Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:46

DIEP RESPECT voor die agenten.
Wat een stelletje imbecielen in die bus..
Ze lossen het imo het nog hardstikke netjes op als je het mij vraagt.
Veel strenger optreden naar zulk soort volk.

Belachelijk!!!

Iris82

Marjo_x schreef:
Ik vind het onverstandig van B. om in discussie te gaan met een beveiliger, maar ik vind de reactie van de beveiliger onterecht. Het gelijk opbellen van de politie nog onterechter. Als B. aangeeft te geloven dat je in de bus mag eten kan de beveiliger zeggen, nee dat mag niet. Klaar!

Geloof je werkelijk dat het zo gegaan is?
'Je mag niet eten in de bus jongen!'
"Nou meneer ik denk dat ie wel mag eten in de bus"
'Niet waar jongen, geloof je me niet, zou je er dan uit willen gaan?'
"Nee meneer"
'Nou dan bel ik wel even de politie, blijf maar rustig zitten'

Kom op, die beveiliger weet echt wel waar hij aan begint door de politie te bellen. Dat werkt echt nooit in je eigen voordeel en je dienst zal er zeker niet sneller afgelopen van zijn.

Njen

Ayasha schreef:
Njen schreef:
En wie zegt dat alleen pubers dit doen? Ik denk dat iedereen die een borrel op heeft gerust zo kan reageren, hooligans als extreem voorbeeld zijn toch ook niet alleen pubers?

Dat zegt ze toch niet?

Het was een algemene quote :) Ik denk dat dit net zo goed had kunnen gebeuren met een andere bevolkingsgroep en dat het daarom dus niet gelijk poedersuiker hoeven te zijn.

Berdien

Uit elkaar zie scheuren?? Kom op zeg, het is nergens voor nodig om te overdrijven. En inderdaad, de politie wordt heus niet zomaar gebeld.

Een mueslireep of je iPod aan is volgens mij ook helemaal geen probleem, zolang je anderen er maar niet mee last valt. Maar bonkende muziek en een patatlucht door de hele bus.. nee, daar worden mensen niet zo blij van :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:47

Iris82 schreef:
Marjo_x schreef:
Ik vind het onverstandig van B. om in discussie te gaan met een beveiliger, maar ik vind de reactie van de beveiliger onterecht. Het gelijk opbellen van de politie nog onterechter. Als B. aangeeft te geloven dat je in de bus mag eten kan de beveiliger zeggen, nee dat mag niet. Klaar!

"Nee meneer"

Kom op, die beveiliger weet echt wel waar hij aan begint door de politie te bellen. Dat werkt echt nooit in je eigen voordeel en je dienst zal er zeker niet sneller afgelopen van zijn.

_O- stel je voor _O-

Njen: Ze zegt ook nergens dat dat niet met een andere groep had kunnen gebeuren. Maar in dit geval zijn het k*tpubers.

Aradis

Ayasha schreef:
Marjo_x schreef:
ik geloof niet dat ik ergens zeg dat B. compleet onschuldig is?
Daarnaast, als je al met zulke vooroordelen zo'n dienst gaat draaien moet je bij jezelf te rade gaan of je nog wel objectief bent.

Nee, je moet doen alsof er niks aan de hand is en vooral geen voorzorgen nemen uit angst dat je misschien een vooroordeel hebt en maar hopen dat ze je de schedel niet in slaan. :)

Of misschien moet je eerst bij jezelf te rade gaan in hoeverre de situatie bedreigend is?
Als 1 jongen aan je vraagt of eten in de bus echt niet mag, hoe pittig is het dan om gewoon antwoord te geven..

RoosIris

Jeszica schreef:
RoosIris schreef:

Ben wel met je eens dat ze wat pittiger te werk mogen gaan. Maar om nou meteen de Engelse politie achterna te gaan....nee.

De Nederlandse politie heeft hun pistool ook nog ter bescherming. De Engelsen hebben dat niet, daarom gaan ze meteen in de aanval. EN hard ook!

