uitnodiging, maar zónder kleine kinderen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:36

Er is een verschil tussen steevast de kinderen thuis moeten laten, of slechts 1x. Moest het steevast zijn dat dezelfde persoon je vraagt om je kids thuis te laten, ook als het bij die persoon thuis is, dan zou ik wel ergens durven zeggen dat het inderdaad wat egoïstisch is. Tenzij je echt etters van kinderen hebt die de boel vernielen en je als ouder daar niks aan doet of steeds maar afwimpeld. dat past ook niet, da's niet netjes tegenover de gastheer/vrouw. In dat geval snap ik wel dat je kids niet welkom zijn.

Helemaal not done is kids van de ene wel toelaten, en andere niet omdat die misschien wat drukker zijn. Dat komt echt over alsof je geen goede opvoeding geeft, terwijl het gewoon hun karakter is dat ze zoveel energie hebben. Zo vind ik het ook absoluut not done om kinderen te gaan weigeren met een afwijking. Ofwel zijn ze allemaal welkom, ofwel niet.

Als je niet kan gaan omdat je geen oppas kan vinden of omdat er niemand is waar de kinderen kunnen gaan logeren, dan is dat geen erg dat ze niet kunnen komen. Zou ik als gastvrouw jammer vinden dat ze er niet zijn, maar het is geen ramp en best te begrijpen. Het is ook weer anders als ze geen oppas willen bellen en gewoon hun kids meewillen, kost wat kost, of ze nou welkom zijn of niet. dat vind ik niet acceptabel van de ouders. Soms willen de gastheer/vrouw een avondje onder volwassenen, om een goed gesprek te kunnen voeren, om niet steevast gestoord te worden, om niet constant te moeten uitkijken "wat reten ze nou weer uit" of weet ik veel wat.

pmarena

Re: uitnodiging, maar zónder kleine kinderen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:44

Mwoah , op zich moet je het wel kunnen zeggen vind ik , als je bepaalde kinderen niet meer in huis wilt ontvangen :P Zul je best veel gezeur van krijgen , dat moet je dan ook accepteren :)

Maar ik kan me wel voorstellen als je bvb. 3 zussen hebt en van 2 zussen zijn de kinderen gewoon lieve , goed opgevoede kinderen waar je geen of weinig "last" van hebt , dat die gewoon welkom zijn.
Terwijl de kinderen van de 3e zus al een paar keer enòrm aanwezig zijn geweest , de huisdieren terroriseren , vanalles slopen en gewoon de hele sfeer verpesten als ze er zijn en een enorme bende achterlaten als ze weggaan.... kan me goed voorstellen dat je daar dan een keer KLAAR mee bent en die blagen gewoon niet meer in huis wilt :P Als je dan ook niet meteen he-le-maal klaar bent met je zus door deze situatie en je wilt haar wel nog steeds uitnodigen op een feestje...tja dan zijn haar kinderen dus de enigen die niet welkom zijn :o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:45

Ik vind je wens ook absoluut niet onredelijk. Ik en mijn broertje gingen vroeger ook echt niet mee naar alle (familie)feestjes van mijn ouders. Thank god! Moet er niet aan denken, dat was dodelijk saai. Nee hoor, dan kwam oma langs en was het feest *\o/*
En wij (naja, ik :+ ) waren echt heel goed opgevoed, bleven keurig uren stil zitten zonder om aandacht te krijsen en dergelijke.
Maar soms zijn er gewoon feestjes en gelegenheden waar kinderen niet welkom of handig zijn. Ik zie daar écht het probleem niet van. Dat je kinderen niet welkom zijn op een feest wil niet betekenen dat de feestgever meteen je kinderen haat/veracht/niet moet. Ik snap echt niet waarom kinderen altijd overal maar bij moeten zijn.
Vooral die monsters van kinderen van mijn nicht die op ELK familiefeest lopen gillen, krijsen, obers omver stuiven en onder tafels door rennen. Bloed- en bloediritant. En als je er wat van zegt, dan is het gedaan met de pret, want de kinderen zijn oh zo lief en zo schattig en ze moeten toch ook hun energie kwijt? Vreselijk gewoon.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:46

Er is hier een tijdje terug een topic over geweest, heb je die al gezien?
Over; Geen kleine kinderen op bruiloft oid.

