Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:41

Hallelujaaaaa wat ben ik blij met mijn vriend....

Gaat altijd mee
Doet enorm veel
Heeft zelfs mijn paard cadeau gedaan aan mij ...

en als klapper op de vuurpijl...
Maakt hij ook nog eens heel het huis schoon als ik laat moet werken...
ook kookt hij...

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:10

Mijn vriend heeft niets met mijn hobby en ik niets met de zijne.
En toch sta ik elke keer weer te kijken als hij moet voetballen. :D
Vind het toch een bepaald soort interesse die je toont in je partner.

Verder heb ik ook geen klagen, want als ik moet werken en hij is vrij dan kom ik thuis in een schoon huis, de was is gedaan en de boodschappen voor het avond eten staan dan klaar.
Het enige wat hij verrekt is koken... Maar dat kan hij ook niet dus dan doe ik het liever zelf... ik vind het nog leuk om te doen ook.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:16

het is toch ook jou hobby, niet de zijne? als ik ziek ben moet ik ook zelf voeren, dat is het risico als je dieren neemt...

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:22

Ik zie niet in waarom vrouwen altijd maar verwachten dat hun man bij dat soort dingen moet helpen. Ik wil mijn vriend helemaal niet om me heen hebben als ik bij mijn paarden ben... Het is mijn hobby en mijn ontspanning, en dat wil ik graag zo houden, en al zeker niet iemand anders opschepen met mijn hobby en/of lasten.

Wat als je geen man had gehad, dan had je het toch ook zelf moeten doen?

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:31

De paarden zijn hier ook echt mijn hobby, het overgrote deel van het werk komt op mijn schouders terecht. Maar als ik vroeg moet werken en/of erg moe/ziek ben, neemt hij de verzorging met alle liefde even van mij over. Dat vindt ik ook niet meer dan normaal, in een relatie steun je elkaar, ook met andermans hobbies.
Ik ga ook met hem naar een auto museum of kijk voetballen op zondagmiddag, niet omdat IK dat nou zo ontzettend leuk of interessant vind, maar omdat HIJ dat ontzettend leuk of interessant vindt. En zo is het dus ook andersom, hij heeft een hekel aan wandelen en toch gaat hij heel af en toe met mij mee als ik met de hond het bos in ga. Gewoon om de ander een plezier te doen ....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:35

Vienna2007, je moet is even goed lezen, de man van ts hoeft niet te helpen maar wil i.g.v nood ook geen flikker doen en maakt daarnaast denigrerende opmerkingen in gezelschap van andere mensen over de paarden en tijd die daarmee gemoeid is, hoe zou jij het vinden als je vriend jou in gezelschap afkraakt!

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:37

Jij moet is even normaal te leren typen... Opgefokt dametje.

Ik lees de openingspost, en zie daar niks ernstigs instaan.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 16:45

Henkjan schreef:
het is toch ook jou hobby, niet de zijne? als ik ziek ben moet ik ook zelf voeren, dat is het risico als je dieren neemt...

Het is absoluut mijn hobby, maar als je een relatie heb, verwacht ik wel dat je elkaar helpt in geval van ziekte/nood. tevens vind ik het niet zo leuk, dat mijn man zo'n opmerking met derden erbij maakt. Daarover moet ik het met hem over hebben

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:47

Vienna2007 schreef:
Ik zie niet in waarom vrouwen altijd maar verwachten dat hun man bij dat soort dingen moet helpen. Ik wil mijn vriend helemaal niet om me heen hebben als ik bij mijn paarden ben... Het is mijn hobby en mijn ontspanning, en dat wil ik graag zo houden, en al zeker niet iemand anders opschepen met mijn hobby en/of lasten.

Wat als je geen man had gehad, dan had je het toch ook zelf moeten doen?

eens :j

Maar toch, soms is het wel fijn als iemand heel even iets kan doen bijv. in geval van ziekte :j gelukkig wil min vriend dat dan wel :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:48

jwoltmanelp schreef:
Henkjan schreef:

Het is absoluut mijn hobby, maar als je een relatie heb, verwacht ik wel dat je elkaar helpt in geval van ziekte/nood. tevens vind ik het niet zo leuk, dat mijn man zo'n opmerking met derden erbij maakt. Daarover moet ik het met hem over hebben

Ik vind het inderdaad niet zo 'netjes' dat hij er zo over praat in het bijzijn van anderen. Dat is gewoon een kwestie van elkaar in je waarde laten vind ik.
Ik begrijp wel dat hij niets met paarden heeft, maar ik zou het ook leuk vinden als iemand bij zou springen als ik ziek was. Ik heb dan geen partner, maar als het regent, dan reed mijn moeder wel even met de auto. Nu ik zelf een rijbewijs heb, mogen we de auto gewoon lenen.
Het is een beetje een kwestie van geven en nemen. De ene keer doet hij wat voor jou, de andere keer doe jij wat voor hem toch? :)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:49

Ben nu toch wel heeeeeeel blij met mijn vriendje! Gister toen ik klaar was met rijden had hij de stalletjes al afgemest en ging hij voor mij nog even de bak slepen!!