Pistool mogen ze niet zo snel gebruiken. Na het gebruik van het wapen wordt er ook nog eens goed onderzocht of agent in kwestie wel juist gehandeld heeft en het recht had om wapen te gebruiken.. Dat is zo verschrikkelijk streng.

natuurlijk mogen ze maar zo niet schieten. Maar zo'n ding geeft wel een veilig gevoel geloof mij!.....en dat veilige gevoel mist de Engelse politie.
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 14-11-10 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Njen

Zo kan je het zien, maar ik vind niet dat iedereen over een kam gescheerd hoeft te worden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:48

Iris82 schreef:
Marjo_x schreef:

"Nee meneer"

Amen _/-\o_

Ayasha
Blogger

En voor zover ik weet is zo'n hond wel iets beter getraind dan dat ie uberhaupt gaat scheuren.

Njen: dat doet ze niet als je fatsoenlijk leest, ze heeft het over de mensen op deze bus, niet over alle pubers.

Aradis

M3lisss schreef:
Marjo_x schreef:

Jij neemt het plaatje iets te letterlijk denk ik ;)
Je mag helemaal niet eten/drinken in de bus, niet telefoneren en geen muziek op hebben.
Neem aan dat ieder van ons deze regels wel eens overtreed ;)

Dat denk ik ook wel, maar er is wel een verschil tussen een broodje of een reep-ding tussendoor, of een volledige warme maaltijd.

ja, maar waar trek je dan de grens? Eten in de bus mag niet, dus ook geen broodje of reep-ding tussendoor.

M3lisss

Ja, lekker in discussie gaan met die bijdehante gast, die misschien nog wel te veel heeft gezopen ook.
Marjo_x schreef:
Of misschien moet je eerst bij jezelf te rade gaan in hoeverre de situatie bedreigend is?
Als 1 jongen aan je vraagt of eten in de bus echt niet mag, hoe pittig is het dan om gewoon antwoord te geven..

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:50

Marjo_x schreef:

Ja, dat doet zo'n beveiliger vast niet, observeren en de situatie inschatten. En nee, gewoon antwoord geven hoeft niet als je op zo'n onbeschofte manier te woord wordt gestaan.

Ayasha
Blogger

Marjo_x schreef:

Dat heeft de bewaker misschien wel gedaan?

Aradis

Iris82 schreef:
Marjo_x schreef:

"Nee meneer"

Nee, dat denk ik niet.
Maar ik denk ook niet dat die jongen meteen is gaan schelden.
En ik denk wel dat jij en ik er allebei niet bij waren ;) Dus beiden geen zekerheid hebben hoe het gegaan is.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:52

Ayasha schreef:
En voor zover ik weet is zo'n hond wel iets beter getraind dan dat ie uberhaupt gaat scheuren.

Njen: dat doet ze niet als je fatsoenlijk leest, ze heeft het over de mensen op deze bus, niet over alle pubers.

En wie zegt dat ik het over alle pubers ter wereld heb? Ik heb het in dit geval namelijk ook over de pubers in deze bus, die dus wel weer als poedersuiker worden neergezet.

Betteke

Het is al te erg voor woorden dat er beveiligers mee moeten op de nachtbussen. :+

Ayasha
Blogger

Jij vind dit geen k*tgedrag? Nou geen wonder dat de wereld er op achteruit gaat.

ladynaomi

Hey,

Als ik even mijn mening hierover kwijt mag, hierdoor maakt de politie mij echt WOEST.
Wat heeft het in hemelsnaam voor een zin, om met zoveel mensen in te gaan staan hakken op een persoon die uiteindelijke helemaal niets met het oorspronkelijke probleem te maken heeft?
Ga asjeblieft eerst eens na wat er aan de hand is!

Zit hier gewoon te beven van woede omdat die jongen onschuldig is veroordeeld en ff in mekaar getimmert wordt door weet ik veel hoeveel onnodige politieagenten.

Groetjes Naomi

Anoniem

Wauw, wat een ophef over poedersuiker.

Maar goed, het zal misschien aan mij liggen, maar wat ik merendeels op het filmpje zie, zijn geen keurige jongens en meisjes die respect hebben voor gezag.
Geloof dat 'respect hebben' toch zo'n leuk hip iets is onder een groot deel van de jeugd tegenwoordig, nou het is inderdaad aardig terug te zien in dit filmpje.

