Oudste kind het lelijkst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oudste kind het lelijkst?

Klopt
125 (19%)
Niet waar (graag nader verklaren in het topic)
516 (80%)

Totaal aantal stemmen: 641

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:32

JuliaMaria:
Die man op de foto is ook wel heel onvoordelig genomen.
Hij komt me wel bekend voor van de TV volgens mij, maar ik weet niet waarvan?
Maar als hij jongste kind is, moet hij dus oudere broers/zussen hebben die nog 'lelijker' zijn.
Dan zou ik die wel eens willen zien!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:34

tones schreef:
Is dit onder t motto;

Kinderen zijn net pannenkoeken, de 1e mislukt altijd. :')

Wat een onzin toch.

Ieder mens heeft iets moois.

:')

En ik dan? Ik ben de middelste van vijf kinderen maar ook de oudste dochter en de jongste van een tweeling.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:39

Wat een onzin! Sowieso, het is een kwestie van smaak en daarover valt niet te twisten.
Ik kan zo ook in mijn omgeving geen voorbeelden bedenken hoor.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:40

Ik hoop het niet want dan ben ik de lelijkste :') :Y)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:40

mika11 schreef:
JuliaMaria:
Die man op de foto is ook wel heel onvoordelig genomen.
Hij komt me wel bekend voor van de TV volgens mij, maar ik weet niet waarvan?
Maar als hij jongste kind is, moet hij dus oudere broers/zussen hebben die nog 'lelijker' zijn.
Dan zou ik die wel eens willen zien!

Google maar eens op André Pronk, dan kun je zien dat ik misschien nog wel de meest voordelige foto heb uitgekozen. :7

Ik weet niet of hij het jongste kind is, daar reageerde ik verder ook niet op, iemand vroeg ''Wie bepaalt wat mooi en lelijk is?''.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:41

Mijn zus (oudste) en ik (jongste) zijn denk ik ongeveer gelijk op de algemene schoonheidsmeter. Soms vind ik haar mooier, dan vind ik mezelf weer mooier. Ligt er heel veel aan wat we aan ons uiterlijk gedaan hebben. Globaal ongeveer gelijk dus.

Mijn moeder (jongste) vond ik knapper dan haar oudere zus.

Bij mijn kinderen weet ik het nog niet, ik vond de oudste als pasgeboren baby mooier maar de jongste was prematuur, en ze lijken nu echt veel op elkaar als ik de babyfoto's naast elkaar leg, bijna kopieën alleen heeft de jongste wat schuinstaande amandelvormige oogjes. En verder maar even zien hoe ze uitgroeien want lelijk in de luier is mooi in de sluier! De oudste is nu vier en iig op aan het groeien tot een knappe griet vind ik persoonlijk en de jongste is nu ze uit de kreukels is ook een mooie baby.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:41

Hahahahaha net als pannekoeken idd. _O-

Ik heb geen idee of ik de lelijkste ben. Ik vind mijn broertje en zusje wel knapperds allebei. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:45

Sleeper schreef:
Mijn zus is de oudste en absoluut knapper dan de jongste (dus hier gaat het niet op) Alleen de jongste is de liefste :) Maar ik moet er wel bij zeggen het is relatief, want de jongste is geen lelijk eendje :)

Is jouw zus ook knapper dan jou (je bent de middelste neem ik aan)?
Ik zeg echt niet dat de jongste de mooiste is, alleen wel dat de oudste de lelijkste is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:45

Sentido schreef:
Menino schreef:

Maar denk je niet dat iemands innerlijk ook behoorlijk verandert als die verplicht wordt om in een vuilniszak rond te lopen omdat diegene geen kleren kan betalen? Of als diegene een junkie wordt ofzo? Of zwaar getraumatiseerd en geen contact meer wil met mensen die daasrdoor met z'n schouders tot hun oren en een kromme rug lopen?
Denk je dat die persoon dan nog alle kamers doet stralen? Denk je dat dat het type schoonheid is wat wel genetisch bepaald is ?