Anders; Nvm. :)

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 21:13

ik wil even aanvullen dat het géén familiebrunch is.....het gaat om broer/schoonzus, mijn moeder met partner (andere ouders verblijven in buitenland) een tante en oom en een handjevol goede vrienden.

er zijn verder ook geen andere kinderen bij.

Mijn broer zei dat hij dacht dat het hem niet gaat lukken om oppas te vinden, ik denk zelf dat hij wél wil. Hij zou overleggen met zijn vrouw.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:30

capopjekop schreef:
Mijn ouders werden vroeger ook vaak genoeg zonder ons uitgenodigd. Dat was helemaal geen probleem, dan kwam onze oppas opassen, een groot feest vonden we dat.

hihi, daar moest ik ook aan denken. Het is bij mij vroeger genoeg gebeurd dat mijn ouders ergens uitgenodigd werden zonder dat ik of mijn zus uitgenodigd waren. Sterker, het gebeurt zelfs nu nog dat ze naar een tante gaan met de mededeling "kinderen niet uitgenodigd". En dan moet je weten dat ik het jongste "kind" van de familie ben, van 22 :D . Het hangt er misschien maar net af van hoe je zelf in de familie bent opgevoed...hier is het echt doodnormaal dat je ouders en kinderen een dagje van elkaar kunt scheiden zonder dat er iemand egoïstisch of "je ziet je neefje/nichtje niet graag" etc wordt verweten. Als je je levenlang in een familie leeft waar zelfs de honden meegaan op locatie of de baas komt niet, dan is het misschien voor jou wel sneller "not done", om een 'volwassen' feestje te houden. Ieder zijn visie op het leven, toch {:) .

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:38

Ik zit ook al even met dit dilemma, ik weet namelijk dat als ik ga trouwen ik op het feest 's avonds geen kinderen wil hebben.
Tot die tijd zijn ze van harte welkom ook met het eten enz. nog wel maar als het partytime is wil ik geen kinderen meer in de tent hebben.
Ik vind kinderen geweldig maar ik wil geen gejengel en gejammer op ons feest omdat ze moe zijn en naar huis willen terwijl het nog maar 10 uur is.
En ik ga niet ons feest aanpassen omdat mensen met kinderen komen want dan is het niet meer zoals wij het willen.
Nou zullen de meeste mensen die ik uit zou willen nodigen hier wel in mee gaan, maar mijn schoonzusje is nog net niet vastgegroeid aan haar kinderen.
Gelukkig hebben we nog even om hier over na te denken maar uiteindelijk is het ons feest en gaat het zoals wij het willen dus zonder kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:06

Stel dat er op een uitnodiging staat "kids thuis laten alsjeblieft" en je neemt de jouwe toch mee. Dan doe je daar niemand een plezier mee: de gastvrouw niet omdat die geen kids wilden, de kids zelf niet want is zijn geen andere leeftijdsgenootjes,dus ze zitten zich waarschijnlijk stierlijk te vervelen en jezelf ook niet, want jij mag dan op alle lange gezichten gaan staren omdat je jezelf zo vol waande om dat verzoek doodleuk naast je neer te leggen.

Ik moest vroeger regelmatig mee op allerhande feestjes. Waar zo al amper kinderen op aanwezig waren omdat de meeste al volwassen kinderen haden die alleen thuis konden blijven, of de koppels waren kinderloos of bejaard. Wat heb ik gevloekt dat ik mee moest, ik kon echt het kreng uithangen dan. Niet zozeer krijsen of gillen of aandacht opeisen, maar gewoon ter plekke zitten mokken omdat ik me gewoon kapot verveelde en er niemand wat tegen me zei of tegen me ging praten als een kleuter.
Later begon ik boeken mee te nemen, werd dat ook al niet gewaardeerd want dan was je "asociaal".