Ik vind dat hij echt niet mee hoeft als die geen zin heeft of wat anders, het is immers mijn hobby! Toch staat hij met cc toch geregeld langs de kant te kijken of komt op training ff langs buurten.... Hij weet dat het niet hoeft, maar toch doet hij het....

Zijn antwoord als ik zeg "je hoeft niet mee hoor, red mezelf wel!!" is dathij ook geniet als hij ziet dat ik plezier heb!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:50

friesiszwart schreef:
Begrijpelijk dat als het jouw hobby is en hij er niets mee heeft dat dit zijn gedrag is ten opzichte van de paarden en de verzorging. Wees blij dat hij al 1x in de maand mee wil.

Je kunt het slechter treffen een vriendin van mij moest haar paard die zij al een aantal jaren had weg doen omdat hij haar niet wilde "delen".

Mijn man hoeft helemaal niet van paarden te houden, echt niet. En mijn man zal ook voor de paarden gaan. Maar als hij mijn hobby en passie niet wil accepteren en respecteren, dan is hij mij gewoon niet waard, om het zo even te zeggen.
Dit is gewoon egoïstisch.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:51

maar hebben jullie partners de kennis dan om je paard te verzorgen in geval van ziekte?
Ik zou dat niet willen hoor. Stel dat m'n paard kreupel loopt, koliek heeft of what ever, dan denk ik niet dat dat door een niet-paardenmens zou worden opgemerkt...

het feit dat je man daar in het bijzijn van derden over begint vind ik echt not-done :n
Had jij al paarden voordat jullie samen waren TS?
Laatst bijgewerkt door Lins_Vetra op 29-11-10 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:52

Hallelujaaaaa voor mijn Edje _/-\o_ _/-\o_

Ik heb echt een fijn vent die me helpt.
Onlangs van stal veranderd. Nu zou het tot januari zelf mesten zijn, omdat ze zwanger was en kraamtijd enz...
Nou edje gaat altijd mee. Elke dag om te helpen mesten. Ik rijd dan in de tussen tijd eowyn en soms Iris of doe gronddressuur met iertje.
Poetsen doe hij ook en als ik een dag neit kan, waarom dan ook doet hij de paardjes.

Hij is een ster in longeren, hij doet altijd op vrijdag dubbele longe en iertje, zodat ik zelfs 1 dagje niet naar de paardjes hoef.
(kan ik het huis ook een beetje bijhouden).

In het weekend ga ik wel bijna altijd alleen, maar als we weg meoten, ook dan probeert hij te helpen.
En anders ben ik op stal en doet hij bv de was in de wasmachine, effe stofzuigen enz...

Ook gaat hij met me mee naar de hoefsmid of als ik les had, want ik mag neit met trailer rijden (heb geen rijbewijs met E en in deze combi zou ik het neit eens durven, zo megalange combi :o ).

Nope, ik mag echt niet klagen!!!
(hoewel ik dat soms wel eens doe hoor, want klagen is soms ook erg leuk/prettig :o )

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:53

Inney schreef:
friesiszwart schreef:
Begrijpelijk dat als het jouw hobby is en hij er niets mee heeft dat dit zijn gedrag is ten opzichte van de paarden en de verzorging. Wees blij dat hij al 1x in de maand mee wil.

Je kunt het slechter treffen een vriendin van mij moest haar paard die zij al een aantal jaren had weg doen omdat hij haar niet wilde "delen".

Mijn man hoeft helemaal niet van paarden te houden, echt niet. En mijn man zal ook voor de paarden gaan. Maar als hij mijn hobby en passie niet wil accepteren en respecteren, dan is hij mij gewoon niet waard, om het zo even te zeggen.

Idd, hier ben ik het mee eens.
Erg ego!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:58

Mijn vriend heeft zijn eigen transportonderneming en is bijna de hele week van huis. Als hij in het weekend thuis is ja dan heb ik naast mijn fulltime baan ook eens wat tijd voor mijn paarden maar hij gaat gewoon mee. Hij zou er zelf niet voor kiezen om een paard te houden en hij zal het ook niet missen als ik er morgen mee stop maar het hoort bij mij..

De vrachtwagen, het weinig thuis zijn hoort bij hem..
De paarden en liefde voor die dieren hoort bij mij..

Ik neem aan dat jij ook dingen voor je man doet en interesse is zijn dingen toont, ik verwacht dat ook terug. In mijn vorige relatie van 5 jaar brak dat op een gegeven moment ook op. Iemand die in de auto blijft zitten en zucht ens teunt als je weer naar je paard gaat, nee sorry dan snap je elkaar niet en hoeft het voor mij ook niet.

Spruit

Lastige situatie, lijkt me echt vervelend als je vriend/man helemaal niet achter je hobby staat en weigert om ook maar íets eraan te doen. Hij hoeft niet van paarden te houden, maar zou het toch wel voor jou kunnen doen lijkt me, zeker als je ziek bent oid.

