Geven jullie wat aan de postbezorgers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 18:57

Anthea schreef:
Pasamba schreef:
Wij geven onze vaste bezorgers geloof ik wel wat. Vind het ook wat raar om te zeggen bedankt en die deur dicht te klappen terwijl die mensen wel elke dag/week op tijd hun folders/kranten bezorgen. Ik heb zelf ook door weer en wind kranten gelopen dus ik weet wat ze doorstaan. Het is wel gewoon hun baan en ze krijgen er geld voor maar zoveel is dat niet.

Deed ik vroeger wel een keer :') niet wetend dat ie voor geld kwam.
schaamde me dood toen, haha[/quote]

Haha heb ik ook wel is gehad! Ik vind het toch wel aardig om ze wat te geven, heb zelf ook in de vakantie gefolderd en vond het geen pretje! :+

maar ik heb vroeger wel is voor een vriendin kaartjes gelopen, mocht ik zelf ook nog wat geld houden. haha toch wel beetje raar, ik kreeg het geld wat bedoelt was voor iemand die iedere week haar krantjes liep. Maarja wist ik veel ik was een jaar of 11!

Tooske

Re: Geven jullie wat aan de postbezorgers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 19:17

Nee, ze krijgen gewoon betaald toch?
Als ik bij al de ouders van mijn werk langs moet gaan (werk in de kinderopvang) dat gaat toch veelste ver.

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 19:49

Ik bezorg iedere dag het NRC Handelsblad en het Parool, dit doe ik nu bijna 3,5 jaar. Ik krijg van iedere abbonnee wat, er zijn er zelfs bij die me dit jaar nu al wat hebben gegeven, terwijl ik nog de (nieuwjaars)kaartjes moet krijgen :j Ik krijg van iedere abonnee zo'n 5 à 10 euro :). Maar ik voel me ieder jaar wel een beetje ''bedelend'' hoor, maar de abonnees zijn blij met me, dus geven ze me graag een extraatje. Ik heb zelfs een abonnee er tussen zitten die vorig jaar met oliebollen aan kwam zetten en dit jaar kreeg ik tijdens deze winterse periodes van een abbonnee een paar keer een Mars/Twix en er was een abonnee waar ik van begins af aan de krant bezorgde en er pas mee is gestopt; zij gaf me alsnog nog geld :).

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 20:02

Ik loop zelf folders, maar ga niet langs de deuren. Een aantal jaar geleden, onder dwang van mijn moeder :+, heb ik het wel eens gedaan. Ik vond het maar beschamend en ongemakkelijk, en ik werd meestal dan ook erg raar aangekeken. :=

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 20:12

Ik loop zelf wel folders en ben ook langs de deuren gegaan. ;)
Ik hoef echt niet perse wat geld te hebben! Maaar ik vind het wel heel onbeschoft als mensen gewoon de deur voor me neus dicht gooien. Laat me dan gewoon uitpraten en zeg jij ook fijne dagen. Dan ben ik al blij genoeg :D
Ik heb hier met 188 huizen (folders) 95 euro opgehaald. Ben ik heeeeel dankbaar voor!

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 23:17

Ik vind het belachelijk dat mensen die gewoon hun werk doen, elke maand hun geld op de rekening gestort krijgen, aan de deur gaan staan met hun handje omhoog.
Van de week nog via de intercom een jochie, Ik kom me kerstfooi halen.
Ga dat maar ergens anders halen.

