Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kiwipitje schreef:Ja maar iedereen mag alleen maar ja en amen zeggen! Je mag geen vragen stellen waar ze geen antwoord op weten en al helemaaaallll niet om bewijs vragen. Dat bestaat namelijk niet, maar dat inzien is voor sommigen nog een beetje lastig.
BigBen schreef:nombrado schreef:vertrouw op je eigen oordeel hierin.
Een dier zal je nooit verwijten in hetgeen wat je voor hen doet....
Man, wat een klets.
Vertrouw op je eigen oordeel ?
Klinkt mooi, maar betekent concreet heel simpel
je staat er alleen voor, je zult het zelf moeten oplossen ...
En dan, een dier zal je nooit verwijten in hetgeen wat je voor hen doet...
Natuurlijk niet.
Nog nooit gehoord van een dier dat verwijten uitspreekt,
en zelfs als dat zou kunnen, als ie dood gaat is er van verwijten geen sprake meer,
en als ie blijft leven is het niet meer nodig.
Ik vind het jammer wanneer, eender wie, dingen neerzet als een feit hoewel ik me daar zelf beslist ook wel eens schuldig aan gemaakt heb (alvast mijn excuses.
) en dan zal ik daar ook op reageren maar als mensen gewoon zeggen "ik geloof het niet". Nou prima, dan niet.
Ik geloof ook niet in God en ik zou het echt niet kunnen appreciëren als een Christen vervolgens alles gaat doen om mij te overtuigen dat God bestaat wanneer ik vraag waarom die persoon geloofd... Ik wil nl geen overtuiging, ik wil gewoon weten hoe die persoon dat ziet. fresco1234 schreef:Ik had vragen over antwoorden in het andere topic. Daar werd mede door iemand (en niet door mij) verteld dat je lui bent als je iets niet zelf op wil zoeken dus; het staat in het andere topic.Kiwipitje schreef:jawel hoorIk merk het al. Uit dit topic gaat helemaal niets zinvols komen.
*klikt op zwart bolletje in berichtenlijst*
wat voor vraag heb je
Ayasha schreef:fresco, ik heb een andere vraag voor jou. Waarom is het zo, dat mensen die geloven in het paranormale en bezig zijn met spiritualiteit, het niet kunnen verkroppen dat er mensen zijn die er niet in geloven en die er een hekel aan hebben?
Ik zie regelmatig in topics criticussen, die oprechte kritische vragen stellen en dan wordt er geantwoord met een bericht vol overtuigingen... Neen! Dat hoeft helemaal niet, beantwoord gewoon de vraag en wat de ander er mee doet is zijn zaak. Waarom willen mensen die spiritueel bezig zijn altijd anderen overtuigen en als dat niet lukt, gaan schelden of zeggen dat die persoon weg moet gaan? Ik vraag me soms af wie ze het hardst aan't overtuigen zijn, zichzelf of de criticus..Ik vind het jammer wanneer, eender wie, dingen neerzet als een feit hoewel ik me daar zelf beslist ook wel eens schuldig aan gemaakt heb (alvast mijn excuses.
) en dan zal ik daar ook op reageren maar als mensen gewoon zeggen "ik geloof het niet". Nou prima, dan niet.
Ik geloof ook niet in God en ik zou het echt niet kunnen appreciëren als een Christen vervolgens alles gaat doen om mij te overtuigen dat God bestaat wanneer ik vraag waarom die persoon geloofd... Ik wil nl geen overtuiging, ik wil gewoon weten hoe die persoon dat ziet.
. Kiwipitje schreef:Dat doet men zichzelf hier op Bokt aan. Alle topics over paranormale dingen verlopen hetzelfde. Als je er niet in gelooft, het maar wat zwets vind, omdat er geen bewijs voor is, dan doet men net of je het licht nog niet gezien hebt ofzo.
nombrado schreef:Kiwipitje schreef:maar even concreet, wat heb je nu voor vraag? misschien kan ik daar een antwoord op geven?Dat doet men zichzelf hier op Bokt aan. Alle topics over paranormale dingen verlopen hetzelfde. Als je er niet in gelooft, het maar wat zwets vind, omdat er geen bewijs voor is, dan doet men net of je het licht nog niet gezien hebt ofzo.
Kiwipitje schreef:fresco1234 schreef:Ik had vragen over antwoorden in het andere topic. Daar werd mede door iemand (en niet door mij) verteld dat je lui bent als je iets niet zelf op wil zoeken dus; het staat in het andere topic.wat voor vraag heb je
nombrado schreef:ik vind het jammer, dat je beeld van iemand die spiritueel op paranormaal is, zo is.....
dat is net als alle christenen/ of islamieten over 1 kam scheren
we hebben met individuen te maken, elk op zijn/haar eigen nivo, daar is niets goeds of slechts aan.
of je nu christen/islamiet/paranormaal/ spiritueel of atheïst bent, we zijn allemaal mensen.
bovendien, kan jij nooit overtuigt worden, als jij dit zelf niet wilt!
je bent altijd nog baas over je eigen overtuigingen.

