Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mika11 schreef:JuliaMaria:
Die man op de foto is ook wel heel onvoordelig genomen.
Hij komt me wel bekend voor van de TV volgens mij, maar ik weet niet waarvan?
Maar als hij jongste kind is, moet hij dus oudere broers/zussen hebben die nog 'lelijker' zijn.
Dan zou ik die wel eens willen zien!

Sleeper schreef:Mijn zus is de oudste en absoluut knapper dan de jongste (dus hier gaat het niet op) Alleen de jongste is de liefsteMaar ik moet er wel bij zeggen het is relatief, want de jongste is geen lelijk eendje
Sentido schreef:Menino schreef:
Maar denk je niet dat iemands innerlijk ook behoorlijk verandert als die verplicht wordt om in een vuilniszak rond te lopen omdat diegene geen kleren kan betalen? Of als diegene een junkie wordt ofzo? Of zwaar getraumatiseerd en geen contact meer wil met mensen die daasrdoor met z'n schouders tot hun oren en een kromme rug lopen?
Denk je dat die persoon dan nog alle kamers doet stralen? Denk je dat dat het type schoonheid is wat wel genetisch bepaald is ?
Nee, voor mij is iedereen puur genetisch gezien, even mooi of lelijk geboren. Maar zijn het de keuzes, ervaringen, en uitstraling die iemand mooi of niet mooi maken....
Wat jij zegt is precies wat ik bedoel, alleen dan anders verwoord.
Als ik zeg dat iemand van binnen uit een bepaalde schoonheid heeft dan bedoel ik daarmee toch juist het innerlijk. Of ik dat dan als schoonheid registreer heeft met zoveel factoren te maken. Als het innerlijk inderdaad verandert door iets dan kan mijn mening ook veranderen, maar dat komt dan omdat het innerlijk verandert is niet omdat diegene in een vuilniszak loopt.
Wat jij zegt heeft allemaal met innerlijk te maken en dat is juist wat ik probeerde te zeggen, schoonheid komt van binnen uit.
) . En als iemand zichzelf écht verwaarloosd, dan straalt dat niet echt een bepaalde eigenwaarde of positiviteit uit die ik over 't algemeen kan waarderen in mensen hun uitstraling of uiterlijk. Terwijl dat wel kan veranderen op het moment dat iemand besluit voor zichzelf te zorgen bijvoorbeeld
. Shanna schreef:Sleeper schreef:Mijn zus is de oudste en absoluut knapper dan de jongste (dus hier gaat het niet op) Alleen de jongste is de liefsteMaar ik moet er wel bij zeggen het is relatief, want de jongste is geen lelijk eendje
Is jouw zus ook knapper dan jou (je bent de middelste neem ik aan)?
Ik zeg echt niet dat de jongste de mooiste is, alleen wel dat de oudste de lelijkste is
Er zijn ook mensen bij wie ik de jongste mooier vind, of de middelste. Kaula schreef:Maar lelijk zijn is geen feit, maar een mening. Dus je kunt nooit zeggen dat de oudste het lelijkst is.
Misschien vind iemand anders jouw broer wel veel knapper dan jou.
THHIRZA schreef:Kaula schreef:Maar lelijk zijn is geen feit, maar een mening. Dus je kunt nooit zeggen dat de oudste het lelijkst is.
Misschien vind iemand anders jouw broer wel veel knapper dan jou.
Helemaal mee eens. 'lelijk' is maar een relatief begrip, wat jij lelijk vind iemand anders weer mooi, dus wat specifieker
wat jij mooi vind aan die ene persoon, vind iemand anders misschien wel helemaal niet zo mooi.
Wat misschien wel waar is, is dat de jongste van een gezin, beter ontwikkeld is in vergelijjking tot de oudste op een
bepaalde leeftijd, gewoon omdat hij oudere broers en zussen heeft die hem dingen leren of omdat hij dingen opvangt
wat de oudste nooit het mee gekregen op die leeftijd.
Fiffill schreef:Ben ik het niet mee eens, dat laatste. Ligt imo geheel aan de persoon.
BraveSpots schreef:Ik vind het ook ietwat raar overkomen dit topic.
Het is maar net wat je knap vind denk ik in de meeste gevallen. Tuurlijk heb je uitgesproken uiterlijken die meestal lelijk of mooi gevonden worden, maar bij de meeste 'gewone' mensen kan ik niet zeggen wie ik knapper vind. Dat is afhankelijk van erg veel factoren.
THHIRZA schreef:Fiffill schreef:Ben ik het niet mee eens, dat laatste. Ligt imo geheel aan de persoon.
Ik zeg ook misschien, in mijn omgeving zie ik dit nl wel veel voorkomen.
Net zoals de oudste vaak later leerde praten als de kinderen die er nakomen
omdat ze in hun naaste omgeving voornamelijk alleen hun ouders hebben.
THHIRZA schreef:Fiffill schreef:Ben ik het niet mee eens, dat laatste. Ligt imo geheel aan de persoon.
Ik zeg ook misschien, in mijn omgeving zie ik dit nl wel veel voorkomen.
Net zoals de oudste vaak later leerde praten als de kinderen die er nakomen
omdat ze in hun naaste omgeving voornamelijk alleen hun ouders hebben.
)