vreemdgaan; de aard van het beestje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Feria

Re: vreemdgaan; de aard van het beestje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:34

De aard van het beestje of niet, ik kan me niet voorstellen dat ik men vriend zo zou kwetsen. Ik kan me ook helemaal niet voorstellen dat een andere man me aanraakt eigenlijk. Maar nu ik dit hele topic doorlees wordt ik toch wel wat onzeker over men relatie.
Ik en men vriend zijn 3 jaar samen en vorige zomer waren er wat roddels dat hij iets had met een andere daar. Het was een heel verhaal.
Ik geloofde hem, maar ergens knaagt het nog. Nu weet ik wel dat er echt relaties worden stuk gemaakt op die manege omdat ze daar al eens net hetzelfde over mij hadden verteld terwijl ik dus helemaal niets had gedaan! Dus daarom heb ik men vriend het voordeel van de twijfel gegeven. En zijn we daar ook vertrokken..

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:31

LimaMambo schreef:
waarom ik doe wat ik doe? ik denk dat liefde toch blind maakt..
en ik zeg niet dat ik trots ben op wat ik doe.. weet dat het ergens fout is.. maar ik heb aan niemand verantwoordelijkheid af te leggen.. ;)

en ik weet heel goed dat het pijn doet als zoiets je overkomt.. mij is het te vaak overkomen waardoor ik nu op 1 of andere manier die emotie uitgeschakeld heb ofzo..?

geen fiets clue.. heb geen goed excuus voor hetgeen ik doe.. zoals ik al zei: liefde maakt blind..

Tsja, het is maar wat je liefde noemt dan..

Ik vind dit geen liefde :n

Maar je zegt dat je aan niemand verantwoordelijkheid af te leggen hebt. Wat denk je van zijn vriendin??
Sorry maar ik snap zulke mensen dus écht niet. |o

@ popke: Eens. Ik kan het me ook niet voorstellen. Ik hou van mijn vriend, waarom zou ik dan iets met een ander doen??

@ Marielle: Drank vind ik altijd zo'n zwak excuus 8)7

@ Renatevb: Die mensen heb je ook ja, stokers.. Bah. Als jij je vriend gelooft zal het echt wel goed zitten. Sommige mensen doen er gewoon alles aan om een relatie te verzieken..

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:23

DeadxStar schreef:

Drank maakt meer kapot dan je lief is :\

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:30

Bellona_K schreef:
Als je van je partner houd, en ook de klik hebt op se.ksueel gebied, dan heb je geen reden om vreemd te gaan. Omdat je simpelweg geen behoefte hebt aan een ander.

Een kennis van mij kreeg laatst op zijn verjaardag te horen dat zijn vriendin was vreemdgegaan.. (ze zijn beide 30+, hebben 1.5 jaar een relatie), en zij wilt verder gaan met de relatie. Daar kan ik met mn verstand niet bij.

Dat klopt. Daar komen ze later achter.
Er is niets wat zo vreselijk ondermijnd, als vreemdgaan. Je vergeet het namelijk eigenlijk nooit meer.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:32

Waarom verantwoordelijkheid. Wat denk je van gewoon weg normen en waarden.
Dat het normaal is dat je niet meewerkt aan leed betrekken.

Bellona, veel blijven uit financiele aspect. Zie veel vrouwen blijven om het huis, want anders zijn ze dakloos enz. Ook geen goede reden, maar wel eentje dat ik vaak hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:40

Vaak is het gewoon makkelijk om te blijven, weggaan is zo'n rompslomp en idd financieel vaak niet voordelig. Maar dat heeft niet alleen te maken met vreemdgaan, dat is in meerdere situaties zo.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:48

Joolien schreef:
Vaak is het gewoon makkelijk om te blijven, weggaan is zo'n rompslomp en idd financieel vaak niet voordelig. Maar dat heeft niet alleen te maken met vreemdgaan, dat is in meerdere situaties zo.