En nee, niet alle pubers zijn zo. Dat zeg ik ook nergens.
En ja er zijn ook andere bevolkingsgroepen die zich zo kunnen gedragen, echter zijn deze niet op dit fimpje te zien, dus waarom zou ik daar nu aan refereren?
En buiten dat, het gegeven dat er ook andere bevolkingsgroepen zijn die zich respect- en normenloos opstellen, maakt dit dan het gedrag van deze pubers in de bus acceptabel?

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:54

Berdien schreef:
Uit elkaar zie scheuren?? Kom op zeg, het is nergens voor nodig om te overdrijven. En inderdaad, de politie wordt heus niet zomaar gebeld.

Een mueslireep of je iPod aan is volgens mij ook helemaal geen probleem, zolang je anderen er maar niet mee last valt. Maar bonkende muziek en een patatlucht door de hele bus.. nee, daar worden mensen niet zo blij van :))

Pff.. zo ervaar ik een politiehond in actie. Dat vind ik beangstigend. Of het als uit elkaar scheuren overkomt op mij is aan mij om uit te maken.

Maar waar trek je dan de grens? Want een broodje pindakaas vind ik ook stinken. En wanneer heb je last van iemands muziek?
Beter om het dan maar gewoon helemaal te verbieden.

laura1987

@ladynaomi, je ziet niet dat die jongen een aantal agenten een klap geeft???

Meisje201

ladynaomi schreef:
Hey,

Als ik even mijn mening hierover kwijt mag, hierdoor maakt de politie mij echt WOEST.
Wat heeft het in hemelsnaam voor een zin, om met zoveel mensen in te gaan staan hakken op een persoon die uiteindelijke helemaal niets met het oorspronkelijke probleem te maken heeft?
Ga asjeblieft eerst eens na wat er aan de hand is!

Zit hier gewoon te beven van woede omdat die jongen onschuldig is veroordeeld en ff in mekaar getimmert wordt door weet ik veel hoeveel onnodige politieagenten.

Groetjes Naomi

Serieus?
Ik moet echt lachen van je reactie dat je dat geval daar gewoon verdedigd.
Open je ogen en zie alsjeblieft dat deze jongen echt je verdediging niet verdiend.
Kom op zeg.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 21:55

Iris82 schreef:
Marjo_x schreef:

"Nee meneer"

Er was totaal geen sprake van agressie.
Het ging zo;
A. zat te eten, beveiliger kwam eraan.
"Je mag niet eten in de bus, anders moet je eruit."
"Oh dat wist ik niet?"
"Je moet je eten wegdoen, anders ga je eruit."
"Maar dan wordt het koud!"
"Wil je eruit?"
*gemompel van A. die zijn eten met tegenzin opborg*

Dat was de discussie om het eten. Die was snel afgelopen en eigenlijk geen probleem. ;)

Toen ging B. in gesprek met A. over het feit of je wel of niet mocht eten in de bus. Beveiliger zei dat het niet mocht, discussie van B. en de beveiliger volgde (er werd niet gescholden of agressief gedaan).
Beveiliger zei dat B. wel naar voren kon lopen om de plaatjes te zien waarop staat dat je niet mag eten, maar dat deed B. niet. Die bleef volhouden dat je gewoon mag eten (wat dus niet zo is, maar dat wilde hij kennelijk niet geloven). Beveiliger bleef ook volhouden, en zei toen dat B. zijn mond moest houden en dat hij anders eruit moest ("je moet je grote bek houden anders flikker ik je eruit"). B. was niet blij met de toon die werd aangeslagen door de beveiliger en ging toch door (had hij maar direct zijn mond gehouden, ze bleven allebei maar hetzelfde herhalen) en toen liet de beveiliger de bus stoppen en zei dat B. eruit moest. Die bleef zitten en toen kwam de andere beveiliger erbij, ze zeiden dat hij eruit moest anders zouden ze de politie bellen. B. wilde er niet uit en toen kwam de politie.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:55

Wow, heftig zeg.