graham hancock/verloren beschavingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:12

Lovely"]
[quote="Franca schreef:
en de menstruatiecyclus van de vrouw dan??? Knipoog Die konden we 100 jaar geleden ook nog niet beinvloeden

De menstruatiecyclus van de vrouw is ook regelmatig en beinvloedbaar, altijd al geweest geloof ik Verward. Alleen pas sinds x jaar dat we dat chemisch doen.
[/quote]

Precies Haha! Een klein bewijsje dus dat een regelmatige cylcus doorbroken kan worden door de mens met zijn technologietjes (in dit geval kennis van chemische processen). Daarom vraag ik me ook af....hoever zal de mens gaan? En wat zou daarvan de invloed zijn op het aardse geheel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:14

Franca, die cyclus kon altijd al doorbroken worden, o.a. door een zwangerschap. Maar dit is dus eigenlijk andersom, en niet wat SP bedoelt.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:15

SuperPepeijn"]
[quote="Franca schreef:
Kun jij mij vertellen waarom je denkt dat de mens in zijn geheel geen invloed heeft op de aardse evolutie? Want daarmee ontken je dus ook een theorie ipv er voor open te staan Knipoog
zo arrogant kan ik gewoon niet zijn om te denken dat we zelfs daar, op dit moment, invloed op kunnen hebben.
[/quote]

dat zou geen arrogantie zijn, maar gewoon een nuttig bewustzijn. Was de mens maar bewust van zijn kunnen en de daaruit voortkomende (positieve en negatieve) effecten. *LOL*

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 00:16

Franca schreef:
Daarom vraag ik me ook af....hoever zal de mens gaan? En wat zou daarvan de invloed zijn op het aardse geheel?
als wat graham zegt klopt, dan mogen we daar wel mee opschieten want over minder dan 30 jaar is het gebeurd Haha!

nog meer bewijs: een zeewaardige 7000-jaar oude boot:
http://dsc.discovery.com/news/briefs/20020617/boat.html
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 13-08-03 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:16

Lovely schreef:
Franca, die cyclus kon altijd al doorbroken worden, o.a. door een zwangerschap. Maar dit is dus eigenlijk andersom, en niet wat SP bedoelt.

Ja inderdaad, door zwangerschap ook ja. Maar ik doelde inderdaad meer op bewust menselijk ingrijpen. Dat zie je steeds meer in menselijke processen gebeuren.....ik ben echt heel benieuwd hoe ver de mens daarin kan/ zal gaan!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:17

SuperPepeijn"]
[quote="Franca schreef:
Daarom vraag ik me ook af....hoever zal de mens gaan? En wat zou daarvan de invloed zijn op het aardse geheel?
als wat graham zegt klopt, dan mogen we daar wel mee opschieten want over minder dan 30 jaar is het gebeurd :
[/quote]

misschien zelfs eerder als het waar is dat wij mensen de hele boel aan het verpesten zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:18

Franca, ik denk niet dat enig proces op deze planeet de precessie kan voorkomen. Net zo min als dat onze bomenkapperij van invloed is op het ecologisch systeem op Uranus.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:19

Trouwens, ik denk niet dat het erg slim is om te gaan knoeien met de omwentelingen van de aarde en om te gaan kijken of we dat kunnen aanpassen... volgens mij willen we daar de gevolgen niet van weten..

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:20

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 00:22

een volk dat zeewaardige schepen kan bouwen heeft kennis van de astronomie en alles wat daarmee samenhangt. dat kom niet uit de lucht vallen maar is een leerproces van duizenden jaren of over gebracht door een vorige (verloren?) beschaving.

denk ook even aan mijn 1e posting. de anatomisch gelijke mens leeft al 120.000 jaar.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:22

Lovely schreef:
Franca, ik denk niet dat enig proces op deze planeet de precessie kan voorkomen. Net zo min als dat onze bomenkapperij van invloed is op het ecologisch systeem op Uranus.

Misschien niet nee.....maar laten we niets uitsluiten toch? Maar zodra wij in de ruimte of op andere planeten gaan knoeien (wat vroegere beschavingen misschien wel al deden) dan wordt het een ander verhaal.....en dat bedoelde ik met hoever de mens kan gaanin zijn invloed op de cyclus. Het zou allemaal kunnen.....

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:26

SuperPepeijn schreef:
een volk dat zeewaardige schepen kan bouwen heeft kennis van de astronomie en alles wat daarmee samenhangt. dat kom niet uit de lucht vallen maar is een leerproces van duizenden jaren of over gebracht door een vorige (verloren?) beschaving.

