ben ik zo jaloers of houd hij nou geen rekening met mij.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:34

_Nancy schreef:
Maar HIJ vindt het toch niet erg als er iemand bij zit?
Wat maakt het uit wat jullie vinden? :')
:+

Het is niet zijn auto :')

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:35

buster4ever schreef:
want dan gaat zei klagen..
Heel snel de auto uit schuppen dan! Wat een achterlijk wijf!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:35

Kiwipitje schreef:
Toch kan ik me het gevoel van TS heel goed voorstellen. Iemand die zo doet en dan de reactie van je vriend die soort van jou 'dumpt' om háár naar het werk te brengen... Dan snap ik het taalgebruik ook wel ;).

Ts is als eerste over dit onderwerp begonnen. Immers vriend ziet geen problemen :D
Ts heeft waarschijnlijk het woord 'wijf' enz enz genoemd tijdens dit gesprek. Had Ts gesproken over haar gevoel van vrijheid, het gezellige samenzijn in de auto, het stukje quality time tussen hen, dan was vriend al veel meer genegen om tot een goede oplossing te zoeken. Ik heb zelf veel ervaring met ontspoorde jongeren ;) Dus weet dat enkel aanvallen tot geen oplossing leidt ;)

Kiwipitje

Re: ben ik zo jaloers of houd hij nou geen rekening met mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:36

Fijn dat je ervaring hebt met ontspoorde jongeren. Ik wens niet met mijn vriend te hoeven omgaan alsof hij een ontspoorde jongere is :+. Maar dat zal vast aan mij liggen :').

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:37

Kiwipitje schreef:
Fijn dat je ervaring hebt met ontspoorde jongeren. Ik wens niet met mijn vriend te hoeven omgaan alsof hij een ontspoorde jongere is :+. Maar dat zal vast aan mij liggen :').

Ach soms hebben ze dezelfde benadering nodig :D
Zeuren over muziekkeuze enz enz hoeft ze niet te doen. Meerijden is je nergens mee bemoeien!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:37

Ik snap het probleem van TS, je voelt je gebruikt.

Maar het is jou auto, dus jij maakt de regels toch?

Als je vriend erg graag haar mee wil nemen moet ze een bijdrage leveren, zoniet; rijdt ze mee op zijn kosten (zijn auto).
Het zou erg jammer zijn als deze dame voor spanning zou kunnen zorgen wat schade geeft aan jullie relatie. Zeg dat hem ook; is ze dat waard??

succes ermee!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:38

Klep houwen, zitten, en betalen :j.

slokkie

Kiwipitje schreef:
Inderdaad. Dan sta je toch wel aardig hoog in de ranglijst van profiteurs :). Lekker makkelijk hoor! Doe mij zo'n lift :').

Met je mond om de trekhaak en hard rennen.
:D

Ik mis een beetje de waarom ze vanaf het begin meereed.
Seizoen, eigen vervoer stuk, gezellige prater.
En rijdt ze ook mee terug?

Rianne_

Ik vind ook niet dat je je aanstelt eigenlijk. Een bijdrage in de kosten vind ik niet meer dan normaal.. :n
Het idee van 'carpoolen' is natuurlijk wel dat het vriendelijker is voor het milieu, maar ik vind het juist ook een mogelijkheid om de kosten te delen zodat jullie allebei voordeliger kunnen reizen..

Anoniem

buster4ever schreef:
maar ik ga t vanavond erover hebben maar ben gewoon wel kwaad erom

Mag ik je als tip geven om wel eerst even af te koelen voor je het er over gaat hebben? Want eigenlijk is het een TE stom onderwerp om serieus ruzie over te gaan maken en als je er met een te verhit hoofd in gaat, gaat dat wel gebeuren ben ik bang.

Gooi het niet meteen (alleen) op benzinegeld, maar gooi het vooral op de privacy en vrijheid die je er mee inlevert. Als jullie 3 kwartier enkele reis met elkaar in de auto zitten, dan is dat anderhalf uur per dag. In die tijd kun je aardig wat qualitytime met elkaar hebben, en nu zit er een 'vreemde' bij waardoor er heel veel dingen zijn die je niet kunt of wilt bespreken.
Met een 'vreemde' erbij in de auto voel je je ook nog eens gedwongen om een sociaal gesprek op gang te houden. Dat is nogal wat, anderhalf uur per dag met iemand waar je in principe ook nog eens niet zelf voor kiest.
Daarnaast verlies je met haar als meerijder alle vrijheid om éven een boodschapje te doen of éven van de weg af te gaan als je ziet dat je de file ingaat om gewoon even ergens een bak koffie te pakken oid.

