Het "ik heb geen geld" topic....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:47

fresco1234 schreef:
@ Antheman: ben het helemaal met je eens

en je mag je al rijk noemen wanneer je een paard hebt

Zo is het.

Weet je wát belangrijk is in het leven? Dat jij en je naasten gezond zijn. Dat is met geld niet te koop hoor.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:49

Wees tevreden met wat je hebt zeg .
En ben het met Antheman eens, maak keuzes in je leven.
Die zull je nog regelmatig moet maken in je leven.
En vergeet vooral niet, wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven!!

fresco1234

Re: Het "ik heb geen geld" topic....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 12:00

TS kijkt naar wat ze niet heeft ipv dat ze kijkt naar wat ze wel heeft
want wat er niet is, kan je ook niet naar kijken :P

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:57

fresco1234 schreef:
Even een tip over goedkoop telefoneren: skype
alle vaste telnrs gratis
je moet wel een goed modem hebben
en mobiel inet van vodafone, kan je overal meenemen, 30 euro per maand
dan goedkoop overnachten: bij adresjes van vrienden op de fiets
paard hoeft geen dekens scheelt ook weer geld
en het voer van subli is net zo goed als het duurdere voer
en verder kan je hele mooie dekens kopen voor een zachte prijs bij de galopshop, voor als je perse toch dekens wenst

@vito: werd je er slechter van? neen

Ik geloof het niet :D

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:04

het meeste is hier geloof ik al gezegt maar meid sorry dat ik het zeg maar WAAR ZEUR JIJ OVER???

je hebt een auto, een paard, een studie die je leuk vind..
maar dat staat mij nog niet eens zo tegen, wat mij het meest tegen staat is dat je zegt dat je moeder ook niet zo ruim zit maar die betaald wel de DURE stalling van jou paard?? zet dat paard gewoon ergens weg voor 150 euro in de maand ipv 300 euro in de maand scheeld voor jou moeder ook al een hoop..
ik heb het erg goed thuis maar ik betaal dus alles op mijn studie na zelf, daar werk ik heel hard voor en ik moet dan ook kiezen of die leuke buitenrit of toch sparen om met school weg te kunnen...
er is hier al meerdere keren gereageerd met suggesties voor een goedkopere deken maar hier word niet op gereageerd.
als jij gewoon een abbonement neemt op het OV dan ben jij VEEEL goedkoper uit dan met je auto..
dus als je nou echt zo krap zit of auto eruit of paard eruit.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:12

mooney1 schreef:
Wees tevreden met wat je hebt zeg .
En ben het met Antheman eens, maak keuzes in je leven.
Die zull je nog regelmatig moet maken in je leven.
En vergeet vooral niet, wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven!!

Die laatste is ook heel belangrijk ja :D Dat kan ook niet iedereen.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 14:17

het gaat erom dat hij geschoren MOET worden, ik anders niet kan rijden zonder 1.5 uur uit te stappen in de winter! en daar de tijd niet voor heb

en hij een deken MOET hebben omdat alle dekens die GOEDKOPER zijn gesloopt worden door zijn medevrienden!! en ik die hengstendeken dus echt nodig heb!

en ik vroeg om mensen die dit herkennen verder vroeg ik nergens om :roll:

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:19

chaatje16 schreef:
het gaat erom dat hij geschoren MOET worden, ik anders niet kan rijden zonder 1.5 uur uit te stappen in de winter! en daar de tijd niet voor heb

en hij een deken MOET hebben omdat alle dekens die GOEDKOPER zijn gesloopt worden door zijn medevrienden!! en ik die hengstendeken dus echt nodig heb!

