Paardrijkleding in de mode?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

ShauniBef

Re: Paardrijkleding in de mode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:40

:= . Ik zou echt niet mijn rijkleding de hele dag aan kunnen houden hoor := ! Zie mezelf er al in uitgaan _O-

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:51

Gisteren bij Van Haren stonden er rubberen rijlaarzen, die dus sprekend op paardrijlaarzen leken (die van vroeger, die rubberen), er zat zelfs een stukje op voor je spoortjes om die omhoog te houden..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:43

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:50

walgelijk lelijk vind ik het...heb jaren terug echt ruzie gehad met een klasgenoot dat ik vroeg wat ze met die paardrijlaarzen deed. ik had der zwaar beledigd...

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:16

haha ja dat idee krijg ik ook al!

haha nee het is niet super mooi nee voor mode. :o

en dan die polo dingen.
en en die leren rondjes die dan op je de plek van je elleboog zitten.
haha.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:18

Een meisje uit mijn klas draagt met gemak een echte rijbroek en echte (rubberen) rijlaarzen naar school. :P Supergrappig, want op de zool van die laarzen zitten ook hoefijzertjes. _O-

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:21

wij hebben dit jaar geluk! we kunnen gewoon in onze paardrijkleding naar school, uitgaan enzovoort!
scheelt weer in geld hoeven niks te kopen! :D :P :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:21

ik zag ook een paar maanden terug bij de New Yorker een legging met precies van die ritsjes en zitvlakken enzo wat je ook precies bij rijbroeken hebt :') En laatst had een meisje bij mij op school gewoon jodphurs aan, alleen dan beige ofzo _O- Die loopt dr altijd volgens de laatste mode bij, en nu dus ook _O- 't zag dr niet uit vond ik :=

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:24

sharoontje schreef:
Gisteren bij Van Haren stonden er rubberen rijlaarzen, die dus sprekend op paardrijlaarzen leken (die van vroeger, die rubberen), er zat zelfs een stukje op voor je spoortjes om die omhoog te houden..

Ja die heb ik ook gezien! het waren gewoon echte rijlaarzen.

Ik ben ook al een keer iemand in een rijbroek achtige broek op school tegen gekomen...

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:42

Kheb ze nog niet gezien :')
Iemand foto er van? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:20

Toen ik van stal kwam ging ik nog even snel naar de ruitershop om nieuw bitje te halen (wat niet binnen was in de maat die ik nodig had, verdorie) en snel een kadobon halen voor de mams in het centrum waar het bulkte van menen die nog snel laatste koopjes wilden doen.

Ik had mijn bruine rijbroek aan, met in hetzelfde bruin leren zitvlak en kniestukken. Met daarop mijn leren laarzen (zwart glanzend, had ze net deze week nog es gepoetst) en gewone paardenjas (equitheme) in donkerblauw. En bruine handtas van Guess.

Ben door minstens 6 (!!) dames en jonge meiden erop aangesproken in het centrum "waar ik die fijne broek en laarzen nou toch vandaan had! En hoeveel die gekost hadden".
Nou de gezichten die ze trokken toen ik kurkdroog reageerde "de broek komt van GP Aken, je weel wel, dat grote ruitersport event, kosste zo'n €150 en de laarzen komen van de ruiterzaak in het industrieterrein, dat prijskaartje was zo'n €400." was echt wel de moeite waard :')

Ook de kassierster van de juwelenzaak vond mijn interpretatie van de huidige mode zeer geslaagd, maar die dame heeft zelf paarden, dus we konden er hartelijk om lachen :)

Wou nog snel een trui scoren in de solden, komt de boetiekdame op me af "dat ze het perfecte paard chocobruine laarzen met hakje heeft dat éééénig zou staan op die modieuze broek, met bijpassend colbertje en hemdje". God wat keek die kwaad toen ik zei dat dat mijn ruiterkloffie was :7

