Ben jij vegetariër?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ben jij vegetariër?

A. Ja
208 (42%)
B. Nee
261 (53%)
C. Nog niet
16 (3%)

Totaal aantal stemmen: 485

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:09

Twiggy2008 schreef:
Eleionomae schreef:

Grappig dat ik dan zulke andere verhalen hoor haha. Maar ik koop nu ook nog niets biologisch moet ik zeggen.

Ik hou een huishoudboekje bij en geef veel geld uit aan gezond eten. Dat zie ik als investering in onze gezondheid. En het werkt. Maar soms denk ik wel eens 'hmmm, beetje bezuinigen zou ook best goed zijn voor mijn portemonnee'. ;)

Haha ja daar kan ik me wat bij voorstellen haha. Ik denk ook niet dat wij straks direct het geld hebben om alles biologisch te kopen, maar ik vind het al een hele stap om dan van 7 dagen per week cheap ass kilo knallers vlees naar 3 of 4 dagen per week biologisch vlees te gaan en de rest op te vullen met extra groentes etc.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:11

enniee schreef:
@Polivy; daar zit ik dus ook mee, ik moet altijd maar zeggen waarom ik vegetarïër ben .. En mensen die ik vraag zeggen het is lekker en ze liggen toch al in de winkel anders wordt het weggegooid

Juist. En dat irriteert me weleens. Het moment met Boer Zoekt Vrouw van Frank en Berber ook. Daar kan ik me zo aan irriteren. Gewoon zo persoonlijk aangevallen worden op een bewuste keuze die je maakt.
Je hoort mensen ook vaak zeggen: "Ik vind het zielig voor de dieren" vind ik geen argument.Ik snap niet waarom dat geen argument zou mogen zijn. Ieder zijn ding toch? Wat is daar nou mis mee?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:12

ik houd ook echt enorm van dieren hoor, en natuurlijk ben ik tegen dierenmishandeling en wil ik dat alle dieren een fantastisch leven hebben gehad :j maar helaas heb ik het niet voor het kiezen, maar probeer ik dus wel bewust te eten,. Ook vind ik eigenlijk (en dat zal mijn sick mind wel zijn) dat elke vlees eter ook in staat moet zijn om zijn eigen vlees te "doden" om het maar zo te zeggen. niet dat het nodig is, maar als zij psychisch dat aankunnen zijn ze ook bewust van de situatie en heb je meer respect voor het dier

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:12

Twiggy2008 schreef:
Fitch, klopt, veel mensen weten het niet van die eieren.... Jammer is dat.
Ik ben dol op onze lammetjes bij ons op stal en straks in het voorjaar, als ze allemaal weer in het land lopen. Zo schattig!
Maar ja........ Tot de dag komt dat ze allemaal de vrachtwagen in mogen. Ik word daar echt verdrietig van, vre-se-lijk.
Snap eigenlijk niet dat mensen daar geen last van hebben..... Ik dus wel, maar ik ben blijkbaar een watje. :+

:(:) Ja, die van de boerderij waar ik vaak kom gaan helemaal naar Frankrijk. ;(

enniee schreef:
Mijn moeder zegt dat ik een duur kind ben omdat ik vegetarisch eet?! :+

Hehe, het heeft er maar net mee te maken hoe je 't invult. Als je het vlees iedere avond 'vervangt' door een burger en veel biologische zuivel, eieren en bijv. geitenkaas koopt wordt het inderdaad erg duur. Maar ik ken ook een veganist die de heerlijkste burgers zelf maakt van bonen, oud brood, groente en bouillon (klinkt nu ontzettend onsmakelijk maar is echt heerlijk!), fruit bij boerderijen koopt en altijd alleen eet wat in het seizoen is. Maar ik heb daar geen tijd voor dus koop vaak kant en klare burgers etc. En dan wordt 't duurder!

