlijk altijd wel in iets wat ontzettend interessant en tof is.

Ik werk nu min of meer parttime, als ik aan het werk ben is het ook echt mijn leven. Manege bedrijf dus kan ook niet anders.
Maar met genoeg 'perks' aangezien het paarden zijn, in het buitenland is en goed verdient.
Mijn vrije maanden doe ik wat ik leuk vind, en ook dan pak ik wel projecten aan op parttime basis. Gewoon kantoorwerk meestal, goede afwisseling.

Zoek iets waar je met passie en plezier geld aan kan verdienen. En dan is het beiden.

Overigens is geld eigenlijk maar stom spul, oneerlijk verdeeld en een machtsmiddel. Helaas kan je het systeem lastig veranderen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 08:15

Kelly-ann, met dat laatste ben ik het helemaal eens. Geld op zich interesseert me ook niks. Mensen die opscheppen over hun dikke spaarrekening, daar wordt ik ook echt niet jaloers op. Enige reden dat ik geld belangrijk vind is omdat het leven nu eenmaal vrij duur is.

En oneerlijk verdeeld is het zeker. Mag zelf niet klagen, we wonen goed en hebben beiden een baan. Maar heb van huia uit andere tijden gekend en weet dat er nog heel veel mensen zijn die in armoede leven. En dat is ontzettend oneerlijk

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:30

Toen ik nog bij een werkgever zat was het dat ik werk om te leven. Nu ik alleen mijn eigen bedrijf heb, is het beide niet meer.
Ik vind wat ik doe zo leuk, dat het niet als werken voelt, maar als goed betaalde vrije tijd :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:34

Lastig te zeggen eigenlijk, in principe werken we om te leven maar als boer zijnde is er altijd wel werk. Privé en werk kunnen heel snel elkaar overnemen.

Toch hebben we hier bewust voor gekozen.
Het gejaag en gestress van het gewone bedrijfsleven daar waren we wel klaar mee.
Niet dat we het nu nooit druk hebben :+ maar dat is toch anders.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:37

palousa_boy schreef:
Lastig te zeggen eigenlijk, in principe werken we om te leven maar als boer zijnde is er altijd wel werk. Privé en werk kunnen heel snel elkaar overnemen.

Toch hebben we hier bewust voor gekozen.
Het gejaag en gestress van het gewone bedrijfsleven daar waren we wel klaar mee.
Niet dat we het nu nooit druk hebben :+ maar dat is toch anders.

Boerderijleven is ook een fulltime job (meer soms)

Ik zou graag van mijn werk mijn leven maken in de zin van een pensionstal/paardenopvang :j

Keihard werken, maar wel voldoening eruit halen. Maargoed, dan moet ik eerst de loterij winnen voor startkapitaal :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:45

Ik werk om te kunnen stoppen met werken. Wij zijn volop aan het sparen om over een jaar of 4 á 5 financieel onafhankelijk te zijn.
Ik vind mijn werk niet vervelend, ik zou ook later nog gewoon voor de lol wat blijven werken, maar leven vind ik belangrijker en leven zonder verplichtingen, alsof het elke dag vakantie is, lijkt me héérlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:48

Ik werk om te leven, maar het voelt nu meer als leven voor het werk.. Met name door corona het gevoel dat ik alleen nog maar werk :+
Ik heb het plan om binnen een aantal jaren voor mezelf te beginnen, in mijn branche is daar heel prima geld mee te verdienen. Ik wil dat zodat ik meer flexibel ben, meer verdien en daardoor ook eens een maand vrij zou kunnen nemen om lekker te gaan reizen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:02

Ik werk parttime om te leven, tussendoor mooi naar de paarden toe.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:49

Relaxed schreef:
Ik werk om te leven, maar het voelt nu meer als leven voor het werk.. Met name door corona het gevoel dat ik alleen nog maar werk :+
Ik heb het plan om binnen een aantal jaren voor mezelf te beginnen, in mijn branche is daar heel prima geld mee te verdienen. Ik wil dat zodat ik meer flexibel ben, meer verdien en daardoor ook eens een maand vrij zou kunnen nemen om lekker te gaan reizen.

Welke branche zit je in?

Misschien wel handig als iedereen benoemd wat voor werk die doet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:04

thirteenn schreef:
Relaxed schreef:

Welke branche zit je in?

Misschien wel handig als iedereen benoemd wat voor werk die doet :+

Branche is eigenlijk het verkeerde woord, ik doe financiële administratie/controlling en ik merk dat er juist veel vraag is naar HBO-ers.