Lovely"]
[quote="Franca schreef:en de menstruatiecyclus van de vrouw dan???Die konden we 100 jaar geleden ook nog niet beinvloeden
De menstruatiecyclus van de vrouw is ook regelmatig en beinvloedbaar, altijd al geweest geloof ik

[/quote]
Precies

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lovely"]
[quote="Franca schreef:en de menstruatiecyclus van de vrouw dan???Die konden we 100 jaar geleden ook nog niet beinvloeden
SuperPepeijn"]zo arrogant kan ik gewoon niet zijn om te denken dat we zelfs daar, op dit moment, invloed op kunnen hebben.
[quote="Franca schreef:Kun jij mij vertellen waarom je denkt dat de mens in zijn geheel geen invloed heeft op de aardse evolutie? Want daarmee ontken je dus ook een theorie ipv er voor open te staan
Franca schreef:als wat graham zegt klopt, dan mogen we daar wel mee opschieten want over minder dan 30 jaar is het gebeurdDaarom vraag ik me ook af....hoever zal de mens gaan? En wat zou daarvan de invloed zijn op het aardse geheel?
Lovely schreef:Franca, die cyclus kon altijd al doorbroken worden, o.a. door een zwangerschap. Maar dit is dus eigenlijk andersom, en niet wat SP bedoelt.
SuperPepeijn"]als wat graham zegt klopt, dan mogen we daar wel mee opschieten want over minder dan 30 jaar is het gebeurd :
[quote="Franca schreef:Daarom vraag ik me ook af....hoever zal de mens gaan? En wat zou daarvan de invloed zijn op het aardse geheel?
Lovely schreef:Franca, ik denk niet dat enig proces op deze planeet de precessie kan voorkomen. Net zo min als dat onze bomenkapperij van invloed is op het ecologisch systeem op Uranus.
SuperPepeijn schreef:een volk dat zeewaardige schepen kan bouwen heeft kennis van de astronomie en alles wat daarmee samenhangt. dat kom niet uit de lucht vallen maar is een leerproces van duizenden jaren of over gebracht door een vorige (verloren?) beschaving.
Sypheron schreef:Astronomische kennis is nodig om de weg te vinden, wat heeft het voor zin om een uitgebreid schip te bouwen als je niet weet waar je heen gaat?
SuperPepeijn schreef:ik begrijp je vergelijking niet helemaal. de bouwers van de pyramiden waren blijkbaar in dit opzicht ons ver vooruit en willen ons waarschuwen voor wat hun overkomen is. het was op dat moment geen theorie meer, maar een gebeurtenis.
Lovely schreef:behalve dat de overleveringen naadloos op elkaar aansluiten zijn de bouwwerken volgens dezelfde mathematiek en architectuur opgezet. verder zijn er oa. boten gevonden die op dezelfde manier gemaakt zijn.Maan, hoe zat het ook alweer met die overeenkomsten tussen de bouwwerken in Egypte en Mexico? Waren die overeenkomsten niet dusdanig treffend dat er aan gedacht wordt dat dat misschien geen toeval meer is? De theorie zegt ook dat scheepvaart over zee toen niet mogelijk was en al helemaal niet van Afrika naar Zuid-Amerika. Hoe zat dat ook alweer Maan?
Lovely schreef:Even terug naar Kheops. Dat de pyramiden onder water hebben gestaan is geen gissing of theorie, maar dat is wel bewezen. Het bewijs zit in het soort erosie op de bouwwerken zelf. In tijden van droogte slijt een bouwwerk horizontaal, door invloed van de wind (met zand bijvoorbeeld). Verticale erosie kan alleen onstaan door water en golfslag en/of getijden. De pyramiden hebben verticale erosie en daarom hebben ze met hun voetjes in het water gestaan.