Dus of je de kids er een plezier mee doet om ze altijd mee te sleuren, geen idee :)

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:03

Ik had mezelf niet in zo'n situatie gebracht. Waarom geen etentje gepland om 8 uur ? Dan waren de koters er hoogst waarschijnlijk niet geweest.
Je zegt 3 kinderen onder de 3/4 (ik lees 2 verschillende berichten), dan moet de jongste nog wel heel jong zijn. Die krijgt wellicht nog borstvoeding o.i.d. Dan maak je het je broer ook niet makkelijk om oppas te regelen.
Kinderen niet uitnodigen vind ik op zich niet zo'n probleem, maar ik had het hem wel gewoon aan de telefoon verteld niet met een omslachtige uitnodiging en dito mailtje.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:08

Ik vind het niet onredelijk, kinderen horen niet in chique restaurantplekken. Niet leuk voor de kinderen en voor de mensen die er zijn.

Maar de wijze waarop is de mijne niet

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:11

haha ik zou het geen probleem vinden om zonder kinderen op je feestje te komen hoor! gewoon melden dat het geen feestje is voor kinderen. dat ene topic in het begin aangehaald had wel een paar goede texten. en ik zou me er werkelijk niet druk om maken wat iedereen er wel of niet van vind want je doet t ws toch nooit goed. gewoon vieren zoals jij het vieren wil,jij betaald dus jij bepaald ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:31

Ayasha schreef:
anneliesdj schreef:
Ja, mits je ze er gewoon om vraagt, het kan ook gewoon niet bij iemand opkomen.
De rest van je bericht zal ik maar niet op reageren :=

Waarom niet? :+

Omdat het dan een rel wordt ;)

supersambo schreef:
Ik had mezelf niet in zo'n situatie gebracht. Waarom geen etentje gepland om 8 uur ? Dan waren de koters er hoogst waarschijnlijk niet geweest.
Je zegt 3 kinderen onder de 3/4 (ik lees 2 verschillende berichten), dan moet de jongste nog wel heel jong zijn. Die krijgt wellicht nog borstvoeding o.i.d. Dan maak je het je broer ook niet makkelijk om oppas te regelen.
Kinderen niet uitnodigen vind ik op zich niet zo'n probleem, maar ik had het hem wel gewoon aan de telefoon verteld niet met een omslachtige uitnodiging en dito mailtje.

Kan ik me helemaal in vinden.

zonnebloem18 schreef:
Ik zit ook al even met dit dilemma, ik weet namelijk dat als ik ga trouwen ik op het feest 's avonds geen kinderen wil hebben.
Tot die tijd zijn ze van harte welkom ook met het eten enz. nog wel maar als het partytime is wil ik geen kinderen meer in de tent hebben.
Ik vind kinderen geweldig maar ik wil geen gejengel en gejammer op ons feest omdat ze moe zijn en naar huis willen terwijl het nog maar 10 uur is.
En ik ga niet ons feest aanpassen omdat mensen met kinderen komen want dan is het niet meer zoals wij het willen.
Nou zullen de meeste mensen die ik uit zou willen nodigen hier wel in mee gaan, maar mijn schoonzusje is nog net niet vastgegroeid aan haar kinderen.
Gelukkig hebben we nog even om hier over na te denken maar uiteindelijk is het ons feest en gaat het zoals wij het willen dus zonder kinderen.

Hier in omgeving is het vrij gebruikelijk om 's middags een zgn 'kinderbruiloft' te houden, daar zijn dan ook speciaal wat spelletjes ed geregeld, 's avonds is dan het trouwfeest en daar zie je dan vanzelfsprekend geen kind want die zijn 's middags al geweest, misschien is zoiets een idee?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:32

Waarom moet de TS een etentje geven als ze veel liever een brunch geeft? Om andere mensen niet voor het hoofd te stoten? Je hoeft er als ouder toch geen aanstoot aan te nemen dat de locatie die gekozen is niet geschikt is voor kleine kinderen?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:49

Als je het tijdig zegt lijkt me het goed te regelen, als het al verstopt wordt in hints zou ik ook denken pfff láát maar.
Kinderen hoeven echt niet mee maar het valt of staat wel met hoe je communiceert.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 01:38

Wat me altijd opvalt in dit soort topics is dat de kinderloze mensen vaak als kinderhaters worden bestempeld en dat sommige ouders echt geen begrip kunnen opbrengen voor de mensen die nu eenmaal niet enthousiast worden van kinderen. Dan heb je vervolgens nog het puntje dat de mensen met een happy family zich totaal niet kunnen voorstellen dat niet iedere familie het altijd zo gezellig met elkaar heeft.