Ja en wat bewijst het dan dat die beschaving astronomische kennis (of liever gezegd theorieen) had? Wij hebben ook zeewaardige schepen, maar zijn er nog steeds niet zeker van hoe de evolutie van de aarde in zijn werking gaat. Is kennis altijd de waarheid? Wie weet bestonden er toen ook al verschillende theorieen hierover, maar hebben de heersende wetenschappers hun eigen theorie doorgedrukt middels de piramides etc. Zou kunnen toch Verward

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:28

Astronomische kennis is nodig om de weg te vinden, wat heeft het voor zin om een uitgebreid schip te bouwen als je niet weet waar je heen gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:30

Maan, hoe zat het ook alweer met die overeenkomsten tussen de bouwwerken in Egypte en Mexico? Waren die overeenkomsten niet dusdanig treffend dat er aan gedacht wordt dat dat misschien geen toeval meer is? De theorie zegt ook dat scheepvaart over zee toen niet mogelijk was en al helemaal niet van Afrika naar Zuid-Amerika. Hoe zat dat ook alweer Maan?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 00:30

ik begrijp je vergelijking niet helemaal. de bouwers van de pyramiden waren blijkbaar in dit opzicht ons ver vooruit en willen ons waarschuwen voor wat hun overkomen is. het was op dat moment geen theorie meer, maar een gebeurtenis.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:31

Sypheron schreef:
Astronomische kennis is nodig om de weg te vinden, wat heeft het voor zin om een uitgebreid schip te bouwen als je niet weet waar je heen gaat?

Helemaal waar, maar nog steeds geen bewijs dat de theorie van Hancock waar is toch? Ik ben voor inbreng van meerdere theorieen over dit onderwerp.....wie heeft er nog een? Lachen

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:33

SuperPepeijn schreef:
ik begrijp je vergelijking niet helemaal. de bouwers van de pyramiden waren blijkbaar in dit opzicht ons ver vooruit en willen ons waarschuwen voor wat hun overkomen is. het was op dat moment geen theorie meer, maar een gebeurtenis.

Ja dat is duidelijk. Maar de oorzaak van de gebeurtenis (de klap) is nog steeds niet duidelijk bewezen.....hoeveel kennis zij ook hadden. Dat hun kennis ons ver vooruit was....KAN een teken zijn dat hun negatieve invloed op aardse en planetaire processen (precessie) ons ook ver vooruit was.
Laatst bijgewerkt door Franca op 13-08-03 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:33

Sommige talen uit de 'oudheid' zijn zo complex dat wij ze nog steeds niet hebben kunnen vertalen. Dat zegt toch ook wel wat van intellectueel niveau niet waar? Zelfs onze pc's die weet ik hoeveel sneller als onszelf kunnen denken weten er geen raad mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:35

Even terug naar Kheops. Dat de pyramiden onder water hebben gestaan is geen gissing of theorie, maar dat is wel bewezen. Het bewijs zit in het soort erosie op de bouwwerken zelf. In tijden van droogte slijt een bouwwerk horizontaal, door invloed van de wind (met zand bijvoorbeeld). Verticale erosie kan alleen onstaan door water en golfslag en/of getijden. De pyramiden hebben verticale erosie en daarom hebben ze met hun voetjes in het water gestaan.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 00:36

Lovely schreef:
Maan, hoe zat het ook alweer met die overeenkomsten tussen de bouwwerken in Egypte en Mexico? Waren die overeenkomsten niet dusdanig treffend dat er aan gedacht wordt dat dat misschien geen toeval meer is? De theorie zegt ook dat scheepvaart over zee toen niet mogelijk was en al helemaal niet van Afrika naar Zuid-Amerika. Hoe zat dat ook alweer Maan?
behalve dat de overleveringen naadloos op elkaar aansluiten zijn de bouwwerken volgens dezelfde mathematiek en architectuur opgezet. verder zijn er oa. boten gevonden die op dezelfde manier gemaakt zijn.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:37

precies.....hun kennis was dus veeel groter en daarmee waarschijnlijk ook hun technologieen.....En het feit dat onze technologieen NU al negatieve neveneffecten hebben op aarde en kosmos....zegt genoeg over hoe erg dat bij hun dus wel niet kan zijn geweest......hun invloed op de klap kan dus wat dat betreft wel degelijk aanwezig zijn geweest (risicomaatschappij door extreem aanwezige technologieen). Het hoeft niet zo te zijn dat ze oorzaak zijn geweest van hun eigen ondergang, maar het zou kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:38

Maan, was er niet ook iets dat de continenten dichter bij elkaar hebben moeten gelegen, omdat de communicatie toen nog niet zo ver strekte?

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:38

Hmm ik vraag me trouwens af hoe de ark van Noah in dit verhaal past.....

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:39

Lovely schreef:
Even terug naar Kheops. Dat de pyramiden onder water hebben gestaan is geen gissing of theorie, maar dat is wel bewezen. Het bewijs zit in het soort erosie op de bouwwerken zelf. In tijden van droogte slijt een bouwwerk horizontaal, door invloed van de wind (met zand bijvoorbeeld). Verticale erosie kan alleen onstaan door water en golfslag en/of getijden. De pyramiden hebben verticale erosie en daarom hebben ze met hun voetjes in het water gestaan.

Ja dat is zowiezo bewezen!!! Ben alleen benieuwd naar de oorzaak van deze overstromingen....misschien ook toen al broeikaseffect en daardoor catastrofale klimaatveranderingen Verward

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 00:40

hm daar kan ik niet echt iets zinnigs over zeggen. de tijd dat de platen nog aan elkaar lagen (pangea) is natuurlijk veel langer geleden dan dat, 180 milj. jaar.