Het is maar net hoeveel geld en/of tijd je er voor over hebt, en hoe creatief je kunt koken. :j Maar dat is eigenlijk met al het eten zo, denk ik. Ik koop daarnaast ook alleen biologische schoonmaakmiddelen, fair trade kleding (bijv. Kuyichi) en biologisch kattenvoer. Denk dat we best een keer extra op vakantie kunnen of een paard zouden kunnen onderhouden van dat geld := , maarja prioriteiten! ;)

Finstar1991

Re: Ben jij vegetariër?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:16

Ik niet.
Maar men vriend wel.
Eerst vond hij het zielig voor de dieren, later is het een gewoonte geworden.
Soms wel even vervelend als hij bij me eet, maar ik heb vegetarisch eten ingeslagen :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:34

Ik kom trouwens altijd meer vrouwen tegen die vegetarisch eten, dan mannen. Die kom ik zelden tegen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:37

Polivy schreef:
Ik kom trouwens altijd meer vrouwen tegen die vegetarisch eten, dan mannen. Die kom ik zelden tegen.

Ik heb zowel een vriendje als broer die vegetarisch eten, dus ben rijkelijk bedeelt ;) .

Tel daar nog mijn moeder bonenop en je kunt je voorstellen dat het in ons gezin normaler is om vegetarisch te eten dan 'normaal'.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:39

Polivy schreef:

Een ex van mij heeft mij bekeerd, ik heb mijn laatste ex bekeerd :')

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:43

Ik ben al tien jaar vegetarisch. Mijn ouders en mijn zusje zijn het ook geworden dankzij mij :P
Omdat ik gewoon tegen de manier ben waarop die beesten gehouden worden. Biologisch vind ik al een stuk beter. Ik vind dat ze het vlees veel duurder moeten maken, omdat veehouders dan meer geld krijgen waarmee ze dus die beesten beter kunnen onderhouden, en omdat er dan minder vlees gekocht wordt. Het is nu zo vreselijk goedkoop allemaal!

Maar ik vind vlees ook gewoon vies, als ik het alleen al zie ga ik :r

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:50

Polivy schreef:

Op de middelbare school zaten we met 7 vegetariers in de klas (jeej!), waarvan 3 jongens en 4 meiden :) Ze bestaan dus wel :P Je komt ze inderdaad minder vaak tegen.. Zal toch wel iets met oerdrift te maken hebben haha, geen diertjes willen eten is natuurlijk helemaaaal niet cool.. :Y)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:43

Heb het topic met veel respect doorgelezen.
Ben zelf geen vegetariër, en waarom niet? Omdat ik vlees veel te lekker vind, misschien hypocriet maar het is zo. Ik zou zelf niet over mijn hart kunnen verkrijgen om een beest te slachten, maar toch eet ik vlees. Heb respect voor mensen die geen vlees eten, maar soms vind ik het wel vervelend als mensen andere mensen gaan overtuigen dat hun ook geen vlees moeten eten. Ik vind gewoon dat je respect voor elkaar moet hebben of je nou vlees eet of niet, of je nou leer draagt of niet. Iedereen maakt zijn/haar eigen keuzes en die heb je te respecteren :)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:49

Kwam laatst ook een jongen tegen die vegetariër was, toen zei ik al; die heb ik nog nooit gezien :+

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:58

Een jongen uit mijn klas is idd ook vegetariër :j samen met mij, wij zijn de enige 2 :P

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:04

Ik ben ook vegetarier! Nu ong. 3 jaar, en weet zeker dat ik de rest van mijn leven nooit meer vlees zal eten. Ik word zelfs misselijk bij het idee om een lijk op te eten, bah..

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:08

Ik ben al een paar jaar vegetariër. Gewoon het idee al om een dier te eten.. Bah! :r

@ TS, is het niet een beetje raar om te zeggen dat je vlees moet eten op een feestje? Daar kies je toch zelf voor?? :?