Nouja, snel nadien even supermarkt in om pizza te scoren + snoep voor mijn tv avondje thuis, zag ik zo'n dame in witte broek in de rij staan, met zwarte laarzen en zwart mooi aansluitend jasje. Het is dat ik kon zien dat de dame in kwestie geen ruiter is en dat de kledij geen echte ruiterkledij was, maar moest gelijk denken aan iemand anders in dit topic die ook zo een klant over de vloer heeft gehad :)

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:20

Ik heb ook wel eens iemand gezien met van die rubberen rijlaarzen aan, op het busstation..
ik dacht echt, huh..?
En afgelopen weken zie ik regelmatig mensen voorbij lopen die broeken aanhebben met van die zitvlakken...
Nee, mooi vind ik het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:28

In het begin viel het zo niet op, het is pas met de uitverkoop dat ik het gemerkt heb en nu ik erop let (en zelf op 1 dag verdorie 6x op aangesproken wordt) dat ik het ook meer en meer rond me heen zie.

Nouja, bekijk het zo, voor een keertje zijn wij de trendsetters geweest en zitten we al jaren voor op de rest :+

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:40

en dan kreeg ik op vrijdag altijd te horen dat ze hier niet normaal vinden dat ik op de donderdagavond altijd in de c1000 stond met men paardrij kleding :')
ik vind echte rijkleren wel echt 10x mooier dan die laarsjes en die broeken enzo xd

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:48

Bij de pieces heb je ook kleding die sprekend op rijbroeken lijken, incl. het zitvlak. :+

Aantal dagen geleden zag ik een jongen rondlopen met een scapa shirt en een vrouw met de nieuwe HV polo 'uggs' :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:13

Zag vandaag een stel wandelaars met de hond, zat er weer eentje bij met witte broek en platte, reebruine laarzen?

Op zich vind ik een witte broek wel mooi, maar in laarzen heb je dus écht ontzettend snel die paardrij-indruk vind ik... Al vond ik het nog vreemder om in nette witte broek met de hond door een modderbaantje te gaan dretsen :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:17

Wij liepen gewoon op de mode vooruit :j

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:30

Whaha, ideaal dus! Hoef ik me in het vervolg ook niet meer zo te haasten voor het uitgaan ofzo! Ga gewoon in mijn goed matchende paardrijkloffie en ik ben helemaal hip :D . Is die paardenlucht dan ook in???? :+ Het nieuwe parfum van Anky Casual

Nee flauwekul, t'is niet echt mijn ding :o

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:32

Ik was op vakantie in Kos, kwam ik een vrouw tegen met een 'paardrijbroek' aan met daaronder slippers. :+ En in de stad een meisje met rubberen paardrijlaarzen, die ze gewoon normaal droeg.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:47

eh, was dat niet vorig jaar :') _o-

Miss_kell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:56

Die blazer vind ik dan nog wel leuk om zo te dragen..maar die schoenen! haha.
Moet ook altijd zo hard lachen als ik weer eens van die nep paardrijlaarzen tegen kom...vind mijn leren laarzen dan toch een stuk mooier!
Zou ook echt NOOIT zo'n broek aan trekken...noemen ze tegenwoordig een tregging toch?

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:07

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:22

Haha, ook ik heb al verscheiden mensen gezien met "paardrijkleding".
Vind het zelf niet echt mooi :P

Varekaj jou verhaal _O-

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:42

Met een ritsje? Dat is ouuuuud! We lopen wéér voor met onze steekzakken :D :D

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:14

Ik vind het ook echt niet staan, vooral wanneer ze die legging combineren met rubberen laarzen.
Laatst was ik op het tramstation op Utrecht Centraal en daar hadden 3 meiden rubberen laarzen aan, precies die van Aigle. Ik al naar boven kijken of ik ook paardrijjassen zag of iets dergelijks, maar nee, echt voor de mode.

Niks voor mij. :)