Vriend houdt zich totaal niet aan tijd/afspraken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Vriend houdt zich totaal niet aan tijd/afspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:59

TS, hij heeft dus NIETS gereageerd op het feit dat jij door hem met hoge koorts naar het ziekenhuis moest?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:08

TS, als ik in jou schoenen stond dan zou ik als ik weer beter was erop staan dat hij zich laat onderzoeken of hij ergens toch een bepaalde stoornis heeft, het kan maar zo zijn.
Weigert hij dit dan kun je maar een ding doen om zelf gelukkig te worden, hem de deur uitschoppen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:21

Ayasha schreef:
TS, hij heeft dus NIETS gereageerd op het feit dat jij door hem met hoge koorts naar het ziekenhuis moest?

Schandalig :=

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:33

winnie03 schreef:
Ik weet nooit precies hoe hij zich voelt. Hij is het gesloten type wat nooit een eigen mening heeft, althans, hij heeft hem wel maar zal het niet uiten, zelfs niet na aandringen. Ik was gisteravond zo beroerd dat ik niet de kracht had om erover te beginnen. We zijn meteen naar het ziekenhuis gespoed en daarna ben ik in een soort coma beland door de morfine. Vanmorgen is hij om 8 uur vertrokken om te werken dus er is nog geen woord over gesproken. Helaas ook geen spontane spijtbetuiging van hem uit.

In voorgaande situaties laat hij nooit merken ook maar enigzins te begrijpen wat mijn probleem is. Het antwoord is altijd hetzelfde, namelijk: 'jaahaa, ik heb toch sorry gezegd. Ik heb nu geen zin om het erover te hebben, ik ga daar niet op in nu. Ik ben er nu toch?!' Tja,..

Zo te zien zit er wat meer scheef dan alleen het niet houden van afspraken langs de kant van jouw vriend.
Het feit dat hij niet meteen zijn excuses aanbiedt en spijt toont...dat gaat wel ver. Hij lijkt geen last van schuldgevoel te hebben?
Deze relatie lijkt wel eenrichtingsverkeer...
Je zal in de toekomst toch echt wel een duidelijk gesprek met hem moeten voeren...wat mij betreft was het óf proberen je best te doen of het einde van de relatie.
Want het lijkt niet alleen een vervelende eigenschap (en geloof me, zo'n eigenschap is heel moeilijk te veranderen); hij doet zo te zien niet eens moeite om er wat te proberen aan te veranderen.

Gelukkig houden zowel mijn vriend als ik van structuur en weten we meestal wel hoe en waar in grote lijnen.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:44

Sorry, maar wat heb jij een respectloze vriend zeg. Ongelooflijk. Ik zou echt pislink zijn. Zes uur te laat komen, zelf je medicijnen halen etc.

Iemand hoeft niet elke keer standaard op tijd te zijn, mag ook wel een keer impulsief, maar als hij juist altijd te laat komt, dan zou ik toch maar een heel goed gesprek met hem aangaan. Anders zou ik hem de deur wijzen.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:54

Jeetje Ts, wat zit jij in een lastige situatie...
Op mij kom je ook helemaal niet claimend over maar wel als iemand die net als ieder ander (normaal) persoon op je afspraken wilt kunnen rekenen.
Mijn vriend heeft ook wel eens dat hij langer wegblijft door wat voor omstandigheden dan ook en belt dan of het bijvoorbeeld een probleem is om wat later te eten. Afspraken zijn ook echt afspraken met hem en dat vind ik echt heel belangrijk. (Al heeft hij me ook wel eens met vrieskou een uur op het station laten staan, hij wist niet welke trein ik zou nemen van 2 verschillende maar ook als ik de latere had gepakt was hij niet op tijd geweest. Batterij van telefoon leeg dus kon hem ook niet bereiken. Uiteindelijk met de bus gegaan en hem flink de huid vol gescholden want hij zat lekker warm binnen zich af te vragen of hij nou wel of niet naar het station moest gaan _-:( )

Heel eerlijk gezegd begin ik me na al je posts af te vragen wat je nog bij die jongen doet, ook al is hij verder zo ontzettend lief en een leuke gozer, zo kan en mág hij niet met zijn vriendin omgaan :n Niet als je gewoon gezond bent en al helemaal niet als je ziek bent! Je verdient beter, hoeveel liefde hij je verder ook geeft!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:21

klinkt als mijn ex. Die vond het ook normaal om my in mn eentje naar de ehbo te laten gaan met een bloedende voet (was een uur rijden) En vervolgens helemaal niet te bellen om te sms of ik uberhaupt nog levend was aangekomen. Toen ik daar uren later een boos smsje over stuurde was hij vervolgens boos omdat hij vond dat ik daar niet geirriteerd over mocht zijn.....
Zulke dingen gebeurde aan de lopende band en ik ben ook absoluut niet claimerig, zelf zijn vrienden zeiden altijd dat hij bofte met zo'n relaxte vriendin en vonden het schandalig hoe respectloos hij met me omging. Ik denk dat je diep in je hart ook wel weet dat het zo niet verder kan en dat je er een punt achter moet zetten. Dat was bij mij in iedergeval wel zo. Ik voelde me steeds ongelukkiger en kon de knoop niet doorhakken. Het probleem is dat je gewend raakt aan deze situaties ook al zegt de iedereen dat het niet kan en weet je dat zelf ook wel, je moet dat patroon zien te doorbreken. Uiteindelijk is er wel een eind gekomen aan deze relatie en kan het er soms nog moeilijk mee hebben. Maar houd jezelf voor iemand die zo respectloos met je omgaat verdient je niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:24

lesilla schreef:
Ayasha schreef:

