Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zul je best veel gezeur van krijgen , dat moet je dan ook accepteren 
Als je dan ook niet meteen he-le-maal klaar bent met je zus door deze situatie en je wilt haar wel nog steeds uitnodigen op een feestje...tja dan zijn haar kinderen dus de enigen die niet welkom zijn

) waren echt heel goed opgevoed, bleven keurig uren stil zitten zonder om aandacht te krijsen en dergelijke.capopjekop schreef:Mijn ouders werden vroeger ook vaak genoeg zonder ons uitgenodigd. Dat was helemaal geen probleem, dan kwam onze oppas opassen, een groot feest vonden we dat.
. Het hangt er misschien maar net af van hoe je zelf in de familie bent opgevoed...hier is het echt doodnormaal dat je ouders en kinderen een dagje van elkaar kunt scheiden zonder dat er iemand egoïstisch of "je ziet je neefje/nichtje niet graag" etc wordt verweten. Als je je levenlang in een familie leeft waar zelfs de honden meegaan op locatie of de baas komt niet, dan is het misschien voor jou wel sneller "not done", om een 'volwassen' feestje te houden. Ieder zijn visie op het leven, toch
.
Ayasha schreef:anneliesdj schreef:Ja, mits je ze er gewoon om vraagt, het kan ook gewoon niet bij iemand opkomen.
De rest van je bericht zal ik maar niet op reageren
Waarom niet?

supersambo schreef:Ik had mezelf niet in zo'n situatie gebracht. Waarom geen etentje gepland om 8 uur ? Dan waren de koters er hoogst waarschijnlijk niet geweest.
Je zegt 3 kinderen onder de 3/4 (ik lees 2 verschillende berichten), dan moet de jongste nog wel heel jong zijn. Die krijgt wellicht nog borstvoeding o.i.d. Dan maak je het je broer ook niet makkelijk om oppas te regelen.
Kinderen niet uitnodigen vind ik op zich niet zo'n probleem, maar ik had het hem wel gewoon aan de telefoon verteld niet met een omslachtige uitnodiging en dito mailtje.
zonnebloem18 schreef:Ik zit ook al even met dit dilemma, ik weet namelijk dat als ik ga trouwen ik op het feest 's avonds geen kinderen wil hebben.
Tot die tijd zijn ze van harte welkom ook met het eten enz. nog wel maar als het partytime is wil ik geen kinderen meer in de tent hebben.
Ik vind kinderen geweldig maar ik wil geen gejengel en gejammer op ons feest omdat ze moe zijn en naar huis willen terwijl het nog maar 10 uur is.
En ik ga niet ons feest aanpassen omdat mensen met kinderen komen want dan is het niet meer zoals wij het willen.
Nou zullen de meeste mensen die ik uit zou willen nodigen hier wel in mee gaan, maar mijn schoonzusje is nog net niet vastgegroeid aan haar kinderen.
Gelukkig hebben we nog even om hier over na te denken maar uiteindelijk is het ons feest en gaat het zoals wij het willen dus zonder kinderen.
. Maar dat gaat niet voor iedereen op. En zelfs zijn hadden hun probleempjes.
. Ik ga nog steeds gewoon uit eten in echte restaurants hoor. Urielle schreef:Nou sorry, maar ik wil in Van der Valk nog niet dood gevonden worden, dus daar ga ik met kinderen ook niet naartoe. Ik ga nog steeds gewoon uit eten in echte restaurants hoor.
Mirrrriii schreef:Urielle schreef:Nou sorry, maar ik wil in Van der Valk nog niet dood gevonden worden, dus daar ga ik met kinderen ook niet naartoe. Ik ga nog steeds gewoon uit eten in echte restaurants hoor.
Maar waarschijnlijk behoor jij dan bij de groep ouders die hun kinderen wel opvoeden wanneer ze van huis zijn.
Ik zou het hoogst irritant vinden om in een echt luxe restaurant te eten, waar ik zelfs niet zomaar ga zitten, en het dus helemaal die avond ervan wil nemen om te genieten.
En dan zit er een vervelend kind naast me die zich niet weet te gedragen...
Als jou kinderen daar zitten, en zich normaal kunnen gedragen prima, maar dan denk ik dat je uitzondering bent..
hyppolyte schreef:Wat me altijd opvalt in dit soort topics is dat de kinderloze mensen vaak als kinderhaters worden bestempeld en dat sommige ouders echt geen begrip kunnen opbrengen voor de mensen die nu eenmaal niet enthousiast worden van kinderen. Dan heb je vervolgens nog het puntje dat de mensen met een happy family zich totaal niet kunnen voorstellen dat niet iedere familie het altijd zo gezellig met elkaar heeft.