Feit, soms vraag ik me af of een vreemdganger niet onbewust voor die soort vrouw kiest.
En dat daar ook een basis in het vreemdgaan zit, ze zijn vaak slim genoeg.
Zonder vrouwen waar het niet bij lukt, en vrouwen die ervoor zorgen kan het niet gebeuren.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:49

zelf heb ik geen relatie meer.

na 3 jaar was het over. Ineens vanuit het niets. Het lag niet aan mij.... ( dat werd gezegd)

ze wilde gewoon vrij zijn. Toch na 3 weken een nieuwe vriend...

Dan kan je mij meer vertellen... maar maak het dan gewoon uit en zeg het eerlijk.

Als ik alles op een rij zet dan ben ik de weken daarvoor gewoon aardig gebruikt. Ze was toen al bezig met die ander. Wilde ineens geen ... meer en ook aan haar zitten mocht niet. Ze smsde zich suf terwijl ik erbij was.

Zelf zou ik never nooit iemand bedriegen of vreemdgaan. Wat de situatie ook is.

denk dat vreemdgaan een enorme impact heeft op de persoon die het overkomt. Dus denk ook daar eens aan als je weet dat degene een vriend heeft.
Als je het niet weet dan is het anders wat.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:20

marielle231 schreef:
DeadxStar schreef:

Drank maakt meer kapot dan je lief is :\

Als je alcoholist bent ja.

Maar drank gebruiken als smoes met vreemdgaan e.d., vind ik zó ontzettend zwak.
Je bent er dan toch zelf bij..? Drinken doe je zelf, daar wordt je niet toe gedwongen, dan moet je je grenzen maar kennen :)

@ Robert; eens.. Maar sommige mensen schijnen dat niet te snappen :n

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:40

DeadxStar schreef:

Maar je zegt dat je aan niemand verantwoordelijkheid af te leggen hebt. Wat denk je van zijn vriendin??

meid.. je kent de hele situatie niet dus oordeel niet zo snel
heb al eerder aangegeven dat het niet goed is.. maar ga mezelf niet verdedigen

en wbt verantwoordelijkheid tegenover zijn vriendin? wat heb ik daar mee te schaften? ken heel die vriendin niet..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:00

LimaMambo schreef:
DeadxStar schreef:

meid.. je kent de hele situatie niet dus oordeel niet zo snel
heb al eerder aangegeven dat het niet goed is.. maar ga mezelf niet verdedigen

en wbt verantwoordelijkheid tegenover zijn vriendin? wat heb ik daar mee te schaften? ken heel die vriendin niet..

Draai het eens om, andersom zou jij het toch ook fijn vinden als iemand jou respecteert en de jongen dwingt te kiezen...

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:47

@ Limamambo: Jij kiest ervoor om het op bokt te zetten, dan kan je zulke reacties verwachten..
Geen enkele situatie vind ik een excuus om zoiets te flikken. Dus of ik de situatie wel of niet ken, doet er niet eens toe.. :)

Ik zou er echt niet achter moeten komen als mijn vriend zoiets zou flikken, en dat dat wijf er ook nog is van weet. Dan kunnen ze allebei lachen :D _O-

@ Lieveli: Inderdaad. Snap niet dat sommige mensen dan niet gewoon voor een open relatie kiezen, of gewoon vrijgezel zijn en een fiets buddy nemen, of wat dan ook. Dan wordt er niemand gekwetst.. En is iedereen blij :D

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:58

Mijn man is 5 mnd geleden (na 22 jr huwelijk) bij mij weg gegaan, om me 8 weken later mee te delen dat hij 4 weken nadat hij bij mij weg was gegaan, "opeens" verliefd was geworden op degene waarvan ik 16 jr heb gedacht dat ze een van mijn beste vriendinnnen was :x ...