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:09

Nee, ik vind het te lekker O:) . We eten hier thuis wel alleen maar biologisch vlees..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 19:09

joliene schreef:
Ik ben al een paar jaar vegetariër. Gewoon het idee al om een dier te eten.. Bah! :r

@ TS, is het niet een beetje raar om te zeggen dat je vlees moet eten op een feestje? Daar kies je toch zelf voor?? :?

ja wel dom van mij ja!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:11

Ik ben vegetariër, al sinds ik een jaar of acht was. Ik kwam er toen achter wat vlees werkelijk was en vooral hoe dieren daarvoor moesten lijden (ik zag een docu over de bio-industrie), toen had ik meteen besloten. En gelukkig vonden mijn ouders het prima, we (zusje ook) kregen altijd vleesvervangers.
Ik kan me niet meer voorstellen hoe vlees smaakt, blijkbaar heb ik het ooit gelust maar als ik het nu al zie of ruik word ik er naar van. Vooral van die dingen die in de supermarkt liggen waarvan je de vorm van de kip nog ziet, barbaars vind ik het gewoon. :+
Verder geloof ik ook dat het gezonder is om vegetarisch te eten, mits je oplet dat je alles binnen krijgt aan stoffen. En wat er in vlees zit is tegenwoordig in zoveel goede en lekker vervangers te vinden, het is qua gezondheid echt niet nodig om vlees te eten. :n Sterker nog, er zit heel wat troep in dat bio-industrie vlees, ik denk dat het 'meewerkt' aan heel wat welvaartsziektes.

Zuivelproducten gebruik ik niet veel, als ik dat wel doe is het biologisch. Eieren koop ik het liefst bij een hobby-boer waarvan ik de kippies gezellig op het erf zie lopen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:11

Ik weet niet beter, ben vegetarisch opgegroeid.
Mijn opa was in 1930 al vegetarier en nu zo'n beetje de gehele familie.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:21

annebe schreef:
Ik weet niet beter, ben vegetarisch opgegroeid.
Mijn opa was in 1930 al vegetarier en nu zo'n beetje de gehele familie.

Vind het echt leuk om iemand te horen die dus ook al generaties van vegetariërs in de familie heeft. Ik ben zelf (volgens mijn moeder) al een 4e generatie vegetariër.

Nell_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:27

Ik ben niet vegetarisch, maar eet ook niet erg veel vlees. Ik lust heel veel niet.
Met eieren etc let ik wel op wat voor soort ik pak :j

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:44

Pff ik ben de enige van mijn hele familie.. Is soms best wel lastig en vervelend.. Voel me ook regelmatig bezwaard als ik ergens bij mensen ga eten en zij rekening met mij moeten houden. Hebben jullie dat niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:50

Sneeuw88 schreef:
Pff ik ben de enige van mijn hele familie.. Is soms best wel lastig en vervelend.. Voel me ook regelmatig bezwaard als ik ergens bij mensen ga eten en zij rekening met mij moeten houden. Hebben jullie dat niet?

Nee hoor. :) Ik respecteer hun keuze, dan mogen ze die van mij ook respecteren. Ik meld wel altijd zo tijdig mogelijk dat ik vegetarisch eet en zeg meestal ook dat er niet speciaal iets gemaakt hoeft te worden, als het vlees maar apart bereid wordt/apart ligt. Een eenpansgerecht met vlees eet ik niet, maar voor een keertje alleen aardappels en groente is geen probleem. :D De meeste mensen vinden het geen probleem trouwens, ik maak vaak mee dat ze dan zelf ook een dagje vegetarisch eten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:53

RedPassion schreef:
Sneeuw88 schreef:

Nee hoor. :) Ik respecteer hun keuze, dan mogen ze die van mij ook respecteren. Ik meld wel altijd zo tijdig mogelijk dat ik vegetarisch eet en zeg meestal ook dat er niet speciaal iets gemaakt hoeft te worden, als het vlees maar apart bereid wordt/apart ligt. Een eenpansgerecht met vlees eet ik niet, maar voor een keertje alleen aardappels en groente is geen probleem. :D De meeste mensen vinden het geen probleem trouwens, ik maak vaak mee dat ze dan zelf ook een dagje vegetarisch eten. :D

:j
Ik ben geen vegetariër maar eet wel regelmatig vegetarisch. Ik kook ook graag en ik vind het geen enkel probleem als ik eters krijg die geen vlees eten hoor. Ik zou niet weten waarom je je daarover bezwaard zou moeten voelen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:11

Sneeuw88 schreef:

Heb ik ook wel. Vind het eigenlijk nog vervelender dat je altijd mensen moet herinneren. Ik doe al niet anders mijn hele leven, maar ik blijf het ergens toch vervelend vinden.