Ik werk in de gehandicaptenzorg. Zal toch wat zijn als ik bij de familie hun de bewoners ga vragen om mijn kerstfooi, want ik zorg toch elke dag weer voor hun kinderen.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 23:26

Zelf al bijna 6 jaar bezorgen van zowel de ochtendkrant, huis aan huisbladen en de folders. Ik ga zelf nooit langs de deuren. Mijn ouders hebben me altijd geleerd dat je niet hoort te bedelen. Maar als ik soms hoor wat mensen binnenhalen..! Echter is het wel zo dat er hier nog geen kerstpakket, en kerstbonus vanaf gaat, nee daarin tegen krijg je lading kaartjes en mag je zelf je vakantie geld ophalen. Ook heb je geen vakantiedagen, dan moet je zelf maar vriendin of broer opscharrelen die voor jou elke ochtend om 6 uur op de fiets wilt ;) Aan de andere kant het is gewoon ons werk, en we krijgen er gewoon voor betaald. Maarja ik doe wel een uur langer over omdat ik door die klote sneeuw moet ploeteren :P Dan denk ik wel eens, misschien moet ik maar langs de deur gaan ;) Maar denk niet eens dat ik het durf. Echter zijn er wel dorpsgenoten waarvan ik een prettige feestdagen kaartje in de bus krijg met wat geld erin. Kijk dat is echt genieten! Zonder erna vragen, een extraatje krijgen!

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 23:30

Haha, dat zeg ik dan ook weer niet hoor!! Ik geef gewoon een kaartje van de krant! En zeg dan: Namens de .... Wens ik u prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar.' En dan lopen ze al bijna direct weg om wat te pakken. Soms loop ik zelf gewoon bijna weg en dan zeggen ze : hooo, Wacht even! Je krijgt ook nog wat! Nouja, prima toch? :D

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 23:32

Tja maar je doet dat toch echt omdat je er wat voor krijgt. Mensen durven (zoals vele al zeggen) niet eens nee te zeggen, en zo wil ik niet aan mijn geld komen!

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 23:42

Ik ben dit jaar ook voor de tweede keer langs de deuren gegaan. Ik doe een keer per week een wijkkrantje. Ik krijg meestal 1-2 euro. Dit keer krijg ik ook een keertje 5 euro maar dat vind ik eigenlijk te veel. Wij geven thuis zoiezo geld aan de krant, aan folder/andere krantenlopers geven wij gewoon het kleine geld wat nog in portemonnee zit. (muntjes van 5,10,20 cent).

Mensen zijn helemaal niet verplicht om iets te geven, maar pas heb ik toch wel iets belachelijks meegemaakt. Ik liep gewoon naar deur, komt er een mevrouw naar het raam. Half schreeuwend: 'JA WAT DOE JIJ?' Dus ik heel vriendelijk: ik heb een krantje voor u. Zij: 'JA DAAR IS G*DVERDOMME DE BRIEVENBUS, KOMOP JE BENT TOCH NIET ACHTERLIJK'. Toen dacht ik echt, párdon. Vind het nog steeds echt belachelijk. :n

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 09:15

Wij geven ook niets, de mensen krijgen toch ook gewoon loon? En eerlijk gezegd ben ik niet zo te spreken over onze folder bezorgers, mijn schoonouders krijgen alles op zondag, en wij mogen blij zijn als we ze dinsdags krijgen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 10:45

ik liep vroeger 2 huis aan huis kranten en heb echt weleens rond de 600 gulden opgehaald ermee ;)

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:55

Mijn moeder is deze week 'opgelicht' door een postbezorger. Eerst kwam de ene vragen voor geld en twee dagen later kwam de daadwerkelijke postjongen vragen voor geld. :=
Uiteindelijk hebben ze allebei geluk gehad, m'n moeder heeft ze allebei wat gegeven.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:30

ik hoorde van hier in de straat dat er een paar jaar terug 1 jongen was die liep. hij kreeg elk jaar emt kerst wat van iedereen. maar die jongen hebben ze 1 jaar niks gegeven en emt de hele buurt een fiets hebben gekocht.., het is hier dan een kleine gemeenschap met veel ouderen.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 01:16

Ik doe ook plaatselijk krantje en doe ook meestal rond de feestdagen kaartjes rondgeven.
Bijna iedereen geeft wel iets meestal rond de twee euro.
Er was trouwens een hele aardige vrouw, helemaal bezorgd omdat het zo glad was.
In dit weer is krantjes bezorgen echt niet zo makkelijk.

