Zorgverzekering 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Zorgverzekering 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:34

Ik heb al jaren het CZ jongerenpakket. Ik vind het een erg fijne verzekering voor een schappelijke prijs. Ik word 27 en dat is de max. leeftijd voor deze verzekering.
Gelukkig voor mij dat vanaf het nieuwe jaar ik door mijn werkgever verzekerd word bij Avéro.

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:41

Mootje schreef:
Ik heb al jaren het CZ jongerenpakket. Ik vind het een erg fijne verzekering voor een schappelijke prijs. Ik word 27 en dat is de max. leeftijd voor deze verzekering.
Gelukkig voor mij dat vanaf het nieuwe jaar ik door mijn werkgever verzekerd word bij Avéro.

Aanvullende jongeren verzekering is tot 35 dus kan je nog even vooruit ;)
Zit nu ook bij CZ maar ben wel aan het bekijken, zoals zovelen, af ik ergens anders beter uit zou kunnen zijn. Maar ben ook weer bang om in een kuil te vallen die ik over het hoofd gezien heb... Slaap er nog maar eens wat nachtjes over.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:43

Meen je dat nou :oo Ik moet verplicht bij mijn werkgever in de verzekering, dus ik stap er toch uit... Niet dat ik het erg vind want ik ga er in verzekering en geld op vooruit!

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:48

Mootje schreef:
Meen je dat nou :oo Ik moet verplicht bij mijn werkgever in de verzekering, dus ik stap er toch uit... Niet dat ik het erg vind want ik ga er in verzekering en geld op vooruit!

Volgens het boekje wat ik erbij heb gekregen wel hoor... ? Kan een werkgever verplichten je ergens te verzekeren?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:09

justmenatas schreef:
Mootje schreef:

Volgens het boekje wat ik erbij heb gekregen wel hoor... ? Kan een werkgever verplichten je ergens te verzekeren?

Nee, dat kan hij niet maar met name een grote werkgever kan wel hele gunstige afspraken maken bij een bepaalde zorgverzekering dat je een dief van je eigen portemonnee bent als je geen gebruik maakt van die mogelijkheid.
Grote concerns zoals DSM/Shell/KLM enz. enz. hebben allemaal zo'n constructie tegen hele gunstige voorwaarden. Hoe kleiner de werkgever, hoe minder sterk ze staan in onderhandeling met een zorgverzekering.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:22

Dan hebben de zorgwerkgevers het toch niet zo best geregeld. Alhoewel er toch wel heel veel mensen in de zorg werken hebben ze niet echt gunstige voorwaarden afgesproken met de verzekeraars via de CAO.

Net even de nieuwe premie berekend voor mij en mijn vriend.
We hebben beide een basisverzekering, aanvullende verzekering en tandartsverzekering. Basisverzekering met 500 euro eigen risico...
We komen voor volgend jaar samen uit op 191 euro tov 170 nu. Bij Anderzorg.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 01:33

ik ga me ook dit weekend maar eens meer verdiepen in de zorgverzekeringen.
ben nu bij mn ouders verzekerd via mn vaders werk (Amersfoortse).
heb geloof ik een basis pakket en verder niets. maar heb aankomend jaar meer fysio behandelingen nodig (met die 9 per jaar kom ik echt nergens, zodra de behandelingen ophouden komt het probleem net zo hard weer terug). nadeel van die aanvullende verzekeringen is, vind ik, dat er een hele hoop inzit wat ik niet gebruik. tandarts, opticien, ed gebruik ik allemaal niet. (enige waar ik in mn hele leven de tandarts nog voor gezien heb is zo heel af en toe 5 min binnen in een stoel zitten om te horen dat ik zo'n goed gebit heb).
ik wil dus eigenlijk alleen een fysio uitbreiding erbij, maar weet niet of dat ergens kan.
dit weekend dus maar eens even op internet gaan neuzen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:09

ik kreeg gister de offerte binnen en hij gaat met 17 euro omhoog. damnnnn

en dan zit er vrij weinig in je basispakket, veel gaat eruit. Bijvoorbeeld naar de tandarts tot je 22e. ofzooiets.

Dit is overigens bij zilveren kruis, nu betaal ik dus 130 euroo :|

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:18

Momenteel kan je ook premies vergelijken via de site van de Consumentenbond.
Ik denk dat die site zeker onafhankelijk is en wellicht een poging waard. ;)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:46

Ik kreeg vandaag mijn nieuwe polis van Zilveren kruis
en ik ga echt zeker weten over...
Ik moet 153 euro per maand gaan betalen
maar... dat vertik ik echt...

