Straks praktijkexamen auto!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:39

Destino schreef:
Wat mijn instructeur zei is dat ze sowieso zoveel % per bepaald aantal examens moeten laten zakken.
Blablabla hearsay. Waarom denk je dat zo'n instructeur zoiets zou zeggen? :+ JUIST! Die proberen ook maar wat te roepen om te verklaren waarom zoveel % van hun kandidaten bij de rijschool zakken.

Zo grappig dat mensen allemaal denken dat examinators ze expres laten zakken. Net alsof die mensen daar een betere dag door hebben :'). Mijn god zeg. Denk eens na :).

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 15:40

Kiwipitje schreef:
Destino schreef:
Wat mijn instructeur zei is dat ze sowieso zoveel % per bepaald aantal examens moeten laten zakken.
Blablabla hearsay. Waarom denk je dat zo'n instructeur zoiets zou zeggen? :+ JUIST! Die proberen ook maar wat te roepen om te verklaren waarom zoveel % van hun kandidaten bij de rijschool zakken.

Zo grappig dat mensen allemaal denken dat examinators ze expres laten zakken. Net alsof die mensen daar een betere dag door hebben :'). Mijn god zeg. Denk eens na :).

Helaas, het is wel waar. ;)
Maar goed, ik ga niet in discussie, want je blijft toch wel mensen houden die alles beter denken te weten.

Kiwipitje

Re: Straks praktijkexamen auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:42

Het is waar? Wat is waar? Dat examinators mensen expres laten zakken die gewoon goed rijden? Nee hoor :'). Dat dénk jij misschien, maar dat is echt niet zo. Je krijgt je rijbewijs als je hebt laten zien goed te rijden en goed te reageren op situaties. Daarbij maakt de examinator echt niet uit :n.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 15:42

Het is waar dat er maar een aantal percentage per dag mag slagen!

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:43

Waarop is dat gebaseerd dan TS?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:45

Vealosz schreef:
Natuuuuuuuuuurlijk :Z. Waar staat dat ergens?

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 15:48

Kiwipitje, als je niet heel erg vind ga ik die discussie niet met jou aan... ;-)
Ik ben met jou eigenlijk wel uitgesproken.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:50

Ik ben ook benieuwd waarom dat is!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:51

Het is natuurlijk ook wel erg makkelijk om zomaar iets te roepen en vervolgens de discussie niet aan willen gaan. Bewijst voor mij alleen maar meer dat het zomaar iets is wat je roept zonder dat er maar iets van klopt.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:53

Ik geloof ook niet dat een bepaald aantal kandidaten moet zakken..
Vind dat wel raar.. Als ze nou de sterren van de hemel rijden..
"Helaas, maar je bent gezakt, omdat ik geen mensen meer maar laten slagen" :')

Van mijn rijschool slaagd vrijwel iedereen meteen de eerste keer :j
Mijn zus ook.. Ik ook. En vrienden van mij ook..

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:54

Ik ben vorige week geslaagd voor mn theorie (1e keer) en ga zo naar de rijschool om mn praktijklessen in te plannen, ik ga t namelijk in 15 dgn halen... heb er in ieder geval veel zin in!

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 15:55

Gefeliciteerd en heel veel succes !

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:01

Vealosz schreef:

Dat is dus echt de grootste fabel die er is... :j

Rijd je goed, rijd je goed.
Rijd je niet goed, dan rijd je niet goed genoeg punt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:42

Vealosz schreef:

Wat een bullshit!!!
Ben zelf werkzaam in deze branche en wat je hier loopt te verkondigen is echt de grootste onzin die ik in maanden gehoord heb!!
Denk ook dat je de examinator niet helemaal goed begrepen hebt want van het kiezen van een verkeerde rijstrook zak je echt niet, als je instructeur meegereden is en die weet ook niet wat je verkeerd hebt gedaan dan ligt dat misschien wel meer aan de instructeur dan aan de examinator.
Als je geslaagd was geweest was het CBR het mooiste bedrijf ooit en nu zak je (iets wat je alleen zelf kan doen) en dan ligt het allemaal aan de rest van de wereld.

Begrijp me niet verkeerd vind het heel banketstaaf dat je gezakt bent maar je bent 18, volwassen dus, gedraag je er ook naar!

