Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
JuliaMaria schreef:Lieveli: Jij had het net over gelijkwaardigheid en dat je vind dat het toont van weinig zelfrespect als je de man laat betalen. Maar ik vraag me dan af in hoeverre je (gelijk)waardigheid af moet hangen van het niet zelf betalen voor de eerste date?
Ben het er alsnog niet helemaal mee eens, maar volgensmij hebben we allebei ons punt wel aardig duidelijk gemaakt dus ik houd er maar over op haha.
Iemand zei hier dat je als je ergens gaat eten je meteen voor een paar uur aan diegene vast zit en als het dan niet klikt kan dat heel ongemakkelijk zijn. Dus nou mag hij mij op een wijntje trakteren
En ach, ik zal zijn wijntje ook wel een keer betalen.
en is er vast op ieder potje een dekseltje te vinden. snoetie schreef:ik snap precies wat juliamaria bedoeld. heeft misschien ook ermee te maken dat iedereen anders is, en op een ander type jongen/man valt? Als ik hier lees dat sommige vrouwen echt erop staan om zelf te betalen, denk ik dat die bijvoorbeeld nooit met mijn vriend samen kan zijn.
Een vrouw mag toch wel als een prinses behandeld worden? ik vind echt dat een man zijn best mag doen (en geld is hierbij alleen maar een middel).
ik vind dat er altijd nog een verschil tussen een man en een vrouw, en betalen op de eerste date is bij mij zo'n soort verschil.
Daarnaast, zo gaat het bij mij ook met vriendinnen. de ene keer betaal ik voor mijn vriendin en de andere keer zij voor mij. ik voel me dan ook echt niet slecht als zij 3 euro meer betaald als mij, en andersom zeker ook niet. Ik denk daar eerlijk gezegd niet eens over na..
Met mijn vriend zouden ze ook absoluut niet samen moeten zijn want die laat een dame absoluut niet betalen voor een luxe diner. Is totaal niet aan de orde, ik stel het regelmatig voor maar het is zinloos.
) dat ik dat verwacht, ik vind in een zekere zin dat een man dat voor een vrouw over moet hebben op de eerste date. Zo zou ik het echter nooit letterlijk noemen en zo bedoel ik het ook niet helemaal, maar ja dat is de enige manier waarop ik het zo letterlijk kan uitleggen. Ik vind het namelijk niet meer dan normaal dat een man dat doet, net zoals het normaal is om niet op andermans bankstel te assen met je sigaret (zie toevallig net een asvlek op mijn bank zitten, vandaar dit rare voorbeeld
).
(En ik betaal ook heus wel eens een kop koffie hoor.
) Ronne schreef:Als de man het maar voor de vrouw over moet hebben op een eerste date... moet een vrouw dat dan niet net zo goed over hebben voor de man op de eerste date??
.

Dat gaat dan ook heel subtiel , en hij ziet dan dat jij niet zo'n profiteur bent zoals zoveel vrouwen wel zijn (ook bij vrouwen vind ik dat een afknapper , bah).

) 

Daar is het een man voor, zo wordt zijn jachtinstinct nog eens goed aangewakkerd.