Affijn, de eerste shock is voorbij en ik ben op het moment vrijwel ieder weekend samen met een vriendin flink de hort op.
Toen mijn man en ik nog bij elkaar waren, ging ik ook wel eens met vriendinnen uit. Blijkbaar heb ik altijd iets uitgestraald van "Sorry, ik ben bezet!", want buiten een beetje flirten, heb ik nooit echt de indruk gehad dat er zoveel kerels waren die "wel wat buiten de deur zouden willen".
Misschien dat het er aan ligt dat ik inmiddels mijn trouwring heb afgedaan :+ , maar feit is, dat als ik nu uit ga, er meestal binnen de kortste keren wel een man is die me wat te drinken aanbied.
Ik ben er inmiddels ook wel achter dat het gros daarvan getrouwd is of een relatie heeft :\ , maar dat dat ze er absoluut niet van zou weerhouden om iig een date (of meer) met me te willen := ...
Ik ben er eigenlijk best wel van geschrokken, dat het blijkbaar zó makkelijk is om (iig voor een nacht, of misschien als affaire) een (leuke) vent aan de haak te slaan :\ .
Nu ben ik absoluut (nog) niet vertwijfeld :+ en al helemaal niet op zoek naar iemand, laat staan dat ik (nu alweer) een relatie zou willen :n , dus ik block dat altijd meteen af.
Wat ik overgens wel grappig vind, is dat de meeste heren niet echt op de leeftijd letten; ik ben 46, geen bloedmooi wijf (ik kan ermee door :+ ), maar dat weerhoud een 35-jarige er ook niet van om me aan te spreken :P , net zoals een 50-jarige.
Ik zeg echt niet dat alle kerels potentiele vreemdgaanders zijn, maar ik ben inmiddels wel van mening dat voor veel mannen de drempel niet echt hoog is als de gelegenheid zich voordoet!
(Overgens ben ik er wel van overtuigd dat mijn man mij tijdens onze 25 jr samen, afgezien van het -pakweg- laatste half jaar :x , nooit heeft bedonderd!!)

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:46

ik heb zelf gezoend met een jongen die een relatie had(ik was 13) dat is ong. 2 en half jaar geleden.
ik heb geen idee of zij het weet. maar ik weet bijna zeker dat ik niet de enige ben geweest. toen ik met hem gezoent had zei mijn broer ook dat die jongen wel eens 2 vriendinnetjes tergelijkertijd had enzo. en ook dat hij verliefd was op een meisje terwijl die al een relatie had. hij was 17 jaar toen ik met hem heb gezoent. hij zei dat die het wel wou uitmaken met haar maar omdat ik zelf ging emigreeren naar noorwegen dat die toch niks met mij kon beginnen. dus hij bleef maar bij haar. nu is die nog steeds bij haar.

ik vind niet dat het alleen pijnlijk voor haar moet geweest zijn maar ook voor mij!
tuurlijk ik had beter moeten nadenken! maarja ik was verliefd en dus ik dacht dat ie het wel zou uitmaken voor mij. toen we gezoent hadden is die nog een paar keer terug gekomen en daarna nooit meer gezien! tjaa ik voelde me er ook niet goed bij. nu heb ik zelf dat ik bijna geen jongens meer vertrouw op het gebied van liefde. (ik flirt wel erg veel met jongens en heb veel jongens al vrienden)maarja als ik verliefd ben dan is het gewoon een drama. ik ben gewoon zo bang dat diegene ook een vriendinnetje heeft of mij gebruikt. en ja hoor poosje geleden ben ik weer gebruikt. en waarom?? mischien toch omdat ik het verdient heb?

ik zou het zelf heel graag tegen haar willen zeggen dat ik hem heb gezoent enzo maar ik durf het gewoon niet. gewoon omdat die al 3/4 jaar bijelkaar zijn.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:21

Ik zou zelf wel willen weten of mijn vriend betrouwbaar is of niet. Zeker omdat ze al zolang bij elkaar zijn. Ik ben ook al bijna 4 jaar bij mijn vriend(vanaf ons 16e) en dan wil ik wel weten als hij is vreemd gegaan.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:26

Denk toch aard van het beessie, mensen die de spanning nodig hebben.
En je kunt het ook vermijden om "het" op te zoeken, zoals Kluun de wijze woorden sprak: Je moet niet de k*t op het spek binden... :Y)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:52

