Waarom hebben mensen een hekel aan het paranormale?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:09

Lamar schreef:
Kiwipitje schreef:
Handvatten aangereikt? :')
Je hebt vagelijk geroepen over twee onderzoekers, dat noem ik geen handvatten. Ik ga mezelf er niet in verdiepen want ik geloof niet in deze onzin. Ik heb er geen hekel aan, maar wel aan de manier waarop sommige mensen het aan anderen proberen op te dringen.
Jij lijkt me eerder te lui om al die informatie door te spitten. Ik ga daarvoor niet hier lopen copy en pasten hoor. Ze zouden gek worden hier op het forum, hele lappen tekst.
Pardon? Dit heeft niets met luiheid te maken.

Je hoeft ook niet te copy pasten. Je kunt toch uitleggen waar die onderzoeken over gaan en hoe ze uitgevoerd zijn? Jij bent degene die erover begint te roepen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:12

Anoeska schreef:
nombrado schreef:
Het lichaam is de spiegel van de ziel
dus wordt je ziek, zit de oorsprong in onverwerkte dingen (heel simpel gezegd) ;)

Eigen schuld, dikke bult?

Ik denk dat ze bedoelt dat heel veel lichamelijk klachten afkomstig zijn van psychische?! Wanneer je je bijvoorbeeld heel erg druk ergens om maakt, kun je hoofdpijn krijgen, pijn in nek en schouders enz.
Dus het probleem is dan niet je hoofd, nek of schouders, maar dat je zit te tobben...

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:12

Wel is het zo, dat als je bv erg gespannen bent, je bepaalde spiergroepen aantrekt, dit kan leiden tot spierpijnen en knopen in de spieren enz, waardoor je weer hoofdpijn kunt krijgen enz. Een ketting reactie....
Dit wil niet zeggen dat alle ziektes en dergelijke door je geestes toestand ontstaan. Hahaha dan zouden alle ............ vul maar in

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:13

Anoeska schreef:
nombrado schreef:
dus wordt je ziek, zit de oorsprong in onverwerkte dingen (heel simpel gezegd) ;)

Eigen schuld, dikke bult?

Komt uit de humanistische aanpak van geneeskunde jaren geleden.
Gelukkig kwamen wetenschappers eruit dat dit onzin was, even als het scheiden van lichaam en geest.

Daarom denkt iedereen gelukkig nu in combinatie :)
Sommige psychologische aandoeningen hebben effect op het lichaam, en sommige lichaams aandoeningen op de psyche
Laatst bijgewerkt door lesilla op 03-11-10 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:14

Ik geloof best dat je een verminderde weerstand kan krijgen wanneer je stress hebt of veel aan je hoofd hebt. Maar KANKER? Nee dát maak je mij niet wijs :n.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:17

Kiwipitje schreef:
Ik geloof best dat je een verminderde weerstand kan krijgen wanneer je stress hebt of veel aan je hoofd hebt. Maar KANKER? Nee dát maak je mij niet wijs :n.

Dat word ook niet beweerd.

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:18

oke ik geloof er in principe dus in dat iedereen die in het paranormale gelooft teveel tv heeft gekeken. Maar deze voordelen even overboord zettende ik heb nog geen enkel bewijs gezien/gekregen dat er daadwerkelijk meer is. Zolang niemand mij dat kan bewijzen blijf ik sceptisch.

en ik veroordeel verder niemand als je er in gelooft prima maar ik ben niet overtuigd.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:19

Ik zie het omgekeerd. ik heb een discussie, iemand roept iets, ik vraag bewijs (nee, gewoon een simpele vraag eigenlijk), en ik krijg terug "doei! zoek zelf maar!".

Nou nee, dat heet geen discussie :D . Altijd jammer dat het plots allemaal zo vaag moet gaan als het op de clue aankomt...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:20

ThreeFingers schreef:
Kiwipitje schreef:
Dat word ook niet beweerd.

Het lijkt alsof dat hier toch wel beweerd wordt;
nombrado schreef:

Er wordt geen onderscheid gemaakt in ziektes. Heb je onverwerkte dingen --> wordt je ziek.
Heb je kanker, dan komt dit dus door onverwerkte dingen.

Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:22

Zo kan ik het trouwens ook spelen. Wetenschappelijke verklaringen voor paranormale dingen? Wel eeh...google maar! Je moet je wel een beetje willen verdiepen in het onderwerp hé, ik ga dat toch niet aanreiken...

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:22