Wat een onaangename manier van schreeuwen heb jij zeg.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:25

chaatje16 schreef:

er hebben hier al zo 2 mensen gereageerd die het veeeel zwaarder hebben dan 1 ervan heeft niet eens geld voor centrale verwarming en jij loopt te zeuren over dat je geen deken van 175 euro kan kopen... terwijl mensen al tig suggesties hebben gegeven voor dekens van 30 euro die ook niet kapot gaan maar nee mevrouw moet op de dure stal en moet die dure deken..
nee dan kan ik jou niet zielig vinden..

en elke student herkend dat ie een keer iets niet kan kopen maar die gaan er dan geen topic over starten want ze zijn zo zielig want ze hebben een paard en een auto en och dan geen geld meer over

als jij nu al zo inelkaar zit krijg jij het nog zwaar in het leven want met een beroep als hondentrimster zal je nooit een heel dik maandsalaris gaan verdienen

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:31

chaatje16 schreef:

Kom op meid, een paard MOET niet geschoren worden, dat is echt een modeverschijnsel van de laatste jaren.
Hoe moest ik het vroeger dan doen met mijn teddy-beren-fjord? Heb jaren lang fanatiek gereden met een snel
zwetende pony, wij maken het onszelf wijs dat een paard geschoren moet worden. Uiteindelijk is het alleen
voor je eigen gemak. Een paard, en zeker zo eentje als die van jou, is een stuk gelukkiger zonder deken,
met een eigen jas. Maar dat is inderdaad weer een andere discussie, teveel offtopic. Ben het gewoon niet
met je eens.

Ook wat je geldprobleem betreft kan ik het niet met je eens zijn. Je schrijft dat je niet met het OV wil omdat
dit teveel tijd kost. Maar als dat ervoor zorgt dat je financieel in een betere situatie komt te zitten, wat is
dan belangrijker? Alle tips die mensen je meegeven, wuif je snel aan de kant. Ik snap eigenlijk niet zo goed
waarom je dit topic geopend hebt... Als je al het geluk hebt dat je een eigen paard bezit, ben je in mijn ogen
stinkend rijk...

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:12

Jongens, jongens. :+ Volgens mij interpreteren jullie het verkeerd. :+

Op mij komt het over alsof TS het gewoon even een avond érg vervelend vind dat ze niet kan doen wat haar hartje begeert. En dat is vervelend, en dat is ook jammer. En daarom balen, dat mag, het van je af schrijven, dat mag. En waarschijnlijk vind ze zelf ook wel dat ze de juiste keuzes maakt, door studie, stage, werk voor te laten gaan, en daarbij een (in haar ogen) goede verzorging voor haar paard te bieden. Ze baalt er gewoon van dat ze daardoor een avondje niet uit kan gaan, of flink kan shoppen, of wat dan ook.

Sorry dat ik voor jou spreek TS. :D

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:16

ja maar begin dan inet een topic het ik heb geen geld topic..
en heb gewoon het idee dat ze zichzelf zielig vind door de algemene toon van haar berichten hier in het topic..
wij hadden gewoon allemaal moeten roepen AAAAAAH wat ben je zielig :(:)

maar ik ga maar eens iets nuttigs doen met mijn zondag denk ik :evaw:

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:19

NiNa_14 schreef:
ja maar begin dan inet een topic het ik heb geen geld topic..
en heb gewoon het idee dat ze zichzelf zielig vind door de algemene toon van haar berichten hier in het topic..
wij hadden gewoon allemaal moeten roepen AAAAAAH wat ben je zielig :(:)

maar ik ga maar eens iets nuttigs doen met mijn zondag denk ik :evaw:

Precies, het is de toon die de muziek maakt hoor.

Ik baal ook weleens dat mijn auto gefixd moet worden voor veel geld. En ja, daar zeur ik over. :D
Maar wij moeten compleet in het straatje van de TS passen en suggesties worden afgewezen. Nou, dan ben ik snel klaar hoor. Toedeloe. ik ga mijn paarden pesten.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:11

chaatje16 schreef:

Mijn paard staat ook in een groep, dag en nacht en heeft daarom geen deken.
Rijden met een beetje beleid zorgt ervoor dat hij niet te hard gaat zweten, op adem stappen na het rijden en dan laten rollen in het zand.
Daarna gaat hij weer gewoon de groep in, heeft al 4 jaar geen ziek paard opgeleverd.

Als je 10 minuten met de auto naar je werk moet dan kan die afstand ook makkelijk op de fiets afgelegd worden, kost je dan wellicht 20 minuten, maar dat lijkt mij nog goed te doen. Scheelt weer benzinekosten en is je auto later aan onderhoud toe.