Nee, voor mij is iedereen puur genetisch gezien, even mooi of lelijk geboren. Maar zijn het de keuzes, ervaringen, en uitstraling die iemand mooi of niet mooi maken.... :)

Wat jij zegt is precies wat ik bedoel, alleen dan anders verwoord.
Als ik zeg dat iemand van binnen uit een bepaalde schoonheid heeft dan bedoel ik daarmee toch juist het innerlijk. Of ik dat dan als schoonheid registreer heeft met zoveel factoren te maken. Als het innerlijk inderdaad verandert door iets dan kan mijn mening ook veranderen, maar dat komt dan omdat het innerlijk verandert is niet omdat diegene in een vuilniszak loopt.
Wat jij zegt heeft allemaal met innerlijk te maken en dat is juist wat ik probeerde te zeggen, schoonheid komt van binnen uit. :)

Oooh, volgens mij snappen we elkaar dan redelijk.

Maar ik denk dat als iemand iemand in een ' vuilniszak ' loopt dat wel aangeeft dat iemand zichzelf behoorlijk verwaarloosd (tenzij het voor een fotoshoot is, maar dat is dus niet wat ik bedoel hu .... :') ) . En als iemand zichzelf écht verwaarloosd, dan straalt dat niet echt een bepaalde eigenwaarde of positiviteit uit die ik over 't algemeen kan waarderen in mensen hun uitstraling of uiterlijk. Terwijl dat wel kan veranderen op het moment dat iemand besluit voor zichzelf te zorgen bijvoorbeeld :j .

Suzanne_JJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:48

hmms dit is wel een leuke stelling, want dan zou ik de knapste zijn :D
Maar nee, ik geloof niet dat jou stelling klopt ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:48

Shanna schreef:
Sleeper schreef:
Mijn zus is de oudste en absoluut knapper dan de jongste (dus hier gaat het niet op) Alleen de jongste is de liefste :) Maar ik moet er wel bij zeggen het is relatief, want de jongste is geen lelijk eendje :)

Is jouw zus ook knapper dan jou (je bent de middelste neem ik aan)?
Ik zeg echt niet dat de jongste de mooiste is, alleen wel dat de oudste de lelijkste is ;)

Als ik zo even verder nadenk bij mensen met broertjes en zusjes kan ik er al een heleboel opnoemen bij wie ik de oudste toch echt overduidelijk mooier vind. :j Er zijn ook mensen bij wie ik de jongste mooier vind, of de middelste.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:49

loesje688 schreef:
Wat een rare stelling :')

Wie bepaalt wat mooi en wat lelijk is?

_/-\o_ Inderdaad.

Iedereen is mooi op zijn manier ;)
En de meeste mensen komen niet ver met alleen hun uiterlijk.
Behalve als je het in de verkeerde kringen gebruikt.

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:51

Kaula schreef:
Maar lelijk zijn is geen feit, maar een mening. Dus je kunt nooit zeggen dat de oudste het lelijkst is.
Misschien vind iemand anders jouw broer wel veel knapper dan jou.

Helemaal mee eens. 'lelijk' is maar een relatief begrip, wat jij lelijk vind iemand anders weer mooi, dus wat specifieker
wat jij mooi vind aan die ene persoon, vind iemand anders misschien wel helemaal niet zo mooi.

Wat misschien wel waar is, is dat de jongste van een gezin, beter ontwikkeld is in vergelijjking tot de oudste op een
bepaalde leeftijd, gewoon omdat hij oudere broers en zussen heeft die hem dingen leren of omdat hij dingen opvangt
wat de oudste nooit het mee gekregen op die leeftijd.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:52

THHIRZA schreef:
Kaula schreef:
Maar lelijk zijn is geen feit, maar een mening. Dus je kunt nooit zeggen dat de oudste het lelijkst is.
Misschien vind iemand anders jouw broer wel veel knapper dan jou.