Pas daarná het financiële aspect aansnijden denk ik.
Waarbij je gerust mag noemen dat het best vreemd is dat ZIJ nee zegt op de vraag of ze mee wil betalen, omdat JIJ haar een gunst verleent die jou ook geld kost, EN.... zij krijgt toch OOK reiskosten betaald? Als ze niet mee zou rijden, zou ze nog veel meer kosten hebben dan de bijdrage die ze nu fatsoenshalve eigenlijk aan jou zou moeten betalen.
Wat je ook kunt doen, is hem vragen of hij weet of er een REDEN is dat ze niet mee wil betalen. Misschien heeft ze hem wel in vertrouwen genomen en iets verteld over bv een vervelende financiële positie, waardoor hij graag 'bij wil springen' door haar gratis met je mee te laten rijden. In zo'n geval hoeft hij echt de vertrouwelijkheid tussen hen niet volledig op te geven voor jou, maar moet hij wel even wat duidelijkheid scheppen EN (!!!) JOUW gunst erbij VRAGEN.

Succes met het gesprek.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:39

Maarre... even voor de beeldvorming... gaat het hier om een leuke jonge meid-collega of om een post-menopauzale getrouwde secretaresse? :D

JustSmile

ik ben het helemaal met Sonja, en de TS eens (en nog een aantal maar kan niet alle namen onthouden)

Ik rij ook wel eens met mensen mee en bedank dan ook hartelijk en vraag ook altijd of ze het niet erg vinden. Nu is dit voornamelijk incidenteel... naar stal(lig ik op de route) maar dan vind ik het soms al vervelend omdat ik niemand tot last wil zijn (zelfs als het me aangeboden word om mee te rijden) En ik ben ook niet te beroerd om dan een keer te trakteren op thee of wat lekker oid.. (of als ze vraagt om benzinekosten, zou ik mezelf voor me kop slaan dat ik daar zelf niet aan gedacht had!!) En anders stap ik op de fiets!

Iemand ophalen om mee te rijden vind ik meestal ook geen probleem, maar als ik daarvoor een end om moet rijden(dus echt COMPLEET uit de route) dan heb ik daar soms ook geen zin in(helemaal met die gladheid)Ook als het wel op de route ligt heb ik soms gewoon even geen zin in andere, moet ook kunnen vind ik!
En ik moet er ook niet aan denken om Elke daar aan zoiets vast te zitten!! Ik geef je groot gelijk, maar moet zeggen dat ik de reactie van je vriend wel nogal apart vind... suc6!!

Marchador

Kiwipitje schreef:
buster4ever schreef:
want dan gaat zei klagen..
Heel snel de auto uit schuppen dan! Wat een achterlijk wijf!

Inderdaad. En anders.. harde aanpak.
Jij het niet eens zijn met mijn regels? Auto aan de kant zetten: neem de bus maar :+

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 16:40

x__Danielle schreef:
_Nancy schreef:

HIJ rijdt met ZIJN vriendin mee. Als die zelf een auto had oké maar nu rijdt HIJ met TS mee, en dan laat HIJ steeds iemand meerijden. dat kan HIJ niet erg vinden maar de TS wel...

even voor de duidelijkheid mijn vriend rijd met mij samen naar het werk en hij nodigt madam uit iedere keer terwijl ik er niets op in t brengen heb vriend lief maakt er geen probleem van omdat ze toch op de route zit. ze rijd mee en terug...hij ziet kennelijk niet dat t iritant is

maar ben gewoon pissig dat meneer gelijk begint over dat ik jaloers ben terwijl ik dat totaal niet ben maar ik ga vanavond praten met hem en zie wel
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 08-12-10 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:41

Aan de ene kant snap ik dat het gezelliger is om met zn 2-en met de auto te gaan ipv een vreemde erbij.
Toch vind ik het sociaal, goedkoper en beter voor t milieu als je gaat carpoolen.