Kiwipitje schreef:Ik had vragen over antwoorden in het andere topic. Daar werd mede door iemand (en niet door mij) verteld dat je lui bent als je iets niet zelf op wil zoeken dus; het staat in het andere topic.[/quote][/quote]
Ayasha schreef:Lieve meid ik maak deel uit van mensen die zich er mee bezig houden. Des te jammerder dat ik het vind dat de algemene groep zich zo alleswetend opstelt.
Ik erger me dood aan reacties die de ander kost wat het kost willen overtuigen. Je hebt niemand te overtuigen, ieder mag zijn eigen pad kiezen en daar heeft een ander zich niet mee te moeien. En de mensen die écht kaas hebben gegeten van wat het spirituele in houd, die doen dat ook niet. Net zoals de Christen die het echt begrepen heeft dat niet doet...
Kiwipitje schreef:Volgens mij zijn er massa's mensen op Bokt die zich hieraan storen, ook te zien aan het andere topic. Volgens jou ligt dat dan aan AL die andere mensen en niet aan hoe 'paranormale mensen' zich opstellen? Dat lijkt me wel heel makkelijk ja, naar andere mensen wijzen.

nombrado schreef:Ik denk niet , dat het te maken heeft met alleswetend..., dat is iets hoe de ontvanger het interpreteert,
dat heeft niets te maken met iemand een mening opdringen (is in mijn optiek ook onmogelijk)
enige wat je kan melden, is hier plaatsen waar je zelf in geloofd, dat een ander dit oppikt als alleswetende, betweter of weet ik wat, heeft alles met de ontvanger te maken, en mag daarin misschien naar zichzelf kijken waarom diegene dit zo irritant vind.
als wij alleswetende geweest waren, dan waren we hier echt niet meer

Het is in mijn hele boktcarriere denk ik 1x voor gekomen dat er iemand was die zich echt ontzettend negatief opstelde tov iedereen die er mee bezig was....
En ik ben vrijwel altijd in dit soort topics te vinden (wat een hoop mensen kunnen getuigen) en lijken alle andere inmens veel last te hebben van negatievelingen?
Misschien moeten die mensen hun eigen raad een keer opvolgen. Want door die groep komen reacties zoals die van Kiwipitje... En dat vind ik jammer want ik hoor ook tot die groep en ik vind dat oordeel niet leuk om te lezen. Maar ik weet dat het voor het overgrote deel waarheid is. En ook ik durf zeggen dat het overgrote deel zich stoort aan die eeuwige arrogante houding. Als je je ogen open doet dan is dat relatief makkelijk te zien.
Gewoon eens het topic "waarom hebben mensen een hekel aan..." lezen. Staat het 5 pagina's lang letterlijk in.
. Ayasha schreef:Je kan wel degelijk iemand een mening opdringen door te blijven drammen "IK WIL DAT JE HET GELOOFD GVD!" maar dan subtieler zeg ma.
nombrado schreef:Ayasha schreef:Je kan wel degelijk iemand een mening opdringen door te blijven drammen "IK WIL DAT JE HET GELOOFD GVD!" maar dan subtieler zeg ma.
Als je gelooft in jezelf en je eigen kracht en waarheid, kan je een mening niet opgedrongen krijgen door een ander.
Als dat wel gebeurd of je hebt een gevoel dat dit gebeurd, zit er vermoedelijk in jezelf nog een stukje dat gevoelig is voor manipulatie, en mag je daar een les uit halen.
lessen of fouten of foute keuzes is helemaal niet erg /of slecht. het gaat erom dat je ervan leert.
Waarom denkt men altijd dat men de ander lessen moet leren? Ook zo iets wat ik vaak voorbij zie komen.