Helemaal mee eens. 'lelijk' is maar een relatief begrip, wat jij lelijk vind iemand anders weer mooi, dus wat specifieker
wat jij mooi vind aan die ene persoon, vind iemand anders misschien wel helemaal niet zo mooi.

Wat misschien wel waar is, is dat de jongste van een gezin, beter ontwikkeld is in vergelijjking tot de oudste op een
bepaalde leeftijd, gewoon omdat hij oudere broers en zussen heeft die hem dingen leren of omdat hij dingen opvangt
wat de oudste nooit het mee gekregen op die leeftijd.

Ben ik het niet mee eens, dat laatste. Ligt imo geheel aan de persoon.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:54

Ik ken diverse gezinnen waar de oudste echt de knapste is.
Ook wel dat e oudste "lelijk" is hoor, maar jet is dus geen gegeven dat de oudste de lelijkste is.

En daarnaast drogen veel lelijke kinderen helemaal niet slecht op.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:56

Ik vind het ook ietwat raar overkomen dit topic.

Het is maar net wat je knap vind denk ik in de meeste gevallen. Tuurlijk heb je uitgesproken uiterlijken die meestal lelijk of mooi gevonden worden, maar bij de meeste 'gewone' mensen kan ik niet zeggen wie ik knapper vind. Dat is afhankelijk van erg veel factoren.

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:59

Fiffill schreef:

Ik zeg ook misschien, in mijn omgeving zie ik dit nl wel veel voorkomen.
Net zoals de oudste vaak later leerde praten als de kinderen die er nakomen
omdat ze in hun naaste omgeving voornamelijk alleen hun ouders hebben.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:01

BraveSpots schreef:
Ik vind het ook ietwat raar overkomen dit topic.

Het is maar net wat je knap vind denk ik in de meeste gevallen. Tuurlijk heb je uitgesproken uiterlijken die meestal lelijk of mooi gevonden worden, maar bij de meeste 'gewone' mensen kan ik niet zeggen wie ik knapper vind. Dat is afhankelijk van erg veel factoren.

Ik ben het helemaal met je eens. Daarbij je kan een beauty queen zijn, maar als je een rotkarakter hebt straal je dat ook uit. En dat maakt je hoe dan ook lelijk.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:02

THHIRZA schreef:
Fiffill schreef:

Merk het bij mijn broertje juist niet, daarom. Hij loopt in de meeste dingen wat achter (voor 'n jongen) terwijl ik juist wat voorliep. Denk dat het vooral veel met de persoon te maken heeft, zijn karakter is ook totaal anders dan dat van mij (in z'n geheel ook wat "langzamer").

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:03

Whihi ; karakter heeft er denk ik inderdaad heeel veel mee te maken ja :o

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:04

THHIRZA schreef:
Fiffill schreef:

Toen mijn jongste kind wat laat was met praten zeiden de mensen: tja de jongste he... die hoeft nog niet te praten omdat de andere alles wel voor haar doen.
Toen ze later juist heel goed leerde praten was het andersom: tja de jongste ziet alles van de oudste.

Collie2008

Re: Oudste kind het lelijkst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:06

In ons gezin vindt ik m'n zusje ook het knapste en m'n oudste broer het minst mooi, geld ook voor het gezin van m'n vriend. Ook daar vindt ik de oudste het minste mooi en de jongste de knapste (mijn vriendje :D )

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:07

Echt complete onzin (hier spreekt een oudste kind, uiteraard)... 8-)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:08

Ik en mijn zus schelen 2,5 jaar en we lijken exact op elkaar.
Dus dat gaat hier niet op :')

En als je het verschil tussen ons wel ziet, ben ik natuuuurlijk de knapste :)) :+
(Ben overigens wel de jongste).

luve_rozes

Re: Oudste kind het lelijkst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:13

Neh, ben de oudste, echt niet. Mijn oudste dochter doet echt niet onder voor de volgers. Maar wat is smaak?