Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mirim schreef:Het valt niet mee om te zorgen dat een kind zonders vlees alle voedingsmiddelen binnen krijgt.
Een neefje van mij werd vegetarisch opgevoed en zodra hij bij anderen te eten was 'vrat' hij alle vlees op wat hij maar bemachtigen kon ( het ventje was toen en jaar of drie). Zijn ouders zijn hem later ook gewoon vlees gaan geven.
Ik snap wel dat hierover gediscussieerd wordt, wij hebben tenslotte de keus, maar het is naar mijn idee een 'luxe-probleem'.
Laten we met zijn allen maar bewust gaan eten en koken, bewust met het mileu en de natuur omgaan ...wie weet pikken de kinderen het op en gaan ermee door.
opisop_shop schreef:snap ik ook niet. (Net zo min als in het 'maar mis je nou niets topic' dat lesbiennes geen namaak willen gebruiken omdat ze de echte niet willenmaar goed dat is weer wat anders).
als ze vleesvervangers vierkant maakten of driehoekig dan at ik het ook en of het nou vegaschnitsel heet of SAKDFJHJKSDFH dat maakt mij toch niet uit?
Sneeuw88 schreef:opisop_shop schreef:snap ik ook niet. (Net zo min als in het 'maar mis je nou niets topic' dat lesbiennes geen namaak willen gebruiken omdat ze de echte niet willenmaar goed dat is weer wat anders).
als ze vleesvervangers vierkant maakten of driehoekig dan at ik het ook en of het nou vegaschnitsel heet of SAKDFJHJKSDFH dat maakt mij toch niet uit?
Helemaal mee eens.. Geniale vergelijking trouwens
opisop_shop schreef:snap ik ook niet. (Net zo min als in het 'maar mis je nou niets topic' dat lesbiennes geen namaak willen gebruiken omdat ze de echte niet willenmaar goed dat is weer wat anders).
opisop_shop schreef:dat principe-gedeelte is allesbepalend, dan is het een smaakkwestie ipv een levensstijl.
opisop_shop schreef:nee want de intentie van het wel/niet vleeseten is anders. Ik noem mensen die geen vlees eten uit smaakoverwegingen dan ook geen vegetarier maar gewoon mensen die geen vlees eten.
als je het niet eet omdat je het niet lust, is het logisch dat je kind zelf mag kiezen, je verbied iemand toch ook niet om spruitjes te eten?als het een levensstijl (of principekwestie) is dan wel.
Citaat:1.vegetariër
Uitspraak: vegeˈtarijər de -woord (mannelijk) vegetariërs Zelfst. Naamw. iemand die geen voedsel eet dat van gedode dieren afkomstig is
opisop_shop schreef:nee want de intentie van het wel/niet vleeseten is anders. Ik noem mensen die geen vlees eten uit smaakoverwegingen dan ook geen vegetarier maar gewoon mensen die geen vlees eten.
als je het niet eet omdat je het niet lust, is het logisch dat je kind zelf mag kiezen, je verbied iemand toch ook niet om spruitjes te eten?als het een levensstijl (of principekwestie) is dan wel.
annebe schreef:Mijn opa was in 1930 al vegetarier en onze hele familie in veggie.
Al mijn neefjes en nichtjes zijn opgegroeid zonder vlees.
Egoistisch.. nee vind ik niet.
Mijn 2 zonen eten wel vlees, maar dit komt omdat mijn ex een echte vleeseter is.
Maar onze dochter voeden we wel vegetarisch op.