Schandalig :=

Naah echt... Zo'n kerel heb je toch niks aan?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:26

Neen inderdaad, toen ik in het ziekenhuis lag heeft mijn vriend elke dag een uur gereist heen en een uur terug om gewoon naast me te zitten.
Zo hoort het als je iemand graag ziet

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:55

Zit met m'n mond open dit topic te lezen. TS meid, wat een kl*tenpositie om in te verkeren.
Ik snap de tegenstrijd van hoofd/hart. Dat zijn altijd de moeilijkste gevechten, de gevechten met jezelf maar poehee, word je gelukkig in zo'n relatie?
Mijn man en ik laten elkaar ook geheel vrij maar als je voor elkaar kiest en een relatie aangaat hoort daar nu eenmaal bij dat je rekening met elkaar houdt. Je hoeft echt niet iedere 5 minuten op elkaars lip te zitten en iedere seconde te verantwoorden naar elkaar maar wat jouw vriend doet is weer totaal het tegenovergestelde.
Ik krijg een sterk gevoel dat hij helemaal niet toe is aan een volwassen relatie.
Dat geeft niet, dat kan, maar weer daar dan eerlijk over tegenover de ander. Wat hij nu doet is zo onvolwassen en respectloos naar jou toe.

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid en geef je een dikke knuffel meid.

Oja, en heel veel beterschap ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:03

Ik denk dat je beter je geluk ergens anders kunt gaan zoeken, dit is wel heel extreem. Wat heb je nou aan zo'n vogel?

Bij mij was de druppel bij mijn ex iets dergelijks. Ik was ziek en moest spugen, en door het spuugreflex viel ik op de grond en hij stak geen poot uit om me te helpen of te troosten ^)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:06

knuffeldier schreef:
klinkt als mijn ex. Die vond het ook normaal om my in mn eentje naar de ehbo te laten gaan met een bloedende voet (was een uur rijden) En vervolgens helemaal niet te bellen om te sms of ik uberhaupt nog levend was aangekomen. Toen ik daar uren later een boos smsje over stuurde was hij vervolgens boos omdat hij vond dat ik daar niet geirriteerd over mocht zijn.....
Zulke dingen gebeurde aan de lopende band en ik ben ook absoluut niet claimerig, zelf zijn vrienden zeiden altijd dat hij bofte met zo'n relaxte vriendin en vonden het schandalig hoe respectloos hij met me omging. Ik denk dat je diep in je hart ook wel weet dat het zo niet verder kan en dat je er een punt achter moet zetten. Dat was bij mij in iedergeval wel zo. Ik voelde me steeds ongelukkiger en kon de knoop niet doorhakken. Het probleem is dat je gewend raakt aan deze situaties ook al zegt de iedereen dat het niet kan en weet je dat zelf ook wel, je moet dat patroon zien te doorbreken. Uiteindelijk is er wel een eind gekomen aan deze relatie en kan het er soms nog moeilijk mee hebben. Maar houd jezelf voor iemand die zo respectloos met je omgaat verdient je niet.

Weer zo herkenbaar..
Waarom is het zo moeilijk dit soort mannen te laten gaan terwijl de balans compleet weg is?
Het stomme is dat je steeds weer je grenzen verlegd en daar moet je zo mee oppassen! Als iemand anders je jouw verhaal verteld had, had je waarschijnlijk gedacht: Die is gek! Ga weg bij die kerel...

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:15

IMJ schreef:
Waarom is het zo moeilijk dit soort mannen te laten gaan terwijl de balans compleet weg is?

Omdat zulke mannen schijnbaar net dat "iets" hebben waardoor je je grenzen verlegd, meer accepteer en hoop houd dat het misschien een keer zal veranderen.
Want hej, die ene keer deed hij wel lief, was wel optijd, zei wel sorry.

Uiteindelijk kom je er vroeg of laat achter dat dat niet zal gebeuren, op een paar uitzonderingen na die wel een keer het licht zien of heel hard voor de ander, jou het wel waard vinden om te veranderen.

En dan is het de kunst op bij dat "soort" mannen weg te blijven.