Fred_Kroket schreef:
Denk toch aard van het beessie, mensen die de spanning nodig hebben.
En je kunt het ook vermijden om "het" op te zoeken, zoals Kluun de wijze woorden sprak: Je moet niet de k*t op het spek binden... :Y)

:') die uitspraak!
volgens mij is het ook wel de aard van het beestje, je hebt nu eenmaal mensen die steeds aandacht en bevestiging moeten hebben. Denk dat het misschien komt omdat ze in de kindertijd of puberteit geen aandacht kregen? In elk geval erg egoïstische personen die alleen aan zich zelf kunnen denken en van zichzelf kunnen houden, misschien hard gezegd maar daar komt het voor mij op neer.En dan heb je nog de personen die vreemd gaan omdat ze nog van iemand houden, of op iemand verliefd geworden zijn. In dit geval denk ik dat de liefde gewoon niet groot genoeg is voor de huidige partner.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:00

Cath_16 schreef:
Ik zou zelf wel willen weten of mijn vriend betrouwbaar is of niet. Zeker omdat ze al zolang bij elkaar zijn. Ik ben ook al bijna 4 jaar bij mijn vriend(vanaf ons 16e) en dan wil ik wel weten als hij is vreemd gegaan.

Inderdaad!
Ik kan er echt met mijn kop niet bij dat sommige mensen zeggen dat ze liever van niets weten en hun ogen er voor sluiten. :n
Dat zei een vriendin van me ooit; "Mocht jij er ooit achter komen dat *** vreemdgaat, vertel het me dan alsjeblieft niet."
Ik hoop héél erg dat ik daar nooit achter kom, want ik zou me echt ontzettend bezwaard voelen als ik er niet eerlijk over 'mag' zijn.

Of het de aard van het beestje is? Geen idee. Ik vertrouw er echt wel op dat mijn vriend niet vreemdgaat, maar 100% zekerheid kun je nooit hebben, helaas. Mocht het ooit gebeuren dan hoop ik dat hij het lef heeft om het op te biechten, en als hij het niet doet hoop ik dat degene die erachter komt het dan wél vertelt. Ik heb liever die pijn dan dat ik mijn ogen sluit en in een leugen leef.
Ik zou het ook echt onvergeeflijk vinden als een vriendin bv er vanaf weet en het niet vertelt, dat snap ik gewoon niet. :n

En wat betreft mensen die moedwillig bepaalde handelingen verrichten met bezette mensen; Ik geloof best dat jullie allemaal heel leuke mensen zijn en het spijt me oprecht als ik jullie hiermee voor de kop stoot, maar ik wálg echt van die acties als je weet dat iemand bezet is en er mensen gekwetst gaan worden. Of het nou jouw verantwoordelijkheid is of niet, heb alsjeblieft gewoon een beetje fatsoen (en moreel besef) in je donder. :\

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:20

[quote="gekkesies"][quote="Cath_16"]

En wat betreft mensen die moedwillig bepaalde handelingen verrichten met bezette mensen; Ik geloof best dat jullie allemaal heel leuke mensen zijn en het spijt me oprecht als ik jullie hiermee voor de kop stoot, maar ik wálg echt van die acties als je weet dat iemand bezet is en er mensen gekwetst gaan worden. Of het nou jouw verantwoordelijkheid is of niet, heb alsjeblieft gewoon een beetje fatsoen (en moreel besef) in je donder. :\[/quote

ik snap dat je zoiets zegt.. maar toen ik die jonge zoende...(naja hij mij) toen was ik 13 en naja ik vond hem gewoon echt heel leuk. en ik dacht dat ie het uit zoumaken voor mij. en naja toen we gezoent hadden is die weer terruggegaan naar zijn vriendin.
ik zou het nu echt NOOIT meer doen! ik heb er zo overin gezeten en nu vind ik het nogsteeds erg!
maarja fouten maak je en je leert ervan.
en natuurlijk valt dit niet goed te praten dat weet ik!