Als je een stel kinderen treft die supergoed opgevoed zijn en waar je totaal geen last van hebt, dan heb je tegenwoordig een uitzondering te pakken. De kinderen die netjes opgevoed zijn, kun je vaak op 1 hand tellen, triest, maar absoluut waar.
Verder is het toch echt aan degene die het feest viert om te bepalen wie ze daar willen hebben. Dat je een feestje wil zonder kinderen is toch helemaal geen probleem, zeker als die kinderen alle 3 onder de 4 jaar zijn, die kun je niet lekker zelf laten spelen.

Bij een feestje voor mijn vaders 50e verjaardag, wilden we ook liever niet alle neefjes en nichtjes daar aanwezig hebben, niet alleen omdat het een nogal grote familie is met kinderen in uiteenlopende leeftijden, maar ook omdat we ze eigenlijk nooit zien of spreken, dus waarom zou je ze dan allemaal mee laten nemen?
Andere situatie: de aanhang van zowel broer als zus is echt om te wurgen. Heeft al de nodige spanningen en ruzies opgeleverd en er kan echt niet 'gezellig' gedaan worden, dus wat doe je dan? Dan doe je een etentje zonder partners. Bij ex-schoonfamilie daarentegen was het altijd erg gezellig en was een vrij hechte familie, ook prima, hartstikke leuk :j. Maar dat gaat niet voor iedereen op. En zelfs zijn hadden hun probleempjes.

Situatie met kinderen:
1. Kinderen van mijn zus zijn een ramp, slaan elkaar compleet de hersens in bij elke mogelijkheid, zijn totaal onopgevoed en verwend.
2. Kinderen van mijn voormalige schoonzus, netjes opgevoed, weten dat ze zich soms koest moeten houden en kunnen heel leuk samen spelen.
3. Kinderen van andere schoonzus, op zich redelijk opgevoed, maar wel vreselijk verwend en weten zich niet goed te gedragen en worden ook niet tegengehouden door ouders.
4. Kind van vriendin, kan wel eens druk of zeurderig zijn, maar over het algemeen is ze consequent en laat ze niets escaleren.
5. Kind van andere vriendin, druk jochie, maar door kordaat optreden ouders, heb je er geen last van.

In geval van 1 en 3 heb je dus kinderen die echt overlast veroorzaken, je zit niet alleen in een restaurant en andere mensen willen ook graag rustig eten. Ik heb eens een diner meegemaakt in een tent die ook totaal niet ingericht was op kinderen, ik heb me echt plaatsvervangend kapot geschaamd en snapte echt niet waarom die ouders NIETS zeiden. De omgeving was er duidelijk niet blij mee. Die mensen wilden namelijk graag rustig dineren zonder krijsende kinderen om zich heen. Als je wel kinderen om je heen wilt hebben, dan ga je namelijk naar een ander soort gelegenheid, een vd Valk ofzo.
Moet je dan altijd maar koste wat kost kinderen meeslepen omdat ze zogezegd gelijkwaardig zijn? Dat zijn ze niet, ze zijn niet volwassen, zijn afhankelijk van de ouders en hebben zelf geen besef van wat gewenst is. Daarnaast doe je ze er vaak geen plezier mee.

En nee, ik ben helemaal niet anti kinderen, maar ik vind het een vreemde ontwikkeling dat iedereen tegenwoordig altijd maar overal de kinderen mee naartoe sleept, tegen wil en dank.
Ik ben helemaal gek op mijn neefje in 1, hoewel ie best lastig is, maar toch zou ik in sommige gevallen zeggen, laat ze maar thuis. Maar zelfs bij 2, 4 en 5 zou ik dat soms doen, zonder dat het een probleem hoeft te worden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 07:27

Nou sorry, maar ik wil in Van der Valk nog niet dood gevonden worden, dus daar ga ik met kinderen ook niet naartoe :n . Ik ga nog steeds gewoon uit eten in echte restaurants hoor.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 07:54

Urielle schreef:
Nou sorry, maar ik wil in Van der Valk nog niet dood gevonden worden, dus daar ga ik met kinderen ook niet naartoe :n . Ik ga nog steeds gewoon uit eten in echte restaurants hoor.