Dus ga even dit topic in de gaten houden :))

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:49

Zal de zorgtoeslag volgend jaar ook evenredig mee omhoog gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:06

asjemenou schreef:

Die gaan ze juist verlagen toch ?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:07

leandrotje schreef:
ik moet wel overstappen dit jaar ivm zwangerschap. nu wordt er bijna niks vergoed, dus moet wat beters gaan zoeken.
ik zit nu bij anderzorg.
de premie van menzis is al bekend en deze gaat dus €10,- per maand omhoog en je krijgt minder vergoed in de basiszorg.
zo is tandenverzekering van 18 t/m 22 jaar niet meer standaard vergoed en moet je een aanvullende verzekering daarvoor nemen...

Dit is ook bij het zilveren kruis zo

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:09

Yvank_ schreef:
asjemenou schreef:

Die gaan ze juist verlagen toch ?

Nee toch? :oo

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:10

Justmenatas, Ik werk over de hele wereld in de offshore, dus wil mijn werkgever zeker weten dat ik goed verzekerd ben. Het kost mij 0,0 dus zoals Anne_GTI al aandraagt, ben ik gek als ik er niet mee akkoord ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:14

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:19

heb zojuist even op independer.nl wat verzekeraars vergeleken..
tot nu toe komt salland er erg goed uit..
enige probleem wat ik heb is dat mijn fysio behandelingen eigenlijk manuele therapie is/zijn.. mijn fysio weet hoe moeilijk de verzekeraars zijn en declareert gewoon als reguliere fysio behandelingen. (manuele therapie valt onder alternatieve geneeswijzen en wordt niet standaard vergoed).
maar als ik nu een verzekering neem met volledige fysio vergoeding..en ik mocht ooit van fysio veranderen en de nieuwe declareert het wel als manuele therapie.. dan heb ik een probleem :P

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:25

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 10:30

ik las ergens dat onder fysiotherapie ook manuele therapie wordt verstaan? Dan heb ik ook een probleem... :Z

Overigens takecarenow.nl heeft ook aantrekkelijke zorgverzekeringen!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:46

Ja manuele therapie valt ook onder fysiotherapie en dan heb je nog bijv haptonomie en dat valt weer onder alternatieve zorg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:19

Zo ook de nieuwe polis binnen van Anderzorg, en ik ga niet overstappen.
Tandsteen wordt nog steeds 100% vergoed en de pil €30 per jaar, dat ga ik wel redden.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:08

juline schreef:
Ja manuele therapie valt ook onder fysiotherapie en dan heb je nog bijv haptonomie en dat valt weer onder alternatieve zorg.

Hm zeker weten? Mijn fysio declareert het juist express als 'gewone' fysiotherapie omdat manuele therapie onder een andere kostenpost valt.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 17:30

bij vgz is dat zo ja, wellicht bij jouw verzekering anders?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 18:43

Ik ben verzekerd bij VGZ en heb daar een beperkt aanvullende verzekering. Door de manuele therapie en de slechte voorlichting van zowel VGZ als de therapeute (werkt in de fysio-praktijk) heb ik geen recht op behandelingen meer en zit nu met enorme lage rugpijn.
Per ongeluk kwam haar declaratie bij mij terecht ipv bij VGZ en ik zag dat de behandelingen iets van 36 euro per keer hadden gekost. De fysio's daar kosten 28 euro per behandeling (heb ik in het begin gehad).

Ik vind dat een cliënt/patiënt verteld moet worden hoe duur de behandelingen zijn en of degene fysiotherapeut is of manueel therapeut.

Ik ga voor volgend jaar eens kijken waar ik het beste terecht kan voor een betaalbare verzekering met uitgebreide fysio.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 18:46

flicka: ook voor jou de tip dan om eens naar salland te kijken.
ik ging de premies vergelijken.. heb eerst de fysio behandelingen op 9 per jaar gezet om met mn huidige verzekering te vergelijken.
toen opgehoogd naar 18 per jaar --> bij salland geen prijsstijging.
toen opgehoogd naar onbeperkt, alles vergoed --> nog geen prijsstijging bij salland.
oftewel de verzekering bij salland voor 9 behandelingen of onbeperkte behandelingen is even duur!
dit zijn dus wel de reguliere fysiotherapie behandelingen en ik weet niet of manuele therapie hieronder valt, moet ik voor mezelf ook nog even nakijken!