(voor wie dat kunstje kent, wil je hem dan graag even delen :P )
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 04-12-10 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote gerepareerd

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:16

Ja delen graag!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:18

Het kunstje heet zelfrespect. Realiseer je dat je geen voetveeg bent, ook niet voor de mensen waar je van houdt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:22

Nee, dat is het niet. Dat heb ik.
Het lijkt het type man te zijn waar je op valt, hoe idioot het ook klinkt. (maar misschien moet ik nu alleen voor mezelf spreken hoor)

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:22

Jawel, maar op de een of andere manier duurt dat ff voordat je dat doorheb :p
Maar vooral voordat je redelijk van te voren doorheb dat het er eentje is waar je toch op kan bouwen.

*
Je ben me net voor ;) maar ik doe het ook altijd.
(Of ze zijn dan weer veeeels te soft... )

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:29

TS, ik had al een reactie gegeven maar was nog even nieuwsgierig naar het volgende:
Je zegt dat je vriend zo'n lieve jongen is. Marreh, waar merk je DAT dan precies aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:37

marcha1987 schreef:
En dan is het de kunst op bij dat "soort" mannen weg te blijven.

(voor wie dat kunstje kent, wil je hem dan graag even delen :P )

Een ontzettend goed boek dat je hierbij enorm kan helpen, is "Als hij maar gelukkig is" van Robin Norwood.
Echt een aanrader!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:48

Haha! Ik heb daar wel is een stuk over gelezen. Schijnt goed te zijn inderdaad.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:54

winnie03 schreef:
Ik weet nooit precies hoe hij zich voelt. Hij is het gesloten type wat nooit een eigen mening heeft, althans, hij heeft hem wel maar zal het niet uiten, zelfs niet na aandringen. Ik was gisteravond zo beroerd dat ik niet de kracht had om erover te beginnen. We zijn meteen naar het ziekenhuis gespoed en daarna ben ik in een soort coma beland door de morfine. Vanmorgen is hij om 8 uur vertrokken om te werken dus er is nog geen woord over gesproken. Helaas ook geen spontane spijtbetuiging van hem uit.

In voorgaande situaties laat hij nooit merken ook maar enigzins te begrijpen wat mijn probleem is. Het antwoord is altijd hetzelfde, namelijk: 'jaahaa, ik heb toch sorry gezegd. Ik heb nu geen zin om het erover te hebben, ik ga daar niet op in nu. Ik ben er nu toch?!' Tja,..

Wat zou je een ander als advies geven over deze situatie? Ik vind het schandalig dat hij je zo laat zitten terwijl je ziek bent, dan zou ik toch eens over mijn relatie na gaan denken. Als medicijnen halen 'm al teveel is en je niet naar het ziekenhuis kan omdat hij gewoon niet komt opdagen :n

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:57

Als je vriendje vandaag niet met spijt en een ENORME bos rozen, een weekendje weg of een knuffelbeer zo groot als een kleuter aankomt, dan zou ik nog eens heel goed gaan nadenken.
Hij zal toch echt heel veel spijt moeten hebben van gisteren, en als hij dat niet heeft én er niet van heeft geleerd waarom je wil weten waar hij is, dan is het echt geen relatiemateriaal.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:04

Storm schreef:
Als je vriendje vandaag niet met spijt en een ENORME bos rozen, een weekendje weg of een knuffelbeer zo groot als een kleuter aankomt, dan zou ik nog eens heel goed gaan nadenken.
Hij zal toch echt heel veel spijt moeten hebben van gisteren, en als hij dat niet heeft én er niet van heeft geleerd waarom je wil weten waar hij is, dan is het echt geen relatiemateriaal.

Ik wandel helemaal met jou tekst mee.
Dat je ruimte en tijd voor jezelf wilt ok prima maar je leeft tenslotte toch altijd nog samen.
Hier wordt ook altijd doorgegeven als 1 van ons later is.Een kleine moeite denk ik zo.
Ga ik de oudste uit school halen en ben om half 4 nog niet thuis dan weet hij dat ik sta te kletsen,dus daar hoeven we niks voor te doen.Dat weten we van elkaar maar als je een afspraak hebt en te laat komt of geen zin hebt dan wordt dat gewoon gezegt ipv wegblijven.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:08

Misschien zou je het om kunnen draaien en hem vragen waarom je belangrijk voor hem bent.
Vraag hem letterlijk wat hij wil. Een leven samen met jou of misschien als hij heel goed nadenkt eigenlijk niet.

Nu is hij helemaal de boeman hier. En wat ie doet is ook niet goed te praten maar hij zal ook z'n leuke kanten hebben, anders was TS vast niet bij hem geweest.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:27

Ik reageer bijna nooit in dit soort topics, maar ik zit dit toch wel met open mond te lezen.
Te laat komen oke, een keertje niet bellen oke, een afspraak die uitloopt oke.
Maar STRUCTUREEL te laat komen, niet bellen en daarna zijn schouders ophalen en verder gaan vind ik echt te ver gaan!
Zeker nu je door zijn toedoen een langere herstelperiode tegemoet gaat na je operatie.
Ben erg benieuwd of hij hierover een mening heeft/ spijtbetuiging, weet ik veel wat!