Maar waarschijnlijk behoor jij dan bij de groep ouders die hun kinderen wel opvoeden wanneer ze van huis zijn.
Ik zou het hoogst irritant vinden om in een echt luxe restaurant te eten, waar ik zelfs niet zomaar ga zitten, en het dus helemaal die avond ervan wil nemen om te genieten.
En dan zit er een vervelend kind naast me die zich niet weet te gedragen...
Als jou kinderen daar zitten, en zich normaal kunnen gedragen prima, maar dan denk ik dat je uitzondering bent..

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:31

ik zou het niet op de uitnodiging zetten maar je broer en schoonzus gewoon op de man af gaan vragen.
weten ze het, kunnen ze het respecteren dat je eerlijk bent tegenover hen en kunnen er geen misverstanden ontstaan

maar bij 3 kinderen van onder de 4 jaar zou ik als ouder (jep heb er ook 2 en die gaan niet vaak naar de opvang) er toch niet zo happy bij zijn van zo een paar 'hints' te krijgen dat de kinderen er niet bij mogen zijn
het is niet evident om degelijke opvang te vinden die direct 3 kids aan kan (vooral in het weekend zijn het zelf nog kinderen die babysit doen en daar doe ik men jongste van 3 maand niet bij hoor)
en ik begrijp dat je zelf geen kinderen hebt maar ga het bespreken met hen zelf
mss dat je tot een oplossing kunt komen
(dit echt in de veronderstelling dat het jongste kind best nog bij de mama blijft, daar heb je vaak niet zo veel 'last' mee en dat dan de oudste 2 een babysit krijgen)

als ze geen oplossing kunnen vinden moet jij niet kwaad zijn trouwens, jouw wens en als ze dan thuis blijven respecteren ze dat, dan is het aan jou om op een andere dag iets samen met hen te doen bevoorbeeld, maar het is dan ook aan jou om je broer en zijn familie niet kwaad aan te kijken

nog iets een brunch is vaak met vele families tesamen in een grote zaal (toch in België), al eens aan gedacht dat die andere families wel eens kinderen mee kunnen hebben? Zou dat ook eens bevragen, want als je broer dan voor opvang zorgt terwijl vele anderen daar wel kids bij hebben is dat wel zo ambetant voor hen en vooral voor jou. Daar zou ik bvb niet mee kunnen leven en dat zou je wel eens op je boterham kunnen krijgen.

(dit laatste kun je dus effectief wel voorhebben, en dan doet de wens van TS niet veel goed meer want dan zal ze door vreemde kinderen 'getergd' worden, wat uiteindelijk mss wel veel erger is dan door gekende kinderen)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:05

ik denk dat ik het ook gewoon zou zeggen, of met een leuk zinnetje op de uitnodiging.. maar goed het is wel moeilijk om daar een leuk zinnetjhe over te bedenken.
Eerlijkheid duurt wel het langst en je hoeft er niet om heen te draaien maar je kunt het beter gewoon zeggen denk ik.

ik weet wel dat mijn ouders ook wel eens feestjes hebben gehad vanwege zoveeljarig huwelijk etc dus ook van mijn ooms of tantes en die zeiden ook gewoon dat het alleen voor de volwassenen was.. Ik heb dat zelf nooit raar gevonden eigenlijk, zo was het gewoon.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:08

Mirrrriii schreef:
Urielle schreef:

Maar waarschijnlijk behoor jij dan bij de groep ouders die hun kinderen wel opvoeden wanneer ze van huis zijn.
Ik zou het hoogst irritant vinden om in een echt luxe restaurant te eten, waar ik zelfs niet zomaar ga zitten, en het dus helemaal die avond ervan wil nemen om te genieten.
En dan zit er een vervelend kind naast me die zich niet weet te gedragen...
Als jou kinderen daar zitten, en zich normaal kunnen gedragen prima, maar dan denk ik dat je uitzondering bent..