Toen ik 19 was en studeerde had ik geen paard en geen auto, kon ik me niet veroorloven. Waren overigens wel de dingen die we als eerste aangeschaft hebben toen ik ook aan het werk was. Kwestie van keuzes maken. Dus ook ik vind het een luxe probleem. En ja ik ben blij dat ik nu meer geld verdien en het wat ruimer heb, maar ik heb er ook lang genoeg voor gestudeert en gewerkt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:09

grassie schreef:
Wat een onzin Faux, ook als je in een welvarend land woont en het 'goed' hebt kan je nog wel geld problemen hebben? Lijkt me behoorlijk naar als al je geld richting benzine gaat, zou proberen daar een oplossing voor te vinden zoals hier al wordt aangedragen.. En vergeet niet dat paard een dure hobby is, je zegt 'ik kan niet uitgaan' maar dat is omdat je geld naar je paard gaat neem ik aan. Ik zou je paard wegdoen en lekker van je studentenleven gaan genieten, maarja wie ben ik :Y)

Dit is toch geen geldprobleem :? Ze heeft een auto, een paard, 2 superluxe dingen.
Ze doet een studie en een cursus, tja, dan kan je nu eenmaal andere dingen niet. Het leven zit vol moeilijke keuzes ;)

Geld gaat je idd niet gelukkig maken. Er is altijd wel iets anders wat je dan wil. Materiele zaken maken niet gelukkig, genieten van wat je hebt wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:13

chaatje16 schreef:
Echt ... mensen zeggen wel : geld maakt je ook niet gelukkig...

Nou mij WEL... ;(

Ik werk echt zoveel als ik kan om mijn studie heen... ik doe cursus hondentrimmen.. echt duur..!
Mijn stage is in Nijmegen want er is niks in de buurt.. ( voor mij 1.15 uur rijden )
Benzine moet ik zelf betalen...

Alles wat ik verdien bij mijn werk paas is door aan het betalen van mijn benzine, en er blijft niks over.. ik rij zo'n 500 km in de week ;( ( stage, school,werk,stal )

Mijn paard ( en medepaarden ) slopen constant zijn dekens en ik word er echt GESTOORD van!!

Nu wil ik een New Zealand deken kopen die iemand bij mij op stal ook heeft en is gewoon 175 euro... ( zeker weten met elk weer dan ook 100 % waterdicht ) oke dan heb ik wel eindelijk een echt stevige onsloopbare deken ( hij gaat dan over de andere dekens heen)
Maar... 175 euro.. pff dat is niet niks.. en ik kan t gewoon weg nu echt niet betalen
en zo zijn er nog meer dingen die ik niet kan betalen.. ik baal zo erg.. !!
mijn moeder betaald al mijn stalgeld ( hoefsmid ligt eraan of ik wat over hou in de maand of niet..) en ik wil ook nog wel is uit.. ben pas 19.. ik HAAT het dat alles uit gaat aan mijn studie.. uitgaan kan gewoon niet.. ain't got no money...

ZUCHT! :(

kent iemand dit...? vast wel :P

Al heb je nog zoveel geld, het is nooit genoeg, maar creatief zijn en geld daardoor besparen is veel leuker.

Koop een goedkope waterafstotende deken, koop een potje waterdicht voor tenten bij een sportzaak en behandel de deken er mee, daarna nog even met de spuit voor kleding er over heen en je deken is 100% waterdicht.. dat heeft je dus totaal 20 euro gekost plus de deken die bv al voor 45 te koop is....

Elke dure waterdichte deken is behandeld en als hij eenmaal is gestoomd of gewassen is hij niet meer waterdicht...dan moet hij weer behandeld worden...en een paar uur in stromende regen is bij geen 1 nieuwe deken van 175 euro waterdicht, die paarden hebben allemaal een natte rug.......

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:29

Eigenlijk heb ik geen tips.
Vind het wel een goed idee om wat spullen te verkopen, om weer eens wat nieuws te kopen?
Tijdens mijn studie had ik ook nooit geld. Alles ging op aan dingen die nodig waren. Kreeg geen kleding, betaalde dat zelf etc.
Meer werken tijdens avonduren ofzo kan niet?
Je hebt dan weinig tijd, maar wel meer geld!

Nu heb ik het probleem van geen geld nooit meer.
Ben getrouwd, een huis, een auto, een paard, sparen en nog geld overhouden voor leuke dingen!