Ik heb geen klagen met mijn vriend die groom van beroep is haha. Hij vlecht mijn paard zelfs als ik op concours ga, en rijdt hem als ik geen tijd heb/ziek ben :D.

Ik kan me voorstellen dat niet iedere man dat wil, maar een beetje interesse zou ik toch wel op prijs stellen. Jij doet er veel moeite voor en het is je dus blijkbaar veel waard..

mvdbijl

Citaat:

Amen :D

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:24

__PSM__ schreef:
eens :j

Maar toch, soms is het wel fijn als iemand heel even iets kan doen bijv. in geval van ziekte :j gelukkig wil min vriend dat dan wel :j

Maar daar heb ik dan stalgenoten voor natuurlijk! Daar zou ik het eerder aan vragen dan iemand die niks met paarden heeft (maar ook bang dat het dan verkeerd gaat).

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:25

Mijn man heeft ook "niets"met paarden, máár hij weet en zegt dat ook dat ik mét paarden ben en dat wist hij vanaf het begin. Zonder paarden zou ik mezelf niet zijn.
Nu staat hij zeker niet te springen om me te helpen bij de verzorging als dat nodig is, máár hij doet het gelukkig wel en goed ook. Hij wéét hoe belangrijk ze voor me zijn en wil me gelukkig zien.

Ik vind de reactie van de man van de ts wel erg ver gaan om de TS nérgens mee te helpen. Bedoel dat het best mogelijk moet zijn om soms even water te sjouwen en een x te helpen bij het bouwen van een stalen verder ook niet eens met het huishouden...
Sorry maar dat komt toch wel egoistisch over.
imo moet je wel wat voor elkaar wíllen doen als je van elkaar houdt, toch? Misschien toch tijd voor een goed gesprek?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:26

Mijn vriend ziet mijn paard vaak genoeg om aan hem te kunenn zien of er iets mis is :j

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:27

Dit is iets wat persoonlijk is. Vind niet dat ze haar mening van anderen moet laten afhangen wat dit betreft. Ik zou het helemaal prima vinden, en een ander roept meteen respectloos, of egoistisch!

Is toch echt iets waar ze zelf iets mee moet doen, zonder de beinvloeding van een onbekende.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:28

Gisteren in de auto werd ik gebeld,de wei genote van mijn paard had een actie uitgehaald.De persoon die belde huilde ze was erg geschrokken,mijn paard had een hele grote plek op zijn been.Dus ik heel rustig, geen paniek ik kijk morgen wel naar zijn been.Ik hang op, en ik hoor geen 1 keer, wat was er gebeurd ook vandaag niet toen ik terug kwam van het paard.Het interesserd hem geen drol,als ik te veel er over praat zegt hij nou weet ik het wel hoor.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:32

Ik begrijp persoonlijk niet hoe je van je man/vriend kan verlangen dat hij helpt met jouw hobby?

Mijn vriend staat heus wel eens met mijn knol te knuffelen, geeft hem zijn graantjes of helpt even met aansingelen (als ik dat uitdrukkelijk vraag...) omdat ik weer eens een veelste korte singel om mijn paard probeer te wurmen en mijn bodybuildert dat nu eenmaal makkelijker voor elkaar krijgt. Maar hij heeft van het begin af aan gezegd: "Tenzij je in coma ligt, ik zorg NIET voor je paard".

Als ik dan zie hoeveel mannen/partners van vrouwen bij mij op stal, het paard van vriendin/vrouwlief buiten zetten dagelijks omdat mevr. naar het fitnessclubje ging en dus geen tijd heeft... Dan denk ik: Jeeeeezzz, tis toch haar hobby? Ik zie dat niet als desinteresse hoor. Dat mijn vriend bodybuilder is, en dagelijks aan gewichten hangt... Maakt toch nog niet dat ik zo nu en dan maar hetzelfde 'moet' doen.... Of dat ik dan maar het initiatief moet tonen en moet zeggen: "Zal ik je helpen schatje?". Ik ben er bijna elke dag bij als hij aan het trainen is, maar enkel wanneer hij uitdrukkelijk vraagt "Zeg, ik train vandaag met 20 kilo extra wil jij mijn halter even zekeren?" (wat mij 1min van mn tijd kost) dan wil ik dat best even doen, maar that's it. En nee dat heeft niets te maken met desinteresse in zijn hobby.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:32

Mijn vriend vind paarden ook niet je van het.
Maar hij ging wel mee,heeft er een keer opgezeten en zou evt als het zou moeten ook nog helpen in de verzorging ook financieel als het zou moeten.
Mijn andere hobby,hond, staat hij volledig achter en hept ook met uitlaten is ook echt zijn meissie gelukkig.
Hij kookt ook als ik geen zin heb of niet kan en af en toe doet hij wat in het huishouden.
Ondertussen is mijn merrie helaas ingeslapen op 5-11 en vanwege mijn zwangerschap zit een paard het komende jaar er niet meer in maar hij heeft me door dik en dun gesteund met mijn doodzieke paardje en zou dat zo weer doen ook was hij het die zei over een jaar of wat koop je al je eraan toe bent een ander...
dus ik ben blij met mijn ventje...