Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niicole__ schreef:Op RTVNoord.Citaat:Twee doden bij ongelukken op gladde wegen
A7 tussen Winschoten en Bad Nieuweschans dicht
Geplaatst: donderdag 30 december 2010 17:10
Gewijzigd: donderdag 30 december 2010 17:10
GRONINGEN - Op verschillende plaatsen in de provincie Groningen zijn donderdagmiddag ongevallen gebeurd als gevolg van de gladheid. Daarbij zijn twee personen om het leven gekomen.
De politie heeft vanwege de gladheid de A7 in beide richtingen afgesloten tussen Winschoten en Bad Nieuweschans.
Op de N33 ter hoogte van Holwierde kwam een inzittende van een auto om het leven. Het slachtoffer zat in een auto, die door de gladheid van de weg raakte. Twee andere personen raakten bij dit ongeval zwaargewond.
In Groningen raakte op het Hoendiep een automobilist van de weg en knalde tegen een boom. Dit slachtoffer overleed ter plaatse aan zijn verwondingen.
Tooske schreef:Marnixx schreef:Knmi is veel te laat geweest met het geven van een waarschuwing voor extreem weer..
Ik denk dan mensen kunnen toch ook het weerbericht kijken of lezen en zelf het weer in de gaten houden buiten?
annastasia schreef:Nu +1 graad.
Maar de grond is nog bevroren en spekglad.
Het KNMI was te laat.
Maar de politie en regionale zender was goed op de hoogte.
Lijkt me toch dat die ook elkaar in de gaten houden.
Heb zelf om 16.00 contact opgenomen met de NOS over wat er hier in het noorden gaande was.
dejavu schreef:annastasia schreef:Nu +1 graad.
Maar de grond is nog bevroren en spekglad.
Het KNMI was te laat.
Maar de politie en regionale zender was goed op de hoogte.
Lijkt me toch dat die ook elkaar in de gaten houden.
Heb zelf om 16.00 contact opgenomen met de NOS over wat er hier in het noorden gaande was.
NOS is vrij goed in het doorgeven van dat soort berichten als het over het westen gaat. Alles buiten de Randstad belandt onderaan de stapel.Die berichtgeving mogen ze weleens onder de loep nemen, want over futiliteiten maakt het minder uit (subjectieve journalistiek kun je het niet noemen, maar oké) maar als je het over belangrijke berichten hebt, vind ik dat ze de plank misslaan.