Franka: Sjonge, respect voor jou hoe je leeft :(:) Je vriend woont bij je in of niet?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:15

Ik ken het :(:) Doe deze winter ook met een tussenjas omdat al mijn kleding versleten was en alles ineens tegelijk kapot ging. Dus ik moest eerst maar eens nieuwe broeken hebben want anders moet ik in mn blote kont lopen :o En dan nu de feestmaand eraan komt weet ik gewoon dat ik niks over hebt.. Maarja om nou tegen mijn ouders/schoonouders te zeggen ik doe dit jaar niet mee met sinterklaas/kerst is ook weer zowat :=

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:37

chaatje16 schreef:

Kind, verdiep je eens in de werking van een paardenvacht. Tunnelkijker.
Fijn om te lezen trouwens dat het gaat om wat jíj wil en móet ipv wat je paard nodig heeft.
Dat is geen deken, dat is z'n eigen vacht.

Anyhow, offtopic. Misschien zou je je wat respectvoller op kunnen stellen tegenover de mensen die je hier tips proberen te geven ipv alleen maar te gillen en dat te negeren.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:41

het is niet de bedoeling dat er tips gegeven worden denk ik maar dat we idd roepen hoe zielig en arm ze is met een studie, een auto, een paard, en ouders die de stalling betalen enz enz enz :P

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:03

Denk eens aan die foto's op je profiel meid, waarbij je met je paardje over het strand rijdt. Of als je met je paard gezellig door die plas baggert in het zonnetje. En realiseer je dat dit niet voor iedereen een evidentie is. Had je toen geen dikke pret? Je straalt op die foto's. :) Geniet van die momenten! Je hebt een paard meid! Een eigen paard. Is dat al geen puur geluk en genieten op zich? ;) Er zijn altijd dingen die je niet hebt. Kijk eens naar wat je wel hebt. Ik hoop om ooit ook nog eens met een eigen paardje over het strand te kunnen razen. Maar ik heb er geen, jammer...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:12

Tja....Ik heb het probleem eigenlijk niet.... :Y)

Ik werk elk weekend, dat wat ik moet reizen doe ik hoofdzakelijk met OV. Ik geef nog rijlessen in de week en zo kom ik best rond....Ik heb niet alles super de luxe, maar ik heb dat wat ik nodig heb en mijn paardjes en ik zijn dik tevreden :) Tja, uitgaan staat bij mij ook op een extreem laag pitje, ik vind het jammer om al het zuurverdiende geld in het stappen te stoppen, dan nodig ik liever een paar vrienden uit en dan doen we thuis wat gezelligs.

En ik ga nooit op vakantie....In de zomervakantie werk ik de hele vakantie door (bedienen, lessen geven, paarden inrijden/koetsklaar maken etc.)....En ook dagen zoals kerst, daar werk ik gewoon, wel mooi 150% :j

Plannen, plannen, plannen....!

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:17

Laten we met zn allen blij zijn wat we hebben in ons land:
Elektriciteit, Gas, Licht, Dak boven ons hoofd, Slaapplek, Vervoer, Paarden, Onderwijs, Verzekeringen, Uitkeringen.
En noem maar op ...

Hier in NL hebben we het GOED, ik heb een maand in Afrika gezeten, met luxe. Maar hier had je ook aventoe 3 dagen geen stroom of water etc.
En wij hadden een huis midden in de stad, dus we zaten zowel tussen de rijke als de armen.
En de armen waren al blij met hun krottenhuisje en het beetje eten dat ze elke dag hadden.

Als je geen dure deken kan betalen, dan heb je pech...
Of je moet gewoon ff door sparen, stof voor tenten kan je misschien ook wel goed op de gaten van je oude dekens plakken.
Tot die tijd, lekker door sparen en genieten van je paard, auto, huis en het onderwijs..

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:19

Ach, ik heb ook chronisch geen geld. :D Hehe verzekering is duur, maar goed, ik zit liever veilig! :D

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:21

Klopt verzekering is duur, maar goedkoper dan wanneer je een x opgenomen moet worden in het ziekenhuis :D

Zag daar laatst een documentaire van over hoe dat in Amerika er aan toe gaat ..