maar hoop dat jullie ook beetje snappen dat als je echt een jongen leuk vind en dat hij ook zegt dat ie je leuk, dat je denkt dat ie met jou verder gaat! en het uitmaakt met zijn vriendin.. maarja dat is dus echter niet gebeurd. dusja ik heb er wel spijt van:s

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:26

Als je 13 bent dan kan ik er nog wel begrip voor opbrengen, dan kijk je sowieso heel anders tegen dingen aan. :) Ik snap ook best dat het heel moeilijk kan zijn om afstand te bewaren, absoluut, zéker als je gelooft dat hij het voor je uit gaat maken.
Wat ik dan niet snap is dat iemand, als diegene daar zo heilig van overtuigd is, niet zegt "maak het eerst uit met je vriendin zodat we het niet moeilijker voor haar maken dan nodig is". Daarna kun je altijd nog zien hoe het loopt. En als hij het dan niet uitmaakt en vrolijk doorgaat met zijn vriendin weet jij zelf ook genoeg toch, je bent dan toch beter dan je zo te laten gebruiken? :)

Nogmaals, niet om iemand voor de kop te stoten.. Ik snap het gewoon niet, that's all.

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:34

gekkesies schreef:
Als je 13 bent dan kan ik er nog wel begrip voor opbrengen, dan kijk je sowieso heel anders tegen dingen aan. :) Ik snap ook best dat het heel moeilijk kan zijn om afstand te bewaren, absoluut, zéker als je gelooft dat hij het voor je uit gaat maken.
Wat ik dan niet snap is dat iemand, als diegene daar zo heilig van overtuigd is, niet zegt "maak het eerst uit met je vriendin zodat we het niet moeilijker voor haar maken dan nodig is". Daarna kun je altijd nog zien hoe het loopt. En als hij het dan niet uitmaakt en vrolijk doorgaat met zijn vriendin weet jij zelf ook genoeg toch, je bent dan toch beter dan je zo te laten gebruiken? :)

Nogmaals, niet om iemand voor de kop te stoten.. Ik snap het gewoon niet, that's all.

ija wat je zegt is eigenlijk wel waar! eerst zeggen van uitmaken en dan pas verder gaan, maarja daar heb ik denk nooit aan gedacht;) maar ik heb mijn lesje er wel van geleerd. nooit iets doen met iemand die een relatie heeft!
en ik zou het denk echt niet leuker vinden om met iemand te zoenen die bezet is dan met iemand die vrijgezel is.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:37

gekkesies schreef:
En wat betreft mensen die moedwillig bepaalde handelingen verrichten met bezette mensen; Ik geloof best dat jullie allemaal heel leuke mensen zijn en het spijt me oprecht als ik jullie hiermee voor de kop stoot, maar ik wálg echt van die acties als je weet dat iemand bezet is en er mensen gekwetst gaan worden. Of het nou jouw verantwoordelijkheid is of niet, heb alsjeblieft gewoon een beetje fatsoen (en moreel besef) in je donder. :\

_/-\o_

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:49

DeadxStar schreef:
gekkesies schreef:
En wat betreft mensen die moedwillig bepaalde handelingen verrichten met bezette mensen; Ik geloof best dat jullie allemaal heel leuke mensen zijn en het spijt me oprecht als ik jullie hiermee voor de kop stoot, maar ik wálg echt van die Uacties als je weet dat iemand bezet is en er mensen gekwetst gaan worden. Of het nou jouw verantwoordelijkheid is of niet, heb alsjeblieft gewoon een beetje fatsoen (en moreel besef) in je donder. :\

_/-\o_

Helemaal mee eens er zijn zoveel vrijgezelle mannen waarom 1 kiezen die al een vriendin heeft? Van een bezette man hoor je gewoon af te blijven. Je wilt toch ook niet dat jou hetzelfde overkomt?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:51

Ik vind 13 jaar ook iets anders dan volwassen persoon.
Iemand van 13 zit ook nog in ontwikkeling en de verantwoordingszin is nog niet eens zo groot.
Een volwassen persoon zou beter moeten weten

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:52

Precies. :j