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:46

Polly schreef:
Vealosz schreef:

Wat een bullshit!!!
Ben zelf werkzaam in deze branche en wat je hier loopt te verkondigen is echt de grootste onzin die ik in maanden gehoord heb!!
Denk ook dat je de examinator niet helemaal goed begrepen hebt want van het kiezen van een verkeerde rijstrook zak je echt niet, als je instructeur meegereden is en die weet ook niet wat je verkeerd hebt gedaan dan ligt dat misschien wel meer aan de instructeur dan aan de examinator.
Als je geslaagd was geweest was het CBR het mooiste bedrijf ooit en nu zak je (iets wat je alleen zelf kan doen) en dan ligt het allemaal aan de rest van de wereld.

Begrijp me niet verkeerd vind het heel banketstaaf dat je gezakt bent maar je bent 18, volwassen dus, gedraag je er ook naar!

_/-\o_ Ik kan het niet meer dan met je eens zijn :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:50

Nou mensen een beetje begrip voor de TS mag ook wel hoor... Het is niet nodig hier een hele discussie te gaan houden lijkt mij. TS zegt toch zelf ook dat ze een ervaring rijker is en het volgende keer gewoon weer probeert? Waarom dan zo doordrammen?
Tsja ik ben voor mijn motor toendertijd ook een paar keer gezakt en dan ben je gewoon ff klaar met het hele CBR, dat is nou eenmaal een menselijke reactie vanuit de teleurstelling van het zakken. Morgen staat ze op met frisse moed om nog even door te lessen en het dan gewoon wel te halen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:53

Omdat TS hier de grootste onzin loopt te verkondigen in een branche waar al zoveel van dit soort verhalen over gaan die wij dan weer mogen ontkrachten.
Dan ga ik er liever bij de bron tegenin..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:54

@ Polly, misschien moet je dan bij de rijscholen beginnen? Aangezien die dit aan hun leerlingen doorgeven?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:55

Leerlingen die 18 jaar oud zijn en zelf ook hersenen hebben. Je kunt zelf toch 1 en 1 bij elkaar optellen? Rijscholen willen een makkelijke verklaring voor het percentage leerlingen dat zakt. Wat is er makkelijker dan (wederom) iemand anders de schuld geven?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:58

Ik vind dat die branche dat zelf ook wel aardig in de hand werkt moet ik zeggen. CBR heeft nu eenmaal een zeer ondoorzichtige werkwijze wanneer het gaat om examineren en dat werkt speculeren en frustraties in de hand. Als het CBR nu eens openheid van zaken zou geven, harde eisen waarop beoordeeld wordt en de achtergrond van de uitslag meer inzichtelijk maken geeft denk ik veel meer begrip. Dat ipv een man die naast je zit en je 'vanuit het niets' even verteld dat je gezakt bent.

Maargoed, ik denk dat dat een discussie is die hier niet thuis hoort.

TS: succes met lessen en met je volgende examen, je kan het!!!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:01

Sorry hoor, maar de rijschool waar ik leste had het hoogste slagingspercentage in de regio en had dit 'smoesje' niet echt nodig.
Ik vind het nogal raar om nu te gaan verkondigen dat iemand 'geen hersens'. Ik vond het niet eens zo gek klinken.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:02

Niemand hier verkondigt 'dat iemand geen hersens'.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:04

Ach kom, doe eens niet zo flauw allemaal. Laten we het hier even leuk houden en niet op ieder typfoutje gaan letten.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:05

Polly schreef:
Vealosz schreef:

Wat een bullshit!!!

Amen.

Die examinators zijn ook mensen hoor. Die laten mensen echt niet voor hun plezier zakken. Die proberen er ook het beste van te maken. Als je niet goed rijdt dan zak je, als je wel goed rijdt dan slaag je. Zo simpel is dat.

Maar ik moet zeggen, ik moet over een maand op en begin toch al wel zenuwachtig te worden XD

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:05

H_Nalanta schreef:
Ach kom, doe eens niet zo flauw allemaal. Laten we het hier even leuk houden en niet op ieder typfoutje gaan letten.
Het gaat niet alleen om de typfout. Niemand hier beweert dat, met of zonder typfout.