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 01:22

Mijn ouders hebben dit jaar 5,- gegeven; normaal geven ze iets van 2,-
maar deze vent van een bepaalde krant was er altijd voor half 6, altijd optijd. dus die kreeg die 5,-

aan de rest van de mensen van de kranten gewoon 1/2 euro

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 07:12

Bij mij hing er daarstraks een envelop aan een brievenbus met heel groot 'telegraafbezorgster' er op, zat een kaartje in met een heel leuk bedankje en 5 euro. Ik vond het kaartje zo leuk en hartverwarmend! Dan voel ik me meer gewardeerd dan wanneer ik aanbel en een euro in mijn handen gedrukt krijg. Nu ik er over nadenk heb ik van dit zelfde gezin vorig jaar toen er zoveel sneeuw lag ook een kaartje gehad met een complimentje en een succeswens voor de besneeuwde tijd. Ontzettend lief :j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 08:42

Ik geef niks. Ten eerste heb ik ze nog nooit bij ons aan de deur gehad. Ze komen denk ik onder kantooruren.
Daarnaast krijgen ze gewoon betaald. Ik krijg ook betaald voor mijn werk, en ik ga ook niet al mijn klanten opbellen om een fooi te krijgen.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:32

De krantenjongen die elke dag door weer en wind netjes de krant in onze bus doet heb ik 5,- gegeven, de mensen van het plaatselijke krantje die 1x per week komen brengen heb ik 1,- gegeven.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:17

Ik heb dit jaar ook niks gegeven, want het is inderdaad gewoon hun baan en bij mij vind ik de bezorgers ook niet zo super bezorgen.
(Dingen zoals om 23.00 uur pas bezorgen waardoor ik wakker word van de brievenbus en dat soort dingen zijn hier heel gewoon _-:( )

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:20

Goof schreef:
Ik geef niets, is toch gewoon hun baan??

Is ook mijn mening :j Ik krijg toch ook niet van elke klant een centje omdat ik werk tijdens de feestdagen en dat ik net een heel jaar ter hun beschikking heb gestaan :') (afijn, toen ik nog werkte :7 )

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:21

Ik vind niet dat je de folderwijk van een 14 jarige mag vergelijken met een fulltime baan. Jullie krijgen toch ook wel eens een bonus of hebben jullie 13de maand. (of je kerstpakkeet, die kreeg ik zelf nog niet toen ik een folderwijk had)
Ik motiveer liever de kinderen die ondanks dat ze jong zijn, willen werken voor hun geld. Ach en dan ben je een keertje 50 cent of een euro kwijt, het kind is er toch blij mee. En ik weet zelf wat voor rot werk het is en je krijgt geen extra'tje van je werkgever.
Dan zeggen mensen dat ze maar een ander baantje moeten zoeken.. Ja leuk, maar dan moeten ze wel eerst wachten tot dat ze 15 zijn, want iets anders dan een folderwijk kun je hier niet doen voor je 15de.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:29

Toen ik 14 was werkte ik ook gewoon voor een salaris, en daar kreeg ik ook geen kerstbonus oid. Ik werkte toen op een camping en dan ging ik ook niet alle campinggasten vragen voor een fooi. Dat is imo gewoon hetzelfde.
Ik heb ook prei poten gedaan. Hartstikke zwaar werk, en gewoon per uur of per kilo betaald. En ook daar geen extraatjes ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:31

Ik werkte al op mijn 11de, heb nooit een kerstpakket, bonus, 13de maand etc etc gehad :+ Is imo net hetzelfde als iemand van 14 die nu een krantenwijk loopt :j Hier in België zie je dat trouwens niet, jongeren die krantenwijken lopen, je ziet het hier zelfs amper dat jeugd werkt, ze worden gewoon amper aangenomen omdat ze zo jong zijn.