In dat geval zijn de 'regels' wat mij betreft heel helder:
-Zij betaald 1/3 van de benzine voor de keren dat zij mee rijdt
-Zij is in jouw ogen geen bedreiging voor jouw relatie met je vriend (kan mij dan namelijk voorstellen als dta zo voelt.. dat je het niet wilt. Heb jij het idee dat ze je vriend leuk vindt?? Of is dat totaal niet aan de orde??)
-Ze is op zn minst aardig en beleefd tegen je en gaat niet zonder gedag te zeggen de auto uit op het moment dat jij zegt dat ze voortaan niet mee rijdt als ze niet betaalt

Hoe gaat zij naar t werk als ze niet mee rijdt???? Dat kost toch ook geld??????????????
Wat een profiteur dat ze wel wil meerijden, maar niet wil betalen. TE ASOCIAAL!!! Hoe komt het in haar hoofd op...

Wat op mij ook HEEL vreemd overkomt is:
-dat jouw vriend het best vind dat zij niet betaalt terwijl het JOUW auto en JOUW benzinegeld is (hij moet ook meebetalen vind ik als hij iedere dag mee rijdt!! Zeker nu je schrijft dat je krap zit).
-dat jouw vriend desnoods helemaal een auto wil lenen van zn moeder om HAAR een lift te willen geven!!
Waarom is dat?? Uit principe?? Of vindt hij haar soms leuk???

Vind het overigens niet teveel gevraagd als jij vraagt of het in de auto in de vroege ochtend iets minder druk mag zijn in de auto. Dat moet zij dan respecteren. Veel mensen kunnen dan nog niet zo goed tegen drukte..

Ben benieuwd naar jouw antwoorden hier op..
Ik vind inieder geval dat je je grotendeels NIET aanstelt.
Hij maakt haar namelijk belangrijker dan dat jij bent (omdat hij auto wil lenen zelfs om dr mee te laten rijden) en dat is niet oke.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:41

Denk dat het simpel opgelost zou zijn bij mij.
Jij maakt kilometers om haar van haar huis naar haar werk te brengen dus is het niet meer dan logisch dat zij een bijdrage levert.
Ze heeft aangegeven dat ze dat niet wil (en ze heeft zelf ook een auto) dus kwam ze bij mij de auto niet meer in en pakte ze vervolgens haar eigen auto maar.

Jouw vriend kan toch ook niet voor jou bepalen wie jij mee gaat nemen naar het werk? Maar ik denk niet dat je jaloers zou hoeven/moeten zijn als zij wel gewoon mee zou betalen.
Veel mensen doen aan carpoolen ;-)
Maar in dit geval zou het bij mij om principe gaan.

Ik zou diegene zelf aanspreken zodat je vriend er niet tussen zit en zij direct weet waar het op staat ;-)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:42

Kiwipitje schreef:
_Nancy schreef:
:+

Het is niet zijn auto :')

Maar hij rijdt toch?
Hij betaald mee aan benzine toch?

Dan is het toch ook zijn pakkie-an, hij betaald toch net zo goed mee aan die benzine..
En daarbij, als het nou een kerel was geweest?
Had TS er dan nog zo'n drama van gemaakt?

Die vriend gebruikt die auto wel en hij is niet van hem, maar als hij meebetaald, wat maakt het dan uit wie er mee rijdt...
Ik snap het probleem hier niet hoor :')
Ik zie alleen een hoop aanstellerij en het lijkt wel iemand die bang is haar vriend kwijt te raken, omdat er een meisje mee rijdt :+

En het is niet zo dat die auto er kapot aan gaat als dat meisje meerijdt :j

x__Danielle

Re: ben ik zo jaloers of houd hij nou geen rekening met mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:43

als ze zeurt over muziek, niet aardig is, en ook nog eens weigerd om meetebetalen als dat aan haar wordt gevraagt, lijkt me dat geeeen aanstellerij hoor! zoo ik had dr gewoon laten lopen!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:43

buster4ever schreef:
x__Danielle schreef:

HIJ rijdt met ZIJN vriendin mee. Als die zelf een auto had oké maar nu rijdt HIJ met TS mee, en dan laat HIJ steeds iemand meerijden. dat kan HIJ niet erg vinden maar de TS wel...