Ik ben wel een vrij strenge mama geloof ik ja, maar ik weet niet of ik een uitzondering ben. Ik denk dat je dingen waar je je aan ergert toch eerder opvallen ;)
Nou moet ik wel zeggen dat onze voorkeur ligt bij kleine intieme restaurantjes die bijv. Mexicaans etc. serveren en niet bij grote koude 'kouwe kak' ***** restaurants. Dus het houdt dan een beetje het midden tussen een echt luxe restaurant en de simpelere accomodaties. En mocht mijn dochter toch een keer lastig zijn en ze laat zich niet corrigeren dan eten wij ons bord leeg en gaan naar huis want daar vinden we zelf ook niks aan. Dan gaan we niet ook nog lekker een nagerecht bestellen ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:16

hyppolyte schreef:
Wat me altijd opvalt in dit soort topics is dat de kinderloze mensen vaak als kinderhaters worden bestempeld en dat sommige ouders echt geen begrip kunnen opbrengen voor de mensen die nu eenmaal niet enthousiast worden van kinderen. Dan heb je vervolgens nog het puntje dat de mensen met een happy family zich totaal niet kunnen voorstellen dat niet iedere familie het altijd zo gezellig met elkaar heeft.

Het hoeft echt niet altijd one big family te zijn om het leuk te hebben hoor, er werd hier net ook al op een reactie van mij gesuggereerd dat wij het altijd gezellig hebben nou dat ik echt niet zo hoor.
Bij ons heeft iedereen een sterk karakter en dat bots vaak met elkaar (vaker wel dan niet), daarnaast hebben er een aantal problemen en daardoor een gebruiksaanwijzing. Als je zulke dingen weet kun je daar gewoon mee omgaan, dan pas je je toch een beetje aan.
En dat geld ook voor kinderen, kun je je best een beetje aan aanpassen, dat hoeft echt niet te beteken dat ze over en onder je door moeten kruipen maar je hoeft ook niet over elk gilletje te struikelen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:26

Ik zie het eerder door de ogen van het kind, kan me nog voorstellen hoe saai dat was om vier uur braaf op een stoeltje te zitten.
En zelfs de braafste kinderen, zijn eens irritant als ze moe zijn dus je moet geen hoge verwachtingen treffen die ze niet kunnen waarmaken.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:37

Er vallen me hier toch wel een aantal reacties op waarin moeder bijna vergroeid lijken met hun kind (als mijn kind niet gewenst is, dan kom ik ook niet. Mijn kind is zo goed opgevoed, die kan naar iedere gelegenheid mee enz...). Ik herken dat helemaal niet in mijn omgeving. Daar zit het vol met mamma's (en pappa's) die graag eens een avondje/weekendje weg gaan zonder kinderen. Die hebben naast een gezinsleven thuis ook nog een rijk sociaal leven waar de kinderen echt niet altijd bij hoeven te zijn.

Geen waardeoordeel, maar gewoon opvallend voor mij.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:43

In dit geval van TS had ik geloof ik het gezinnetje van haar broer (omdat dit de enige kinderen zijn) uitgenodigd voor een "eigen" middagje ....de Mac, zwembad of zoiets dergelijks.... Had je broer extra het idee gegeven dat ze speciaal zijn en hadden de kinderen een heel wat fijnere middag gehad dan stilzitten op een pluche restaurant stoel.

Maar ik vind dat ieder feestvarken zijn eigen feestje mag bepalen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:58

Ik ben het wel met je eens dat dat heel leuk zou zijn. Maar vooral leuk voor de broer en z'n kinderen. En die is nou ner niet jarig. Dus eigenlijk ben je dan je verjaardag aan het aanpassen aan je gasten, en niet aan het vieren op de manier die jij hier liefste zou willen. En voor mij is dat nou net niet het idee achter jarig zijn. Dan is het namelijk jouw dag!