even voor de duidelijkheid mijn vriend rijd met mij samen naar het werk en hij nodigt madam uit iedere keer terwijl ik er niets op in t brengen heb vriend lief maakt er geen probleem van omdat ze toch op de route zit. ze rijd mee en terug...hij ziet kennelijk niet dat t iritant is

maar ben gewoon pissig dat meneer gelijk begint over dat ik jaloers ben terwijl ik dat totaal niet ben maar ik ga vanavond praten met hem en zie wel

Nou, je zit er zelfs BIJ!
Wat kan er nou gebeuren?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:44

En natuurlijk had TS het misschien beter anders kunnen verwoorden tegen haar vriend. Dat ziet ze nu denk ik ook wel in, maar soms zeg je dingen in the heat of the moment.

TS Leg gewoon eens aan je vriend uit dat je graag hebt dat ze meebetaalt. Dat je het vooral jammer vind dat ze meerijdt omdat je dan je momentje samen met hem kwijt bent. Dat je er wel mee kan leven als ze wat bijdraagt maar dat je het anders gewoon niet wil hebben. Als hij dan zegt dat hij dan met háár in de auto van je moeder gaat rijden dan weet ik niet wat je moet doen. Ik zou niet voor mezelf instaan :=

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:44

amsterdam_30 schreef:
Wat op mij ook HEEL vreemd overkomt is:
-dat jouw vriend het best vind dat zij niet betaalt terwijl het JOUW auto en JOUW benzinegeld is (hij moet ook meebetalen vind ik als hij iedere dag mee rijdt!! Zeker nu je schrijft dat je krap zit).
-dat jouw vriend desnoods helemaal een auto wil lenen van zn moeder om HAAR een lift te willen geven!!
Waarom is dat?? Uit principe?? Of vindt hij haar soms leuk???

ging ook door mijn hoofd... Is je vriend netzo als die meid (op andermans kosten rijden en eigen auto laten staan)?
misschien begint hij zo snel over jaloers zijn omdat je daar eigenlijk alle reden toe zou hebben? :o

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:45

Kiwipitje schreef:
Het wordt toch niet duurder wanneer er 3 in plaats van 2 personen in één auto zitten?
En daarom moet zij zich maar verhuren als gratis taxi? Zou een mooie boel worden :'). Kijk want de bus van Uden naar Eindhoven rijdt ook écht wel als ik niet betaal hoor :+.

Heh? Woon jij in uden? :+
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 08-12-10 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:45

NoaSky schreef:
Hij kan het wel lekker prima vinden, maar het blijft nog altijd HAAR auto waar ZIJ de benzine voor betaald.

Dus als hij het ervoor over heeft om dan met zn ma's auto te gaan rijden, moettie dat lekker doen. Maar ik zou me
dan toch wel afvragen waar ik sta in de relatie als hij dat er werkelijk voor over blijkt te hebben..
Precies, hier dacht ik ook aan.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:46

Snap dat je ernstig geirriteerd bent door dit feit maar probeer kalm en helder te blijven tegen je vriend. Gebruik geen woorden als wijf en profiteur, ook al is ZIJ de aso in dit verhaal.

Zou er ook niet aan moeten denken om iedere dag iemand in mijn auto te hebben, tijdelijk prima, vanwege een defecte auto oid ook prima maar niet dag in-dag uit. Een kostenvergoeding vind ik ook op zijn plaats.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen vervoer naar school/werk en daar moet je je ook verantwoordelijk in gedragen door er zelf voor te zorgen of voor te betalen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:46

@Nancy: Dus als ík voor de bus betaal, dan neem ik gewoon een vriendin mee en die betaalt dan niet. Want ik betaal toch al dus dan mag ik toch alles bepalen? :+ Jeetje wat een domme redeneringen komen hier langs zeg.

_Nancy schreef:
Kiwipitje schreef:
Het wordt toch niet duurder wanneer er 3 in plaats van 2 personen in één auto zitten?
En daarom moet zij zich maar verhuren als gratis taxi? Zou een mooie boel worden :'). Kijk want de bus van Uden naar Eindhoven rijdt ook écht wel als ik niet betaal hoor :+.

Heh? Woon jij in uden? :+
Nee :').